1.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Løbetid Løbetid

Hej alle. Jeg har ikke været herinde i 10 år. Men jeg ville lige spørge jer til råds.

Min søster har fået en hunhund. Den er næsten 10 måneder og de sidste 4 måneder har alle hanhunde været ekstremt interesseret i hende. De slikker hende og forsøger at hoppe på hende. Hun har endnu ikke gået i sin første løbetid. Min søster vil gerne have et råd til dette. Hun er ved at være træt af at den ikke kan gå løs og lege med andre. Dyrlægen siger det er bedst at få hende steriliseret efter første løbetid. Er der andre som kender til dette problem?

Vh.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid
  • #2   9. sep 2019 Jeg har haft en labrador med samme problem, hun duftede bare lækkert hele året rundt.. Det er der nogle tæver der gør smiley

Tænker en sterilisering kan afhjælpe problemet?

• #3   9. sep 2019 Hun har en hjertefejl - så hun skal aldrig have hvalpe. Og min søster er ved at være træt af at den konstant er i løbetid. Dog viser hunden ingen tegn på at være interesseret i Han hundene

• #4   9. sep 2019 Men.... Den er jo ikke løbetid - den dufter bare godt?

Hvis det ikke er skedekatar (som burde gå væk efter første løbetid), så er det nok bare sådan hun dufter, og det kan en sterilisering ikke ændre på.

Men hvilken race er det? Der burde være en løbetid på vej, næsten uanset race.

• #5   9. sep 2019 Det er en blandingshund. Mellemstor

• #6   9. sep 2019 Så burde den have været i løbetid. Enkelte hunde er sene til at komme i løb, op til flere år, men det er bestemt ikke normalt. Og de fleste fejler et eller andet. Jeg havde nok bedt dyrlægen tjekke det, eventuelt lave en ultralydsscanning af livmoderen, for at se om tingene er normale.

• #7   9. sep 2019 Jeg er enig med A. For mig ville en sterilisation være absolut sidste udvej, og det ville næppe komme på tale bare fordi den dufter godt. Sterilisation kan have ret trist bivirkninger , særligt for hunden....

• #8   9. sep 2019 Alle hanhunde er vilde med min labradortæve, både før og efter hun blev steriliseret. Hun blev steriliseret som 3 årig - og det har ikke ændret noget.

Rigtig mange hanhundeejere spørger om hun er i løbetid, når de hilser - og det er vi blevet spurgt om hver eneste gang hun har hilst på en ny hanhund i 3 år.
    Svaret er "nej, hun er bare en lækker tøs" smiley

• #10   9. sep 2019 Sterilisering har vel også nogle sundhedsmæssige fordele. Som at undgå kræft i mælkekirtlerne og livmoderbetændelse. To meget alvorlige sygdomme som tager livet af mange tæver.
    Om tæven lugter mindre efter sterilisering ved kun hanhundene

• #11   9. sep 2019 Få lige tjekket om den har skedekatar. Det er ret almindeligt hos hvalpe og unghunde (tæver forstås smiley ). Det får dem til at lugte af løbetid.
    Jeg får mine tæver steriliserede - og ja, jeg ved der kan være bivirkninger. Dem har mine dog været forskånet for. Der kan jo også være bivirkninger ved at forblive intakt smiley

• #12   9. sep 2019 Hvad er det, din søster reelt vil have råd til? At hanhundene er interesserede i hende?

Det er jo hanhundeejernes ansvar at have styr på deres hunde, så de ikke farer hen og hopper op og whatever, uanset hvor lækre tæver der så er i nærheden.
    Måske kan hunden så ikke gå løs og lege med ALLE, men det er da heller ikke hverken nødvendigt eller efterstræbelsesværdigt smiley

• #13   9. sep 2019 Min ene race løber oftest første gang som 12-13 mdr.
    Den store race noget før.
    Jeg ville ikke sterilisere af flere grunde. Jeg ville også få tjekket om der er skedekatar. Er der intet, så ville jeg prøve med klofyl tabletter (håndkøb apoteket), for at se om det har en effekt.
    I øvrigt skulle der for mig være en virkelig god grund til at lægge en hund med hjertefejl i narkose. Hilsen en mor til et hjertebarn. Det er ikke en spøg.

• #14   9. sep 2019 *klorofyl

• #17   9. sep 2019 Tak for alle jeres svar. Mit spørgsmål var måske ikke specifikt nok. Jeg ville høre om andre havde kendskab til dette og hvad de gjorde - både ulemper og fordele. smiley

• #19   9. sep 2019 Der kan være flere grunde til at en tæve lugter godt:
    Skedekatar
    Løbetid, nærtstående eller igangværende
    Cyster på æggestokkene
    Uden særlig grund - det gør hun bare.

Sterilisation er ikke løsningen på alt. Måske virker det, måske ikke.
    Jeg ville i stedet vælge kun at slippe hende fri med hunde, der ikke forsøger at humpe hende.
    Humpen er de fleste gange et stresstegn mere end det er tegn på at de vil parre tæven. Det er en ren instinktiv handling.

• #20   10. sep 2019 Få den tjekket for livmoderbetændelse.

• #21   11. sep 2019 Min mor havde en tæve der bare altid duftede lækkert. Det var noget af en belastning for hundrn, som altid havde en hale af hanhunde efter sig, der alle ville snuse, slikke, humpe osv.
    Det stoppede da hun blev steriliseret, og havde jeg sådan en tæve ville jeg absolut overveje sterilisering, hvis ikke lugten skyldes sygdom, der kan behandles... men ville nok lade den have en løbetid eller to først.

Ift de andre hunde, så må man bede hundeejerne skride ind. Det er synd for tæben ikke at kunne være i fred, og som ejer af en hund,der opfører sig belastende har man altså et ansvar for at stoppe det.

Kommentér på:
Løbetid

Annonce