Sikkert halsbånd til hundetegn {{forumTopicSubject}}
I plejer jo altid at have så gode løsninger herinde, så jeg stiller lige endnu et spørgsmål
Jeg skal have et halsbånd til Otis, så han kan have et hundetegn på. Jeg bruger ikke halsbånd til gå-ture/træning, men sele, så jeg vil gerne have et halsbånd som er noget han kan have på "ved siden" af selen.
Jeg har et ufravigeligt krav som er, at det skal være med en sikkerhed der gør at det vil springe hvis han hænger fast.
Kan i anbefale nogle modeller?
Derudover vil jeg gerne høre jeres erfaringer med de hundetegn som bliver nittet på og dem som hænger og dingler, jeg har nemlig hørt at de løse ofte tabes, på den anden side tror jeg at jeg er mere til et rundsyet halsbånd, som gør på-nitning noget mere vanskeligt...
Til sidst vil jeg gerne høre om jeres hund har halsbånd på 24/7, for det havde jeg lidt i tankerne med det her halsbånd.
Hvad har i af tanker om for og imod for altid hunden altid skal være iført halsbånd?
Tak for svar
Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
Mine hunde går med rundsyede halvkvæl på ture - og ingenting, når vi er hjemme. Hvalpe har gerne en sele på, men Vilma-hvalpen kan VIRKELIG ikke lide at få sele på, så hun har fået et fladt bredt halsbånd også med halvkvæl. Det kommer (også) af hjemme.
jun 2014
Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.097
Han har et bredt halsbånd på når vi er uden for matriklen og intet på hjemme
jun 2014
Den elsker at blive kløet under halsbåndet, så tænker halsbåndet må genere
jul 2012
Følger: 24 Følgere: 1204 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 6.554
Balder har tabt sit hundetegn, men det er den eneste gang, at vi har oplevet at tabe et. Og det har nok bare været for dårlig kvalitet, da det er "slidt igennem".
jun 2014
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 392
Det fungerer fint, men gider ikke have dem på alle halsbåndene...
Min har kun halsbånd på når vi er ude og gå, hun skal ikke rende rundt med det hele tiden.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 23 Annoncer: 16 Emner: 168 Svar: 8.312
Jeg har brugt rndsyede læderhalsbånd og har ikke oplevet at hunden har været generet af det eller at de har mistet hunde tegnet.
Hundetegn er lovpligtig, og manglende hundetegn giver bøde.
Det er blandt andet en af grundene til at mine altid har halsbånd på, samt at hvis man måske har glemt at lukke en dør eller en havelåge står åben og hunden går tur alene, så kan den altså komme hurtigere hjem og slipper for evt at blive indleveret på internat.
maj 2009
Isabelle, det vil jeg tro, hvis halsbåndet kan komme gennem hullerne.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 34 Hunde: 2 Svar: 4.426
Jeg tænker de vil sidde ganske fint på et rundsyet halsbånd også.
okt 2004
Følger: 35 Følgere: 517 Hunde: 2 Emner: 418 Svar: 5.085
Hundetegn er bare et ganske almindeligt, men jeg har sat det ekstra fast med strips, så larmer det heller ikke
Nones har kun halsbånd på om dagen
maj 2009
maj 2009
jun 2009
jun 2009
maj 2009
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 535 Svar: 31.035
aug 2008
Følgere: 951 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 2.857
Tucker har det har som er omkring 1,5cm - men der er så også kun til 2 linjer.
mar 2009
Følger: 75 Følgere: 123 Hunde: 9 Emner: 144 Svar: 12.694
Jeg ser alt for mange hunde med dreadlocks og voldsomt irriteret hud rundt om halsen, fordi de bærer halsbånd altid.
Jeg ser også flere skader (*eksempler herunder) ved brug af halsbånd end jeg ser hunde, der ikke kan finde hjem, hvis de løber afsted uden halsbånd - de er jo altså chippet af samme grund.
