{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIGTIGT om hundefoder ... Tilbagekaldes
  • #1   16. jan 2021 Alt pedigree burde tilbagekaldes grundet forkert indhold!
    Det er direkte fejlernærende med det indhold.

    Jeg tænker folk der bruger den slags faktisk er pænt ligeglade med lidt for meget D-vitamin, og de læser da slet ikke på diverse foraer eller holder sig orienteret omkring fodring, så de får slet ikke oplysningen.


  • #2   16. jan 2021 Nu var det jo bare for at advare dem , der måske brugte det foder ........ Det er jo ikke nødvendigt at hundene bliver ENDNU mere syge fordi der er for meget D - vitamin i og ejerne ikke vidste det .

  • #3   16. jan 2021 Nej det er absolut ikke nødvendigt. Men jeg tror ikke én eneste af dem ser tilbagetrækningen, med mindre fakta blæser den op på væggen i butikken.

  • #5   16. jan 2021 Malene så må du tro om igen, for der er flere i en gruppe for goldens på Facebook der har set og delt det.

  • #7   16. jan 2021 Det første jeg så til advarslen var fra en der selv bruger fodret, så jo selvfølgelig ser "den slags mennesker" også sådan noget.
    Egentlig undrer jeg mig bare over at man har SÅ nedladende en holding til andre mennesker bare fordi de bruger noget "forkert" foder >:(


  • #8   16. jan 2021 Egentlig undrer jeg mig bare over at man har SÅ nedladende en holding til andre mennesker bare fordi de bruger noget "forkert" foder >:(

    Det er fordi der er så mange superstjerner herinde, der ved ALT !!! - og er man ikke som dem, er man bare en forevigt nitte i livets store lotteri og arme da ens hunde, for kæft, man er en idiot til at ha dem ... eller noget smiley


  • #10   16. jan 2021 Emma -

    Jeg går ikke en skid op i hundefoder og fodrer med et mærke, som RIGTIGT mange finder er skod.
    Jeg kunne aldrig drømme om at læse artikler om hundefoder - men jeg vil da RIGTIGT gerne advares, hvis det jeg fodrer med bliver tilbagekaldt.

    Eksempelvis et sted som her - hvor der er mange hundeejere samlede .. det gi´r da ret god mening.


  • #12   16. jan 2021 Jeg går rigtig meget op i hundefoder, det betyder fx at jeg bevist har fravalgt kornfri foder smiley men det betyder ikke at jeg på nogen måde syntes det er ok at tale nedværdigende om folk som ikke bruger lige det foder jeg selv syntes er det rigtige!! Det er sku da en sær måde at omtale mennesker på!!

  • #13   16. jan 2021 #11

    Godt fundet smiley

    Interessen var dog udelukkende for mine smagsløgs skyld.. Me myself I smiley


  • #14   17. jan 2021 Well, de eneste mennesker jeg kender, der kunne finde på at fodre med pedigree er netop folk der ikke sidder og læser hverken forum, Facebook sider eller artikler om hundefoder. Jeg siger ikke at det er sådan for alle eller at de er dumme og dårlige hundeejere af den grund, jeg siger bare at det ikke er den gruppe jeg oplever bruger tid på den slags.
    Mange af dem er også folk der gør tingene som de altid har gjort, for det virker.

    Jeg vil så sige at jeg kender Malene i virkeligheden og jeg har aldrig oplevet hende nedladende eller dømmende, heller ikke når jeg har stået til træning og haft lyst til at råbe folk ind i hovedet at det de har gang i er noget lort, Malene tager det lidt mere roligt og pædagogisk.
    Hun er faktisk rigtig sød, forstående og hjælpsom, også selvom man gør tingene anderledes eller ikke deler hendes holdning.
    Men hun er meget passioneret og meget lige ud, hun pakker ikke nødvendigvis tingene ind. smiley
    Og så hjælper skriftsprog bare de færreste, man kommer hurtigt til at blive misforstået når man er typen der ikke pakker ting ind, så måske i kunne prøve at læse hendes beskeder med en anden tone, for jeg tror bestemt ikke hun mener det nedladende eller lign. smiley


  • #16   17. jan 2021 Der var engang, hvor vi var en del, der fodrede med Pedigree og aldrig skænkede det en tanke, at det var et mindre heldigt foder
    Dengang var udbuddet af hundemad slet ikke på linje med det det er i dag og om det hed Pedigree eller RC eller noget tredje, det var stort set samme indhold.

