12.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 181 Svar

Mini bulldog? Mini bulldog?

Jeg så annoncen ved et tilfælde og spurgte ond til hvor de havde tavle og hvad en mini bulldog var.

Jeg fik svaret af en mini bulldog var ligesom bulldog bare mindre "ligesom mini bullterrier" og intet svar på det med tavle.

Jeg synes det virker ret useriøst? Der er da stor forskel på fransk bulldog og engelsk bulldog og de resterende bulldogs egentlig os? Eller er det bare mig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mini bulldog?
  • #1   6. apr 2017 Det er der ikke noget der hedder. Det er sikkert en blanding med et fancy navn.

• #3   6. apr 2017 Findes der klubber i DK som optager alt? I US har de jo CKC?

• #4   6. apr 2017 vil tro det er alm bulldogs der bare er mindre end normalt

• #5   6. apr 2017 Degenererede bulldogs? mere end normalt?

Jeg tænker lige "SYNK", når jeg ser hvor sælger er fra........ smiley Et berygtet hundehandlerpar (og jo, de BLEV dømt), som er/var meget glade for bulldogs, bor i det område.....

• #7   6. apr 2017 Mette - jeg skrev mindre ikke mere smiley

mindre i størrelse end de normale..

• #8   6. apr 2017 Det var slet slet ikke et svar på din bemærkning smiley det var svar til tråden smiley

• #9   6. apr 2017 okay smiley

• #11   6. apr 2017 DDA?

• #13   6. apr 2017 Nåååååååå, DET kan det også sagtens være......

• #15   6. apr 2017 Mette - Det lyder meget lidt betryggende o.o

• #16   6. apr 2017 Mon ikke det er exotic bulldog der bare annonceres under et fordansket udtryk? smiley

• #17   6. apr 2017 de er ikke "bare" mini bulldog, de er F1 mini bulldog https://m.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/engelsk-bulldog/annonce/36284133-f1-miniature-bulldog-hvlape

smiley

• #18   6. apr 2017 Aldrig hørt om før. Mon ikke, om de vokser sig til alm størrelse når de er fuldvoksne?
    Taskehunde er jo meget populære og uerfarne hundeejere tænker nok... Mini ja da, så kan jeg nemt have den med mig og have den i en lejlighed ift almindelig størrelse. Men tror de bliver snydt i den tro.

Ville ønske indenfor bulldog verdenen, at det kun var erfarne personer og raske hunde der førte bulldog generationen videre. Hørte engang om en fransk bulldog, der var far til over 100 hvalpe og han var syg og førte alt det dårlige videre. Hvor mange af de hvalpe fik mon kuld?. Synes sku det er sørgeligt smiley De tænker kun kroner, øre og ikke at avle sunde og raske hunde. smiley

• #22   6. apr 2017 Mini-bulldogs er blanding af fransk bulldog og oeb.

de er lavet i et par år efterhånden.

omtalte sælger regner jeg bestemt ikke med er hvalpefabrik da min avler er inde over det omtalte kuld..

• #24   6. apr 2017 Helene, hvordan kan der så være stambog, når det er en blanding?

Blå er uønsket/ikke anerkendt hos FB...

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #25   6. apr 2017 den annonce så jeg også godt. overvejede også at spørge ind til det.

i følge nogle mennesker her inde, er selv samme person dømt for nogle forskellige hundesager med sin mand.

• #26   6. apr 2017 "SolidBulls' Bandos "

er en Ambull han.....

• #28   6. apr 2017 De har EKC tavle?

• #29   6. apr 2017 AT....... Taler vi to mon om samme person?

• #30   6. apr 2017 #24...stamtavle, naturligvis smiley

• #31   6. apr 2017 af hvad jeg lige kan se er moderen med FCI stamtavle og Engelsk Bulldog (hvertfald hvis man kigger på deres facebookside)

• #32   6. apr 2017 Er EKC ikke der hvor man stambogsfører OEB`erne?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#34   6. apr 2017 mette: har lige sendt dig en besked smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#35   6. apr 2017 hvem er faderen til kuldet? ved nogen det? smiley

• #36   6. apr 2017 nej, de er mistænkelig sparsomme med oplysninger syntes jeg

• #37   6. apr 2017 Mit gæt er at det er det par, jeg omtaler...... De købte, for nogle år siden, en DKK EB gennem en stråmand. Mon ikke det er den de har parret? Måske med en OEB?

• #38   6. apr 2017 Hvis de er første generation, gad vide hvordan de så har en idé om størrelsen?

• #39   6. apr 2017 men kan hvalpene så godt få stamtavle hvis det er en blanding?

• #40   6. apr 2017 Frk. Jensen.

I klubber hvor man selv laver tavlen, ja......

• #41   6. apr 2017 Inden for OEB kan mange ting lade sig gøre, så mon ikke også det kan det her....

• #42   6. apr 2017 Trist smiley Så længe at de sætter mini, eller teacup foran racen, så kan alt sælges, til en tårnhøj pris smiley

• #43   6. apr 2017 kunne se på nettet at mini nogle gange byttes ud med toy

• #44   6. apr 2017 Da jeg var barn hed den mindste pudelstørrelse en minipudel....... I dag kaldes den for en toypudel. Så det er bare et andet ord for lille.....

