Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!! (hunden har spist protein pulver med Kakao)
  • #1   26. jun 2008 hvis hun ikke kan tåle kakao, ring doktor dyr:)

• #2   26. jun 2008 okay viste ikke de ikke kunne tåle det, mine hunde for da tit et stykke chocolade hvis jeg selv spiser noget. altså ikke i store mængder min en lille bid. de fajler da ikke noget

• #3   26. jun 2008 Han har jo lukket!

• #4   26. jun 2008 Allan S
    Hvor meget har den spist ? Og det er ikke sikkert at der sker noget ved det. bliver den dårlig må du ringe til dyrlægevagten.

• #6   26. jun 2008 ro på ... se om hun bliver dårlig..... mine gamle hund elskede chokolade og har spist det flere gange...... (jeg vidste ikke de ikke kunne tåle det) hun blev 16 år og tog aldrig skade.

• #7   26. jun 2008
    Natasha og Stefan N
    okay tror jeg stopper med det så

• #8   26. jun 2008 Hmm okay! Men den virker lidt hyper?

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 35
    #9   26. jun 2008 Hvor meget har den spist ?

• #10   26. jun 2008 Det kan umuligt være særlig meget

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 35
    #11   26. jun 2008 Det er jo ret afgørende om det er 500g eller om den bare har smagt på det.

• #12   26. jun 2008 Allan S
    Det er hverken cacao eller chokolade den bliver hyper af... Det er sukker.

• #13   26. jun 2008 Det er selfølgelig ikk så meget der!!

Måske et par skefulde!

• #14   26. jun 2008 Ved ikke hvor meget ren chokolade der er i sådan noget chokoladepulver - det er nok ikke meget. Jeg er mere bekymret for det store proteinindhold i sådan noget koncentreret pulver.
    Hvor meget har den spist?
    Ring til dyrlægevagten (du bliver sikkert stillet om via din faste dyrlæge, eller får et nr. du kan ringe til)
    Sørg for masser af frisk vand, hold øje med vovse og ellers held og lykke - der er nok ikke sket alverden smiley

• #15   26. jun 2008 Bare hold øje med hende og hvis hun ikke ændre sig så sker der intet.....så længe det er pulver så tror jeg ikke der sker det store.....det er jo ikke så koncentreret.
    Emma har ædt en hel plade chokolade uden der skete det mindste.......hun blev bare lidt hyperaktiv :o)

• #16   26. jun 2008 Det sker der overhovedet ikke noget ved ! Slap du bare af ;P

• #17   26. jun 2008 Dejligt.Vi håber det går.

• #18   26. jun 2008 Lad mig gætte, du forsøger at tabe dig *Gg* og hunden ville følge trop !

Se tiden an...

Til jer der giver jeres hunde chokolade, hvordan tør i???
    Gå hellere i maxi zoo og køb noget hundechokolade istedet for.

• #19   26. jun 2008 kristina...hvem giver sin hund chokolade ?
    Emma stjal en plade som vi havde glemt at gemme væk......kunne ikke drømme om at give min hund hverken chokolade, slik eller kager..........men hun regnede med det var tag-selv-bord oppe på daterens værelse og der røg en hel plade lige ned i løgneren :o)

• #20   26. jun 2008 Til jer, der gir hunden chokolade med vilje : Hvorfor ?

• #21   26. jun 2008 Hov, mir spørgsmål var vist kun til nadia...;O)

• #22   26. jun 2008 okay....så lige der var nogen som bevidst fodre deres hund med det.......søde sager hører ikke hjemme i hundens mund......

• #23   26. jun 2008 Susie- præcis *Ss* der var nemlig en (mente der var to) der havde givet deres hunde det.

Mine får IKKE slik el. noget ihvertfald... så helere et slagter ben el sådan noget.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #24   26. jun 2008 Chokolade skal igennem hundens system mange flere gange end med mennesker.. og deres nyre og lever tager helt vildt skade af den proces..

