{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

2 alene hjemme, sikke en larm - hjælp! {{forumTopicSubject}}

jeg skriver på vegne af en veninde, som har to hunde. En han og en tæve.

De kan ikke ret godt lide at være alene hjemme.
Det er gået hen og blevet et stort problem, fordi de gøer utrolig meget, når de er alene.

Det har egentlig ikke været så slemt før, som det er nu.
De har fornylig været adskilt, da tæven skulle igennem sin første løbetid... Efter det, så går de fuldstændig amok, når de er alene.
Tæven skriger og hanhunden gøer og der er meget få pauser imellem.

Meget motion inden de skal være alene hjemme, er afprøvet - virker kun på hanhunden, men ikke på tæven.

At lukke, så de kun er i et rum, virker heller ikke

tændt fjernsyn eller musik virker heller ikke...

masser af aktivitet i form af kødben osv. virker heller ikke..

De har også prøvet at være adskilt i samme hus. Det virker heller ikke.

et mix af det hele virker heller ikke.

Jeg ved hun har trænet alene hjemme med dem, når hun har været hjemme, hvor det er gået fint... Men det er som om de udemærket opfatter hvornår det er alvor at moar tager på arbejde.

Jeg ved min veninde er i vildrede.
Og jeg ved heller ikke særlig meget om det, da jeg slet ikke har haft de problemer med nogen hund.

Jeg håber at nogle har lidt råd eller erfaring, som de vil dele ;o)

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 alene hjemme, sikke en larm - hjælp!
  • #1   27. maj 2008 Jamen så skal hun jo starte helt forfra... og gøre det på samme måde, som når det "er alvor".

  • #2   27. maj 2008 det er bare mærkeligt... for de har jo kunne være alene

  • #3   27. maj 2008 Citat:
    Meget motion inden de skal være alene hjemme, er afprøvet - virker kun på hanhunden, men ikke på tæven.
    Citat slut.

    Det er det første der slår mig, når jeg læser dit indlæg.... Glem den fysiske motion. De skal luftes og ikke andet. Så skal hun bruge tiden på at lave mental træning med hundene istedet. Lad dem søge og finde deres mad. Lad dem finde godbidder. Put deres mad i en tom flaske, som de skal bruge tid på at tømme. Det var vist mine trætte råd lige nu:-))


  • #4   27. maj 2008 Mette H: dem giver jeg videre ;o)

    det med den fysiske motion havde vi bare hørt fra nogen... Så det blev prøvet.


  • #5   27. maj 2008 Efter fysisk motion skal man bare altid huske, at hunden skal ha tid til at falde til ro, for den bliver forladt.
    Men som Mette nævner så er det meget bedre at trætte hundene mentalt.


  • #6   28. maj 2008 Hej allesammen...

    Det er mig der har det her problem... Jeg er så frustreret, mine hunde har altid været godt opdraget, jeg har ikke haft store problemer før nu...

    Min forlovede som de to basser elsker er begyndt på rejsearbejde, så det og hendes løbetid ved jeg ikke om kan have gjort det...


  • #7   28. maj 2008 Anja:

    Det kan meget nemt have noget at gøre med ændringer i hverdagen og løbetid. Men prøv at lade være med at give dem for meget motion om morgenen, men træt dem istedet med mental motion, som jeg har skrevet længere oppe:-)


  • #8   29. maj 2008 Mette

    Har du nogen idéer til mental motion eller flere idéer smiley


  • #9   29. maj 2008 Min hund var absolut heller ikke glad for at være alene hjemme, men vi fik det til at fungere med en kombination af forskellige råd. Vi trænede langsomt alene hjemme over en måned, hvor vi havde fri på skift (først at komme hen til døren, så ud af den og derefter være væk i gradvist længere tid), samtidig med hun fik noget lækkert at gumle på og der var tv eller musik tændt. Forud for at hun skulle være alene fik hun sin mad ved aktivering (f.eks. fodersøg på plænen) så tidligt som muligt og derefter gik vi en tur, men var hjemme igen omkring tyve minutter inden vi skulle gå, og i de sidste tyve minutter lavede vi ikke noget med hende. Det system kørte meget slavisk indtil hun var omkring 1½ år og så har der ikke rigtig været problemer siden. Jeg tror det vigtigste i vores tilfælde var at vi fik indarbejdet en rutine - håber du kan bruge det til noget.

    Af mental aktivering bruger vi fodersøg, træning af små triks og forskelligt aktiveringslegetøj... selvfølgelig ikke det hele på én gang men vi varierer lidt imellem det smiley


  • #10   29. maj 2008 Anja:

    Mental motion er at lade hunden bruge hovede og næse. Lad dem selv søge efter føden. Alt efter hvordan du bor, så er det, for MIG at se, det mest ideelle at lade dem finde deres tørfoder på en græsplæne. Spred det over et lile areal i starten og gå med hunden rundt og find foderet. Meget hurtigt kan du bare smide foderet over et større og større areal og så lade dem søge i fred.
    Jeg arbejdede engang sammen med en kvinde, som løb maraton og cyklede meget. Hun fortalte mig at når hun havde løbet eller cyklet meget, var hun FULD af energi. Men hvis hun satte sig med en kryds og tværs, blev hun hurtigt træt og døsig. DET gav mig stof til eftertanke:-))


  • #11   30. maj 2008 Mange tak... Det vil jeg lige prøve... smiley

Kommentér på:
2 alene hjemme, sikke en larm - hjælp!

Annonce