    Hende her er den sidste af mine gravhunde, som levede et helt liv på pedigree (som forøvrigt hed PAL dengang) Hun var ekstremt kræsen, og spiste aldrig andet, heller ikke som godbidder.
    Hun blev 15½ år gammel og var oven i købet den eneste af mine små gravhunde, der aldrig havde brug for en tandrensning.

    Billedet er fra 2008, 3 måneder før hun blev aflivet, der er løbet meget vand i åen siden da......


    profilbillede
  • #17   17. jan 2021 Fubert, de kan vel godt dele opslaget, selvom de ikke selv fodrer med foderet?

    Der er intet nedsættende i mit indlæg, Martine, hvis det er hvad du henviser til. Jeg skriver hverken at folk er idioter eller dumme. Jeg skriver at typen, der er ligeglad eller uvidende omkring ernæring som regel ikke findes på et hundeforum, hvor videndeling sådan ligesom er hovedingrediensen. Var de herinde, gav de formentlig et mere nærende foder. Hvad som helst er bedre end pedigree.
    Ingen fodrer hunde eller andre dyr dårlig mad af ond vilje.

    Det er en fact at pedigree er dårligt foder. Der er ca. 3% kød i. Resten er tilsætning og bistoffer. Der skal ikke ret meget indsigt i hundens ernæring og behov til at regne ud, at det ikke gør noget godt.
    At hunde kan overleve på luft og hvede er en anden snak. Gadehunde overlever jo også. Vi andre kan også overleve på hvidt brød. Vores system har det bare ikke skide godt.


  • #18   17. jan 2021 0h lige precist et for højt D-vitamin indhold det er ikke at spøge med smiley
    Jeg er mere overrasket over ikke at se nogle dagligvarebutikker der sender advarslen ud til deres kunder.. eller de gør det i hvert fald ikke igennem facebook. Jeg følger da flere af vores lokale Brugsen osv. på facebook.
    Jeg ville som forbruger forvente at finde den info sådan et sted..


  • #19   17. jan 2021 Malene -

    Jamen jeg er med på at du er en lille verdensmester i alt hvad du foretager dig og at andre, der ikke følger dine anvisninger i alt er nogle ignoranter, der endnu har til gode at se genialiteten i dig og din enorme viden.
    Nej, du har ret, det er ikke "nedsættende" fra din side - narcisissisme er nok et bedre ord i virkeligheden smiley


  • #20   17. jan 2021 Jeg kan da ikke gøre mig til dommer over hvad godt og dårligt foder er;) fakta er jo at nogle hunde trives godt og bliver rigtig gamle på supermarkedsfoder, vi gør alle det vi mener er bedst, jeg gider ikke betale for fjer, svinebørster og andet affald, ikke fordi jeg ikke tror mine hunde kunne leve af det, mere fordi jeg ikke syntes de skal;) men mine hunde skal heller ikke leve af kartofler fx, vi er forskellige og har forskellige ideer, sådan er det.


