{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

at løfte hunden i nakken {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over denne artikel.
https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/beskyldt-for-dyrplageri-jeg-faar-doedstrusler/9065667

En pige fra de sociale medier, er røget i shit storm efter en video, hvor hun løfter sin skræmte og utilpasse hund, i nakken.

Hun mener absolut ikke hun har gjort noget forkert, og at hunde er "vandt til" at blive løftet i nakken, til trods for, at eksperter fortæller hende, at håndteringen er helt hen i vejret.

Det er faktisk en rigtig grim video.

Men i bunden er en artikel, hvor man kan stemme, om man syntes det er iorden.
Næsten 40 PROCENT af stemmerne mener, at det er en ok måde at håndtere hunde på.

Det kommer enormt meget bag på mig, at der er nogen der syntes den slags er okay!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at løfte hunden i nakken
  • #1   2. jan 2022 Jeg vil ikke se videoen, men jeg synes bestemt ikke, at det er OK og jeg har 2 gange konfronteret andre hundeejere, der lavede det stunt med deres hund, der pev og hylede.

    I min verden er det afstumpede mennesker, der udøver vold mod dyr!


  • #2   2. jan 2022 Det der gør mest ondt på mig er, at hunden er frygtelig bange og bare vil væk fra situationen. Men op i skindet og holde den op. Ja afstumpet opførsel. Jeg forstår godt hun synes den “hetz” er voldsom men at hun ikke ser det er forkert forstår jeg ikke

  • #3   2. jan 2022 Jeg tror man skal passe på med at tro at de 40% viser et reelt billede af folks mening. Bare se de helt vanvittige kommentarer der kunne køre dengang der var kommentarspor på artikler - det vrimlede jo med hvad jeg vil håbe er trolls

  • #4   2. jan 2022 Linket virker ikke her.

  • #5   2. jan 2022 Videoen er slettet. Hun forstår slet ikke den kritik hun har fået med på vejen.

    Jeg synes IKKE det er i orden, men hold op hvor jeg synes mennesker er skrækkelige i deres shit storm.

    De skriver til hendes familie også.


  • #6   2. jan 2022 smiley smiley

  • #7   2. jan 2022 Folk er helt sikkert for meget, når de skriver dødstrusler og kontakter hendes familie mm.

    Men samtidig er det ikke i orden, at hun slet ikke tager noget af kritikken til sig og i stedet påpeger flere gange, at det er synd for hende og ikke hendes hund. Hun vil ikke ændre sin håndtering af hunden, uanset hvad (og af hvem) der påtales ??


  • #8   2. jan 2022 Der er stadig mange, der tror det er sådan dyr gør i naturen og at det er noget vi skal efterligne, så det kommer faktisk ikke voldsomt meget bag på mig.

    Der er også enormt mange der slet ikke kan læse deres dyr - tænk på alle de "den logrer, så er den glad" man møder f.eks.


  • #9   2. jan 2022 de 40% er jo bare ud af de der læser artiklen, en del af dem har måske ikke hund og får det aldrig ... en del af dem er måske og ja SORRY på forhånd en del af samme segment af uvidende mennesker der får eller har hund uden de gider sætte sig ind i hvad det egentlig vil sige .. og når de bliver belært, også af fagfolk på ingen måde er i stand til at sige, "ok jeg tog fejl, lær mig gerne hvordan så jeg kan blive bedre"

    I min barndom var det der med at løfte hunden i nakken, eller dvs KUN når den var hvalp meget udbredt ... i dag er man da heldigvis, hvis man ellers gider at læse lidt om tingene blevet noget klogere ...



  • #11   2. jan 2022 Jeg nåede ikke at se videoen. Jeg så ikke vovses vægt eller ejers løft.

    Hvis jeg ejede en lille hund, der bliver overfaldet og er bange og jeg bare meget hurtigt reagerer - ser jeg det heller ikke som dyreplageri at skynde sig at få løftet den op og skærmet den.

    Er det korrekt at løfte den i nakken? Nej!
    Men er det en handling, der stopper den farlige situation og skærmer hunden for noget værre - ja!

