1.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Valg af anden race? Valg af anden race?

Nu er det ikke fordi vi skal have ny hund pt smiley og derfor hygge emne smiley

Manfred bliver 10 år og Morris kun 5 år, men Morris er desvære ikke problemfri.

Så overvejer virkelig en anden race. Ikke fordi jeg ikke elsker alt det Boston terrier kan give mig, men ønsker noget der lidt større og har mere pels smiley

Andre der valgt anden race hvorfor og har i overvejet det og blevet ved den oprindelig.

Dog ved jeg vi kun får tæver igen;) haha

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af anden race?
  • #1   9. feb 2023 Jeg har to gamle maltesere, og selvom jeg elsker deres sind og væremåde, så skal jeg ikke have maltesere næste gang.
    De er for små, og pelsplejen er for meget.
    Det hjælper jo heller ikke, at jeg i forbindelse med en brystkræftoperation fik fjernet nogle lymfeknuder.

Portugisisk vandhund står på min ønskeliste. Jeg skal have en lidt større hund, og gerne en, jeg kan arbejde lidt med smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 541
    #2   9. feb 2023 Jeg har i den grad skiftet race.
    Jeg har jo haft min andel af Boxere siden 2009, de fleste af egen avl og 2 udenlandske hanner.
    Jeg har opgivet opdræt da det uanset hvor meget jeghar nørdet sundhed ved linjerne, brugt af timer på at skrive til folk med afkom efter de hanner jeg vil bruge osv osv, og alligevel er endt med syge hunde. Og er der noget man ikke er god til, så skal man lade være. Ihvertfald når det indebærer levende dyr.
    Jeg ville have en race der kunne blive gammel, uden racerelaterede sygdomme og som ikke var en populær race. En skarp vagthund og stor som et hus.
    Jeg faldt over de rumænske hyrdehunde, ogville egentlig have taget en Corb hjem, men turde alligevel ikke, da den ikke er FCI godkendt, men dog stambogsføres i den rumænske kennelklub (fci).
    Så faldt jeg tilfældigt over Cookies far Farcu, en RH Bucovina, og så var jeg solgt. Opdrætter havde en hanhund der lignede Farcu og ham købte jeg.
    Jeg har fået et skrummel af en hund, vogtende som bare pokker, som hader mennesker, men som elsker alle dyr og umiddelbart er sund og rask. Han er den sødeste, smukkeste og kærligste hund og MIN. Min mand er tålt men heller ikke mere end det.
    Håber at hente en han mere i år eller næste år af samme race.

profilbillede
  • #4   9. feb 2023 #2
    Fin lille skødehund smiley

• #5   9. feb 2023 Ja, jeg har valgt en anden race hver gang smiley
    Første hund var en dværgpincher, men synes den var lige lille nok, så den næste blev en whippet.
    Den var så lidt for rolig/sløv/myndeagtig, så næste hund bliev en terrier. Den var riligt heftig og lidt til dan farlige side for alle andre arter end mennesker, så næste hund blev en retriever-spanielblanding.
    Og sådan kunne jer blive ved smiley
    Den nyeste i flokken er en border collie og ud over at han er helt uafhængig, umulig at belønne og jagter alt der bevæger sig, så er han helt perfekt, så for første gang bliver næste hund nok IKKE af en ny race smiley

• #6   9. feb 2023 Jeg har jo skiftet fra chihuahua til Papillon. Det fordi jeg blev bidt af træning og troede jeg kunne få mere ud af en papillon. Det kunne jeg måske også, hvis jeg ikke havde fået en meget reaktiv en af slagsen. Teemo er en fantastisk hund og seriøst dygtig til træning, på mange måder, men han har seperationsangst og er virkelig reaktiv omkring andre hunde (værst når han er i snor) hvilket har betydet et farvel til alt hvad jeg drømte om. Vi har et godt liv sammen alligevel, bare ikke lige det jeg havde en drøm om.