• #48   6. apr 2017 Det er ikke OEB, moderen er Engelsk Bulldog

• #51   6. apr 2017 Jeg har virkelig enormt svært ved at forstille mig at man tænker på ret meget andet end penge, når man laver så sindssygt et mix. Sjovt nok bliver der heller ikke nævnt et ord om sundhed.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#53   6. apr 2017 når man tænker på at avler tog en hund til sig, med viden om at skulle opereres for 20.000 (eller var det 25.000), for derefter at oprette en indsamling fordi at personen ikke havde pengene - så er seriøsiteten vidst en by i rusland.

• #54   6. apr 2017 Da jeg spurgte hvad en mini bulldog var fik jeg følgende:
    "En miniature bulldog - ligesom miniature bull terrier samme type bare mindre ????"

Det vidner om useriøsitet for mig. Der er jo forskel på bulldoggerne trods de er lige usunde nærmest.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#55   6. apr 2017 h is det er en blanding af fb pg noget andet. så har de sikkert benyttet sig af deres egen fb med ganespalte smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#57   7. apr 2017 hundene er i følge avler begge med dkk tavle, og begge gar fået tjekket knæ og hofter med perfekt resultst smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#59   7. apr 2017 og hvalpene kom udstilles i oeb team elc og nkc.

lens: avler har aldrig været i nærheden af at være opdrætter. nok mærmere svindler smiley

• #61   7. apr 2017 Ja, jeg skrev min opdrætter var inde over kuldet. ikke at hun var en del af det!
    Lad nu være med at fordreje mine ord, det er ikke fair!

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#62   7. apr 2017 Helene: men så kan din opdrætter næppe være særlig seriøs i sit opdræt.

• #63   7. apr 2017 Så fordi min opdrætter vælger at dele sælgers opslag og have nogle informationer om hvalpene, så er hun useriøs i hendes avl?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#64   7. apr 2017 Helene: hvis man vil sættes i forbindelse med de personer, pg med sådan et kuld, så er man ikke seriøs i sin avl nej.

jeg mener at vis man er en ordentlig opdrætter, så vil man hverken acceptere og hjælpe til salg af sådan en blanding

• #65   7. apr 2017 Åh altså... Jeg glemmer helt at vi alle er forskellige og alle har lavet fejl gennem livet... Min seneste fejl, var at gide kommenterer i den her tråd.

• #66   7. apr 2017 men ER det en blanding?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#67   7. apr 2017 frk: ja. du blander to forskellige racer.

ydermere er det "1. generation" ved denne blanding.

• #70   7. apr 2017 Det bliver der skrevet her i tråden ja, men er det kuld en blanding?

det er jo ikke OEB som nogen skriver der skal være i blandingen

• #71   7. apr 2017 Hvilke racer er det de har blandet for at lave denne "minibulldog"?
    Der bliver både skrevet EB og OEB, men også at begge forældre har DKK tavle, og det kan OEB'en jo ikke have

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#72   7. apr 2017 ditte: kuldet er halv fb og halv eb

• #73   7. apr 2017 Ok så de mener en mini eb for de vil jo nok være større end fb

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#74   7. apr 2017 ditte: nej, det bliver en mini bulldog smiley

• #75   7. apr 2017 Nej det bliver en blandingshund smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#76   7. apr 2017 ditte: ja, men sælger siger at det er en mini bulldog - altså en race smiley

alle i emnet siger st det bliver en blanding

• #77   7. apr 2017 Ja jeg funderede bare lidt over hvilken type bulldog de prøvede at lave en miniudgave af smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#78   7. apr 2017 ditte: det et godt spørgsmål smiley

• #79   7. apr 2017 Hjernedødt projekt.
    Har man en bulldog uden anmærkninger i sundheden så lad den da for sytten bidrage i racen. I stedet for at lave nye lige så usunde hipster-race-Wannabees. Som om bulldogs ikke har nok problemer, nu skal de også avles i mikroudgaver.

• #80   7. apr 2017 hvor har i fra at faderen er fb?

• #82   7. apr 2017 jeg siger ikke det er en blanding, så nej det gør alle ikke

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#83   7. apr 2017 frk. jensen: herre gud. så næsten alle da smiley tilfreds?

• #85   7. apr 2017 hvor har du fra at faderen er FB?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#86   7. apr 2017 frk: hvem siger at moderen er EB'eren?

• #88   7. apr 2017 Opdrætterens Facebook side (har lagt link længere oppe)

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#89   7. apr 2017 frk: hvorfor spørger du så "hvor har du fra at faderen er FB?"

det er vel logik, at hvis moderen, som du siger er EB, så er faderen FB

• #91   7. apr 2017 Nej det er det ikke.. Der er nogen her i tråden der har sagt mini bulldogs er en blanding af FB og OEB

moderen er EB.. der står ingen steder faderen er FB

Hvalpene får stamtavle, jeg tror mere det handler om 2 EB der bare laver små hvalpe..

Så jeg spørger igen hvorfra ved du det er en FB der er faderen?

Jeg kan intet finde på opdrætterens facebookside om hvem faderen er.

• #93   7. apr 2017 Nej det er rigtigt, det står moderen har FCI stamtavle..

Men kan intet finde om faderen, derfor undre det mig man med sikkerhed kan sige det er en FB der er faderen

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#94   7. apr 2017 Frk: fordi at mino bulldog er en blanding af en FB og en EB - det kan du google dig frem til, pgså siger opdrætter det også selv.
    og både mpder og fader har stamtavle, og testet for patella og HD - med super resultat.

ifølge avler kan hvalpene udstilles i OEB team, EKC pg NKC.

• #95   7. apr 2017 OEB er ikke det samme som EB, der bliver skrevet OEB og FB skal blandes..