(*kvælning fordi halsbåndet har hængt eller siddet fast i noget, skader under leg fordi anden hund har fået fat i halsbåndet, tandskader eller skader på munden fordi hunden har fået underkæben ind i halsbåndet)
Det er sådan en ting, man nok skal have dårlige erfaringer med selv, for at man kun bruger halsbånd ude af huset. Der er ikke krav til hundetegn hjemme.
Jeg kan sørme godt forstå at du gerne vil have et halsbånd, der popper af ved modstand. De findes bare ikke til andet end hvalpe, mig bekendt. Halsbånd til voksne skal jo netop kunne holde til et træk i linen.
De gode ID halsbånd til hvalpe, går op ved modstand. De har en kliklås, der ikke tåler træk, og er ikke lavet til at isætte en line.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 21 Svar: 1.432
Skulle hunden smutte kommer den hjem betydeligt hurtigere med hundetegn og telefonnummer
aug 2008
Følgere: 951 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 2.857
Tucker har ikke halsbånd på i hjemmet, primært fordi det er træls med hans pels hvis han konstant skal have noget på. Måske det ville ændre sig, hvis vi havde en have han rendte rundt i uden konstant opsyn.
På tur har han enten sele eller halsbånd - alle har tegn påsat (nogle er så ikke helt lovpligtige da de kun er med tlf. nummer).
jul 2012
sep 2020
Emner: 10 Svar: 132
Vi har hundetegn i seler og halsbånd, så uanset hvad hundene får på, har de også hundetegnet på
Herhjemme har hundene også kun halsbånd eller sele på, når vi forlader matriklen.
maj 2009
Ja, det er farlig at leve.
Jeg har for eksempel aldrig ladet mine hunde gå sammen når de var alene, for har haft en god bekendt der kom hjem til et blodbad da han kom hjem, og dette selv om hundene var de bedste venner. Oven i blodbadet, så blev han nød til at omplacere den ene, da de ikke kunne enes mere.
Måske skulle vi også lade være med at lade vores hunde lege - de kunne jo komme til skade.
Og vi må endelig ikke lade dem være uden opsyn i haven - de kunne jo komme til skade.
Og alene hjemme må de hellere ikke være - de kunne jo falde af sofaen og brække et ben.
Og kødben er også farlige - de kunne jo brække tænderne.
Vi skal også stoppe med at gå tur - de kunne jo komme til at sluge et eller andet de har fundet.
Guffer og fyldte kong når man tager hjemmefra er virkelig farlige - hunden kunne få noget af fyldet i den gale hals eller bide kongen i stykker og sluge et stykke.
Vi må nok også soppe med at fodre vores hunde, det er farlig - de kunne jo få noget i den gale hals og blive kvalt.
Ja, det er farligt at leve.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 66 Hunde: 2 Emner: 239 Svar: 15.367
Jeg bruger samme hundetegn til Skye, som jeg købte til Kia tilbage i 2008.
Når jeg finder det ... kan ikke huske hvor jeg har lagt det ... så måske det rent faktisk er blevet midlertidigt væk.
Mine hunde har ikke halsbånd etc. på, uden opsyn. Halsbånd koster invaliderende skader, og/eller smertefuld død, i alt for mange tilfælde. At komme hjem til ens hund, der er blevet kvalt i sit eget halsbånd, når det er virkeligt let at forebygge, kan jeg ikke leve med.
Jeg ser intet formål med at hunde har halsbånd på i hjemmet. I tilfælde af, at hunden stikker af? Vel også bedre at forebygge? Skulle vovsen løbe væk, kender de fleste hendes adresse, ellers tager de hende ind, og fremlyser hende. I "værste" tilfælde, hvis ikke hun rammes af en bil etc., så kan hun hentes på internatet, og man må så betale bøden.
En bøde for ikke at have hundetegn på? Så tager vi den med, det er vigtigere at hunden ikke har skadet sig selv eller andre, med sit halsbånd.
Hvad andre gør, må være op til dem.
Jeg bruger halvkvæl, det giver mig fuld kontrol over hunden, i nødstilfælde, og kan let smuttes af og på, når hun skal være sammen med andre hunde, men forhindrer hende i selv, at bakke ud af det.
