{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Hvad skal man dog vælge ?? Hmm {{forumTopicSubject}}

Hej . Der er læænge til , men går og tænker på hvilken hund jeg engang skal have ? Dem jeg har i tankerne er :

Langhåret dværg/miniature gravhund
Japansk spids
Dværgpinscher

Det jeg søger er en rolig børne glad hund, der kan ''nøges'' med et par gåture om dagen . Altså det skal ikke være en hund med ild i r*ven , hvis i forstår *gg*
Det skal også være en der kan klare at være alene hjemme imens vi er på arbejde . Har selvfølgelig læst lidt om de forskellige racer , men det ville være rart at høre noget fra jer der har eller kender til de forskellige racer smiley

Og så et tillægs spørgsmål : Han eller tæve ? Hælder mest til en han da tæverne jo kommer i løbetid (de kan selvfølgelig steraliseret) men strinter jeres hanhunde indenfor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 187 kvm hus 1.300 kr.
  • VVS nu og her opgave 2.000 kr.
  • Græsslåning 250 kr.
  • ukrudt i forbed, små brosten op, fiberdug på linien af brosten og nedlægning af sten igen 1.170 kr.
  • hækklipning 205 kr.
  • Opgravning og bortkørsel af buskbom og laurbærbuske i bed i forhave. 10.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man dog vælge ?? Hmm
  • #1   27. jul 2008 Tja -med kun et par gåture om dagen kan du godt strege både gravhund og DP.. Japansk spids kender jeg ikke så meget til, men da det er en spidshund kunne jeg forestille mig den er ret aktiv...

• #2   27. jul 2008 Okay . Mmmm . Hvilken race vil i så anbefale udfra det jeg har skrevet ? Orker ikke at gå ALLE racer igennem ^^

• #3   27. jul 2008 Hvor meget vil du bruge udover gåture.. Altså vil du gå til træning/træne meget selv, vil du bruge lidt tid på aktivering hjemme osv?

Hvis du gider bruge lidt tid på aktivering udover gåture, så kunne cavalier måske være en mulighed. Eller fransk bulldog eller mops (de to kender jeg dog ikke så meget til)

• #5   27. jul 2008 uha det er meget forskelligt temperament på de 3 hunde du har valgt.

jeg har japansk spids og har haft dværgpincher. gravhunden kender jeg fra familien.

der er ild i røven på gravhunden og dværgpincheren. de er meget aktive hunde, der kræver meget stimulering for at trives.

japansk spids er ikke en brugshund, Trine H.

Det er den af de tre der er nemmes at træne og mest rolig af de tre hunde du har valgt. og den af dem der kan nøjes med et par gåture om dagen i ny og næ

alle hunde skal aktiveres

ang børnehund så kan alle hunde være børnehunde, hvis børnene lære hvordan man opføre sig overfor hunde. der er japansk spids måske ikke den nemmeste.

og jeg ville vælge en tæve ligemeget hvilken hund du vælger af de tre

• #6   27. jul 2008 Altså vi (LÆS: min kæreste) vil have en lille hund.
    Vi vil gå til hundetræning med den , og selv træne lidt herhjemme (spor, og alm. lydighed) og så selvfølgelig gå ture med den smiley .
    Men ikke det helt vilde .
    Jeg går i skole lige nu , men regner da med at få et arbejde når jeg er færdig med uddannelsen smiley
    Min kæreste tager på arbejde kl. 06.30 og er hjemme 15.30 ca.
    Så han er nok den der er først hjemme .
    Så det bliver nogen timer den kommer til at være alene i. Hveranden weekend kommer min kærestes 2 små børn (den ældste er 3 og den yngste 2) så det er et must at det ikke er en ''dræber'' smiley .
    Det bliver først aktuelt det med en hund når vi flytter i et hus (syntes det synd hvis den skal sidde og glo en hel dag i en lejlighed) Og så har den også selvskab af en lille huskat smiley

Er det oplysninger nok ?

• #7   27. jul 2008 Helle V

Bor sammen med min kæreste og kat i en lille et værelses lejlighed smiley

• #8   27. jul 2008 Connie J

Det var også en japansk spids jeg tænkte på aller først . Men så begyndte jeg at forelske mig lidt i de andre racer også smiley
    Men det dælme svært . Det første jeg kiggede på var udseende . Men nu går jeg så lidt u dybten med det , så jeg ikke ender med en ''problem hund''

• #10   27. jul 2008 dværgpinceren (selvom jeg elsker den race) er nok den jeg ville hælde mindst til. den kan være lidt af en dræber. stor hund i lille krop og havde den været stor, hørte den under muskelhundene

jeg tror, jeg ville vælge en af de andre. en gravhund er en jagthund, så den kræver mere stimulisation end japansk spids.

den nemmeste af de tre er japansk spids. du må besøge mine, hvis du vil se hvordan de er irl.

men det er vigtigt du køber en sund hund, desværre er der mange hundefabrikker og handlere indenfor især de små racer også indefor japansk spids.

• #11   27. jul 2008 Connie J

Ja sådan nogle er jo alle vejne, desværre .