  • #21   17. jan 2021 Isabelle jeg har intet sted sagt at det ikke er godt at det bliver delt, for selvfølgelig er det det smiley
    Det sker da også at folk der bare er uvidende om hvor dårligt foder det er, faktisk lytter når man forklare dem det, selvom jeg ikke rigtig blander mig i hvad andre fodre med. Men da jeg var barn/ung teenager havde vi da også en hund der levede af skodfoder, vi vidste ikke bedre, indtil jeg begyndte at sidde og kigge med på nettet og var til nogle arrangementer hvor der blev delt bedre foder ud, og fandt ud af at der faktisk var langt bedre foder på markedet. smiley
    Alle begår fejl og alle kan lære noget nyt. Ligesom at ingen fortjener en syg hund pga. Foder uanset om det var dårligt foder til at starte med eller ej.


  • #22   17. jan 2021 Min erkendelse er, at fodring efterhånden nærmer sig religion og at det nærmest er umuligt at sige om et foder er godt eller skidt, det er individuelt hvad hunden trives på.

    Min første Whippet blev fodret med et af de kendte, kornfrie mærker, som blev anbefalet vidt og bredt dengang. Hun brækkende benet 4 måneder gammel og røntgen viste ujævne vækstlag og alt for tyndt kalklag i knoglerne.

    Hun røg på RC og i løbet af en måned var knoglerne normale og nye vækstlag jævne. De næste par hvalpe fik jeg taget kontrol røntgen af i opvæksten, for ikke at rende ind i samme problem

    Jeg har erfaret, at rigtig mange mynder trives bedst på et foder med korn og at det, den ene hund trives på er noget møg for den anden. Så jeg har egentlig ikke så mange forbehold i forhold til, hvad jeg fodrer med, hvis hunden trives. Generelt blandingsfodrer jeg og er ikke bange for at prøve nyt, men har heller ikke travlt, hvis hunden trives på det den får.

    Næste forsøg bliver foder med insektprotein, det tror jeg kan blive fremtiden, med den fokus der skal være på miljø og bæredygtighed


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #23   17. jan 2021 Min gamle hund trives fantastisk på Ekanuba. Et dårlig foder vil mange sikkert mene.

    Nu kan jeg så forstå jeg ikke vidste bedre. Lavede en fejl. Skulle have købt noget bedre(dyrere).

    Det er jo i hovedet det forgår. Det her er optimalt på papiret. Altså må det være det bedste. Sådan hænger det bare ikke sammen i virkeligheden.


  • #24   17. jan 2021 Jeg er ikke hellig med foder, men der er altså bare nogle mærker såsom pedigree der i mine øjne er så langt fra godt at jeg aldrig ville bruge det uanset.

    Jeg har faktisk heller ikke noget imod korn i foder, hvis ellers det er godt sammensat og der er godt med kød i.
    Heller ikke billigt foder, jeg fodre altså ikke med det dyreste, og skifter imellem mærker for at variere det lidt for hundene.
    Men nej jeg går ikke ned i supermarkedet og køber deres billige foder, for jeg mener ikke at det er godt nok. Kan de overleve på det? Ja da, fungere de optimalt på det? Nej det tror jeg ikke.

    Det er min mening, og andre må da have deres, for mig handlede det om ikke at vide bedre, at andre tager et aktivt informeret valg om at bruge det foder jeg ikke bryder mig om må være op til dem.

    Alle mine 3 fik rc som hvalpe fra deres opdrætter. Det er ingen af dem døde af, men det blev altså ikke hvad de voksede op på her. De kunne sikkert godt fungere på det, men de foretrak det foder jeg havde stående. Jeg vil ikke sige at der aldrig kommer en pose rc herhjem, men det er ikke mit første valg.

    Jeg fik engang en pose acana gratis af en jeg går til træning med, fordi hendes hund ikke fungerede på det. Mine kunne godt lide det, men kunne heller ikke fungere udelukkende på det, det er der ellers mange der siger er rigtig godt. Så ja hunde er forskellige, men jeg tror bare ikke at det jeg ser som virkelig skodfoder som pedigree er den bedste mulighed for nogen hunde smiley


Kommentér på:
VIGTIGT om hundefoder ... Tilbagekaldes

Annonce