1.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 63 Svar

Hund døde i dag på Staden :( Hund døde i dag på Staden :(

Min veninde ringede lige for lidt tid siden til mig ude fra staden. Hun havde netop overværet et hundeslagsmål, som desværre endte med døden for den ene hund. de havde intet ku gøre for at få den ene hund til at slippe den anden, og selvom de sprøtjede peberspray, vand osv på den hund der havde fat i halsen på den anden, så var der intet at gøre smiley Den nægtede bare at give slip. ! Hun var dybt rystet, det havde været et værre blodbad og skriget fra hunden sad stadig i hendes hoved smiley Puha siger jeg bare, stakkels stakkels hund, det er jo fuldstændig sindsygt smiley Måtte bare lige ud med det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund døde i dag på Staden :(
  • #2   23. maj 2008 Puha en oplevelse.. Hvor i landet var det?

• #3   23. maj 2008 Men hvad var der sket? Hvis hunde var det og hvordan kunne det ende så galt?! Stakkels hund!

• #6   23. maj 2008 jeg kan heller ikke tro peberspray kunne gøre noget.. Er det iøvrigt ikke også ulovligt i Danmark?

Stakkels hund der blev bidt ihjel

• #7   23. maj 2008 UHA, sikke en voldsom hændelse... Det må godt nok havde været en agrasiv hund, du ved ikke hvad det var for nogle racer?

• #8   23. maj 2008 Jeg vil gætte på staden er Christania men er ikke helt sikker

• #9   23. maj 2008 det var på christiania i københavn. ( staden)

de fleste hunde derude render løse jo desværre

• #12   23. maj 2008 Hold da op ... var det en schæferhund og en labrador der kom op at slås eller hvad ??

• #13   23. maj 2008 Hundene i Staden går generelt løse og er vist alle mere eller mindre i familie med hinanden. Så kan det gå galt, og alverdens racer i en stor cocktail.

• #14   23. maj 2008 Nicole - Det er jeg da udemærket klar over :S Derfor er peberspray alligevel ulovlig..

• #15   23. maj 2008 jo det er ulovligt i danmark, men på staden er der vidst mange ting som er ulovlige..

og det havde været en stor labrador lignende hund der døde og en hvid biiib hund der desværre havde gjordt det af med den

• #17   23. maj 2008 Biip hund ?? hvad mener du ??

• #18   23. maj 2008 og ja altså det var ikke hundekamp hvis nogen var i tvivl, men et uheldigt slagsmål/overfald ect

• #19   23. maj 2008 Hov jeg troede der stod stranden... hehe... smiley
    Men stakkels hund...:-(

• #20   23. maj 2008 Hvad er en Biiiip hund????

• #21   23. maj 2008 nu er hundene på staden jo netop kendt for at være halvt gade hunde.. de har enda deres egen begtegnelse som en race ligsom cyklerne Christiania hunde.. det er typisk molos (staves) racer og andre hunde racer som har fået lov til at avle på kryds og på tværs... men når det så er sagt lever de alle sådan at de render frit som gade hunde men har dog nogle mennesker at gå hjem til hvis de gider..

så mon ikk det er et uheldigt hundeslagsmål om teritoirum der desvære endte rigtig trælst for den ene hund...

• #22   23. maj 2008 muskelhund er et vidt begreb så det vil jeg ikk skrive, men den var hvid og hun mente det var en amstaff/amerikansk bulldog lignende hund

• #23   23. maj 2008
    * Pinscher addicted *

Det er nok ikke helt skudt ved siden af - plejer jo at være de der muskel- kamphunde der kortslutter og ikke kan finde ud af at give slip når den anden hund overgiver sig.

Fascinerende hundetype !!!

• #24   23. maj 2008 • Nicole - Nordjyden •

Okay, og Tyson er død eller hvad ????????????

• #25   23. maj 2008 puha fuck en oplevelse

• #27   23. maj 2008 Martine: Mener du seriøst at det kun er muskelhunde der kan finde på at slå ihjel??
    Og nu du skriver det, JA super facinerende hundetype!!!!!

• #28   23. maj 2008 nicole, så er han måske super dygtig eller hvad, jeg vil nu vove og påstå at enhver hund vil forsvare sig på den ene eller anden måde hvis de bliver overfaldet...