Hvor har opdrætter skrevet det henne?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#96   7. apr 2017 Frk: jeg gider ikke skulle forklare hvorfor andrr skriver som de gør.

jeg kan kun komme med oplysninger som avler er kommet med.

• #98   7. apr 2017 AT:

ER det den avler vi to har skrevet sammen om??

• #100   7. apr 2017 AT - Hvor har hun skrevet det henne?

• #101   7. apr 2017 I nogle af alle opslagene på FB.

• #102   7. apr 2017 okay, har du et link? jeg kan ikke finde det derinde

• #104   7. apr 2017 Det er vigtigt fordi jeg gerne vil helt i bunds i det. Syntes det hele er blandet rundt med ting der er skrevet her i tråden, ting folk har hørt og ting folk ved. Derfor vil jeg gerne kunne læse om det fra hestens egen mund. (so to speak).

• #106   7. apr 2017 Nej jeg kender dem ikke. Det er vigtigt fordi jeg gerne vil vide det..

Er det forbudt at ville vide noget?

• #109   7. apr 2017 Jeg er nu ikke desperat, blot forvirret over alle de forskellige oplysninger

• #110   7. apr 2017 Jamen du kan da finde dem på FB? Jeg har ikke links til deres opslag. Og tror nogle af dem er fjernet grundet for mange spørgsmål. Hun vil i øvrigt helst ikke svare i forum men kun PB. Alene det er for mig underligt.

En opdrætter der var seriøs ville have det hele stående up front

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#111   7. apr 2017 mette: ja, a
    vler er den perdon vi talte om.

frk: jeg ved det fordi at avler har fortalt det da jeg spurgte ind til hvalpene

• #112   7. apr 2017 okay, har prøvet at lede derinde og kunne ikke finde noget smiley

• #113   7. apr 2017 AT:

FY for sytten da!!!!!! Og de foregav at være totalt uskyldige og bestemt ikke pengefikseret, da de blev anklaget sidst. Ubehagelige personager, er de smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#115   7. apr 2017 tror jeg ikke minion smiley

• #116   7. apr 2017 Nej, de er bulldogger smiley

• #117   11. apr 2017 Mon ikke personen har tænkt på den "nye race" Minibull?
    (har ikke læst alle kommentarer på dette opslag)

Har ikke en disse forstand på denne bulldog, og forstår den ikke. Men ved at den har en racestandard. Og at den kan udstilles og stambogsføres i nogle klubber, blandt andet OEB Team DK.

Der er flere opdrættere af dem her hjemme blandt andet Catobulls, Ultimatebulls of Denmark, og Rimplers.

Håber det kan hjælpe debatten bare en smule smiley

• #118   15. aug 2017 For det første så lad være med at kalde de små hvalpe på billedet for nogle fuckups, jeg er ejer af en af de søde små hvalpe på billedet og han er bestemt ikke en fuckup. !!

Han har både stamtavle i OEB og snart EKC og har desuden lige været på udstilling og er blevet bedømt rigtig flot af en af de førende dommere inde for bulldogs. ( hans søskende var også til udstillingen og blev også flot bedømt).
    Hvalpene er mix af FB og EB og er så kaldt F1 (første led i blandingen minibull )
    minibull er en velkendt race i USA og kan stamme fra f.eks. FB og EB, så den er mindre end den største race den kommer fra men ingen har nogensinde påstået at den kunne være i en lille taske.
    Der er blevet blandet F1 i stedet for at importerer fra USA fordi nye blodlinier er ønsket.
    Sælger har ikke været andet end god for både os og hvalpene, vi har været i
    deres hjem flere gange og INTET tyder på hvalpefabrik, de har så meget kærlighed til og tjek på deres hunde og så kunne de aldrig finde på at avle videre på deres franske med ganespalte !

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#120   15. aug 2017 ronni: så ved du vidst ikke h ad avler tidligere er dømt for.

men fred være med det, har du interesse i at støtte sådan en person, så er det dit valg.

• #121   15. aug 2017 Ida og Fido -

Ja OEB er en race og minibull er en race, og OEB Danmark har valgt at optage minibulls også. De er også med til alle deres udstillinger.

Ja der er ingen garanti for hvor stor han bliver, men for det meste vil de blive lidt mindre end den største og hvis han ikke gør det så er det fint, han er ikke købt fordi vi tænkte ih hvor sødt med mini, men fordi han er den race han er og fordi vi føler os trygge ved sælger og han er sund og rask og kommer fra sunde og raske forældre.

bliver stødt på min hunds vegne over at han skal kaldes en fuck up og det antydes han er en bastard.
    ------------------------------------------------

AT-rollos -

get over it..
    der er ikke nogen grund til at begynde at chikanerer andre fordi man selv har ondt bagi..
    og ja jeg har interesse i at støtte sådanne dejlige personer ! de kunne ikke have solgt os en dejligere hund og den kunne ikke have fået en bedre start på livet end hos dem.

--------------------------------

mennesker prøver at sætte jer ind i hvad i taler om inden i begynder at kaste om jer med grimme ord og kalder vores hunde for bastarder, vi går heller ikke og kommenterer på andres hunde.
    men det klart hvis man ikke han finde ud af at stave til Google og minibull så det svært.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#122   15. aug 2017 ronni: erkend at dj har købt hund ved nogle svindlere, og betalt en latterlig høj pris for en hund du ikke ved hvad ender ud i.

• #126   15. aug 2017 AT-rollos

ja det kan jeg erkende- altså at du er en klovn og ikke aner hvad du snakker om!
    get a life !

