9.991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

min hvalp piver om natten min hvalp piver om natten

Min chihuahua hvalp på 10 uger piver om natten og når jeg så tager hende op stopper hun, men hun styrter rundt i sengen og bider i os og dynen, så vi ikke kan sove. og når jeg så sætter hende ned på gulvet igen piver hun videre.... Er det normalt eller hvad skal jeg gøre for at få lidt natte søvn??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hvalp piver om natten
  • #1   21. jan 2008 du behøver ikke oprette samme tråd flere gange

• #2   21. jan 2008 Hun er 10 uger.
    - siger det ikke alt?

• #3   21. jan 2008 det er også slettet igen... det var ikke meningen det skulle være oprettet inden under træning...

• #4   21. jan 2008 Hehe det er skønt at ha hvalp i huset :o)

• #5   21. jan 2008 sæt hendes kurv ved din seng, når hun græder stikker du hånden ned til hende og trøster, hun er kun en baby og babyer mangler tryghed, bider hun ,fjerner du hånden ,ellers ae hende til hun sover,det gjorde jeg med mollie

• #6   21. jan 2008 Vores chi Jamie har ikke gjort det.. Jeg ved ikke om vi bare har været heldige eller om det er måden vi har vænnet ham til at sove på, der gør forskellen...

men here it goes..

De første 3 nætter sov vi på gulvet sammen med Jamie. Han lå i en kurv lige ved siden af.
    Dernæst rykkede jeg op i sofaen et par dage, mens Jamie sov i kurven på gulvet...
    Så tog jeg hans lille kurv og satte den i sengen, så han faktisk fik lov at sove i sengen, men bare i kurven.
    Det gjorde jeg to dage..
    Så rykkede jeg ham ned på gulvet, hvor han faldt i søvn med en hånd i kurven to nætter...

Siden har han sovet for sig selv på gulvet....
    Han kommer så op i sengen om morgenen, når han vågner kl. l-rt og vi har været ude og tisse med ham.

Meningen på sigt er da at han godt må komme i sengen og sove...
    Men jeg har gået meget op i, at han skal kunne ligge alene. Og det har han lært... Vi hører ikke en lyd fra ham, før han vil ud og tisse om morgenen ;o)

Så ja jeg synes faktisk det er ret nemt denne gang, at have en hvalp i huset ;o)

• #7   21. jan 2008 Leg ikke med hende inden I skal sove. Tag hende ikke op når hun piver, fordi så bliver hun ved med det... det virker jo. Tag blot en hånd ned til hende og lær hende, at det er dejligt at trygt at sove i hendes kurv ved siden af dig.
    Jeg har kurven (med den nye hvalpe) ved min seng og holder en hånd hos hvalpen til den falder i søvn. Når den vågner op natten, så tager jeg igen hånden ned og bare nusser stille og roligt. Men hvis den vågner om natten er det måske fordi den skal ud.
    Jeg bruger også at gabe og vise hunden at jeg lukker mine øjene når jeg gaber.
    Det er hårdt at have en hvalp, men vær sikker på, at den ikke sover hele aftenen, så kan den nemlig ikke sove hele natten.

• #8   21. jan 2008 problemet er at når jeg så tager hånden ned til hende ligger hun og bider i den. Ved godt at hvalpe tænder klør, og siger også "nej" når hun gør det, men hun har simpelthen så meget energi om natten uanset hvor meget vi har leget med hende...

• #9   21. jan 2008 giv hende et lille tyggeben ,og ae kun når hun ikke bider dig i hånden,giv hende benet i munden og ae videre

• #10   21. jan 2008 Sørg for at hun ikke ligger og slumrer om aftenen inden sengetid.
    Hold hende igang, kør hende træt, så hun har "optjent" en naturlig træthed inden sengetid.

I skal endelig ikke lege med hende, for de har så svært ved at geare ned igen!!!

Og så ellers gør, som det er blevet foreslået, så skal der nok falde ro på prinsessen!! ;o)

• #11   21. jan 2008 Ok men du skal prøve at ignorere det. Evt. hold et tyggeben, hvis det kunne hjælpe. Du skal ikke blive sur, men være stille og rolig. Husk hunde er flokdyr og hvalpen har haft sovet med sin mor og evt. søskende. Så det tager altså tid at lære den at sove på gulvet mens du sover i sengen.

• #12   21. jan 2008 Er helt enig i hvad Joan L og Jeanette A skriver. Jeg har gjort sådan med alle mine hunde. Det eneste jeg ikke er enig i er at nusse når den er vågen eller når den bider dig i hånden. Jeg lod min hånd ligge slapt i kurven. Når den bider skal du ignorere (staves) den, og bare lade hånden ligge. Det gør ondt ja, men når du ikke giver den opmærksomhed, så stopper den på et tidspunkt. Hvis den fortsætter, og forlader kurven, så tag den ud og tisse, husk ingen leg, har den lige været ude, så tager du den og sætter den i kurven,siger godnat og gab, og så starter du forfra med hånden. Det har ca taget mig 1 uge pr hund at lære dem det. Husk så lidt snak som muligt der om natten.

• #13   21. jan 2008 okay tak for de gode råd.. jeg har nok været for pylret og taget hende op når hun har pevet.. jeg prøver de gode råd i aften når vi skal i seng(=

• #14   21. jan 2008 Hehe... Ja man har jo en tendens til at pylre når de er så små... Pøj pøj med projektet

Kommentér på:
min hvalp piver om natten

Annonce