{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.666 visninger | Oprettet:

Vi har fået kennelmærke {{forumTopicSubject}}

Så er vi et skridt videre smiley Vi har fået kennelmærke og vores kennel hedder Greenhill Sensation. Polly er også blevet avlsgodkendt og har gennemgået disse tests:
Polly er blevet øjenlyst og frikendt for arvelige øjensygdomme
prcd-PRA resultat N/N (clear)
Patellaluxation - status grad 0

HD/AD OCD gentest og røntgen er ikke gennemført endnu, men er på vej
Vi vil foretage farve gentest, samtidig med, at bette fisen ligger og sover for at blive rtgn fotograferet.

Jeg vil dog understrege, at DDH kun kræver øjenlysningen og Patelle Lux inden avl, men pga vi er de første i Danmark med Harlekin Puddel hvalpe med stamtavler, vil vi gøre vores yderste for, at vi ikke render ind i problemer. Den perfekte hund er ikke født endnu, men vi gør et stor forarbejde for, at hvalpene bliver så sunde og raske som overhovedet muligt.

Nu er vi i gang med at finde en avlshan til Polly, som har de bedst tænkelige linjer. Vi har kig på hanner både i Tyskland, Belgien og Rusland. Der går mindst ½ år, inden det bliver aktuelt, men tiden flyver jo afsted og pludselig er vi i starten af 2016 og vores smuksak er i løbetid smiley
Vi ser frem til, at få de første hvalpe omkring påske 2016, men det bestemmer vi jo ikke selv....naturen går sin gang, men vi krydser fingre. Den rigtige hanhund, det rigtige tidspunkt, Polly i løb og så videre...der er mange brikker i puslespillet, som skal falde i hak. Her er billedet fra hendes sidste udstilling. Hun fik cert, blev BIS 3 i S-UCH og Årets BIS 2 i UCH. Hun har fået 1 cert og fin kritik i Neumünster og skal udstilles i Eggebek den 12 juli.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi har fået kennelmærke
  • #1   24. jun 2015 Vores dygtige lille Polly smiley

    profilbillede
  • #2   24. jun 2015 Tillykke - og hvor er hun dog smuk.

  • #5   24. jun 2015 Jeg sad med samme tanke DKK med soulmates.
    Det er et kæmpe arbejde der er lagt i det...og så får man så lidt ud af det pga forkert klub..


  • #7   24. jun 2015 Nøøøøøøøj, hvor er det nogle fine hunde du har. smiley
    Hvor lækkert, i har fået kennelmærke, men det har i da godt nok også fortjent, med alle de ting som i gør/undersøger hundene for.
    Jeg tror bestemt ikke, alle gør alt det.
    Og jeg må sige, det er godt, der er flere klubber at vælge imellem, for ellers havde vi jo kun de hunde, som en bestemt gruppe mennesker dikterer skal eksistere. Det er lækkert der er mere at vælge imellem, og dine hunde ser jo skønne ud. smiley


  • #10   24. jun 2015 Tillykke! Det har i også kæmpet for! Syntes det er sejt, at i har holdt ud, selvom der har været en del modstand fra diverse dkk folk smiley
    Jeg drømmer selv om at blive opdrætter, dog i dkk, men derfor kan jeg jo godt glæde mig på jeres vejne!!

    Polly er noget så smuk smiley


  • #12   24. jun 2015 Hehe MB. Det er nok en smule internt smiley ved Ada er blevet hakket en del ned, i diverse puddel grupper, derfor min kommentar smiley

  • #16   24. jun 2015 Til lykke både med udstillingsresultater og sundhedstest. Dejligt at se, at I gør et seriøst stykke arbejde, hvad enten det er den ene klub eller den anden.

    Og så er jeg enig med Maj-Britt, de tofarvede pudler er rigtig smukke.


  • #20   24. jun 2015 Stort tillykke med kennelmærket. Jeg sidder selv (spændt!) og venter på om mit bliver godkendt smiley

  • #22   24. jun 2015 Dejligt med "feed-back" og med en dejlig og god tone, som jeg ikke altid har været så heldig at få smiley
    Jeg er i DDH som arbejder under UCI, som anerkender disse Puddler. Var de godkendt i DKK/FCI, var jeg helt klart blevet medlem der og fået kennelmærke, men det var ikke en mulighed. Det gjorde så, at jeg kom i kontakt med DDH og det har jeg aldrig fortrudt. Det er en seriøs klub, som ikke bare godkender, hverken hunde eller kenneler. Hunden skal avlsgodkendes, den skal igennem tests, som varierer fra race til race. Inden man bliver godkendt og får kennelmærke, skal en dyrlæge på besøg i hjemmet, for at checke om alt er som det skal være.
    Da Polly har en FCI stamtavle og er godkendt i Tyskland, har man de samme muligheder for at checke hendes aner, som en hvilken som helst anden race, der er registreret i FCI regi.
    Jeg vil til hver en tid varmt anbefale andre, at registrere eller blive medlem i DDH, som jeg ser, som en yderst seriøs klub. Der kommer et hundeholder/opdrætter kursus i den nærmeste fremtid. Det har jeg ytret ønske om og det bliver en realitet inden vi skal starte på hvalpeprojektet smiley
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at denne farvevariant af Puddlen bliver godkendt i FCI. Den dag ser jeg frem til, selv om det kan lade vente på sig. Jeg har kæmpet for Harlekin Puddler og vil fortsætte dette arbejde fremover.
    Når avlshannen skal findes, vil jeg ikke gå på kompromis med div tests. Jeg vil ikke have problemer med, at jeg selv skal betale for dette, hvis det er det der skal til.
    Tusind tak for jeres positive tilbagemeldelser og ja.....hun er en lille lækkerbisken.
    Mit største problem lige nu er, at når hun får hvalpe, bliver det UALMINDELIG hårdt at skulle af med dem smiley


  • #23   24. jun 2015 Krøllet Kærlighed, her er en stor krammer til dig smiley Ja, det har været heftigt til tider, men ryggen bliver bredere og bredere. Når jeg har et mål, går jeg benhårdt i mod det og giver aldrig op. Modstanden gør bare, at jeg kæmper mere indædt for det, som står mit Puddelhjerte nær.

  • #24   24. jun 2015 DKK Engelsk Cocker, i mine øjne og i mit hjerte, er DDH den helt rigtig klub smiley

  • #25   24. jun 2015 DKK med soulmates....de bliver udstillet mange steder ude i verden. De er godkendt i Allianz også og der har været en stor udstilling nede ved Valencia i marts i år, med masser af disse vidunderlige vovser.

  • #28   24. jun 2015 smiley
    Trine jeg mener, at polly er fra tyskland, og dernede er den 2 farvede puddel godkendt smiley


  • #30   24. jun 2015 Trine G, jeg er i gang med at få de helt rigtige oplysninger omkring emnet. De er godkendt i Tyskland...Opdrætter vi købte Polly fra, har problemer med det engelske og jeg med det tyske, så nu har jeg fat i hende, der har Pollys far, for alle detaljerne smiley
    Fortsættelse følger.......


  • #33   24. jun 2015 Her er mor Evita

    profilbillede
  • #35   24. jun 2015 og far Vasco

    profilbillede
  • #36   24. jun 2015 Hendes far er godt nok lækker! Og hold op han er flot vinklet smiley

  • #38   24. jun 2015 Jinx, tro mig....jeg har prøvet at overbevise dem, men det er som at snakke med en væg.....

  • #42   24. jun 2015 De forskellige nationale klubber har mulighed for at godkende Harlekin Puddler nationalt....ikke internationalt. Det er grunden til, at det tyske VDH har godkendt denne farve variant. Den er også godkendt i Sverige, men med diskvalificerende farve ved udstillinger. I Norge er de godkendt i NHL/UCI ang avl og udstilling, også i Rusland, Stor Britannien, Tjekkiet, Finland, Ungarn, Serbien, Ukraine, USA og der er nok flere, som jeg ikke lige har nævnt.....

  • #43   2. maj Hej. Har du stadig sort/hvid puddel?
    Hvis ja. Send gerne en mail.
    Med venlig hilsen
    Bettina
    Bet.schroder@gmail.com


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.529
    #44   2. maj Du er med på, at tråden er ni år gammel, ikke Bettina?

    Her er et link til kennelens FB-side smiley

    https://da-dk.facebook.com/people/Kennel-Greenhill-Sensation/100069790070119/


Kommentér på:
Vi har fået kennelmærke

Annonce