{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Rottweiler (Angreb på den 5 årig pige) {{forumTopicSubject}}

Jeg læste lige igår om de 2 rottweiler som angreb den lille pige fra bornholm. Læste også at de ikke måtte gå ud til de hunde, men gjorde det alligevel. Jeg bliver så sur over at folk ikke opdrager deres hunde, samt børn til at omgås hunde. Ser alt for tit børn som kaster sig over en hund de ikke kende. Har selv oplevede det hvor Ea blev gal over at et fremmed barn sneg sig ind på hende og smed sig over ryggen på hende da hun lå og sov og Ea forsvarre sig jo med at snappe da hun blev så bange også flipper moren ud på mig over at jeg ikke har styr på min hund. Folk burde virkelig tænke sig om når de har børn og hunde sammen. Rottweileren er en god familie hund hvis den har fået den rette opdragelse. Vi har haft et par stykker og de har alle været kanone mod børn. Og jeg håber virkelig at Pigen kommer sig over det angreb der kunne have været ubdgået hvis stedfaren havde haft sine hunde forsvarligt. Kan blive så sur over der sker sådan noget. Hvad er jeres mening til den historie..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler (Angreb på den 5 årig pige)
  • #1   22. aug 2008 Der er en stor artikkel i Ude og Hjemme om det, det viser sig at faren til pigerne havde været meget bekymret over at de er sammen med de hunde, og havde kontaktet moderen til pigerne fordi han ikke syntes om at de skulle omgåes de hunde...

  • #2   22. aug 2008 Ja, jeg læste det også i ude og hjemme. Jeg har ondt af faren, håber at han får de børn efter det her.

  • #3   22. aug 2008 Jeg ledte ellers efter en tråd om det, men kunne ikke finde en smiley Mange tak. Men ja,, stedfarens og morens skyld vil jeg gerne give dig ret i.

  • #4   22. aug 2008 Vicky det håber jeg sandelig også... Forstår bare ikke hvorfor det egentlig ingen konsekvenser får...

  • #5   22. aug 2008 Han valgte jo selv at aflive de hunde, så det har de nok taget højde for. Men ja, stedfaren burde få en anmærkning mod at holde de hunde.

  • #6   22. aug 2008 Chine< Ja det kan da godt være at de stakkels hunde blev aflivet fordi at ejeren var en båtnakke som ikke har forstand på hvad den race kræver. Men syntes at han burde få en anmærkning mod at holde sådan nogle hunde som kræver mere træning end en lab. Så jeg syntes ikke at det er nok at de hunde skulle aflives for hans dumhed.

  • #7   22. aug 2008 Ikke om jeg vil sætte skyld på her..

    Det er noget af det mest tragiske der kan ske og tro mig,de arme forældre har det nok mere end skidt..

    Samt at de hunde dit og dat.. De skal under ingen omstændigheder angribe på den måde !


  • #8   22. aug 2008 I et af de andre debatforum, hvor jeg læser, er der en af debattørerne, der bor i nærheden og kender både hundene og ejeren. Efter hvad hun fortalte, var hundene veltrænede, mentaltestede m.m. og virkede velbalancere, slet ikke typen af hunde, man havde forventet dette af. Hvilket passer til politiets udtalelse om, at de aldrig før har haft klager over de pågældende hunde. Ejeren skulle heller ikke være en båtnakke eller andet utiltalende, men en ganske almindelig mand, der interesserer sig for den slags hunde.
    Præcis hvad, der er gået galt, da børnene gik derud, er der jo ingen der ved - ud over måske pigen - og man finder formentlig heller aldrig ud af det.

    Jeg gentager: det er ikke noget, jeg selv ved, kun hvad jeg har læst.

    Jeg har også læst artiklen i Ude og Hjemme, og selv om jeg har fuld forståelse for faderen, er han vel næppe en specilet uvilidg person til at udtale sig. Det fremgår af artiklen, at han ikke er på talefod med moderen og har været gået under jorden med børnene, kan man forvente en afbalanceret ufarvet udtalelse fra ham ?
    Hvor meget ved han om de hunde, ud over at den største af pigerne har fortalt ham, at de er søde.

    Umiddelbart virker det på mig, som om den største fejl moderen og stedfaderen har gjort, er at tro at et forbud til at gå ud til hundene var nok. Med børn i den alder skulle man have sikret sig bedre.

    Men frygteligt for alle parter, man kan kun håbe at pigen kommer over det.


  • #9   22. aug 2008 Lene.. er det i ude og hjemme fra denne uge ?

  • #10   22. aug 2008 Stine M. Ja

  • #11   22. aug 2008 Selvfølgelig skulle hundene aflives efter sådan et overfald, det tror jeg ikke, der er mange, der sætter spørgsmålstegn ved.