• #29   23. maj 2008 • Nicole - Nordjyden •

Jamen det er jo ikke alle hunde, der har r.. nok i bukserne til at turde at stille sig op overfor en Golden Retriever :o) så du må hellere passe rigtigt godt på ham ,...

Maria .

Nej, der er vel andre .. naboens tyske ruhårede tog en kanin den anden dag ..

men det var måske ikke det du mente ... ???

• #30   23. maj 2008 Martine: Nej det var det ikke.. Tror jeg også godt du ved...

• #31   23. maj 2008 Maria: jeg har osgå engang stået med en cairnterrier i armene og en ruhåret hønsehund som sad fast i halsen på den, det var med nød og næppe den overlevede , og hønsehunden havde ingen intensioner om at slippe den, så nej, den her ville skam også dræbe, men det er da meget skræmmende alligevel

• #32   23. maj 2008 angreb og angreb man kan vel kun kalde det et angreb hvis der kommer store sår og masser af blod, ellers ville jeg bare kalde det overfald...

• #33   23. maj 2008 ejj hold nu op med jeres andgriben fra høje og venstre...

skid huld i om det er muskelhunden.. nu er der utrolig mange hunderacer der løber frit der ude.. om det så er en ambull poms eller hvad nu så er det sagen udvedkommende..

det i her har fået fortalt er simpelthen bare et godt eksempel på hvad hunde gør når de lever på den måde..
    tråden handler ikke om hvorvidt det er en muskelhund eller ej...
    højst sandsynligt har det været to hanner som har kæmpet om enter tæver eller teritorium.. sådan er det.. nu lever der ca rundt regnet 150 hunde på staden så det ville dælme være mærkeligt hvis sådanne kampe ikke opstod...

• #34   23. maj 2008 Maria .

Nå for pokker .. der misforstod jeg dig. Men jo, der var jo for nyligt en Broholmer som fik nakket en af de fascinerende ... så jo, det kan åbenbart godt lade sig gøre ....

• Nicole - Nordjyden •
    forstår ikke helt hvad du mener ...??

• #35   23. maj 2008 Min fars foxterrier har været meget tæt på at bide en gravhund ihjel... (ikke noget jeg er stolt af, bare rolig) Så det er altså ikke kun muskelhunde....

• #36   23. maj 2008 crist....

• #37   23. maj 2008 Nej for filan da .. skriver jo lige at der også var en Broholmer som fik taget livet af en af de fascinerende ...

• #38   23. maj 2008 Martine: Hvorfor mener du at du kan tillade dig at være så nedadende? Selvom jeg f.eks. er rædselsslagen for schæfere går jeg da ikke og bitcher alle der har den race.. Jeg så min fætter fik skamferet sit ansigt da vi var børn, en schæfer har overfaldet min store han hund, men jeg disser sgu da ikke racen....
    Hvis du har så mange problemer med muskelhunde, så glæd dig dog bare over at der ikke er nogen der tvinger dig til at eje eller bryde dig om dem....

• #39   23. maj 2008
    Maria .

Men I fik stoppet din fars hund uden peberspray .... og uden at den anden hund døde ...

kan du se forskellen ????

• #40   23. maj 2008 Hvordan ved du hvordan vi fik stoppet hunden?? Vi måtte have en kæp ind imellem hans kæber og så tvinge dem op....

• #41   23. maj 2008 Maria .

Hvordan kan det være nedladende at skrive det allermest indlysende ??

• #42   23. maj 2008 <b>Hvordan ved du hvordan vi fik stoppet hunden?? Vi måtte have en kæp ind imellem hans kæber og så tvinge dem op....</b>

Se nu hvad jeg skriver .. UDEN PEBERSPRAY og UDEN AT DEN ANDEN HUND DØDE !!!!!

hvad for en del af det er forkert ??????????????

• #43   23. maj 2008 Hvad mener du det allermest indlysende er?

• #44   23. maj 2008 At det i langt hovedparten af hundeoverfald med dødelig udgang er en af de fascinerende som er involveret ...

• #45   23. maj 2008 Jeg dropper denne tråd.. Får ikke noget ud af den alligevel.. (og bare lige en lille ting.. Jeg er ikke blind over for at der er mange muskelhunde der er skide farlige, men det altså ikke alle... )

• #46   23. maj 2008 Okay, hej hej Maria ...