    Det får meget mere mig til at reagerer, når folk slet ikke gør noget og bare står afventende og venter på katastrofen indtræffer.


  • #13   2. jan 2022 Ziva - der er ikke take om en farlig situation, blot en hubd der virkelig gerne vil væk fra at sidde på skødet) og en ejer der ikke vil lade den.

  • #15   2. jan 2022 Isabelle, i videoen sidder hun og griner og morer sig gevaldigt over at holde hunden i nakken, så for hende er det sgu noget ret underholdende smiley

    Det er overhovedet ikke ok. Selv i en farlig situation ville man ikke holde hunden sådan. man ville måske få fat i nakken af den, men man ville sgu da få den ind til sig og ordentligt fat i den så hurtigt man kunne. Ikke lade den hænge i nakkeskinnet smiley

    Stakkels lille hund smiley


  • #17   2. jan 2022 Det er ligesom hende, den anden gås, for et par år siden, der elskede sin hund SÅ meget, at hun var nød til at slå den;
    https://www.youtube.com/watch?v=7y2oCvV2dAQ

    "Han er jo mit barn, jeg elsker ham. Og...og det er jo taget ud af kontekst!" - please, lad dem aldrig være alene med børn..... smiley


  • #18   2. jan 2022 Isabelle, videoen ligger på Hundegalleri et på facebook.

  • #21   2. jan 2022 Tak for jeres svar. Det er de samme tanker jeg gør mig.

    Jeg håber jo en dag at skal lave nogle hvalpe - så bare tanken om, at 40 % mener det er ok er, er skræmmende.. Jeg håber virkelig der har været nogle trolls inde over!

    Føj hende i YouTube videoen er modbydelig!!
    Det var da grimt at se!


  • #22   2. jan 2022 Et er at der kan være situationer hvor man må reagere NU og hurtigt for at afhjælpe et problem eller for hunden eget bedste.

    Men man frithænger sgu ikke en bange hund i nakkeskindet til en nytårsfest for at optage en “sjov” film til facebook.
    Det er afstumpet og godt nogen siger fra så noget måske kan sive ind i hjerne på sådan en person.


  • #23   2. jan 2022 Enig Ginne.

    Og hun løfter den jo, og drejer den over mod nogen, der åbentbart skal se hvor sjovt de har det.....
    Hvis hun så bare kunne indrømme, at hun har været uviden, og vil ændre det fremover.. Det ville klæde hende!
    Istedet for at gå i offerrollen..

    Nej folk skal ikke true og skrive til hendes familie!
    Det er overhovedet ikke okay..
    Men hun har sgu selv sat røven i klaske højde.


  • #24   2. jan 2022 @ Isabelle ... you said it ... hun er slet og ret dum ...

    og Krøllet .. nemlig, det der er jo ikke "jeg samler lige hunden op fra gulvet, eller en situation" ... det der "jeg viser lige Gucci tasken frem " og overhovedet ikke iorden ,, de stakkels hunde ...


  • #26   2. jan 2022 ville være rart hvis man kunne komme til at dumme mennesker ikke avlede og solgte ...

    men må gribe i egen rede ... sad i dag og talte med ældste datter og svigersøn og en bekendts cavalier (10 år gl) ... ejer er nu pensionist og har det økonomisk svært og hunden har kostet og koster jævnligt ved dyrlæge, både kroniske gener der af og til blomstrer op (hjertet, fistler osv) og så andre ting der støder til ... samtalen gik på hvis vedkommende igen skal have hund at sikre sig en sundere race .... hvorefter min egen datter (skal siges hun kan lide hunde, men ikke som sådan er mega interesseret, og det er ikke for hende det er aktuelt) men netop kommer med udtalelsen om at have hørt om de der designer racer vidst er sundere smiley ... specifikt labradoddles talte hun om .. men det fik vi da så heldigvis lige en snak om ...


  • #29   3. jan 2022 "Mathilde hævder, at hun ikke var klar over, at man ikke må løfte en hund i nakkeskindet. Det har hun ellers fået at vide, at man godt må."