Maj-Britt

ja jeg har betalt 15.000 for en minibull, det var ærgeligt det ikke blev 25 !

jeg tror snart jeg vil lave en tråd om dit billede, det må da være dyreplageri, hunden kan da ikke få luft igennem en kop. du kunne ligeså godt have kommet en pose over hovedet. alle folk ahr så ondt i røven over alt mulig pis herinde så mon ikke nogen os kunne hidse sig op over det.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#128   15. aug 2017 ronni: hvordan ved du at jeg ikke ved hvad jeg taler om??

indse at det er dig der er klovnen som har betalt 15.000 kr. for en blanding som ikke ved hvad ender ud i..

• #130   15. aug 2017 Ja Cecilie
    Og en anden betydning af ordet bastard, er også blanding af racer smiley

• #131   15. aug 2017 Verden vil bedrages, og det bliver den. 15.000kr for et blandingsbatteri, efter forældre der næppe er testet for noget som helst. smiley

• #134   15. aug 2017 ida og figo -
    minibull er en race men i første led er det svært at sige præcis hvordan de bliver ja.

hans forældre er sunde og raske og indtil videre er han også, han har ingen vejrtrækningsproblemer eller hudproblemer/allergier, han har af gode grunde ikke fået taget billeder af knogler endnu da de jo skal være ældre til det.
    -------------------------
    minion
    nej ikke gadekryds det ikke en tilfældig blanding men i første led i blandingen til en minibull, så i dette led er det selvfølgelig svært at vide præcis hvor han lander udseendes mæssigt.

haha smiley nu står F1 jo så ikke lige for det samme i de to scenarier.

---------------------------------------
    Cecilie med mark -
    haha ja sådan en slags bastard er ok smiley
    ------------------------------------------------------
    AT-rollos -
    du kører da bare rundt i den samme plører hva..

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#136   15. aug 2017 ronni: som du selv skriver, så kender du ikke udfaldet af blandingen - ergo er du da klovnen siden at du vil betale en så høj pris for ... ja, hvad??
    en blanding af to forskellige racer.

hvis blandingen er så gennemtænkt, så undre det mig at avler er så hemmelighedfuldt med alle oplysninger både med henhold til stamtavle og sundhedsresultater.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 15
    #137   15. aug 2017 minibull er i første led et mix af 2 racer. Ligesom alle jeres hunderacer har været engang.. Med nye racer vil det altid tage mange generationer at få en standart ind. Det er ganske normalt.. Burde i faktisk også vide når i nu er så kloge herinde smiley
    Mange af jeres kommentar er fyldt med uvidenhed, om hvad racer der er tale om, hvilket klub der stambogsføre denne race. Så stop med at udtale jer om noget i ikke ved noget om, og så brug tiden på at undersøge det istedet for at komme med gisninger om hvad der kunne være... www.Google.dk ---> Minibulls
    Sværere er det faktisk ikke.

• #140   15. aug 2017 Monion-
    Nej for blandingen af de to hedder noget bestemt og er en anerkendt race , det gør enhver blanding jo ikke. Men Ja det er en form for blandingshund lige nu men bestemt ikke gadekryds. For mig er gadekryds noget hvor man ikke helt har styr på hvad der er i.
    Men det vist bare noget ordkløveri det kommer vi ikke så meget længere i ?
    --------------------------------
    AT -
    Nu er det jo ikke en blanding og race de bare har fundet på og de er ikke spor hemmelighedsfulde men gider måske ikke give alle mulige oplysninger til useriøse mennesker eller mennesker de føler ikke vil dem det godt.
    --------------------------
    Majbritt DK snob -
    Er sikker på den har det fint ,selvfølgelig vil jeg ikke lave en tråd om det da det da ville være åndssvagt, det var mere for at illustrere hvor åndssvagt folk ter sig over ting de ikke har forstand på nogen gange.

Og overtalt mig? Der er ikke nogen der har overtalt mig .
    --------------------------
    Anne Julie-
    Lad være med at antage noget du ikke har styr på. Forældre er testet og moren har lige vundet præmier og fået stor ros af dommer der var meget imponeret over hvor flot hun er.

• #141   15. aug 2017 Det er squ lidt morsomt når ejere af de famøse blandingshvalpe fra hvalpefabrikker finder ældre tråde på HG og er nød til at forsvare deres hund, som om den er blevet krænket af blive skrevet om xD

Er det et samarbejde med fabrikken om at de skal forsvares?

Det er en blaningshund du har, ja den har da fancy navn men en værdiløs tavle i forhold til de seriøse klubber og hundepersoner. Derudover er forældrene næppe tjekket for racerelateret sygdomme, men sådanne nogle har den måske slet ikke når nu det er en ny fancy race? Så forsvinder alt sygdom som dug fra Solen?

Hunde kan fejle en del som ikke bliver opdaget medmindre man tester for det, da de er ret seje til sådan noget (:

• #142   15. aug 2017 Mini B -

Tak - Kunne ikke have sagt det bedre selv

• #143   15. aug 2017 Anya -

Du er da simpelthen for viderkommende..