• #47   23. maj 2008 <b>har du ik bemærket tekstv. hver gang der er noget med overfaldt af hunde er det KUN amstaff for det meste</b>

Jo, det er jo det jeg skriver .. det er altid en af disse fascinerende racer der er fremme når det gælder overfald og drab ...

• #48   23. maj 2008 Okay, hej hej Nicole

• #49   23. maj 2008 Muskelhundene bliver altså ikke anderledes af, at der er andre racer der også kan blive tossede i hovedet..

Jeg har schæfer - den kan være farlig. Derfor tager jeg mine forholdsregler..

Hvorfor ikke bare sige det højt: Muskelhunde kan være farlige, det forholder vi os til...

Så er den ged da barberet.

Og så bliver min schæfer i øvrigt ikke hverken mere eller mindre farlig af, at en golden har spist en malteser eller happet lille Sofie så hun skulle på skadestuen..

• #50   23. maj 2008 Det kunne også være det er fordi det ikke bliver anmeldt ved andre racer..

Jeg blev bidt som 9 årige af en gravhund, og det blev aldrig meldt..

• #51   23. maj 2008 lilly, det er jo også meget sjældent det bliver anmeldt når det er en hund der overfalder en hund.... det er derfor man ikke kan lave statistikker.... og jeg har da en idé om hvem der ville lægge øverst hvis det var at der blev lavet statistik....

• #52   23. maj 2008 Jeg tror det er de små hunde og dem der er mest populære som familie hunde..

• #53   23. maj 2008 ja det ville de små hunde racer... har arbejdet i hundesalon
    og der blev vi dagligt udsat for bid.. og det skal altså lige siges at vi faktisk havde lige stort andtal af små hunde så vel som store.. men de små racer har åbentbart mere tilbøjlighed til at bide...

men ja kommer det til hunde salgsmål så tror jeg det ligger meget lige..

• #54   23. maj 2008 men de små bliver ikke andmeldt da der sjældenet sker nogle store skader.. på nær når det er en kongelig hund selvf hehe

• #55   23. maj 2008 Hvad jeg har oplevet af de små blvier mindre trænnet end de større, da de jo er så små, så mange (og ikke alle) mener at så skal den slet ikke trænnes

*g* ja, men det var også voldsomt det der var sket, og når det er en "kendt" hund så er det jo slemt, og de kongelige hunde skal jo helst være små engle basser *g*

• #56   23. maj 2008 lilly den påstand med at små hunde ikke bliver trænet mere, hopper jeg altså ikke på... i min klub er 70% af hundene små...

• #57   23. maj 2008 Patricia, det er ikke ne påstand, men hvad jeg har oplevet, det kaldes personlig erfaring

• #58   23. maj 2008 det jeg mener med min sidste udtaleser er at man høre kun om de små der andgriber når hunden er kendt som dette tilfælde en kongelig... disse andgreb sker hver dag.. man høre bare ikke om det...

hørte i forresten det udtagelse som kom i god aften danmark fra hende politikeren...
    hun syntes bare det er så sødt at en gravhund simpelthen tror at det er en stor hund i en lille krop.. det er så sødt at den har så stort et ego...så sødt at den hviler i sig selv (som hun betegned det)
    ja kom lige og sig det når det er en stor hund der står foran dig og hviler i sig selv så er det knapt så sød...

men der er den igen.. små hunde bliver ikke taget alvorlige når de siger fra eller bider de bliver tværtimod grint af...
    ser det hypigt her hjemme.. har jo et umage par.. buffy ambull eddi gravhunde blanding.. eddi er skide sjov at drille og skide sjov når han snerre.. tro mig har tit snakket (løftet pegefingeren) overfor venner og bekendte der har syntes at det var sjovt at drille eddi... bruger tit den med at hvis det var buffy der knurred og snerrede på den måde så havde de sku stukket halen mellem benene... ikk at eddi bliver drillet mere for som sagt det fik jeg stopped i en vis fart..

• #59   23. maj 2008 Sikke en grim oplevelse... hvor er det ærgeligt at de muskelhunde er blevet til et modefænomen! Der burde være strammere opsyn med sælgerne - så de ikke sælger til gud og hver mand!!