    Jesus Christ en gås smiley Prøv dog at tænke selv smiley


  • #30   3. jan 2022 Det har faktisk været en ret almindelig udbredt opfattelse, at det var sådan en hundemor bar sine hvalpe, så det var en ok måde at gøre det på. Det er så ikke sådan hundemødre bærer deres hvalpe, og det er ikke en ok måde at gøre det på, men hun var jo tydeligvis ikke den eneste, der troede, at det var ok.

    Det var et problem, at hun ikke selv kunne se, at hunden ikke brød sig om det, og at hun var så uvillig til at fatte, at hun havde gjort noget galt. Men æres den, der æres bør, og skal man påpege det forkerte, bør man vel også påpege, når folk gør noget rigtigt. Og det var da fint, at hun selv kontaktede Dyreværnet. Og øjensynlig var villig til at tro på dem.


  • #32   3. jan 2022 # 31, det tænker jeg helt sikkert, at mange gør.

  • #33   3. jan 2022 Katte bærer sjælendt deres killinger i selve skindet, de bærer dem med hele nakken inde i munden.

  • #34   3. jan 2022 Hmm så lige hendes story på instagrame hvor hun fortæller, det som se og hør også skriver.

    Undre mig lidt over hendes fortælling om, at hun er blevet misinformeret fra en dyrlæge omkring det at må løfte en hund i nakken.
    Jeg har aldrig stødt på en dyrlæge der bare ud af det blå har sagt sådan.
    For ellers har hun jo selv spurgt en dyrlæge om det


  • #36   3. jan 2022 Dyrlæger får virkelig skyld for mange tåbelige udsagn....

  • #37   4. jan 2022 Ja men der er da aldrig en dyrlæge der ud af det blå har sagt til mig, " og du må godt løfte den i nakken"

    Så skulle en dyrlæge sige noget så dumt, så må hun jo have spurgt


  • #38   4. jan 2022 Alternativt er der en dyrlæge der har vaccineret hunden i nakken, løftet op i skindet og givet injektion. Eller måske måtte fastholde hunden for at kunne give behandling.
    Og så har ejer troet at man kunne løfte hele hunden når og hvor man ville.


  • #40   4. jan 2022 Jeg må indrømme at jeg stadig ikke syntes at det er selve det at løfte hunden i nakkeskindet som er det værste, det værste er at hele opstillingen oser af at de hunde kun er der som morskab, de bliver behandlet som et tilbehør til pigebarnet, hun kunne lige så godt have løftet en taske op, se min fine taske ha ha,i stedet bliver det så: se min fine hund, den tror den kan stikke af ha ha!!

  • #41   4. jan 2022 Når man hører hvor meget andet sludder dyrlæger kan komme med, så kan de vel også sige at det er ok at løfte en hund i nakkeskindet.

  • #42   4. jan 2022 Folk hører også hvad de selv mener dyrlægen siger.

    Læste herinde, en der var hos sin dyrlægen, en trunte kommer ud efter et almindeligt sundhedstjek af sin lille hund, ringer til en veninde, og plaprer glad:
    Dyrlægen sagde hunden er top fin, så jeg kan sagtens lave hvalpe på den.


  • #43   4. jan 2022 Det er sgu spøjst, hvad folk udsætter deres hunde for, for at få opmærksomhed. smiley

    Her den anden dag røg jeg i endnu et youtube-kaninhul, og falder over denne kanal; en mand der skal vise sin store GD frem, og går med den og opsøger folkemængder, der så skal sige "waow en stor hund du har!"
    https://www.youtube.com/watch?v=WOSllVjx_FE
    https://www.youtube.com/watch?v=Mlb2FCzybyI
    Bare eksempler, hele kanalen er fyldt med de videoer.

    Altså, jeg ser en ellers mega lækker og alt for tålmodig hund, der er meget usikker og som prøver at komme væk, men som bliver hevet i, fordi folk skal da klappe. smiley


  • #44   4. jan 2022 Nissen, hold da op... Den syntes da OVERHOVEDET ikke om situationen smiley

Kommentér på:
at løfte hunden i nakken

Annonce