9.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 337 Svar

Ævl og bævl version 50 (JUBILÆUUUUMMMMM) Ævl og bævl version 50 (JUBILÆUUUUMMMMM)

Personligt blev jeg altså lidt træt af, at nr. 49 var et godt stykke nede på side 2, så jeg håber, I er friske på en ny tråd?

Og fordi jeg ikke har været på et par dage, får I et snevejrs-foto til at kick-starte på smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ævl og bævl version 50 (JUBILÆUUUUMMMMM)
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 114 Emner: 30 Svar: 3.525
    #310   9. dec 2024 Det er en STOR dag. Hundene og jeg gik 40 minutter i skoven med kun en lille bitte episode, som standsede straks, jeg hævede stemmen smiley
    Jeg har noget i nærheden af ingen forhåbninger om, at Kenia pludselig holder op med at overfalde Vilma, men kan de indimellem være lidt løse sammen, er det fantastisk. Resten af tiden skiftes de til at være i snor.

Hjemme er der heldigvis fortsat fred og fordragelighed. I skrivende stund ligger Vilma i haven, hvilket hun foretrækker. Er man eurasier, eller er man eurasier? smiley Kenia vælger lidt oftere indelivet. Hun ER heller ikke helt så tykpelset som vildbassebarnet.

profilbillede
  • #311   9. dec 2024 gad vide hvad Anne laver smiley

• #312   9. dec 2024 Har skrevet til hende at hun er efterlyst. smiley

• #313   10. dec 2024 Julen i år holdes smmen med to af sønnerne og en svigerdatter. Det skal nok blive en hyggelig jul på engelsk. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#314   10. dec 2024 Nu har jeg afleveret Kenia til min exmand - hendes andet yndlingsmenneske. Jeg savner hende allerede, men det vil være godt for hundene at være lidt hver for sig - og dejligt for min ex at have Kenia. Win, win og så lidt savn smiley smiley smiley

Er der mon andre HG'ere, der har en form for delehunde?

- Og dagens bedste billede af hende den bøllede men lækre smiley

profilbillede
  • #315   10. dec 2024 Isabelle - Akka er delehund med min søn, han er studerende og bor 8 km herfra. Han har hende så ofte som det passer sammen med hans studier og hun nyder at være enehund og blive ekstra forkælet smiley

Jeg skal for første gang i 10 år holde jul sammen med mine 3 sønner, svigerbørn og børnebørn og jeg glæder mig. Jeg har i mange år arbejdet hver anden jul og det har passet med, at det var de år min ældste var sammen med svigerfamilien.

Den ældste har 3 sønner på 4½, 1½ og en næsten nyfødt, en "!lille" knægt, der vejede 5,1 kg smiley så der skal nok blive liv og glade dage smiley

Og så lige et billede af smukke Akka delehund smiley

profilbillede
  • #316   10. dec 2024 Jeg delte Oskar med mine forældre da jeg flyttede hjemmefra. De ejede ham men jeg brugte også en del penge og tid på ham. Han gik ind på mit værelse og sukkede fordi jeg ikke var der smiley

• #317   10. dec 2024 Kirsten, jeg er så blown away når jeg ser sådan en whippet. De er SÅ smukke! Kan man også sige om Akka

• #318   10. dec 2024 Jeg har ikke en delehund, men gad i grunden godt, at Tjab kunne være det.

I Marts skal jeg - hvis alt går vel - til Sydtyskland og stille Esh i en konkurrence. Hvis Moon (kærstens ene hund, som er 11 år), ikke er væk, så bliver kæresten hjemme, for Moon kan ikke li at køre i bil, og han skal ikke "i byen" og passes.
    Så kan Tjab være hjemme og alt er sådan set fint.

Men hvis Moon er væk, så kører kæresten med og så skal Tjab jo også med. Og det ER bare nemmere at være afsted med kun Esh ... og der ville det være rart, hvis jeg havde en "aflastningsfamilie" til Tjab.

Det er dog ikke noget, jeg nogensinde ville gøre brug af, i det daglige.

• #319   10. dec 2024 Bonus svigerdatter bliver 30 år i dag. Hun fik to store teleskopnisser af os. Dem samler hun på. smiley

Og nej, vi gav hende ikke peber. Det fik hun rigeligt af i forvejen nok 1/2 bærepose fuld. Jeg kan godt forstå, at hun forsvandt ud i bad.

• #320   10. dec 2024 I dag hentede jeg Theo tidligt I børnehaven. Vi kørte hen til Tarupcenteret, hvor børn i december kan bage småkager.

Vi havde et par hyggelige timer, hvor Theo rullede dej ud, udstak kager med en hjerteform, pyntede kagerne, og mens kagerne blev bagt, blev kageæsken dekoreret med fine tegninger.