  • #12   22. aug 2008 Man tør jo ikke andet end at aflive hundende i sådan en situation, hvor der er sket så voldsomme skader, for tænk hvis det skete igen??? Det kan kun tilskrives et uheld første gang sådan noget sker.
    Men jeg syns ,Ligesom smiley Vicky & Ea <3, at der er en kedelig tendens til at forældre undlader at opdrage ungerne til at omgås dyr i det hele taget, og når det så går galt, så er det jo i hvert fald IKKE guldklumpens skyld. (til trods for at hun ikke måtte gå ud til hundende, men gjorde det alligevel , Hvor var mor henne til at stoppe hende???).
    Jeg føler mig sq lidt gammel, når jeg tænker tilbage til da jeg var 6-7 år, og blev bidt af mine bedsteforældres labrador, fordi jeg smuttede ind af døren før dem. Hunden var på vagt, og blev forskrækket over at se mig, i stedet for én af dem, og bed selvfølgelig. Der var da ALDRIG tale om at den skulle aflives, men nååårh hvor fik jeg skæld ud for at opføre mig så tåbeligt (+ et stort blåt mærke) Det er ikke en direkte sammenligning, for jeg blev ikke skamferet for livstid, men der var 2 hunde, som reagerer i flok, og "gejler" hinanden op, så skal det jo gå grueligt galt, men det er altså en meget naturlig reaktion, og ikke nødvendigvis et tegn på sindsyge.
    (undskyld det blev vist lidt langt det her.)


  • #13   22. aug 2008 Jeg fik fortalt at pigen gik ind til hundene og gav den ene et kram... Så er det måske ikke så underligt den flipper ud... Hvis den står i en hundegård og der kommer en person hen den ikke kender og holder fast om den...? Jeg synes også at den eneste rigtige løsning var at aflive dem... Men jeg synes ikke at skurken er hundene, jeg synes det er moren! Og jeg tror ikke jeg kunne leve med at det var fordi jeg ikke var opmærksom, at min lille pige blev skamferet! Ja, det blev lidt følelsefuldt, men jeg bliver bare så ked af det og vred over morens uansvarlighed!

  • #14   22. aug 2008 Pigen boede i huset, det er lidt svært at forestille sig, at hundene slet ikke kendte hende.
    Selv om pigen måske har givet en af hundene et knus, er reaktionen for voldsom. En stor hund kan sagtens stoppe et barn i den alder uden at skambide
    For mig er det voldsomheden i angrebet, der gør at jeg uden at vide præcis hvad, der er sket, mener hundene skal afllives.


  • #15   22. aug 2008 tja - uanset hvor mange kram pigen har givet hunden eller om hun kendte dem - så er det en helt forkert reaktion - hunden må IKKE bide
    Sådan nogen må bare ikke ske !!!
    Jessie har fået mange kram af mange forskellige børn og har aldrig sagt et ord - men derfor får hun da aldrig lov at være alene med små børn.
    Hunde og små børn må ikke være alene - men stakkels lille pige - håber hun kommer oven på igen smiley


  • #17   22. aug 2008 Marie med Tor, som jeg skrev og også gentog, er det noget, jeg har læst på en diskutionsliste, så jeg kan ikke stå inde for rigtigheden i det.

    Hunde kan nu godt være frygtet i lokalområdet uden at der er grund til det, men af gode grunde aner jeg jo ikke hvem, der har ret og hvem der ikke har.
    Jeg nævnte det jeg havde hørt, fordi folk er meget hurtige til at fordømme både hunde og ejere som hhv. aggresive og uopdragne (hundene) og tabere / dårlige hundeejere (ejere) uden at kende omstændighederne i de konkrete sager. Hvis det ikke er tilfældet, synes jeg faktisk det er synd for hundeejeren, at han skal stemples på den måde. Han er sikker frygtelig ked af det i forvejen.

    Ja, jeg ved at moderen og børnene lige var flyttet til Bornholm, men de var vel ikke flyttet ind samme dag. Mine hunde lærer da hurtigt, at genkende folk, der opholder sig i mit hjem. Men klart det er de voksnes ansvar at sørge for at børnene ikke kan gå til hundene, det kan ikke overlades til et mindre barn..
    Jeg er helt enig, der er ikke plads til hunde, der overreagerer på den måde, i vores samfund og forhåbentlig heller ikke i de fleste andre samfund for den sags skyld.


  • #18   22. aug 2008 Niclas.. Fair nok.. Beholder nu mine rotter sammen med min knægt trods denne tragiske hændelse

Kommentér på:
Rottweiler (Angreb på den 5 årig pige)

Annonce