• #60   23. maj 2008 ingen grund til at blive modbydelige eller sarkastiske... det er sgi da en grim oplevelse det der...

jeg ville selv tude, hvis jeg hører en hvilken som helst slags hund pive og hyle op i smerte.....

er rystet... og jeg kan godt forstå, at din veninde er rystet... stakkels hund... :o(

åhh grisling, jeg tror du har fat i noget der... ;o)

• #61   23. maj 2008 Problemet er i sig selv ikk muskelhunde er farligere end andre, men at ejerne ikke vil erkende den latente aggresivitet der er i dem - at de tænder umotiveret og uden advarsler! At de når de først er tændt for det meste ikke sådan er til at stoppe igen og at det er genetisk programmeret i kamphunderacerne!
    Samtidig ja så er det også fra f.esk pitt bull indarbejdet at de skal være menneskeglade da mange hunde simpelthen blev skudt hvis de udviste den mindste grad af menneskeagrresivitet i pitten (kamparenarenaen)

Så JA det er alle tiders familiehund - men amnge får altså alvorlige hundeaggressionsproblemer når de blir kønsmodne! Det ligger i generne og kan ikke bare avles væk på 50 år! Slet ikke når der til stadighed indføres nyt latent blod!

Jeg har selv en der bider så det knaser, hvis hun blir tændt! selvfølgelig er jeg da opmærksom på problemet og slipper hende f.eks ikke sammen med min svigerindes chi eller andre hunde der kan komme i farezonen.

Jeg ved hvorfor min hund tænder som hun gør og hvilke situationer risikoen er der - det er en så stor del af mit racevalg at jeg da ikk bare negligere det med at hunden kan være den perfekte familiehund og at det kun er på grund af forkerte ejere hunden reagere som den gør.

Mine er lavet til rottehund og selvstændig jagt på ræve og grævlinge - og er dermed fra starten en meget skarp og til arbejdet aggressiv race!

SELVOM racen er avlet til fortrinsvis familiehund de sidste 50 år, så falder der altså stadig (MANGE) eksemplarer ud som min tæve, der absolut og lynhurtigt dræber alt hvad der minder om en rotte/mus/kanin/ilder... ikke er bleg for at gå i graven til en ræv eller grævling og dermed også gerne ligger sig ud med væsentligt større hunde end sig selv.

Det er jeg som ejer da nødt til at acceptere og håndtere min hund derefter - endsige fortælle min hvalpekøbere om så de ved hvad der ligger i deres potentielle familiehund.

Hvis bare ejerene af disse kamphunderacer ville acceptere deres egen races egenskaber ville vi nå langt!

OGSÅ på staden smiley

AT der sker overfald og drap på hunde herhjemme er jo ekskaleret voldsomt efter f.esk Amstaff/ammbull er blevet så modeagtige... ikke at det kun er dem der er problemet, men LAD OS NU ALLE TAGE ANSVAR FOR VORES RACER!!!

• #62   23. maj 2008 Nemlig Sussan, hvor svært kan det være?

• #63   23. maj 2008 Det er vel lidt ligesom flystyrt som det er med muskel/kamphunde overfald.

Når det sker så er meget voldsomt..

• #64   23. maj 2008 ja kunne ikke være mere enig Sussan

• #65   23. maj 2008 Super skrevet Sussan

• #66   24. maj 2008 Karina H; Ha ha, sjov formulering..

• #67   24. maj 2008 Susan B - HØRT - og giver dig ret

• #68   24. maj 2008 små hunde er ligeså farlige som store
    hunde
    schæferen er i rampelyset pga den bruges som politi hund
    men en politi hund adlyder kun på en komando ellers gør den ikke noget den bruges jo som famillie hund når den ikke er på arbejde
    ja selv en labador kan blive arig
    og selv en lille pingiser kan blive arig var ved at blive bidt af en i hovedet da jeg var barn og man kan blive ved med at dømme hundene

• #69   24. maj 2008 Betina, man kan også blive ved med at bortforklare i stedet for at se i øjnene, at vi har hunde, der med den "rette" behandling kan blive farlige....

Her er schæferen så sandelig inklusive.
    Det er ikke politihundene, der er i rampelyset.... Og det er ikke på grund af dem. (Til gengæld bruges schæfere i politiet for deres trænbarhed, deres lydighed - og deres skarphed og beskyttelsesinstinkt. De to ting, der også kan gøre dem farlige).

• #70   24. maj 2008 ch kvind 33
    jamen jeg er enig

Kommentér på:
Hund døde i dag på Staden :(

Annonce