{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Overfald!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved, at mange kigger forbi, når der står overfald i overskriften - velkommen ;o)

Ingen dramatiske historier er at finde her - endnu da - men et spørgsmål..

For jeg synes jeg læser det ord ofte på HG, og jeg har ikke rigtig beskæftiget mig med i forbindelse med hunde før jeg kom herind.

Et overfald er for mig noget voldsomt og dramatisk, men herinde lyder det ofte som om, folk definerer ordet helt anderledes end jeg.

Derfor spørger jeg:

Hvad er et overfald?
Hvordan definerer du det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald!!!!!
  • #1   26. okt 2007 Hvordan definerer du det selv?

    Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg definerer ordet faktisk..
    Om der skal blod og døde dyr på bordet før jeg vil definere det som et verfald eller om der skal mindre dramatiske elementer til..


  • #2   26. okt 2007 max blev overfaldet som hvalp til træning, af en amerikansk bulldog tæve, den bed sig fast ihalsen på ham og ville ikke slippe, da vi endelige fik den til at slippe, lå min lille max og bløde fra halsen... det er hva jeg syns er overfald...

  • #3   26. okt 2007 Jeg vil mene at et overfald er, når en hund bevidst gør skade på en anden hund/menneske.

  • #4   26. okt 2007 Et overfald kan være mange ting jo men primært syntes jeg et overfald er nå en anden hund angriber dig eller din hund uden grung.

    Vil godt indrømme at fie og jeg selv var udsat for et overfald..


  • #5   26. okt 2007 Mette, hvad mener du med bevidst?

    Mie - jeg fortæller min egen holdning lidt senere, vil ikke farve debatten ;o)


  • #6   26. okt 2007 skal så lige siges fie havde nogen små sår på ryggen men jeg selv kom på skadestuen med en masse tandmærker og sår..

  • #7   26. okt 2007 Mener at det er en alvorlig ting, og det er ikke bare noget man bruger for at få opmærksomhed.

  • #8   26. okt 2007 et overfald , er det man låser en værktøjskasse med . ?

  • #9   26. okt 2007 CH.
    Med bevidst mener jeg at hvis to hunde leger og den ene kommer til skade ved et uheld, så er det ikke overfald. Men hvis en hund går direkte efter at skade en anden hund/menneske, så er det overfald. Efter MINE definitioner.


  • #10   26. okt 2007 overfald er noget voldsomt.. fx er min hund - eller min mors - blevet overfaldet.. den bed sig - heldigvis - fast i hans numse og ikke halsen.. han havde huller hele vejen igennem under pelsen.. og rifter i hovedet.. hunden ikke så meget som knurrede - gik bare direkte til angreb. Det kalder jeg for overfald.

  • #11   26. okt 2007 Den har jeg også tit tænkt på.........

    Glæder mig til at følge tråden.


  • #12   26. okt 2007 Hvis man forestiller sig at to hunde mødes på vejen. Den ene hund går med sin ejer på fortovet og den anden kommer imod med sin ejer, der cykler på cykelstien.

    Da de to hunde mødes gør hunden med den cyklende ejer udfald mod den anden hund, og får fat i hasen. Hunden slipper med det samme, men ejerne kan konstatere, at hunden har fået et lille bidsår, der bløder

    Er det et overfald?


  • #13   26. okt 2007 er det så kun overfald nå et andet dyr må lide eller et menneske?


  • #14   26. okt 2007 CH: ved ikke om det kan beskrives som værende et "overfald" men hunden skal da ikke gøre det.

  • #15   26. okt 2007 Ceteris, hvordan ved vi, at den anden hund ikke har gjort noget?

    Hunden har en lang række af måder de kan kommunikere på, som vi slet ikke kan opfatte. Måske de to har nået af kommunikere sig frem til en konflikt, og hvem ved, måske den hund, der blev bidt i virkeligheden er synderen?


  • #16   26. okt 2007 Christina, vi kan kun blive enige om, at det er noget skidt at hunden gør sådan...

    Men jeg sigter mere henimod definition af ordet ;o)


  • #17   26. okt 2007 Ceteris, er der så forskel på et udfald, hvor hunden får fat og et udfald, hvor hunden ikke for fat. Set i forhold til definitionen af ordet overfald?

  • #18   26. okt 2007 CH. jamen den defination er jo netop relativ - overfald kan jo både være provokeret og uprovokeret - men det er i hvertfald en handling imod et andet væsen.... smiley *S*

  • #19   26. okt 2007 CH: nej der er ingen forskel

  • #20   26. okt 2007 Hvis to hunde nærmer sig hinanden på den måde du beskriver CH, har de slet ikke tid til at udvæksle de høflighedsgestus de skal (dæmpende signaler). De bliver med andre ord tvunget ud i en situation hvor et forsvar / angreb bliver nødvendigt, set fra hundenes side. Jeg vil derfor kalde det et uungåeligt resultat af et unaturlig møde mellem to hunde, afstedkommet af mennesker.

  • #21   26. okt 2007 Nemlig Lise Ø ;o)

  • #22   26. okt 2007 Synderen er jo i virkeligheden de to mennesker, som ikke på nogen måder tager hensyn til deres hunde ;o)

  • #23   26. okt 2007 Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg ikke mener der er tale om et overfald.
    Situationen er nok tænkt her, men jeg er sikker på, at langt størsteparten af de overfald der berettes om herinde er en situation, der ligner denne.
    (Det er selvfølgelig et gæt, kan ikke vide det).

    Det er ofte mennesker, der presser hundene ud i situationer de ikke kan klare, og derfor bliver "nødt" til at angribe - eller lave udfald.



  • #24   26. okt 2007 hmm CH de to gange hvor vi har haft nær kontakt med dansk/svenske gårdhunde, har de været løse og løbet over til os og sprunget på Balder - Der kan jeg ikke se hvordan jeg har "presset" de andre hunde ud i det. Plus jeg har en hund som smider sig om på ryggen med det samme.. Vi har bare været heldige med at der ikke er sket noget de par gange.



  • #25   26. okt 2007 jeg vil kalde dette et overfald.. jeg kommer gående med min hund i snor og lige ud i den blå luft kommer der 2 store løse muskelhunde rundt om hjørnet og går i kødet på kimbo.. den ene angreb ham i hovedet og den anden farende på hans bag.. jeg nåede at sparke dem væk og deres ejer kom osse hurtig og fik dem stoppet.. kimbo blev så bange at hans analkirtler gik på ham og jeg havde tis over alt på mine bukser.. kan ikke forstå at nogle ejere har deres hunde løs, når de ikke kan tåle synet af andre hunde, jeg har intet imod disse hunde som angreb eller andre muskelhunde, men derimod deres ejere som ikke kan styre dem.. dette var mildt, men jeg vil stadig kalde det et overfald..

  • #26   26. okt 2007 CH >> kan give dig ret.. vi mennesker opfatter slet ikke halvdelen af, hvad vi tror vi opfatter...

    hvis en person bryder ind i vores hus, og hunden forsvarer os.. er det så et overfald på indbrudstyven? nej det synes jeg ikke, uanset hvor meget vedkommende er blevet bidt...

    hvis en person sender en hund efter dig, er det overfald fra hundens side...? nej, det er overfald fra personens side, hunden bliver brugt som våben..

    til gengæld synes jeg det er overfald, hvis en hund uprovokeret angriber en total fremmed hund bagfra, eller et menneske, som end ikke har kigget på hunden...





Kommentér på:
Overfald!!!!!

Annonce