Nu mistede vi jo desværre Rosa kun 6 år gammel, så ny hund kom pludselig meget tæt på, hvor jeg havde regnet med lige at have sådan en 10 års tid endnu. Jeg havde valgt at få en ny chihuahua, men var ikke klar da det kom til stykket.
    Chihuahua er min race og de passer mig så godt på så mange måder, men der er også bare lige et par punkter hvor jeg tror andre racer kunne give mig noget andet som jeg også gerne vil have.
    Så lige nu kigger jeg lidt på hvad vi skal have, den dag Lucky ikke er her mere. Han er lige blevet 10 år, så selvom jeg håber på mange år endnu, er jeg også bevidst om at det kun går den vej.

Jeg kigger på alt fra chihuahua, papillon som jeg jo kender, til pudel, gravhund og mynder. Jeg er ret meget all over the place lige nu. Men jeg ender jo nok hvor jeg startede hos mine chihuahua basser, hvor jeg allerede har en opdrætter der er klar til at sende en hvalp min vej når jeg beder om det smiley

• #7   9. feb 2023 Jeg regner stærkt med at skifte race næste gang. Ikke fordi jeg nogensinde har fortrudt Lhasa'en og jeg kunne sådan set godt se mig selv med en igen. MEN jeg vil gerne have lidt mere størrelse på den næste hund og måske en der er lidt mere oplagt til træning.. Og så er der jo så mange racer, så hvorfor ikke prøve noget andet smiley
    Præcis hvad det så bliver, det aner jeg ikke. Har haft flere i tankerne, men meget kommer jo også an på, hvad der passer ind når det engang er tid til ny hund smiley

• #8   9. feb 2023 Jeg har været lidt omkring første race var en shih tzu dengang jeg stadig boede hjemme , men han var min og mit ansvar, så har jeg løbende overtaget diverse genbrugshunde der var oppe i alderen så har været omkring schæfer, gravhund, dansk/svensk , rundkørsler golden retriver, fik så en shih tzu som jeg desværre mistede alt for tidligt pga sygdom.
    næste hund blev så bordercollie som jeg havde drømt om i mange år, men måtte konstatere at den var for følsom til mig og det liv jeg kunne tilbyde så hun blev omplaceret og har det skønt nu..
    denne gang blev det efter mange overvejelser og ud og besøge forskellige opdrættere, (først forskellige racer, siden flere af samme racer) så efter grundig overvejelse endte jeg for 1½ år siden med en aussie, og jeg må indrømme at det er bare racen for mig så tror ikke jeg kommer til at skifte før jeg engang ikke er i stand til at tilbyde den det den kræver

At jeg så synes at Merle var den grimmeste farve ever har jeg måtte høre for mange gange siden , men fortrød ikke at det er opdrætter der har valgt hende ud til mig for fik nøjagtigt den hund (rent sindsmæssigt som jeg gerne ville have ) og så er farven pludselig ligegyldig

profilbillede
  • #10   10. feb 2023 Min race står i enorme vanskeligheder - og fremtiden er derfor uvis.
    Via dna-tests har showtypen vist sig at være alt for indavlet, hvilket giver flere og flere sygdomme og fejl. Løbstypen har vist sig at være blandingshunde i rigtigt mange tilfælde, trods hundene har stambog. Det er en helt vanvittig udvikling på kort tid, og racen laves nu til et projekt under DKK, hvor omfanget skal kortlægges.
    Jeg kan slet ikke være i det.. Og er så ekstremt skuffet over at hverken opdrættere, DKK eller DPHK har meldt noget ud trods de har siddet på denne viden i et års tid.
    Så næste hund bliver en anden race. Jeg har kig på en af de sunde, oprindelige myndelignende racer.

• #12   10. feb 2023 MIt første skift var ikke særlig stort; fra Ruhåret Foxterrier til Irsk Terrier. Der store forskelle men også store ligheder. En fox står ekstremt højt i tændingen og er ofte ret manisk. En irer er noget mere laid back, men tilgengæld meget mere egetkønsaggressiv. Ireren har en ganske speciel plads i mit hjerte og jeg tror aldrig jeg vil undvære sådan en skør kugle. MIt andet skfit - som snarere er en tilføjelse - er Dobermann. Jeg har altid holdt af racen, som jeg kender fra min tidlige barndom og altid tænkt på at jeg gerne ville have sådan en, men været i tvivl om jeg egentlig passede til den. Jeg tog 'springet' i 2012 fordi jeg gerne ville have en hund der passede bedre i DcH programmet end en Irsk Terrier gør. Jeg fik Perle og så var jeg solgt. Jeg knuselsker de kærlige bulldozere på speed. Jeg elsker at træne med dem især min lille Penny. Hun giver mig både grå hår og brede smil smiley