• #145   15. aug 2017 Hvor må det da være trist for jer, stadig at sidde fast i uvidenhed, år efter år efter år. smiley

• #147   15. aug 2017 Ida og Figo-

Kun er det.jo ikke en hjemmebikset tavle men tavle hos OEB Danmark som få må siges at være en seriøs klub.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#148   15. aug 2017 Ronni.
    Det kan slet ikke betale sig at kommentere på deres uvidenhed..
    Det lyser ud af dem at det ikke handler om hundene men om at køre hetz, der findes flere opdrættere af minibull i dk, som alle arbejder hen imod en god standart. Nemlig en sund og rask bulldog der ikke bliver for stor. Det kunne dkk lære noget af.. det er så sørgeligt at tage på en af deres udstillinger, hvr de nærmest skal hive deres eb'er hen af gulvet fordi de er så dårligt avlet i generationer.. så heller en minibull, der kan springe og være aktiv som hunde skal kunne..

• #149   15. aug 2017 Ida. Jeg har skam ikke noget problem med, at blive sagt i mod, det er jo sådan man holder gang i en dialog. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#150   15. aug 2017 hvor er det sødt at du har fået en af avlerne, eller avleren kone til at forsvare dig ronni smiley

• #152   15. aug 2017 Minion. Du kommer bare. smiley

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#154   15. aug 2017 AT. Hvordan kan du sidde og skrive om useriøsitet i at blande 2 racer når du selv ejer et bastard uden tavle.!?

Måske man skulle starte med selv at støtte om om racehunde med tavle og deres klub, inden man angriber andre ??

• #155   15. aug 2017 AT. Hvor er det så lige, at jeg forsvarer Ronni henne? Du kender godt betydningen af det begreb ikk? at forsvarer? smiley

• #156   15. aug 2017 Nu er tråden jo gammel, så jeg kan ikke helt huske det
    Men var det ikke det kuld, hvor det ikke var til at få oplyst racerne på forældrene?

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#157   15. aug 2017 Ida.. Du burde jo også vide at allerede i første led bliver man nød til at lave en stamtavle, ellers vil man jo aldrig få baglandet med og vide hvordan man kom frem til det bedste... ihh altså den uvidenhed.!

• #159   15. aug 2017 Mini B -
    Kunne ikke være mere enig.
    -----------------
    AT-
    Suk...

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#160   15. aug 2017 mini: fordi at jdg ikke vidste bedre dengang smiley

• #161   15. aug 2017 Ida. Når man starter fra scare one, så skal disse hvalpe have en racenavn på deres stamtavle og det navn er så mini bulldogs, ellers kan man ikke bygge videre på ens avl, kan du nok forstå.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#162   15. aug 2017 Minion.. Det er for sent, den har dkk smadret til noget der nærmer sig dyremishandling..

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#163   15. aug 2017 Ditte. Man kunne sagtens få oplyst alt om dette kuld, hvis man var seriøs og interesseret. smiley

• #164   15. aug 2017 Hvis ikke der er nogle "gode" franske tilbage, hvad vil man så blande minibull'en af?

• #165   15. aug 2017 Hvis man var seriøs opdrætter, ville det vel være noget man ikke behøvede grave efter.
    Hvis avlen er så god og noget man gerne vil promovere er åbenhed vel vejen frem.
    Der er sagt flere gange at folk er uvidende om racen, det er da klart når opdrætterne holder kortene tæt.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#166   15. aug 2017 Ditte. Engelske... læs nu for dælen.. ENGELSKE.!
    Du kan sagtens finde nogle fine i udlandet, men ikke i dkk, aldrig om jeg ville røre deres avl.. 25.000kr for en hund der ikke kan trække vejret, løbe og være hund.. så heller 15.000kr for en sund minebull, der kan trække vejret, løbe og atletiske.. så kan i kalde det en blanding eller hvad i vil.. så længe den er sundere end det lort dkk ligger navn til.

• #167   15. aug 2017 Minion. Hvis man ikke lige er til en FB, så er det selvfølgelig ikke en race, som man personligt selv vil avle. For mig er en FB meget mere aktiv og nogle af dem kravler nærmest på væggene, fordi de skal bruges på en anden måde, ellers kan de ikke køres trætte. Der er EB´en bedre for mig personligt, den er ikke så aktiv, men har et mere passende tempo i hverdagen, så selvfølgelig vælger jeg den. Men for at få dem mindre og stadig sundere, men også med et passende tempo/temperament, bliver man nødt til, at avle en anden race ind i den. Det får selvfølgelig forskellige udfald med hensyn til sind, som det også gør med menneske børn og derfra udvælger du så den tæve/hanhund, som du vil beholde til din videre avl.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#168   15. aug 2017 Ditte. For at få svar krævede det et opkald til opdrætter. Det kan da ikke være svært. Ingen seriøs opdrætter gider at sidde og svare på en masse spørgmål over beskeder. Nææ du et opkald eller et besøg ved opdrætter og du ville vide det samme som vi gør smiley sværre er det faktisk ikke.

• #169   15. aug 2017 Jeg ved snart ikke, hvem der er mest retarderede. De, der køber 'sjove' hunde eller de, der for gud ved hvilken gang gider at håne førstnævnte for det.

• #170   15. aug 2017 Læs nu for dælen selv mini b

Minion skriver, hvorfor man ikke lægger energi i den franske

Du skriver fordi DKK har smadret den (og det var den franske)

• #171   15. aug 2017 Mini b
    Det kunne være at man gerne ville vide om det var noget man bare var tilnærmelsesvis interesseret i, inden man krydser landet.