• #13   27. jul 2008 Karen T

Mange tak for dit svar smiley Det er dejlig at høre fra folk der selv har racen , så kan men nemmere danne sig et indtryk af racen end udfra de ''generelle'' fatcs der er rundt omkring smiley

(alle andre er selvfølgelig også velkommen til at komme med indput hvis de mener at netop deres race passer bedre ind i vores hverdag smiley )

• #14   27. jul 2008 karen for pokker, vi tænker synkron

jeg har lige inviteret

• #15   27. jul 2008 Karen T

Jamen jeg vil da gerne inviteres smiley Med glæde smiley

• #17   27. jul 2008 Hehe smiley Nu har jeg accepteret smiley

• #19   27. jul 2008 Karen T

Har allerede lavet en tråd . Det er sikkert nogle dumme / underlige spørgsmål meeeen vil nu gerne vide det *g*

• #21   27. jul 2008 Karen T

Okay smiley Der kommer sikkert flere spørgsmål , men det var dem jeg lige kunne komme på nu smiley

• #22   27. jul 2008 Jeg kender ikke noget til de 3 racer du nævner men ville sige hvis det ikke skulle være en af de racer du nævner. så skulle det være en løwchen hvis i altså gider lidt pelspleje?? For det ville virkelig være den perfekte hund for jer ud fra det du skriver hvis det var kunne i også sagtens få den nu for den egner sig til alle bolig forhold store som små. Du er velkommen til at skrive en privat besked til mig hvis du vil vide mere om racer

• #23   27. jul 2008 Line S

Min kæreste bryder sig ikke om dens udseende desværre . Men jeg syntes de ser søde ud smiley

• #24   28. jul 2008 Med det du skriver ville jeg af de 3 racer IKKE vælge en Dværgpinscher..de kræver mere end man lige umiddelbart tror.. Og vil give Connie 110% ret i hendes udtalelser om en dværgpinscher. Har selv 1, og ææælsker denne race, men det er virkelig en race der kræver noget af dig som ejer smiley

Er selv lidt forelsket i racen Japansk Spids.. den syns jeg lyder som et bedre bud til jeres hverdag smiley

• #25   28. jul 2008 * Pinscher addicted *

Okay smiley Tak for dit svar . smiley

• #26   28. jul 2008 Connie J

Hvorfor ville du vælge en tæve egentlig ? Det glemte jeg hele at spørge efter smiley

• #27   28. jul 2008 måske bare farvet af mine egne.

kender mange hanhunde der lige skal markere når de kommer på besøg (uanset race) uh hvor ville jeg selv være ked af, hvis min lige skulle tisse, når vi kommer nogen steder.

men den japanske spids-han er jo godt nok den flotteste og så fælder den ikke så meget som tæven.

det er bare det her med tisseriet - og sikkert kan det trænes væk.
    der kommer jo mange forskellige hunde ind hos os, og med nogle tissetåre fra hanhunde, kan det måske ikke udelukkes at det også er værre her end så mange andre steder.

• #28   28. jul 2008 Connie J

Okay . Så de tisser inden for ? Ja så er det ikke lige sådan en vi skal have smiley Sådan noget kan min kæreste bare ikke klare . smiley Tøse dreng *gg*

• #29   28. jul 2008 ejj men det er jo ikke vores race der tisser indenfor. men sådan generelt, syntes jeg, der ofte lige bliver markeret når der kommer hanhunde på besøg.

dem med hanhunde vil måske sige noget andet.

jeg har selv kun tæver. måske du skulle prøve at spørge i gruppen

• #31   28. jul 2008 Connie J

Det vil jeg så gøre

Karen T

Haha jamen det var jo flot smiley

• #33   28. jul 2008 Karen T

Ja sådan er vaks også . Men heldigvis ikke indenfor smiley

• #35   28. jul 2008 Karen T

Ja det nok også bedst smiley
    Tror også jeg ville holde et vågent øje med vaks hvis han havde strintet indenfor før smiley

• #37   28. jul 2008 Karen T

Okay smiley Hvad koster det ca. at få steraliseret en tæve ?

• #39   29. jul 2008 Karen T

Det var lidt mere end det jeg gav for at få min kat steraliseret smiley Er det så inkl. vacc. og sådan ? Elelr kommer det ved siden af ?

Gav 1700 for at få Fiona (min kat) steraliseret , vacc. og øretattoveret.
    + sådan nogle piller fordi den dumme kat pillede halvdelen af stingene ud.

• #41   29. jul 2008 karen T

Okay smiley Så kan man også nå at få sparet lidt op smiley

• #43   29. jul 2008 Karen T

Okay . Det var også ret billigt for en japansk spids . smiley

Var det en hankat ? for det koster ikke ret meget mere end 800 smiley

• #45   29. jul 2008 Karen T

Okay . Jeg går lige ind og kigger . Men til den tid tror jeg jeg køber ved Connie smiley

• #47   29. jul 2008 det kan jo være du skal købe hos Karen, afhænig af hvornår du vil have hund smiley hun har jo også planer

• #49   29. jul 2008 Hehe okay smiley Jamen der går også lige noget tid før vi skal have en smiley Vil først have hus med have . Så der er noget tid til smiley

• #51   29. jul 2008 Karen T

Nemlig smiley Lige nu er det fisk det hele handler om derhjemme ;P Tror jeg ender med 80 forskellige dyr inden jeg er færdig smiley

Kommentér på:
Hvad skal man dog vælge ?? Hmm

Annonce