• #13   10. feb 2023 Tjaaah, bortset fra huskyerne, så har jeg skiftet race igen, igen, igen og igen smiley

Så jeg har nået at have følgende racer/blandinger, sammen med fire forskellige huskyer igennem årene:
    Schæfer, Beagle, 2xhyrdehundeblandinger, 1xVildhund - så kom Nimbus (MAS), valgt ud fra at være den race, der på papiret mindede mest om min højtelskede vildhund, og det var så godt et match, at den næste jo så blev JohnJohn, der også er MAS.

Husky ER ubetinget min race, og jeg har svært ved at forestille mig et liv, uden mest én af dem i flokken. MAS giver noget helt andet, og dem må der også gerne komme flere af smiley

Jeg har overvejet mange andre racer igennem årene, men de er nok mere eller mindre sorteret fra nu - og jeg tror, at den kommer til at stå på Husky og MAS fremover nu smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #14   10. feb 2023 Jeg har haft Chinese Crested i mange år nu og elsker racen, men må indrømme at jeg har brug for en hund med lidt mere mellem ørerne end den race har. Så min næste hund bliver en pudel smiley

• #15   10. feb 2023 Har i mange år drømt om en sort storpudel som nr.2 (og været enormt tæt på en enkelt gang). Nu bliver Coco 10år næste gang, så det bliver nok ikke mens hun er her og det er også fint. Jeg føler selv jeg står lidt usikkert i mit liv pt...
    Men når det ikke bliver en hund nr.2 er jeg i tvivl om det så skal være en pudel næste gang, for det betyder jo så at jeg skal være uden en dværgschnauzer smiley
    Måske en hvid dværgschnauzer. Det vil faktisk også være et slags raceskift, da farverne registreres som selvstændige racer hver for sig smiley Og så en sort storpudel siden hen..? Måske:)

Drømmer også om andre racer, men det er jo svært at få alt og der er andre ting i mit liv som fylder mere end at have et utal af hunde smiley

• #16   10. feb 2023 har altid haft skotsk terrier, men overvejer virkelig om jeg, hvis jeg skal have hund igen når hende på 11½ en gang er væk, så skal prøve en anden race, der er mange jeg finder lækre .. jeg ville elske at prøve at have en Irsk Ulvehund, men så stor hund skal det ikke være .. har lige i dag mødt en Basset Fauve FØJ hvor var den sød .. Sealyham har også været et emne, et er sikkert det skal være en der gider at gå, men som også efter dagens ture kan finde ro ..

• #17   11. feb 2023 Man må sige at jeg har skiftet race smiley Jeg er gået fra en stor, godmodig pleaser, til en lille skiderik (ALT andet end pleasende) af en race.
    Efter et langt liv med golden retriever og labrador (er opvokset med collie) måtte vi sige farvel til tøserne en efter en smiley De er DYBT savnet.
    Men vores helbred bliver ikke bedre (manden har KOL og jeg er hjertesyg) og kræfterne ikke flere. Vi har ikke kræfter eller overskud til en stor "krævende" jagthund (her i huset har vi ikke sofakartofler). Så vi måtte tænke alternativt.
    Vi kendte Gitte og hendes westier. Og selvom jeg altid har sagt: "Jeg skal ALDRIG have små hunde. Men HVIS jeg nogensinde skal., skal det være en westie fra Gitte!!!"
    Sådan endte vi så. Endda med 2 westier fra Gitte smiley . Og vi har ikke fortrudt et øjeblik. Men jeg har fået kamp til stregen. Og alligevel er de sq så "nemme" og dejlige at have med alle steder smiley

Hvad næste hund i rækken bliver, ved jeg ikke. Men det bliver en lille hund som jeg kan håndtere med min gigt. Måske en westie fra Gitte. Måske en omplacering af noget andet. Det må tiden vise.

Kommentér på:
Valg af anden race?

Annonce