• #172   15. aug 2017 Ditte. Derfor er telefonen opfundet. smiley

• #174   15. aug 2017 Tak for den uddybende forklaring, Tex
    Det lyder som seriøst opdræt smiley

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#175   15. aug 2017 Misforstået fra min side af.
    Jeg snakked om den engelske.
    Tænker det har noget at gøre med at man ikke ønsker en fransk bulldog, men gerne vil have nogen af de gode ting fra den. Der er jo en grund til alle de racer der findes.. fordi man ønsker forskellige ting i en hund. Nogen en sofa hund, andre en aktiv hund, nogen en bred, nogen en fed osv osv. Minibull er for dem der ønsker en engelsk bulldog, med mere sundhed i forhold til vejrtrækning, lidt mere drive men stadig en lille hund.

• #177   15. aug 2017 Det er over 100år siden, at den engelske bulldog kunne bruges til noget, og den franske . . . . . . Jeg ved sgu ikke, hvad de havde forestillet sig smiley

• #178   15. aug 2017 Jeg har intet skrevet om, at de er fuldstændig smadret, det er vel smag og behag. Det jeg skriver er, nu forsøger jeg, at skære det ud i pap og papir for dig. For at få en mindre størrelse end EB´en, så tager man den Franske og avler ind. Det er størrelsen, den har vi så dækket ind nu. Så er der sindet. Den Franske (igen min mening) er en der nærmest kravler på væggene på grund af dens energi, det vil man gerne have væk, så man tager EB´en, som har et mere roligt gemyt og avler den ind, så er sindet dækket ind. Så er der sundheden, den er forskellig fra race til race, men den Franske er nok generelt lidt sundere end EB´en, i hvert fald med hensyn til vejrtrækning, men det kan godt varierer, så er det dækket ind. Skal vi også tage den med farverne?? smiley

• #180   15. aug 2017 Mini
    Men selv om jeg så havde læst og du havde misforstået. Så er min undring stadig den samme. Hvis racen er så dårlig (denne gang den engelske) hvad vil man så blande minibullere af

• #181   15. aug 2017 Minion. Det er jo så din mening og den har du selvfølgelig lov til at have, lige som jeg har lov til at have min. smiley

• #183   15. aug 2017 Tex
    Så du går bare ud fra at nå man blander to racer, får hvalpene kun det man gerne vil have fra hver?
    Den kan jo lige så godt have størrelse som en eb, ligne en fb, kravle på væggene og hive efter vejret

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#185   15. aug 2017 Man tager jo netop eb'en og mixer med den franske, for at gøre eb'en lidt mere atletiske, bedre vejrtrækning, og klippe lidt af størrelsen af.. det vil sige, hvis man tager det bedste fra de 2 racer og mixer, så kommer der et blandet kuld, nogen der kun ligner den engelske, andre den franske.. og er man heldig... så kommer den ene hvalp ud, som har fået det bedste fra begge forældre.. DER har du så grundstammen for dit videre avl..

Og tæven på mit billede er et godt eksempel på lige netop det jeg nævner...

• #186   15. aug 2017 Ditte. Derfor jeg skriver, at man så derfra, udvælger den hvalp i kuldet, som man ønsker at avle videre på. ALLE FB og EB er jo ikke syge, så jeg synes ikke, at det er fair at stille det sådan op, at i bare går udfra, at fordi man har en FB eller en EB så er de per automatik syge og så længe det er den holdning flere folk har, så er det altid svært, at få folk til at se anderledes på det, fordi de ikke vil se det.

• #187   15. aug 2017 Tex
    Nu har jeg selv bulldog erfaring, så det er ikke fordi jeg per automatik ser noget som helst. Men måske derfor det gør lidt ekstra ondt med den slags blandinger, når der faktisk findes seriøse bulldog kenneler, der prøver at forbedre racerne

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#188   15. aug 2017 Her ses jo et rigtig gidt eksempel på at det bestemt ikke er lykkes de "gode" opdrættere at ændre på bulldoggen i den rigtige retning... tværtimod..
    så måske det er på tide at prøve noget andet.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#189   15. aug 2017

profilbillede
  • #190   15. aug 2017 Mini b
    Det er jo ikke de gode opdrættere jeg taler om
    Der findrs faktisk opdrættere der laver test af hofter, albuer, luftveje, øjne og meget meget meget mere. Inden de overhovedet overvejer at bruge hundene i avl. De resultater ligger de til frit skue sammen med oplysninger om og billeder af forældredyrene. Noget mere gennemskueligt end nogen der ikke engang vil oplyse åbent om forældredyrenes race

• #191   15. aug 2017 Synes du forøvrigt at den på den første billede ser sund ud?

• #194   15. aug 2017 Jinx. Men er der stamtavle på dem? og hvis du lige læste lidt mere omkring det, ville du også finde ud af, at det IKKE er tilladt i DK, at avle mops ind i en race som skal være mini bull.

• #196   15. aug 2017 Præcis Ida smiley

• #197   15. aug 2017 Ida. Den til venstre er mere sund, i og med, at den ikke har vægten af fedt der tynger ned på næseryggen. den er også sundere med hensyn til vægten, da dens knogler ikke bliver udsat for så stort et pres.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#198   15. aug 2017 jeg er ude af denne debat.. magter simpelthen ikke at bruge min tid på at diskutere med så forsnæveret mennesker. Godnat

• #199   15. aug 2017 "Forsnæveret mennesker". Tænk jeg troede kun det var forhud og bulldogs luftveje der kunne være forsnævret. smiley

Tak for et godt grin! smiley

• #200   15. aug 2017 Til de der kunne være interesseret, i at læse lidt mere om standarden i DK, kan læse dette.

http://www.oeb-team-denmark.dk/minibulls/minibulls-racestandard--.html

• #203   15. aug 2017 Jeg synes virkelig heller ikke det giver mening at prøve at lave en sundere bulldog, ved at blande EB med FB. De er jo disponeret for mange af de samme sygdomme.... men ok jeg er også rimelig "forsnæveret". smiley

Det er i øvrigt også ret fint at man åbenbart ikke er enig i hvad en "Minibull" rent faktisk består af.

