Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund døde i bil på færgedækket.
  • #1   8. okt 2016 Da jeg var med englandsbåden fra sbjerg skulle hunde også blive i bilen.. Der var 3 gange i løbet af turen man måtte tjekke dem

• #2   8. okt 2016 Fatter ikke hvorfor hundene absolut skal blive i bilen ?? På færgen til Tyskland må de gerne komme med op.

• #4   8. okt 2016 Helt enig AG !! Det kan ikke være rigtigt at hunden skal efterlades som et stykke bagage, når nu det rent faktisk er muligt at tage hunden med sig.
    Kan forstå det i et fly (hvor det selvfølgelig også kan gå galt) pga. pladsproblemer i kabinen.
    Men på en færge er der da masser af plads ?

• #6   8. okt 2016 Det er da også en bedre løsning med en kennel, forudsat at hundene er under jævnligt opsyn.

• #8   8. okt 2016 Så lyder det som en ganske fornuftig løsning smiley

• #9   8. okt 2016 det er godt nok ikke england men her når min mor og far tag på ferie til samsø s tag de færgen der må man både har hunde i bilen og oppe på dækken og indefor. hvor der er tilladt den ene siden af færgen smiley

• #10   8. okt 2016 Da jeg havde mine med til Sverige for nogen år siden, var det muligt at tage hunden med op i et hundeområde. Det begrænser selvfølgelig ens egen færden på færgen, men SÅ spændende er den jo heller ikke. Fin løsning synes jeg -på en af de andre færger (samme rute) var der hundekennel, som man mod et mindre beløb kunne bestille plads i.

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at de fleste selskaber desværre kræver at hunden efterlades i bilen.

• #11   8. okt 2016 Ej, jeg troede man altid måtte have hunden med sig på færgen smiley Det er da godt at vide, hvis færgerejser en dag skulle blive aktuelt...

En hundekennel lyder som en god løsning på færgen, i hvert fald bedre end at skulle efterlade hunden.

• #12   8. okt 2016 Troede egentlig også at man altid måtte have hunden med op. Så det er da helt klart lige noget man skal have i baghovedet, hvis hunden skal med ud at rejse.

• #13   8. okt 2016 På færgen fra Ystad til Rønne er der specielle pladser(et område uden gulvtæppe) til folk med hunde og der står en person fra selskabet og kontrollere, at folk uden hund ikke sætter sig der smiley

• #14   8. okt 2016 Den færge vi var med til Sverige havde et siddeområde, hvor folk med hunde havde fortrinsret til den ene ende, hvor der også var dør ud til dækket, hvor der var et lillebitte område, hvor hunde kunne luftes om nødvendigt.
    Der var så vidt jeg husker ingen kontrol, men vi sejlede også om natten/meget tidlig morgen, og der var så vidt jeg husker kun en enkelt anden med hund.

• #16   8. okt 2016 jeg har et billed af tiderne.

det var en af de sidste ruter i 2014

profilbillede
  • #17   8. okt 2016 Nuga:

Det er da nyt, så......... De mange gange vi har været over Ystad/Rønne har vi været så irriteret over at folk uden hunde har taget pladserne til hundefolket. For der er altså ikke mange steder vi må have hundene med på den færge. Og dækket er ligesom ikke mit første valg eftersom vi altid tager hurtigfærgen..

• #22   9. okt 2016 Jeg har kun haft hund med på Molslinjen, og der skulle de med op og man måtte gå hvor man ville.
    Jeg synes et hundeområde i den ene ende med udgang til et område på dækket, ville være super fint, så folk der ikke bryder sig om hunde, kunne være i fred.
    Jeg indrømmer også gerne, at ikke alle hundeejere er lige ansvarlige, og eksempelvis så er der jo hunde der overpisser al ting, og det er altså giga ulækkert, heldigvis gør mine det ikke.

• #26   9. okt 2016 Puha, jeg har efterhånden taget en del færger.

Mols-færgen Odden-Århus SKAL hundene ikke ud af bilerne. Mine blev tit i bilen, for det er en forholdsvis kort tur og så kan jeg gå på toilettet og drikke en kop kaffe på vejen. Jeg har endnu ikke oplevet at der blev varmt i bilen.

Ystad-Rønne tager vi ca. 1 gang om måneden og der SKAL hundene heller ikke med op. Mange lader dem blive i bilerne, men jeg synes at om sommeren bliver der alt for varmt dernede. De har specielle områder til os med hunde, men det er sjældent at der er plads alligevel. Intet personale guider os til pladser, men når man kommer med 5 hunde om bord, så flytter folk automatisk smiley

Stockholm-Finland tog 11 timer og der var intet påbud om at hundene ikke måtte blive i bilerne. Jeg tror ikke at jeg så nogle blive efterladt, men der har man jo også sin egen kahyt. Der var også specielle toiletter til hundene, men hold kæft de er klamme. Hanhunden holdt sig hele vejen smiley

Jeg har også taget turen til England via Frankrig og der måtte hundene ikke komme med op. Tilgengæld fik man et stort skilt med hund på og vi fik eget område til bilen på dækket. Der var ikke varmt overhovedet. Vores hunde havde det glimrende ombord. Vi så personale gå ned på dækket flere gange under den 1½ time "lange" tur, men hvis parret ikke har sat skiltet op med hund, så har de måske ikke set til bilen undervejs. Det er blot et gæt, men vi fik fantastisk service, faktisk stod vi længe og kævlede med personalet om hunde fra Englands-siden

• #27   10. okt 2016 Jeg er ofte med færgen til Tyskland, og der synes jeg godt nok at der kan blive varmt på vogndækket. Dog ikke varmt nok til at tage livet af en hund.

Et af problemerne ved at efterlade hunden i bilen på en færgeoverfart, er vel også at man i princippet ikke må gå ned til sin bil undervejs pga. de nye regler (for at undgå terror) ?

• #28   10. okt 2016 Jeg har sejlet med Hoverspeed fra Calais til Dover med hund. Her må hundene heller ikke komme ud af bilen. Til gengæld bliver bilen parkeret på øverste dæk med god ventllation. Mine klarede turen i fin stil. Nu er det jo ikke klart hvad pågældende hund er død af. Jeg må dog indrømme at jeg tænkte at det skulle være temmelig nervestærke hunde man parkere der; der var en ekstrem larm og jeg tænker at en hund der måske ikke er helt vant at blive budt den slags. Godt kunne gå hen og blive helt ekstremt stresset og at dette sammen med intens varme. Godt kunne gå hen og få det temmelig skidt smiley

Kommentér på:
Hund døde i bil på færgedækket.

Annonce