{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Hunden på gåtur {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige et spørgsmål, min hund på 1 år kan slet gå videre hvis der går nogen bag ved os, den bliver ved at stoppe og kigge tilbage og skal nærmest trækkes videre.
Hvad kan jeg gøre for han bliver mere ligeglad.
Han er ikke sur men han vil heller ikke snakke med dem lækre godbidder gør ikke nogen forskel.
Andre der oplever det samme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden på gåtur
  • #2   27. okt 2021 Det er sådan en ting man lærer automatisk ved at gå til træning med hunden.
    Har I gået på hold?

    Det handler om, at DU skal være mere spændende end omgivelserne. Find hundens motivation og tilbyd det så.


  • #3   28. okt 2021 Her har jeg enten haft ekstra lækkert guf med til de situationer der kræver lidt ekstra, frikadelle, rester af kød, ost, eller de her skærefaste paté pølser.
    Eller en dummy, lille bamse eller bold på snor som jeg så har brugt til at aflede og lege med, smidt det lidt frem i gå retningen.

    Og ellers afsted til træning hvis i ikke allerede gør det


  • #4   28. okt 2021 Træningsplads og tilfældig møde på gåtur er bare slet ikke det samme, er min oplevelse. Ingen tvivl om at træningsplsdsen er et super sted at øve sig i at være omkring andre mennesker og hunde, men har aldrig oplevet, at det min hund kan der, det kan den også på gåturen.

    - lidt ligesom " du skal bare være mere spændende" kun virker, hvis hunden rent faktisk gider det leg, mad osv man realistisk kan tilbyde i situationen.
    TS skriver der er forsøgt med lækre godbidder, men lige i den situation vil hunden ikke have dem. Nu kan jeg selvfølgelig ikke se, hvordan TS serverer dem, så måske der er noget at arbejde med der, men vil hunden ikke have belønningen, så er der jo ikke meget at lokke med
    - med Sten gjorde jeg i sådanne situationer det, at jeg bad ham sætte sig ude til siden, og så kiggede vi på de andre passerede... på et tidspunkt var det så ikke længere helt så interessant at der var nogen bagved, og så kunne man begynde at lokke og lege, for nu var der rent faktisk "hul igennem".

    Det er stadig det jeg gør, når situationer er så overvældende/spændende e.l. at gan ikke vil have mad/leg mm. Sætter ham af, og så kigger vi, til han er klar til at være sammen igen...


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   30. okt 2021 Tak Malene vi har skam gået på hold fra hvalp og stadig nu 15 måneder. Vores hund ved udemærket når vi til træning og vi ikke er. Så din kommmentar er total ubrugelig.

  • #6   30. okt 2021 Ro på, der fremgår jo ingen steder, at I har gået til træning, og havde i ikke det, var en træningsplads altså et rigtig godt sted at starte - har du i øvrigt snakket med jeres træner om problemet, og i så fald, hvad foreslog h*n ?

  • #7   30. okt 2021 Jeg er fuldstændig enig med Michelle her, sådan gjorde jeg også med Sam, det virkede også i længden her smiley

Kommentér på:
Hunden på gåtur

Annonce