• #204   15. aug 2017 Nu er det jo ikke næsefolden der afgør om en hund har dårlig vejrtrækning, og vi kan hurtigt blive enige om at bulldoggen til højre er overvægtig (vel nærmere ejers end opdrætters fejl (medmindre opdrætter stadig ejer hunden))
    Men benstilling på den til venstre er da helt ekstrem

• #205   15. aug 2017 Ida. Det er jo så det man skal kigge på, når hvalpen er udvokset, sådan er det jo med alle racer også de, der ikke er nye. Man skal kigge på alt, men først og fremmest sundhed (for mit vedkommende) så kommer størrelse og farver osv efter. f. eks, hvis vi taler om det sidste kuld af vores mini, så var der 3 tæver og en hanhund. Udseendet variere i mellem dem og det vil stadig ændre sig meget, da de kun er knap 5 måneder nu. Men hanhunden har mest EB sind og krop, hvilket jo er fantastisk i mine øjne. Han er sund og rask, han snorker ikke når han går eller løber, det er der ingen af hvalpene der gør og heller ikke deres forældre. Tæverne er lidt mere FB i deres sind, de vil gerne bestemme i hirakiet, (sådan er tøser jo) de er også lidt mere aktive, end hanhunden er og har et godt drive, med hensyn til træning og udholdenhed, de er alle meget lærenemme, kærlige og glade. Den ene af tæverne er slank og lidt højere end den tæve vi har valgt at beholde, vores hvalp var den mindste i kuldet og er det stadig, hun har et frisk sind, hvor hun skal lære i gennem træning, at finde hendes stopknap, men det kan lade sig gøre, lige nu, er det meget hvalpenykker og vi tilbyder hunde-træning hver uge til alle vores hvalpekøbere, som har mulighed for at komme selvfølgelig.

• #207   16. aug 2017 Ditte. nej det er ikke det afgørende, men det har et minus, hvis hun i forvejen har svært ved at trække vejret, så jo, alt har en betydning i et større omgang, end hvis den ikke havde den fold. Vægten på den til højre kan godt mindskes, men den er bygget på en sådan måde, at den så ville miste fylde, med mindre det blev lavet om det muskler, men mange EB´er, er avlet for fede og de vedbliver desværre med at være det. Benstillingen på den til venstre, ja det kan jo også diskuteres, det er vel smag og behag, hvad folk mener er sundt eller usundt, jeg synes ikke dens benstilling grænser til det ekstreme, men det er bare min mening.

• #208   16. aug 2017 Jinx. Igen, der må ikke mixes med Mops i Danmark

• #209   16. aug 2017 Hvis den har svært ved at trække vejret har den svært ved at trække vejret og så gør den fold hverken til eller fra, ud over størrelsen på næseborene er det indvendigt vejrtrækningsproblemerne sidder og derfor vigtigt at teste ikke bare se på hvad der ser sundt ud.
    Jeg har gudskelov aldrig mødt en eb der var avlet fed. Men mange som var det fordi ejerne tror de skal se sådan ud. Min egen var heller aldrig fed eller døjede med vejrtrækning.

Forøvrigt vil vejrtrækningsproblemer ofte først vise sig senere. Jeg har mødt hvalpe der hverken snorkede eller gryntede, men som kom til det, da de var færdigudvokset.

• #210   16. aug 2017 Også derfor at jeg skriver, at det er svært når disse hvalpe, kun er knap 5 måneder, men at de ikke lige pt, viser tegn på skavanker. Nå men tak for snakken, det blev da til en rimelig seriøs dialog. smiley

• #212   16. aug 2017 jinx. sådan er det jo også med OEB´en, den har også mange forskellige slags udseender. Nogle af dem ligner boxere, amstaff og amerikansk bulldog, det er jo stadig også en ny race, som ikke rigtig har et bestemt udseende. alting tager tid. jeg personligt, kan kun gå udfra, hvordan reglerne i Danmark er og det er dem jeg skal følge, ikke de regler der er i USA.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #220   16. aug 2017 Billede #189
    Hvis ikke man kan se at hunden til højre er helt ødelagt så har man bare alt for stramme dkk-shorts på. At hunden til venstre har en benstilling med udadvendte poter gør den da ikke mere usund end den totale vanskabning som ses til højre.

https://www.youtube.com/watch?v=yhbxwWTZavw

• #221   16. aug 2017 Peter
    Jeg tror ikke der er nogen der synes at hunden til højre ser sund ud, det gør den til venstre heller ikke

• #222   16. aug 2017 Eller rettelse der er nok "nogen" der synes det, men ingen der har givet udtryk for det i denne tråd

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#223   16. aug 2017 Jeg tror ikke der er nogen der synes at hunden til højre ser sund ud, det gør den til venstre heller ikke

Man kan ikke ud fra et billede bedømme om hunden til venstre er sund eller ej. Den er dog med ret stor sikkerhed mere sundt opbygget end den til højre. En hund kan godt være generel kernesund selvom den har en "forkert" benstilling.

