{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Depositum for hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Håber nogen her inde lige kan hjælpe mig lidt med hvad man gør.
Mange tager jo et depositum når de skal sælge deres hvalpe. Men efter jeg har tænk lidt over det. Kan jeg ikke helt finde ud af om jeg synes det er en go idé.
Selvfølgelig kan jeg risikere at folk ikke kommer og henter deres hvalp fordi de ikke har langt nogen penge. Men på den anden side vil jeg jo helst heller ikke have at folk føler de bliver nød til det fordi de har betalt noget. For så vil jeg da heller selv finde et nyt sted til dem

Nogen der kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvad jeg skal gøre smiley Og hvad i har af erfaringer med det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depositum for hvalp
  • #1   29. maj 2012 min personlige mening er at du tager et tilpas lille depositum sådan at hvis de har lyst til at springe fra, så gør de det (f.eks. 500 kr) men stadig sådan at de useriøse ikke ligger beslag på en hvalp.

  • #2   29. maj 2012 Vi tog depositum på 1500 kr pr hvalp. Dette fordi vi lavede et stort arbejde med at holde familierne opdaterede med billeder og historier, lavede hvalpemapper osv.
    Jeg synes et depositum er både for købers og sælgers skyld, for som køber er man jo ikke sikret en hvalp før der er betalt depositum og lavet en kontrakt.


  • #3   29. maj 2012 Hm jeg kan kun sige noget ud fra købers synspunkt, og jeg synes det var rigtig rart at ligge depositummet på Dixie, for så vidste jeg at hun var min, hvis du kan følge mig?

  • #4   29. maj 2012 Synes det er helt ok at tage dep. for en hvalp

  • #5   29. maj 2012 Super dejligt lige at få nogle andres syn på det. For det med at man var sikret en hvalp havde jeg jo slet ikke tænkt over smiley Og kan jeg faktisk godt se idéen i.

  • #6   29. maj 2012 Fuldstændig det sammen som Sabine.... 500 kr smiley

  • #7   29. maj 2012 Jeg plejer at tage 1000,- kr i dep på en hvalp, med det obs at de kan få pengene igen hvis de fortryder.

    Vil nemlig heller ikke som du siger risikere at de føler sig presset til at købe pga de penge de har lagt og så måske går ud og sælger hvalpen videre med det samme fordi det ikke lige var den rigtige hvalp eller det rigtige tidspunkt. Mine hvalpe skal kun ud i hjem hvor de er 100% ønskede.

    På den anden side er det også som andre siger en sikkerhed for dem for at de har reserveret hvalpen og jeg ikke sælger den til anden side. Den er til gengæld ikke endeligt reserveret før depositummet er betalt.

    En sidste grund til at jeg tager et dep er at det bringer lidt mere seriøsitet ind i billedet. Har oplevet folk der har reserveret hvalp flere forskellige steder samtidigt for så at vælge den de bedst kunne lide når de var 8 uger!! Det gør man trods alt ikke hvis man skal lægge dep hvert sted, og det gør også at folk tager det at reservere end hvalp lidt mere alvorligt. De skal trods alt i banken og hæve penge osv, så det bliver ikke en spontant ugennemtænkt beslutning.


  • #8   29. maj 2012 Corgitossen - Er helt de tanker jeg har haft som du skriver. Efter det i har skrevet er jeg os blevet enig med mig selv om at jeg tager depositum. Og så bare håbe at jeg kan finde de helt rigtige købere til mine små hvalpe smiley

  • #9   29. maj 2012 Jeg kan godt lide din måde Corgitossen :-)))

  • #10   30. maj 2012 Jeg tænker så, hvis man har taget et depositum, og efter man har set hvalpekøbere et par gange finder ud af at der er noget der gør at man ikke kan sælge til denne familie så kan man ikke komme ud af sin kontrak og depositum, eller hvad ??...God dag

  • #13   30. maj 2012 Ups nej Maj-Britt du tænker da også på alt :-))
    Tror ikke man kan løbe fra en købsaftale hvis der er betalt depositum, det er jo købeloven der gælder.
    Jeg ændre lige mening, dårlig ide med depositum smiley


  • #15   30. maj 2012 Altså ikke så god en ide, synes jeg

  • #16   30. maj 2012 Vi har været, og er stadig i tvivl om, om vi skal tage et depositum.. Vi får nemlig lavet hvalpetest når hvalpene er 7 uger, og ud fra denne vælger vi(dog i samarbejde med den evt. kommende familie) den rette hvalp til familien.. Dette er for at forhindre at man vælger den hvalp i kuldet, der måske ser sødest ud, men ikke passer personlighedsmæssigt til familien smiley
    Nogle vil nok mene at det er en underlig måde at gøre det på, men det var sådan vi fik vores tøser, og vi har også set konsekvensen af det modsatte!! Vi vil hellere beholde en hvalp lidt længere, end at sende en hvalp afsted til et hjem, der ikke kan give den de udfordringer, den har brug for. Det gjorde vi fx. med de to sidste i Ollie's kuld fra sidste år.. Den ene var 5 måneder, den anden 6 da de flyttede hjemmefra; men så var vi heller ikke et sekund i tvivl om, at det var de rigtige familier vi havde fundet!

    Vi vil derfor ikke tage depositum, da der er risiko for, at der ikke er en hvalp, der passer til køber.. På den anden side sikrer depositum at køber virkelig er seriøs..

    Vi tager ikke depositum nu, men det kan da være det bliver aktuelt senere..


  • #17   20. jun 2012 Maj britt.. hvorfor kan man ikke betale et depositum tilbage ?? faktisk får man på opdrætter uddannelsen at vide at man har pligt til at betale depositum tilbage, om man ikke kan levere den vare men har lovet ( eks kun kan tilbyde en overbidshvalp til en udstiller mm.. ) depositum er for at sikre hvalpekøberen, at han/hun har en ret til en hvalp i det kuld man har, men hvis ikke man har det er man da forpligtiget til at tilbagebetale evt depositum. som opdrætter er et depositum en sikring i at de hvalpe der er også er "bestilt" og ikke bare er tomme løfter om at man kommer og køber. jeg fastholder aldrig folk i at de skal købe, hvis ikke det jeg har er godt nok til køberen, men har de betalt et depositum, dvs givet X antal kroner, har de også vist interessen.. og inden de når så langt som til at betale har de jo været igennem udvælgelsesprocessen om de er egnet til at købe hvalp hos en.

Kommentér på:
Depositum for hvalp

Annonce