{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Regler i hjemmet {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Mig og min kæreste flytter jo snart ud i et rækkehus med Kato og vores kat Luna. Kato er en gammel border collie på 10 år og han har noget begyndende gigt og katten er omkring 2-3 år og hund er ikke rigtigt så vandt til andre hunde.

Derfor har vi jo selvfølgelig lavet nogen regler men langt de fleste i familien syntes nogen af dem er lidt for meget, og det har så fået mig til at tænke på om det er for meget med dem. så jeg vil lige prøve at skrive dem de syntes er for meget så jeg kan høre/læse hvad andre syntes

reglerne
1. Vi vil ikke have løse hunde i vores hjem med mindre der er fuld kontrol over den ellers skal den være i snor/bur

2. Vi lukker hverken Kato eller Luna i et andet rum bare fordi der er nogen der ikke kan lide dem.

den første regel er lavet fordi min søster har en lille hund der hopper op af folk, ting og andre dyr den tisser også op af ting i ren glæde og den er ikke rigtig blevet trænet på noget tidspunkt så den for også ødelagt ret mange ting mens den hopper op. og den forstår heller ikke når Kato siger fra og han ikke gider hende mere.

den anden regel er lavet fordi der er et par stykker i familien der mener Kato slet ikke må komme tæt på deres børn (de tror han vil bide) og andre mener at det generelt bare er forkert at lade dyr gå i hele hjemmet.

Det er de 2 regler folk har brokket sig mest over og jeg har prøvet at beskrive så godt jeg kunne hvorfor vi har lavet de regler. selvfølgelig er det ikke alle grundene til vi har lavet de regler men det er en stor del at det

Så syntes i vi er for stænge med de 2 regler eller er det okay


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler i hjemmet
  • #1   18. nov 2022 Jeres hjem - jeres regler smiley

  • #2   18. nov 2022 Jeg synes på INGEN måde at der er noget forkert eller strengt ved jeres regler. Det er ganske rimelige og nok også ret almindelige, tror jeg.


  • #3   18. nov 2022 Det lyder som om der er nogen i familien, der trænger lidt opdateret læsning om dyr...

    Jeres hjem, jeres regler.


  • #4   18. nov 2022 Husk at have steder i højden katten kan være smiley

  • #5   18. nov 2022 Frk. Jensen Luna kommer til at have mange steder som er oppe i højden selvom hun nok helst bare vil ligge i vindueskarmen

  • #6   18. nov 2022 Hvis I inviterer andre hunde ind i jeres hjem, så tænker jeg at det kan være meget fornuftigt at lukke katten væk også for kattens egen skyld. Katte kan sjældent med andre hunde end den/dem den bor sammen med, så for at minimere stress og ubehag hos katten, tænker jeg at det er en fordel at lukke den væk. Katten er sandsynligvis fuldstændig ligeglad og vil blot lægge sig til at sove. De fleste hunde ville tage det mere personligt at blive lukket væk.

  • #7   18. nov 2022 Jeg er helt enig i den der "jeres hjem - jeres regler".
    Men det sagt så har jeg mange i min omgangskreds, som ikke har dyr, så jeg kan godt se det fra den anden side også.

    Hvis I har lavet en generel regel udelukkende baseret på søsters hunds manglende opdragelse, så tænker jeg måske hellere I skulle tage konfrontationen med søster og sige, at hendes hund skal være i snor og i ro i jeres hjem eller også skal den ikke med.

    Den med at lukke hunden væk.. hvis hunden er ligeglad med at være lukket væk havde jeg nok bare gjort det, når gæsterne ankommer og sådan. Og så lukket den ud, når der var ro på børn osv. Og så i øvrigt italesat overfor gæsterne at når din hund er rolig og ikke går til børnene, er der ingen grund til den modvilje. Børnene skal jo heller ikke gå til hunden;)


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #9   18. nov 2022 Jeg synes absolut ikke jeres regler er "for meget"
    - en hund som din søsters havde jeg nok bedt om at "blive hjemme" eller i bur hvis den absolut skulle med.

    Det er jeres hjem og jeres regler, som andre også skriver.

    Katte har jeg ikke så meget forstand på !