• #224   16. aug 2017 At den er mere sund gør den ikke sund

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#225   16. aug 2017 Jeg ser intet der peger på at den ikke er sund

https://www.youtube.com/watch?v=afILBHTZIvA

• #226   16. aug 2017 Vi ser nok to forskellige billeder så smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#227   16. aug 2017 Vi ser nok to forskellige billeder så

Ja, eller også har vi forskellige "bulldog-briller" på..

sometimes you have to look back..

• #229   16. aug 2017 Vi har helt sikkert forskellige briller på, hvis du ser en sund hund på en af billederne smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#231   16. aug 2017 Jeg ser blot to hunde som begge ser virkelig deforme og syge ud.

Hvis man ikke ved eller ikke kan se at udaddrejede poter er et meget lille problem i forhold til den vanskabning som ses til højre.. Ja, jeg har svært ved at se det deforme i hunden til venstre..den ligner en bulldog ligende dem i #225
    (trods benstilling) og det mener jeg ikke at den til højre (show-misfoster) gør overhovedet..

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#233   16. aug 2017 Majbritt.. ligeså bekymrende er det at du har travlt med hvad nogen har lavet i fortiden, når du nu selv har været med i en dyreværnssag, hvor katte gik i små fuglebure i deres eget pis og lort. Men det er en god måde at fjerne fokus fra sig selv og over på andre.

• #236   16. aug 2017 Maj-Britt. Jeg finder det mere bekymrende, at en dyremishandler, sidder og er dobbeltmoralsk. smiley

• #237   16. aug 2017 Jinx. Fordi, at det er sådan, de registreres i klubben.

• Mini B
    Mini B Tilmeldt:
    aug 2017

#238   16. aug 2017 JinX..
    Det er meget simpelt fordi det ikke er samme race. En shorty bull er mix med amstaff, hvilket jo er ulovligt i dk smiley

• #240   16. aug 2017 Jinx. Det er jo et spørgsmål, som klubben vil være bedre til at besvare, måske du burde skrive til dem. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#242   16. aug 2017 Problemet er jo at National Bulldogge Association kun accepterer shortybull, og fordi den er ulovlig i dk

Hvor ser du de ulovlige shortybulls?

The National Bulldogge Association is the only registry exclusively for the Olde English Bulldogge

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#243   16. aug 2017
    The Shorty Bull is a direct descendant of the Staffordshire Bull Terrier, (Staffy), French Bull Dog and English Bulldog

http://www.ubbkc.com/page/shortybull

• #249   16. aug 2017 Jinx. Jeg ved ikke, hvorfor klubben har valgt at kalde dem mini Bulls, som skrevet før, tror jeg at det er bedre, hvis du skriver til klubben, for at få svar på det.

• #254   16. aug 2017 kennel hearthitter. Der er vist brodne kar, i alle klubber.

• #255   16. aug 2017 Jinx. http://pets.thenest.com/mini-bulldog-7116.html

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#258   16. aug 2017 Minibull MINIATURE BULLDOG "MINI BULL" also refered as:

ANTIQUE TERM ENGLISH BANTAM BULLDOG.. ikke at forveksle med Miniature Bull Terrier..

http://www.nebkc.com/backup_cinq_avril_seize_038.htm

• #259   16. aug 2017 Jinx. Der står: What is a mini bulldog? og derefter (det du selv har kopieret) Et mix i mellem FB og EB.

• #260   16. aug 2017 Kennel hearthitter. Er det ikke underordnet, når bestyrelsen bliver ved med at godtage useriøse opdrættere? (Hentyder til DKK) Så er de da lige så meget med til, at være brodne kar.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#264   16. aug 2017 Hvad siger i så til Fine Franske (Svenske) blå bulldogs til den nette sum af 29000 , uden tavle, men så er de også sat ned - fra 50000

Hvad mon man kunne tage hvis man kunne avle dem grønne.. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#265   16. aug 2017 Og hvorfor drage DKK ind i denne tråd..? Det er ikke dem der ændrer standarder, laver nye racer osv..

De er vel også med til at "skabe" nye racer..

• #266   16. aug 2017 Nej der står: Most puppies advertised as "mini bulldogs" are bulldog-pug crosses. altså de der er mix af bulldog og mops bliver REKLAMERET som værende mini Bulls, men er det ikke. Vores er stadig ikke med mops, da man i Danmark ikke ønsker en SÅ usund race i mini bull'en. Jeg er sikker på at du kan læse, jeg er dog ikke så sikker på, at du forstår det du læser. Nu vil jeg tage ud og træne hunde. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#268   16. aug 2017 Vores er stadig ikke med mops, da man i Danmark ikke ønsker en SÅ usund race i mini bull'en.

Hvem er vores og man i denne forbindelse?

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#272   16. aug 2017 nej nej, også med kuperede ører..

https://www.facebook.com/pg/shortybulldk/photos/?ref=page_internal

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#275   16. aug 2017 https://www.youtube.com/watch?v=EnCszNNAe9o

• #276   16. aug 2017 Eftersom at både EB og FB er hårdt ramt af diverse sygdomme, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad man gør for at fremavle en ny, sund bulldog type ?
    Har kigget på OEB klubbens hjemmeside, og kan umiddelbart ikke se nogle krav omkring helbred for at få godkendt hundene til avl ?
    Forventer man at parring af 2 "syge" racer automatisk vil resultere i sunde og raske hvalpe ? Eller tester man rent faktisk hundene ? Og i så fald, hvor kan jeg se resultaterne af helbredsundersøgelserne ?

Kommentér på:
Mini bulldog?

Annonce