• #25   26. jun 2008 (link fjernet)

• #26   26. jun 2008 Fandt lige en der var mere info på:

http://www.dmm.dk/chokolade.php

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    mar 2008

#27   26. jun 2008 Connie hvorfor overhovdet udsætte din hun for noget den ikke har godt af?

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    mar 2008

#28   26. jun 2008 Hunden forgiftes
    Hunde er meget følsomme overfor en kemikaliegruppe ved navn metylxanthin. Koffein og teobromin er medlemmer af denne gruppe. Sidstnævnte forekommer i kakao og te. Hunde kan ikke omgøre metylxanthin til energi og udskille det i afføringen, lige så effektivt som mennesker, og hunden forgifter derfor sig selv. Hos mennesker er stoffet i kroppen 2-3 timer, hvor det er 18 timer hos hunden! Hos hunde optages stoffet i leveren, overføres via galdeblæren til tarmen, for derefter at omforme det til det originale metylxanthin stof. Derefter går det en ny runde, hvilket gentages flere gange, så i stedet for at komme af med stoffet, fortsætter hundens organer med forgiftningen.

• #29   26. jun 2008 Uanset om hunde kan lide chokolade kan de altså ikke tåle det. Alle hunde ELSKER chokolade men de kan IKKE tåle det. I hvertfald har deres mave svært ved at fordøje det bagefter og de får maveproblemer, det er noget bestemt i chokoladen, et stof de ikke kan tåle.
    Der skal ca. 200 g til at dræbe en hund på labrador størrelse.
    Min gamle vens hund spiste en halv plade marabou som moderen havde ladet ligge inde på sofabordet mens hun gik ud og så til maden, den spiste det og lavede underlige bevægelser noget tid efter. Den døde efter 3 kvarter og jeg var der. Den var lige komemt hen til dyrlægen men hele systemet var stoppet mener jeg, den nåede at dø.

hvis det er pulver tror jeg ikke det er så slemt. Det er nok mest bare protein med smag og protein skader ikke noget som helst ved dem, det er nok heller ikke rigtig kakao der er i.Det ville være slemmere hvis der var for det er noget i kakao bønnen der er giftigt for dem

• #30   27. jun 2008 En bruger herinde havde en hund der havde spist noget chokolade der havde stået på et sofabord, den havde nær skidt sig selv ihjel og var meget dehydreret da hun kom til dyrlægen. Han sagde det var et slemt tilfælde, og at hunden, hvis den ikke havde fået drop, KUNNE risikere at dø af dehydrering...

Så de kan ihvertfald blive noget så syge...

• #31   28. jun 2008 Connie W:

Ja det var min eks kærestes forældres hund. Hunden hed Thokild og var en sort labrador på 4 år. Ja det var da jeg kom sammen med ham, at det skete så ja det var en andens det skete for. Og ja den døde da moderen kom hen til dyrlægen med den. Den havde dog en anden gang til nytårs aften husker jeg da vi gjorde klar, spist hele slikskålen med karameller og chokolader der stod inde på bordet, det var en rigtig stor skål på sofabordet hvor den åd det hele med papir på og det hele. Der skete ikke noget, den kastede det hele op lidt tid efter igen hvor det stadig var fint pakket ind det meste og ellers bare slugt helt uden særlige tykke eller bidemærker. Der skete ingenting selvom den nok har fyldt hele mavesækken med den kæmpe skål chokolader.
    Men da den åd den toms/marabou var det altså slut, det gik så hurtigt. Det var ellers verdens bedste hund.
    Jeg kan da se om jeg kan finde et link, men læste det i Vi med Hund på et tidspunkt. Der er nok en grund til at man kan købe speciel chokolade til hunde, sådan nogen knapper uden det stof i fordi de ikke kan tåle det normale.

• #32   28. jun 2008 her er dit link

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Kommentér på:
HJÆLP!! (hunden har spist protein pulver med Kakao)

Annonce