  • #10   18. nov 2022 A-S. Det er ikke kun på grund af min søsters hund det var bare lige det første eksempel jeg kom på men det er generelt hunde u familien der ikke forstår hvis man ikke gider dem hele tiden og katten er u forvejen utryg ved fremmede hunde så vi vil jo helst undgå at der sker noget.

    Kato er pænt sagt ikke glad for at blive lukket inde i et rum. Han kommer til at stå og gø i flere minutter

    og det er ikke ligefrem fordi vi inviterer andre hunde ind i vores hjem ofte bliver de bare taget med uden at man for besked om det


  • #11   18. nov 2022 Mine regler er endnu mere simple;) ingen fremmede hunde i mit hjem, er der nogen som tager hunde med så må hundene blive i bilen;);

  • #12   18. nov 2022 Så ville jeg foregribe, og sige at andre hunde ikke fungerer i hjemmet, som Bodil siger.

    Jeg har selv haft Coco med meget rundt, men de sidste par år efter folk har fået børn og katte osv, kommer hun ikke med særlig tit mere. Sådan er det jo så, når folk så kommer her med deres børn, regner jeg med, at det er dem, der tager hensyn:)


  • #13   18. nov 2022 Jeg kan faktisk ikke helt forstå at det skal blive et issue at i laver nogle regler i jeres hjem som i så forventer at folk overholder. Mht til din søster og hendes hunde, så har du vist før lavet en tråd om at din søster tilsyneladende har lidt issues med - hvad jeg anser for - helt almindelig høflighed og velopdragenhed. En del af det at være voksen med eget hjem er at man trækker sine grænser og ja, nogen gange kan det faktisk være nødvendigt at 'mande sig op' og sige 'det vil jeg faktisk ikke have og kan du ikke forstå det så er du ikke velkommen'. Det er ikke superbehageligt, men det kan ind i mellem være nødvendigt.
    Din kat kan du godt lukke væk når der kommer folk; de fleste katte gør sig alligevel usynlige når der kommer fremmede med eller uden dyr. Men hunden skal have lov at være tryg i sit hjem. Jeg har haft en enkelt hund der var pi***aggresiv overfor andre hunde. Så helt generelt havde folk ikke hunde med på besøg i vores hjem. MEN min søster bor i den anden ende af landet og besøg indebære overnatning. Hun fik lov at tage sin gamle tudse af en hund med og så skiftedes de to hunde til at være lukket væk. Det var et OK kompromis.
    De mennesker der mener at jeres hund er farlig og skal være lukket væk når de kommer havde jeg nok bare strøget af 'gæstelisten' smiley Mit hjem er et hundehjem. Jeg kan godt vise hensyn til andre og fx sørge for at mine hunde ikke ligefrem sidder på skødet af nogen der er bange for dem. Men 'dyrefjendske' holdninger kan jeg ikke tage hensyn til smiley


  • #15   18. nov 2022 Mette du har helt ret i at jeg har lavet et opslag før der også havde noget med min søster og hendes hund at gøre

  • #17   18. nov 2022 Linda hvad ved den er det du ikke forstår. jeg vil gerne prøve at forklare det bedre

  • #20   18. nov 2022 Jeg kan ikke de problemet i de regler.
    Jeg gider ikke selv have fremmede hunde på besøg. Og Zelda bliver ikke lukket væk når der kommer gæster.


  • #21   18. nov 2022 Linda det er ikke fordi vi overhovedet ikke er villige til at lukke ham væk. Vi er villige til at lukke han i rum for sig selv men med sådan en børneløge så han stadig kan følge med i tingene men det er kun hvis folk har en god grund til det som hvis de er allergiske eller oprigtigt bange for hunde

  • #23   18. nov 2022 jer er overordnet enig med de andre ..

    men jeg er dog ofte villig til at gå på kompromis, der er personer jeg gerne vil se i mit liv og i mit hjem .. her kommer børn og de kan have varierende kendskab til hunde, de kan være bange for dem, eller de kan være for små til helt at vide hvordan man håndtere hunde, så indtil det er lært og de er trygge ved hinanden så kan vores hund såmænd godt være lukket væk en del af tiden ..

    jeg synes ikke altid situationer er til så sort/hvide regler ..


Kommentér på:
Regler i hjemmet

Annonce