{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Okay min kæreste overraskede mig.. {{forumTopicSubject}}

I dag da vi havde været en tur i skoven med Kenzo og Buddy, tog vi hjem til dem som har Buddys far, for at hente mere foder... Da vi stod udenfor hørte jeg min kæreste sig: "ja den næste hund vi skal have, bliver nok en border collie" jeg blev HELT paf....
Jeg har hele tiden gerne ville have en border, som jeg kan bruge til agility. Lige nu bruger jeg Kenzo - han er også rigtig rigtig go - nogen gange. Han er desværre alt for ustabil, da jeg aldrig ved hvilket tempo han løber i, nogen gange løber han vildt hurtigt, og andre gange bruger vi 20 sek. over banetiden.

Jeg tror det er gået op for min kæreste at kenzo ikke er stabil... Jeg vil gerne nå lang i agility og vil meget gerne med til DM, så derfor bliver jeg jo nød til at have en hund som er mere stabil. Jeg ved godt at Border tit river ned eller laver felt fejl, men det er jo noget som kan trænes væk, det kan 20 sek. over banetiden ikke... Den eneste hunderacer som jeg kan se, som er mest stabile til agility er borderen...

Men hold op, jeg er helt glad inden i, fordi han har sagt at den næste hund er en border - jeg ved godt at det ikke bliver lige nu - men om 1-2 år regner jeg med = D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Okay min kæreste overraskede mig..
  • #1   16. sep 2007 det er da dejligt smiley Nu ved du da at han også er med på ideen smiley
    jeg håber også at kunne begynde til agility med Bertil når vi er færdig med det grundlæggene smiley

• #2   16. sep 2007 smiley

• #3   16. sep 2007 sarah H det er altså også bare en rigtig sjov sport : ) Hvor går i henne??

• #4   16. sep 2007 i randers agility forening lige nu er det bare lydighed smiley men håber det andet.

• #5   16. sep 2007 sarah H øv der kender jeg ikke nogen fra... Men held og lykke med det : ) Det skal nok blive sjovt : )

• #6   16. sep 2007 tror jeg også bertil er nelig vildt hurtig når han leger med de andre så håber at han vil være hurtig til agility os

• #7   16. sep 2007 He he - du har helt ret - den eneste rigtige hund til agility er en border TERRIER *GGG* Jeg dyrker agility med begge mine og de laver som regl altid færrer fejl end border collierne på samme niveau..

Held og lykke med jagten på en border - uanset hvilken slags det bliver *SS*

• #8   16. sep 2007 Louise - ja nu har jeg jo rigtig go tid til at finde den perfekte agilityhund : )

Vi har en Border terrier på vores hold - og han er lidt ligesom Kenzo - rigtig go, men ikke stabil nok : ( Jeg vil så gerne have en rigtig hurtig hund.. Har du ellers andre ider?? Der er Sara fra Esbjerg, men hendes hund er vist nok en blanding...

• #9   16. sep 2007 dch randers har et agility-hold, det ved jeg for jeg har en veninde der er træner der.

en border skal have meget aktivitet i dagligdagen, husk på det.

jeg sværger nu til japansk spids eller shelti hvis det drejer sig om agility

vi har selv japansk spids og ved at der fx kommer 3 af dem til dm i agility indenfor dch i næste uge.

• #10   16. sep 2007 Altså jeg er nok lidt til de utraditionelle racer inden for agility. Jeg synes også at boston terriere er en spændene race. Fælles for alle racer gælder det nok at det drejer sig om at købe hvalpe efter forældre og linier der har vist de kan arbejde - og gerne et sted der hvalpe tester så man ved at man får en hvalp med vilje til samarbejde.

Men skulle jeg vælge en bc ville jeg ligge stor vægt på at moderen var en rolig hund uden stress som gerne vil samarbejde. Hurtigheden skal en bc som regl nok få når den bliver sikker nok.

• #11   16. sep 2007 Connie: Jeg har også selv tænkt på en shelti - men igen, har set så mange som ikke er hurtige : ( og det er det som jeg gerne vil have : )

Men det er bare svært at finde en go agilityhund... Man kan jo ikke ligefrem se det på dem når de er 8 uger gamle...

• #12   16. sep 2007 Louise: ja man skal i hvert fald passe på når man vil have en border Collie - for der er jo bare nogen son stresser helt vildt... Og så har jeg hørt at man ikke skal købe "udstillingsmodellen" hvis man vil have en hund som skal kunne samarbejde...

• #13   16. sep 2007 Charlotte - nej men du kan se meget via en hvalpetest og ved at gøre dit forarbejde ved at kigge på stamtavler.