Hvis der findes et halsbånd, som det du efterlyser TS, så er jeg også interesseret, mest for at overholde loven, hvis det endelig skal være (hun bliver passet etc.).
okt 2004
okt 2010
Følger: 15 Følgere: 44 Hunde: 9 Emner: 76 Svar: 7.631
Jeg anser det som en langt større risiko, end at de smutter væk, vi har meget stor grund, som er forsvarligt indhegnet og de tilbringer meget tid alene ude
Jeg har aldrig tabt et hundetegn, har bare helt almindelige, små runde på 22 mm., men jeg skifter altid den ring som følger med, for oftest er den lavet af en alt for blød metaltråd, som let kan trækkes ud af facon. Jeg har i en læderhandel købt nogle ganske små af stål og de holder.
jul 2012
maj 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 5 Annoncer: 3 Emner: 46 Svar: 423
https://www.egravering.dk/hundetegn-med-gravering/hundehalsbaand
Jeg har mistet så mange alm. hundetegn... De falder af inden for 14 dage, på trods af at jeg har sat dem fast med strips.
Jeg købte i øvrigt sidst nogle små billige runde hundetegn og satte så sådan en plastikdims/kant til rukonøgler på. Så larmer hundetegnet næsten ikke
feb 2016
Følger: 15 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 229
Det er skægt der er så mange forskellige oplevelser med diverse halsbånd, det bunder nok i at der er så mange forskellige hunde og måder at have hund på
Grunden til at jeg ønsker han skal have halsbånd på også hjemme er at vi har en ret stor grund (flere hektar) og det er ikke muligt at indhegne dem alle pga. skovareal og jeg vil ikke have vildtet hængende fast i hegnet
Hundetegn på selen er en god idé, og det skal vi også ha'! Det stopper som sagt bare ikke at han måske tager turen i det fri en dag uden selen...
okt 2010
I de 30 år vi boede der, har jeg haft en hund, som er smuttet et par gange og det var fordi hun hoppede over 1,80 hegn
Børn, kunder, familie mv., har sagtens kunnet finde ud af at komme ind og ud uden hundene smuttede.
feb 2016
Over 1,8 mtr's hegn?
jun 2014
Min hund og de andre jeg har haft , har aldrig løbet væk
Der lugter ikke anderledes uden for matriklen
jul 2012
okt 2010
Er de først sat efter et bytte kan de færreste kaldes hjem. De skal nok komme retur, enten når byttedyret er sluppet væk eller nedlagt, men for det første må de ikke bruges til jagt her i Danmark og for det andet ville jeg nok også blive ret upopulær hos naboerne, hvis de fik lov til at løbe rundt og "hærge"
okt 2004
jun 2017
Følger: 44 Følgere: 223 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 3.509
Ingen halsbånd hjemme, altid ude, medmindre de er i canicross sele. Der har de så faktisk ikke det lovpligtige hundetegn på.
Begge halsbånd er så løse, at begge hunde kan pille dem af hvis de ønsker det. Abby ved ikke hun kan, eller også tester hun det bare aldrig. Ziva ved i hvert fald godt, at hun kan komme fri når ønsket.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 6.969
HJemme har mine hunde ikke halsbånd på andet end der er brug for at de har et 'håndtag' man kan tage fat i. Jeg har oplevet at en underkæbe under leg har viklet sig ind i et halsbånd, der har måttet klippes over. Det er simpelthen for farligt med halsbånd. Udenfor matriklen har de altid et halsbånd med hundetegn på (kæde, fast eller nome). Det eneste andet sted den ene af mine hunde en gang imellem leger med andre hunde er på træningspladsen og her kommer halsbåndet af (Clinton gider ikke lege med andre hunde).
aug 2021
Følgere: 1 Hunde: 1 Annoncer: 3 Emner: 8 Svar: 31
feb 2016
https://store.petsafe.net/keepsafe-collar
Jeg overvejer at købe ét, og se om det er muligt selv at lave et lidt mere rundsyet halsbånd til det...
apr 2008
Følger: 76 Følgere: 80 Emner: 88 Svar: 2.880
Sikkert halsbånd til hundetegn