1.665 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Doodle look-a-like Doodle look-a-like
Er der en, der har gemt det dér billede af 'find doodlen', der i virkeligheden består af renracede hunde, der ligner doodles - spansk vandhund m.fl.?
Det er jo et herligt redskab til at tale folk fra doodles
1 synes godt om
apr 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
Men okay, jeg vil fluks kontakte min veninde, der gerne vil have hjælp til at finde en doodle-type, at hun skal holde sig fra mopser.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 468 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.604
Which is the doodle?
NOT A SINGLE ONE!!
You can buy every single one of these adorable purebred dogs from reputable breeders that health tested, breed to their standard, and produce predictable coats and temperaments.
Why pay a stupid amount of money for a glorified mix (if you want a mix please rescue one from your local shelter), when you can get what you are looking for in any of these purebred, purpose-bred dogs?.. Please don’t support breeding mixed breeds for big money and unknown health issues...
1. Spanish Water Dog
2. Standard Poodle in a “doodle” cut
3. Barbet
4. Portuguese Water Dog
5. Poodle in a "doodle" cut
6. Portuguese Water Dog
7. Lagotto Romagnolo
8. Irish Water Spaniel
9. Barbet
apr 2020
Ud fra din tekst, læser jeg at du synes det er mere rigtigt at blande sig i snudelængde end pels (eller hvad vi nu gerne vil klandre doodlerne for) - HVIS du nu ville blande dig, hvilket du i øvrigt ikke vil - lige ud over at du gerne vil blande din holdning om føromtalte ind i et spørgsmål, der egentlig ikke handler om det ene eller det andet. Og derefter en lidt spids bemærkning om, at "sådan er vi forskellige".
Ja, det synes jeg er at lege moralens vogter hvor det ikke hører hjemme.
Yorkie:
Helt perfekt! Tusind tak
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.478
Selve blandingen af retriever og pudel giver OK mening og jeg har mødt en hel del doodler, der ville være rigtig gode hunde, hvis det man ønsker er en træningskammerat i fx DcH programmet. Problemet er bare at de fleste der køber en doodle IKKE ønsker sig en aktiv træningskammerat, der kan løbe i det uendelige. De er faldet for salgstalerne og de fine beskrivelser på nogle af 'fabrikkernes' hjemmesider og tænker at det lyder så fint med en supersund, allergivenlig, god og rolig familiehund. Hvordan 'rolig' kan opstå når man krydser to forholdsvist aktive hundetyper er lidt en gåde. Og en kilde til en del frustrationer for de stakler, der gerne ville have denne her sofakartofel som de kunne tage med på golfbanen lørdag formiddag i god ro og orden. Og så står de med en temmelig aktiv ung hund, som de er nødt til at træne en hel del med for at hverdagen skal fungerer (jeg har været træner på mange hvalpe og unghundehold
Der hvor det så stikker totalt af er når man begynder at blande gravhund og pudler, huskies og pudler, schæfere og pudler osv osv osv
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
jan 2007
Men nej, vil ikke støtte de møgopdrættere, jeg kender til.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.711
Ejerne kunne slet ikke forstå at det kunne ske, for det er jo blandinger, og de får jo det bedste fra begge sider, og alt sygdom forsvinder....
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
Jeg synes bestemt, at de fleste doodler er charmerende, og lader til at være nogle skønne hunde.
Min næste hund skal være en look-alike doodle, nemlig en portugisisk vandhund:-)
jan 2007
apr 2020
Min veninde er helt med på at hun i hvert fald ikke skal have en doodle uanset hvad, så jeg søgte billedet for at kunne inspirere til doodle-lignende racer. Og nu må jeg hellere skynde mig også at skrive, at hun er helt med på at sindet er vigtigst, opdrætter er vigtigst, sundhed er vigtigst, at hun bor et sted hvor man gerne må have hund, og ... ja, i minder mig nok om det hvis jeg har glemt noget
Men jeg takker for hjælpen, jeg tænkte nok at nogen herinde havde gemt billedet
jan 2007
Og der er der da både krøller og den lidt mere robuste krop (sammenlignet med pudel) tilfælles med labradoodle
apr 2020
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.478
jan 2007
Samtidig kan man så håbe på at få fældefri (men være klar på ikke at få det - man kan dog DNA-teste hvalpene, hvis man vil have sikkerhed for pelstype, har jeg læst). Samtidig laves de i en rigtig fornuftig størrelse (igen, med forbehold for udsving, men afhængig af hvad der krydses, lander de faktisk ret kontinuerligt i den størrelse jeg ville ønske). Og da jeg ingen ambitioner har om landshold mm er jeg ikke afhængig af en FCI-tavle.
