13.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Metacam: Bivirkninger? Metacam: Bivirkninger?

Cais har været på smertestillende i en uges tid fra fredag til lørdag d. 12 juli. Første bivirkninger var apati som der også står på pakken, men han er begyndt at få noget i stil med "angst anfald" - kan det være fra medicinen af?

I starten var det hvis det kom f.eks. et skud, men hvor han førhen kun var opmærksom et kort øjeblik, er han nu blevet direkte panisk, og er påvirket lige indtil han kommer hjem igen. Idag kom der så ingen lyd, som jeg lagde mærke til, men midt i legen med en anden hund, blev han bange igen..

Har nogen oplevet at medicin forstærker frygt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Metacam: Bivirkninger?
  • #1   17. jul 2008 Her kan du læse alt om, hvordan det virker og om bivirkninger ;o)

http://bivet-ca.nu/filecache/2305/1209567753/metacam1mg25mgtyggetablettertilhund.doc

• #2   17. jul 2008 Rilou.. Nej har ikke oplevet nogen bivirkninger..

men snak lige med den dyre imorgen omkring det.. Så han evt kan få noget andet..

• #3   17. jul 2008 Stine

Han har ikke været på Metacam siden lørdag. Vores dylle havde ikke hørt om den bivirkning, men vi har alligevel snakket med hende i mandags om at skifte mærke næste gang han skal på piller.

• #4   17. jul 2008 Tak for linket, CH, men det er det samme der står som i indlægssedlen smiley Jeg kan ikke rigtig finde noget om at det skulle være angst forstærkende..

Som Søster siger, så er han ikke på metacam mere, men han bliver stadig unormalt bange smiley

• #5   17. jul 2008 Er du sikker på at hans reaktion under legen,ikke skyldes et smertejag.. Min første tanke faktisk,desværre..

Mener at metacam er ude efter 48 timer.. der må man i hvert fald gi et andet middel i stedet for..

• #6   17. jul 2008 Sidste uge var jeg ude at gå med ham på en markvej, hvor han var løs. Så lyder der et skud i skoven som var 600-800 meter væk, og straks ændrer han adfærd. Venter på mig, men holder sig lige langt nok væk til at jeg ikke kan få fat på ham - og så løber han ellers hjem på den måde. Halen mellem benene, og ørene nede - han ser meget trykket ud, holder øje med alt, men er ikke til at komme i kontakt med. Sådan opførte han sig også idag, men hverken jeg eller min veninde hørte nogen lyd der skulle fremkalde den frygt.

Han er "stortset" smertefri, efter Fru. Frigast lavede et kiropraktor greb på ham i tirsdags. Han opfører sig ihvertfald som da han var uden smerte smiley

• #7   17. jul 2008 Metacam virker i 12 timer, derefter er det ude af kroppen.
    Næste gang den skal have smertestillende kan du feks. bede om Rimadyl tabletter til den.

• #8   17. jul 2008 Rilou.. Hmmm.. Lyder ski sært.. prøv at ringe til producenten evt ?

Lyder da super,at han er i så meget fremgang..

Men skidt hvis han er blevet angst.. øv

• #9   17. jul 2008 Gitte, det er da sært hvis det kun virker 12 timer, han skulle kun have en tablet om dagen? Mon ikke dem jeg fik, virkede 24 timer?

Stine, jeg tror jeg snakker med dyrlægen om det på tirsdag, hun må have et kvalificeret gæt på hvad der er galt smiley

• #10   17. jul 2008 normalt ordineres Metacam som flydende, og her startes op med dobbeltdosis som gives hos dyrlægen, derefter giver man en vedligeholdelses dosis 1 gang dagligt på samme tidspunkt på dagene efter hundens vægt og denne dosis holder så 12 timer.

• #11   17. jul 2008 Jeg bruger jævnligt metacam (flydende) til Tempo og vi har SLET ingen bivirkninger, synes det du fortæller om lyder som alm angt ikke som en bivirkning på smertestiller...
    Og som stine foreslår, angstjag, eller ændret adfærd fordi han enten HAR ondt eller har HAFT ondt og måske oplevet det i forbindelse med lyde..

Tempo er også mere lydangst når han har eller lige har haft en smertetur.

• #12   17. jul 2008 Gitte.. jeg har fået at vide det holder 24 timer.. hunden skulle jo gerne være dækket ind hele tiden ?

Samt der har skulle gå 48 timer,før vi har kunne gi noget andet,ved de syge hunde jeg haft ?
    Men måske vi går med livrem og seler i forhold til mavesår ?

• #14   17. jul 2008 Min hund får metecam, og hun har ingen bivirkninger af det.
    Jeg synes det lyder mærkeligt med din hund. Den kan jo godt få ondt selvom den bliver smertebehandlet, og især når den leger

• #15   3. okt 2008 Jeg har oplevet det samme med min hund, dog ikke med Metacam, dens virkning ved jeg ikke i nu, da det er hendes første dag på kuren.
    Hun har dog i en periode været på Binyrebarkhormon, indtil jeg fandt ud af at, det kun bruges ved tilfælde af udvidenhed. Min hund Zena forandrede sig efter den kur, hun bliver hurtiger nervørs og rysterde.
    Og syntes ikke det er gået helt væk inu, selvom det er næsten halvandet år siden fik pillerne.

Kommentér på:
Metacam: Bivirkninger?

Annonce