Vi havde nær mistet vores lille pige.. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre om der er andre, der har haft en grim oplevelse med at få jers hund stereliseret?
Vi afleverede Zoe tirsdag morgen ved dyrelægen, og dagen gik utrlig langsomt på arbejde... hele dagen havde jeg en grim fornemmelse, og følte noget ikke var rigtigt. Tiden gik og klokken blev 16, og vi måtte endelig hente Zoe med hjem:-) Vi kom derop, betalte for operationen og fik Zoe med hjem... intet blev sagt, så vi gik udfra alt var okay. Der gik dog ikke længe, og Zoe begyndte at kaste op, derefter startede det med at sivbløde fra såret og inden længe dryppede det konstant derfra. Jeg ringede straks til den dyrelæge der havde aftenvagten, og det var selvfølgelig helt i Farsø, men han bad os komme omgående! Vi skyndte os at komme afsted, for vi kunne se Zoe ikke havde det godt, og hun piv derfor meget og var utrolig urolig.
Da vi ankom og fik hende op på bordet, væltede blodet nærmest ud af hende... jeg var græde færdig! Dyrelægen var i chok og lagde hende i narksoe igen i en fart:-( Han sagde at han havde læst i den jourmal fra den anden dyrelæge, der havde lavet indgrebet, og han havde skrevet at hun havde blødt en del fra såret efter operationen, men at det var stoppet inden afhentning... Allerede her undrer det mig, at man ikke har gort eller sagt noget!
Nå men dyrelægen får en straks åbnet igen, og han kan se der er flere huller på hendes bug, som ikke er syet... Han forklarer os atd et er meget kritisk og at han ikke kan love noget, eftersom hun har mistet meget blod. Han syer på hende længe, sådan føles det ihvertfald og bagefter kommer han ud, og fortæller han ikke kan stoppe blødningerne:-( Han undersøger hende, og finder ud af at hun mangler en masse vitaminer i hendes blod, som gør at det ikke kan størken... hun får derfor en masse indsprøjtninger med det hun mangler og han sendes os hjem, da vi ikke mere kan gøre, men kun se tiden an. Han ringer til os efter midnat og fotæller at han har fået stoppet blødningen, og han bare håber hun nu vil klarer natten trods det blod hun har mistet:-( Om morgen får vi det længe ventet kald, at vi kan hente hende, men at hun intet smertestillende medicin må få, da det fortynder blodet. Det afhænger derfor af hende, om hun kan klarer sig uden, eller vi ender med at skal have hende aflivet... Gudskelov er hun en stærk hund, og selvom hun har mange smerter, så er hun nu ved at være ovenpå.
Detd er undrer mig, er hvorfor den første dyrelæge ikke fortæller os om at hun har blødt en del efter operationen, og at han ikke har undersøgt hendes blod, så han vidste om hun manglede noget. Vi har trods alt betalt for et sundhedstjek inden hun skulle under kniven...
Jeg er så gal og ked af, at noget kan gå så galt. Jeg hader mig selv for at vi har budt den stakkel så meget. Håber virkelig ikke det sker for andre... Bare lidt tanker herfra.
Rigtig god dag til jer alle.
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Nej, Luna's sterilisation forløb helt planmæssigt.
Det var ikke god opførsel af den første dyrlæge. Er de på samme klinik? Så får han vel lige en reprimande i morgen
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
der sku min hund ikke behandles længere....
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Lotus havde ingen problemer overhovedet i forbindelse med hendes sterilisation. Jeg var selv tilstede og det foregik uden problemer:-)
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 234 Svar: 1.155
Mange gange held og lykke med hende!! Håber snart at hun bliver helt frisk igen : )
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Men min søster fik steriliseret en kat, og det var nær endt galt. Den fik et brok, da bugen indvendigt var gået i syningen. Katten røg på dyrehospital, i den dyre tid, og blev opereret igen og reddede livet.
Her ville den første dyrlæge ikke erkende sin fejl, så min søster måtte betal for den samme operation to gange
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 121
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Men jeg tror nu ikke det er normal procedure at tage blodprøver og tjekke om blodet har nok plader i til at kunne størkne.. Det er vel bare fordi din hund lider af en sjællend blodsygdom, og det høre vel ikke med til et alm sundhedstjek? Så dyrlægen har vel ikke gjort så meget andet forkert, end ikke at fortælle dig at hun har blødt????
maj 2007
jun 2007
maj 2007
jun 2007
At man venter og ser tiden an. Stopper det - hvilket det gjorde, gør man ikke mere.
Bliver det ved kan man give noget medicin der hjælper blodet til at størkne..... andet er der ikke at gøre.
Så jeg kan stadig ikke se at dyrlægen har handlet forkert. Han kan ikke gøre for at hunden ikke heler som den skal/burde.
Den var ok da den blev afhentet. det er vel hans job. Sen komplikationer må man så ta hen af vejen jo... Igen, han kan ikke se ind i fremtiden.
maj 2007
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 58
jun 2007
Kan syningerne ikke være sprunget op? hvis hun har rørt sig for meget eller haft ondt så hun har spændt?
sep 2006
Vi tog et billede af hvor slem hendes blødning var, som vi ville vise den første dyrelæge. Jeg har lagt det ind under vores profil, hvis nogen vil se hvad hun måtte igennem.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
sep 2006
jun 2007
Men jeg kan nu alligvel godt forstå at i vil tage fat i den første dyrlæge. Ville jeg nu også gøre.
Operationen må vel være gratis eller billigere når i skal ud og ofre ekstra på at lappe hende igen bagefter eller hvordan fungere det?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Der skal derfor som minimum tages en blodprøve der:
1.:viser hvorvidt antallet af de blodplader der får blodet til at størkne (trombocytter) er normalt eller ej ...
2.: viser hvorvidt blodets størkningsfaktorer (koagulationsfaktorer) er normale eller ej ...
3.: der viser hvordan patientens blodprocent er ...
En sådan patient udskrives ALDRIG med mindre alle prøver er normale og hvis ikke skal der behandles på dette indtil disse er normale ...
I øvrigt vil en patient der har lidt et stort blodtab heller aldrig blive udskrevet da denne har brug for mindst 1 døgns observation samt enten blodtransfusion og/eller supplering med en masse intravenøst (igennem blodåren)/subcutant (under huden) væske da risikoen for yderligere komplikatiioner er meget øget ...
Line Lund A: Jeg er meget glad for at Zoe klarede den, pyhaa. Jeg skal om ikke alt for længe have Kia steriliseret og vil gerne have en PB om hvilket dyrlæge det drejer sig om, så jeg kan undgå denne.
Iøvrigt synes jeg også at denne dyrlæge bør meldes ...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
hvilket = hvilken
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Vi havde nær mistet vores lille pige..