Ser vi ikke kun på doodler men blandinger generelt ville en del racer have gavn af at få lidt nye gener tilført, fordi de genetisk simpelthen har meget lidt variation.
Og langt den overvejende andel af labradoodler jeg har mødt har været temperamentmæssigt sunde, gode hunde på trods af det opdræt de kom fra.
Så hvis altså det var til at opdrive ordentligt opdræt (ærlighed om muligt udfald, helbredstest, ikke fabriksavl osv), så kunne jeg sagtens finde på at købe en labradoodle.
- temperamentmæssigt har dem jeg har kendt været ret ens, det er blot udseendet, der har varieret en del, og det kan jeg godt leve med.
Og når nu dem der avler ren pudel ikke vil lave det jeg ønsker (og nærmest bliver vrede over forrspørgslen), så er det lige så stort et sats at håbe på en afviger der, tænker jeg.
Igen, det eneste der afholder mig er manglen på gode opdrættere.
Det er en helt anden snak (I min verden i hvert fald), når det kommer til blandinger af racer, der er milevidt fra hinanden - jeg så en husky × pudel for nogen tid siden, det synes jeg lyder skørt. Eller fransk × beagle, som var populær en overgang.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.488
Jeg mener, hvem har ikke set tunge overvægtige labber komme tøffende i gadebilledet, jeg tænker, mange anser det for en typisk lab, og vi ved jo alle, at en puddel er en mormorhund, så hvis man blander de to racer, kan man da dårligt få andet end en nem og stilfærdig hund.
Synd for alle involverede, undtagen de opdrættere, der ikke er ærlige om, hvad køber kan forvente af en doodle.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
jan 2007
Og det stemmer da meget godt med, hvad jeg ser i andet avl (ikke kun hunde), at afkom ofte lander et sted imellem forældrene, når man krydser stor + lille, med nogen afvigere i begge retninger. Jeg ville være super tilfreds med det meste imellem ca 45-52 cm, og det er præcis den størrelse, pudelopdrættere nærmest per definition ikke laver, ud over den ene afviger af og til. Det er til gengæld den størrelse jeg oftest møder, når jeg møder labradoodler, hvis de da ikke er lavet med storpudel.
Nu er der selvfølgelig meget andet end størrelsen, jeg vægter, men på størrelsesfronten lader min chance for at få det jeg ønsker til at være væsentligt større hvis jeg valgte doodle frem for pudel. Og kigger jeg på tyske sider, så lader det til at være et ret hyppigt argument for, at folk valgte doodle.... så måske pudelopdrættere skulle overveje opdræt indenfor hele størrelsesspektrummet (standarden tillader det jo).
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
Labrador og ruhåret laves i lange baner til jagt brug.. den er bare ikke lige så nuttet (? Åbenbart??) så den er ikke blevet en designer race.
Man blander ret meget til jagt og desuden også til fx ring sporten.. det er ganske gennemtænkt og fornuftigt.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 63
De fleste (nok 3 ud af 4) ville egentlig bare gerne have en bestemt race MEN med mere pels/ikke fældende. De anede intet om pudler, andet end at en blanding deraf gjorde hunden helt allergivenlig og gav dem bamse pels
De sidste er som oftest bare blevet inspireret af en DBA annonce eller fået hvalpen gennem et familiemedlem
Har mødt én eller to, som bevidst gik efter en pudelblanding. De har set dem på nettet og ville gerne have en familiehund, som ikke fælder
Doodle look-a-like