Det var en meget stolt Theo, som kunne vise de fine kager frem for mor, far og Lillebror smiley

Jeg glæder mig allerede til næste år, hvor både Theodor og Viktor skal bage småkager smiley

• #321   11. dec 2024 Ville hygge lidt for mig selv i aftes og tændte flere juledekorationer. smiley
    Da jeg skulle i seng gik det pludselig op for mig, at jo er ude af stand til at puste dem ud. smiley
    Lige i øjeblikket gik der godt nok panik i mig, tænkte slet ikke, at de kan slukkes på anden måde, og var allerede på vej i haven for at smide den ud. smiley
    Men så slog hjernen heldigvis til igen smiley

• #322   11. dec 2024 Helt ærligt, hvad mon der er galt med Anne?
    Anne er sidst set den 1. december, det er faktisk længe siden smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#323   11. dec 2024 Måske er hun taget på juleferie - i Schweiz ligesom Varnæs-broren smiley
    Måske har hun fået sig en lækker kæreste, der tager al den tid, der er tilbage, når arbejdet og hundene har fået deres smiley
    Måske holder hun bare HG-pause smiley
    Forhåbentlig er der ikke noget galt smiley

• #324   11. dec 2024 Ja Isabelle, jeg håber da også, at der er en lækker forklaring smiley

• #325   11. dec 2024 Vi er efterhånden en ret overskuelig mængde faste herinde, så man "bør" melde, når man har tænkt sig at være væk smiley smiley

• #326   11. dec 2024 Ja, Karina. Sådan lidt ala "Kære HG. Jeg tager en måned til Canada, så jeg er nok ikke så meget online." smiley

Det med Canada er i øvrigt ren ønsketænkning fra min side. smiley

• #327   11. dec 2024 enig Karina, man bliver jo lidt bekymret og vil da bare gerne vide alt er ok..

jeg skrev det faktisk for nogle dage siden og Janni sagde hun ville skrive til Anne, ved ikke om hun har gjort det ..

Men Janni hvis du har vil du så ikke fortælle om hun bare holder en pause ?

• #328   11. dec 2024 Jeg har skrevet til hende på messenger at hun er savnet og den er også læst. Men intet svar, så ved ikke hvorfor. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#329   11. dec 2024 Maise synes, det er sjovt, når hundene får deres legetøj - men hun vil frygtelig gerne hjælpe dem med at få skufferne med godbidder ud. Det er SVÆRT, at den strenge mormor siger, at Vilma sagtens kan selv smiley

profilbillede
  • #330   11. dec 2024 ok håber Anne er ok ...

• #331   11. dec 2024 Er der andre som har problemer på Facebook?
    Jeg kan ikke lægge noget op på egen væg, men hellere ikke på andres.
    Det har været det meste af dagen.

• #332   11. dec 2024 FB er nede ja

• #333   11. dec 2024 I går var Sia helt til grin i hundeskoven.
    Der var et par hanhunde, som tissede på træerne.
    Sia gik hen og snuste og kiggede, som om hun tænkte; hvordan pokker gør de lige det der smiley

• #335   12. dec 2024 Jeg var atter på plejehjemsbesøg med én af ponyerne i går.
    Selvfølgelig i fuldt julekostume (os begge).
    smiley

profilbillede
  • #336   12. dec 2024 Min nevø blev for nogle år siden gift i Danmark med en fra Philippinerne. Nu er de så også blevet katolsk gift. Og han har fået købt de grise til familien, der skulle købes. smiley

profilbillede
  • #337   12. dec 2024 Utroligt at man kan se så uskyldig ud smiley

profilbillede
  • #338   12. dec 2024 Jeg er gået på jagt efter krydderier til div kager mv. Det er lykkes med alt... Undtagen stjerneanis. Kigget både i Netto og daglig Brugsen. Hvor Søren finder man det henne? smiley

• #339   12. dec 2024 Altså Coops butikker plejer at have stjerneanis. Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne få det smiley

• #340   12. dec 2024 Rema, Brugsen og Netto har ofte her op til jul. De står bare gerne i sådan et julekrydderidisplay og ikke på krydderi hylden. Har du spurgt i forretningerne?

Jeg køber gerne mine i de forskellige bazarer. De sælges i større mængder.

• #341   12. dec 2024 Jeg har ikke spurgt nej, for jeg vil helt ærligt ikke virke dum... smiley men jeg må prøve igen! Synes da også det var mystisk at jeg kunne få alle de andre krydderier jeg skulle bruge, men bare ikke stjerneanis smiley

Har nemlig besluttet mig for at det er det min weekend skal gå med. Julemusik og kagebagning smiley

• #342   12. dec 2024 Jeg købte stjerneanis i Rema for nogle dage siden og i en anden Rema for nogle uger siden, min nærmeste Brugs havde det heller ikke.

• #343   12. dec 2024 i dag skal der afsiges dom i sagen mod ham der med udbytteskatten .. en af anklagerens krav er udvisning for bestandig fra DK .. tænker bare i svindel sager af den art er det næppe relevant, den slags kan vel foregå digitalt fra alle steder i verden .. er bange for det ender med frifindelse, da det lyder til det er sandsynliggjort at det er huller i skatteloven der har gjort det muligt, og dårlig moral kan man vel ikke straffe ...

• #344   12. dec 2024 Nu spørger jeg nok smådumt men jeg bager ikke så mange julekager. Hvad bruger man det præcist til? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#345   12. dec 2024 Jeg har aldrig brugt stjerneanis i julekager - men som krydderi i sammenkogte simreretter og til varme drikke.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#346   12. dec 2024 I Danmark er grov udnyttelse af skattesystemet lovligt i mange tilfælde. De rige hytter stadig sine og lader fanden om at tage resten smiley
    Forskellen mellem rig og fattig stiger støt og har gjort det de seneste årtier.
    1 % af den danske befolkning ejer 25% af den samlede formue her til lands.
    Det er så trist smiley

Kommentér på:
Ævl og bævl version 50 (JUBILÆUUUUMMMMM)

Annonce