{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej, vi skal hente vores hund nr. 2 om 5 dage. Vi har i forvejen en dejlig kasteret hanhund på 1år og 4 mdr. Den lille ny hvalp er samme race, og har samme far og mor. Vi har altid gerne ville have 2 hunde, og så har de jo så meget glæde af hinanden når der er 2.
Der er selvfølgelig både fordele og ulemper.... og vi synes vi har talt alt igennem. Man kan jo aldrig vide 100% hvordan det vil blive.
Jeg vil gerne høre fra nogen som har stået, eller står i samme situation... Hvad er jeres erfaring med 2 hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   28. dec 2007 har kun god erfaring, men der var flere år imellem og to forskellige køn..så kan ikke samlignes. held og lykke med at det går fint.

• #2   28. dec 2007 Jeg har kun gode erfaringer - Charlie var også 16 mdr. da vi fik Milo - du skal bare altid huske at give den ældste først, når du fodrer - så han bekræftes i, at det er ham der er fører for den lille :-))

Du må heller ikke blande dig, hvis den store siger fra over for den lille, tager den lilles legetøj osv. - dette er helt normalt.

Husk at det er hunde, og at de ved bedre end dig hvordan tingene ser ud og skal klares i en hundeflok.

• #3   28. dec 2007 Jeg kan kun anbefale at have 2 hunde, da hundene har meget stor glæde af hinanden.

• #4   28. dec 2007 vi har også positive erfaringer med at have to (3) hunde samtidig. der har været 1½ års forskel mellem dem.
    De fleste gange går det fint at have samme køn. men der er jo nogle gange, det bare ikke fungere. Det kan man desværre ikke se på forhånd.

prøv at vaske dem i samme milde hvalpeshampoo, din voksne hund vil nemmer acceptere den nye, hvis de lugter ens.
    gør det til noget godt at den nye er der. giv guffer når de to er sammen og giv til den ældste først.
    hils først på den ældste når du kommer hjem. så styrker du begges forståelse af rang.

• #5   28. dec 2007 vi hentede vores hund nummer 2, for 3 dage siden (se evt fotoalbum), vi var også nervøse for hvordan det hele ville gå, men de sidste 3 dage har bare været rigtig gode, Trixi vores anden hund, har taget fint imod ham, og alt tyder på at det bliver godt med 2 hunde.

og tillykke med den ny, jeg er sikker på i vil nyde det!!

• #6   28. dec 2007 jeg har også kun gode erfaringer, har haft 3 han hunde og har ingen problemer haft.. men jeg gjorde meget ud af at der var en rangorden og den ældste fik mad og guf først.. og at de ik skulle kunne dele ben og spise af hinandens skåle uden der kom problemer og der har aldrig været noget, de vidste det var mig der er ledern..

• #7   28. dec 2007 Nu er jeres hunde jo heldigvis tætte på hinanden rent alders mæssigt smiley

Men ellers har jeg en del blandet erfaringer.. Da jeg var barn havde vi en Tibetansk terrie og da hun var 3 fik vi en Golden. Men han var simpelthen den ledeste stodder ved hende og trynede hende totalt, så endte med at han måtte flytte på landet... Så gik der ca et års tid så fik vi en Golden fra en anden opdrætter denne gang en tæve, men der skete præcis det samme. Hun viste sig så at være syg med nogle forskellige allergier og så havde hun det som vi fra menneske verden kalder DAMP. Så hende måtte vi desværre sende op til himlen.. Så i 2006 fik min mor en Spinone Italiano og hende har der ALDRIG været nogle problemer med overhovedet.. Hende og vores tibetaner har altid været pot og pande smiley

Men blot husk som andre også siger, ikke at glemme den gamle hund, hele tiden have den med ind over når der sker noget med den nye hvalp så den gamle hund ikke bliver jaloux smiley

• #8   28. dec 2007 en hund kan ikke blive jaloux, da den ikke har den del i sin hjerne... det er et spørgsmål om hvordan man takler det som menneske og ikke hundene....og så er der selvfølelig nogle hunde, der ikke vil lide andre...

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce