{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

Christina r
Christina r
Tilmeldt:
2. aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

rottweiler til angreb på brors hvalp! {{forumTopicSubject}}

Ja, idag sprang naboen's rottweiler igennem hækken og gik til angreb på min brors nye lille hvalp. og har bide sår på næsen. Heldigvis fik kæresten hunden væk, og noget et skænderi med naboen som var rimlig fræk. Det er ikke så slemt, men ville hører om i kender til noget væske man kan skylle sårene med? og rense dem? så han kan købe dette hos dyrelægen? evt. et godt mærke, som hjælper.. for nu har jeg ikke selv været ude for dette selv.

På forhånd tak! smiley


Kommentarer på:  rottweiler til angreb på brors hvalp!
  • #1   19. sep 2010 klorhexidin som kan købes på apoteket bruger vi her når der kommer småskrammer.
    Hvad sker der så med naboen? melder i ham til politiet og hvordan har hvalpen det nu?


  • #2   19. sep 2010 I har da forhåbentlig meldt det??

    Klorhexodin er jo altid godt til småskrammer.. Det fåes i håndkøb på apoteket eller hos Matas smiley

    God bedring med den lille!!


  • #3   19. sep 2010 jens altså nu kan alle mennesker heller ikke li børn hvorfor SKAL alle hunde kunne li alle andre hunde, og især hvalpe? Næ jeg synes folk skulle være bedre til at forstå deres ansvar.

  • Christina r
    Christina r Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #4   19. sep 2010 ark ja, det er da også rigtig. tusind tak for jeres hjælp..
    Og jo, det bliver skam meldt idag. min bror og kæresten er kørt afsted.
    så jeg sidder med den lille. Den har det fint, men når den snøfter ind og ud, så lyder det ligesom ja.. hvordan kan man lige forklare dette.. lyder som et lille fut-tog, pga. alt snottet som render.

    tusind tak igen for hjælpen.


  • #5   19. sep 2010 Alle hunde skal ikke kunne li hinanden..
    Men at en voksen hund bryder gennem en hæk for at angribe en hvalp er altså ikke normal adfærd smiley


  • #6   19. sep 2010 enig Henriette smiley

    Og held og lykke med den bette =o)


  • #7   19. sep 2010 Nina og de skøre hunde .
    Måske kan en anmeldese få ejeren til og tage sit ansvar alvorligt. Jeg har iværtfald fortrudt jeg ikke anmeldte Kia,s overfald som 9 ugers.
    kan ens hund ikke med hvalpe må de holdes i snor eller hegnes forsvarligt inde.
    TS. Anmeld det.


  • #8   19. sep 2010 Brug hjernen jeg siger ikke hun ikke skal melde det , jeg skrev bare at ikke alle hunde kan li alle andre hunde (heller ikke hvalpe) det var såmænd det jeg spørger faktisk i første indlæg om de har meldt det smiley

  • Christina r
    Christina r Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #9   19. sep 2010 Anna: tusind tak..

    Henriette: nej lige præcis.. jamen jeg synes satme også det er for dårligt. han har også en lille bitte hund, hvad jeg ikke lige kan se hvad race er, med konen og børnene.. men hver gang han lukker dem ud i haven, så er det sjældent han går med ud. og jeg og kæresten har selv stor hund, men vi er altid med ude i haven når han er der. ham slipper vi ikke af syne. og dog ved vi han ikke kan lide han hunde, som naboens rottwieler, men han holder sig på vores grund, men alligevel, så er vi med ude i haven altid..

    brug hjernen før du køber hund: vi melder det skam også. for det kan bare ikke være rigtigt. vi har så stor en hæk, og synes satme naboen er godt dum. den hund har sommetider opført sig mærkeligt ( personligt, synes jeg ) der har han dog været med i haven.. men synes det er uforsvarligt, at han ikke selv er med i haven, når han lukker den ud ( for det siger da sig selv, at hunde kan sprænge igennem hækker.. hvis man har hjerne nok.


  • #11   19. sep 2010 Jeg har ikke læst alle indlæggene. Sikke en forskrækkelse I fik der. .
    Husk lige at naboen sikkert også blev forskrækket over, at hans hund gjorde sådan noget. Syns da I skulle prøve at snakke med ham igen, ikke mindst for at det ikke skal ske igen.
    Go bedring med den lille fyr, og held og lykke med naboforhandlingerne..


  • #13   19. sep 2010 Anne...
    Så hvis hunden er sprunget igennem hækken, og blot skræmt hvalpen, så er det i orden eller hvad?

    Det er på INGEN måde i orden for en voksen hund ligegyldig racen at lave udfald mod en hvalp!
    Som skrevet før siger jeg ikke alle hunde skal kunne med hvalpe, men et udfald af den grad der er altså ikke i orden!


  • #14   19. sep 2010 Jeg ville nok lige tage forbi dyrlægen, da min gamle hund blev bidt hen over næsenryggen som hvalp af en anden Rotte (Han var selv Rotte), var der også kun skrammer men han lød snottet, og det viste sig at han havde brud på næseryggen...

  • #16   19. sep 2010 Nu står de videre omstændigheder der jo ikke...
    Stod manden lige ved siden af og fik den væk, var det angreb eller udfald osv osv..

    Ligemeget hvad er det IKKE i orden!!


  • #17   19. sep 2010 Der er vel forskel på hvordan folk opfatter et angreb ? For mig kan det ligeså godt være psykisk som fysisk .. og i det første tilfælde kan dyrlægen jo ikke gøre ret meget alligevel.

    Imo behøver der ikke at være blod og død og ødelæggelse, for at det kan kaldes et "angreb" ..


  • #18   19. sep 2010 Nu skriver flere af jer at hunde der æder hvalpe er sindsyge.. men det kommer vel an på hvor gammel hvalpen er? i min verden er der forskel på 8-9 ugers og 6-7 måneder gammel.. hvor går grænsen for hvornår man kalder andres hunde for sindsyg?

  • #19   19. sep 2010 Anne -

    Helt enig. De usynlige skader kan være de værste.


  • Christina r
    Christina r Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #21   1. okt 2010 undskyld dette sene svar, men har meget omkring hovedet lige pt.. smiley
    Jeg har dog kun lige snakket med min bror 1 gang efter. og fortæller han har været til dyrelægen med blackie. hvad er rigtig godt - og hvad jeg ved af, har den det godt. den havde 3 bide mærker omkring snuden. og grunden til det ikke endte mere galt, var pga. min bror og kæreste var rimlig hurtig på aftrækkeren. og ang. min nabo. ham er der ikke blevet snakket med, da han SLET ikke er til at snakke med. og konen der inde som virker mere fornuftig, har vi ikke set noget til.. nu var min bror også på besøg denne dag med sin nye hund, fordi han ville vise os den. og så skete det med naboens hund.
    Nu ved jeg som sagt ikke lige så meget, da jeg ikke rigtig lige har snakket med min bror igen - men når det lige kommer, så for jeg jo nok mere og vide..


  • Christina r
    Christina r Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #22   1. okt 2010 Og så har vi dog selv sat hegn op - hele vejen rundt omkring i haven, så min bror selvfølgelig stadigvæk kan besøge os, med hunden. smiley
    og også for vores egen hunds skyld og vores.




Kommentér på:
rottweiler til angreb på brors hvalp!

Annonce