Vi var til dgi tunering i tirsdags i øved klasse. I dgi er det "alle mod alle" dvs vi løber imod bc'ernes tider - selvfølglig på en anden "pind-højde". Milou blev nr 7 ud af 30 i agility og 3 ud af 30 i spring klassen - kun 2 sek langsommere end den hurtigste hund..

• #14   16. sep 2007 Charlotte - nej det ville jeg heller ikke. Jeg tror jeg ville købe en efter hyrdehunde forældre. Jeg synes gennerelt efterhånden at det er mit indtryk at de har mindre tendens til stress.

• #15   16. sep 2007 om den er agility hund og udstillings hund eller kun en af delene beror vel på tilfældighederne. ved bare at vores gamle "far" Ricko er kommet 3 gange til dm i agility og det er ikke på hurtigheden men på sikkerheden. han gør absolut ingen fejl. skulle jeg vælge race udfra agilityhensyn siger jeg det modsatte af dig. hellere fejlfri end hurtig

• #16   16. sep 2007 Louise: hold op det er da bare mega flot : ) Er i lille eller mellem hund??? Skal jo lige vede om jeg kommer til at løbe mod dig engang : )

Og ja jeg har faktisk også selv tænkt på en efter et par hyrdehunde forældre : ) Hmm det skal nok blive spændende : )

• #17   16. sep 2007 connie J Lige nu har jeg en hund som næsten altid løber fejlfri - men er desværre ikke altid hurtig nok.. Derfor vil jeg nu gerne have en hund som har farten (+ som er stabil) og så kan man jo altid træne resten væk.. Det er svært at træne fart med en hund - i hvert fald 20 sek. over banetiden

• #18   16. sep 2007 Vi løber i lille klasse - det gør i vel også?

Lidt mere pral (håber det er ok) - på de 3 første konkurencer vi har deltaget i har vi får 2 pinde i agility klasse 1. Af en eller anden grund kikser spring klassen altid *GG*

• #19   16. sep 2007 Louise: Jep det gør vi også : )
    Ej hvor sjovt - Kenzo fik også hans 3 pinde i agility på 1 mdr. så der er vi i klasse 2. Men i spring har vi kun 2 - der går det også altid galt for os : ) Hi hi det burde jo være agilitybanen som er sværest da der er felter : )

• #20   16. sep 2007 Ja - men jeg tror hundene synes at agility banen er sjovest - vi har nu aldrig prøvet at få fejl på feltet..

• #21   16. sep 2007 banke under bordet - 7-9-13 må jeg heller skynde mig at skrive..

• #22   16. sep 2007 jeg tror bare man skal passe på med at tænke hurra en hurtig hund. for det kan altså være svært at følge med og få den fejlfri - og er den disket ja så er det ligemeget med hurtigheden.

og nu snakker jeg lige om Ricko som er en stabil men langsom hund, det er altså ikke alle Japanske spidser der er langsomme

• #23   16. sep 2007 connie J Nu hvor der er hund nr. 3 vi snakker om, og som skal bruges til agility, så bliver jeg nød til at finde en hund som jeg ved at den næsten 100% bliver go til agility - der er ikke så mange chancer - for tror ikke jeg får hund nr. 4 : )

Jeg har også set Coton'er som er hurtige - men Kenzo er ikke altid hurtig. Har set Sheltier som er langsomme, Border terrier som er langsomme, Japanske spidser som er langsomme - men jeg har aldrig set en border Collie der er langsom, og jeg mener at resten kan trænes væk...

• #24   16. sep 2007 Louise: jeg har kun fået feltfejl en gang, men ellers er det heller ikke noget som vi pljer at træne.... Og ja jeg synes at agilitybaner er sjovest : ) I en springbane er der ikke så meget forskelligt : )

• #25   16. sep 2007 der går nu langsomme border collier i vores klub - og også en hel del som 99 % af gangene bliver diskvalificeret..

• #26   16. sep 2007 jeg har set en langsom border.

men skidt nu med det. jeg mener bare at skal man have en border kræver det mere end agility til at motivere den i dagligdagen.

• #27   16. sep 2007 Louise ja det er rigtigt at de tit bliver disket....

Hmm hvad er en go agilityhunderace egentligt???

• #28   16. sep 2007 connie J det r du fuldstændig ret i... Det kræver rigtig meget arbejde at have sådan en....

• #30   16. sep 2007 Daisie L hi hi det er en border Collie jeg gerne vil have : )

• #32   16. sep 2007 Daisie L hi hi nej nej det er da en border Collie : P

Kommentér på:
Okay min kæreste overraskede mig..

Annonce