546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

fast opdragelse?!... fast opdragelse?!...

når man læser om nogen hunde står der at de skal have en fast og hård opdragelse, så er det jeg tænker: hvad er en fast og hård opdrajeg ved jo det ikke er at slå eller tage fat i hunden men hvad er det så?.. hvordan opdrager man en hund med fast og hård hånd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fast opdragelse?!...
  • #1   22. sep 2008 jeg tror det er når man holder fast i de beslutninger man har taget for hunden

• #2   22. sep 2008 Hård hånd kan misforståes med at den skal opdrages med vold..

Jeg forstår det sådan :
    100% konsekvent opdragelse.. Det der er okay idag er også okay i morgen.. Dvs. må hunden komme i sofaen om søndagen, så må den også om onsdagen.
    Nej betyder nej.. Altid
    Hunden skal lære ikke at springe op og ikke at trække i linen.. hunden skal lære indkald og slip.. Som højeste prioritet... Og man skal ikke acceptere fejl ( Fejler hunden så har man ikke opdraget hunden godt nok.. dvs. førerfejl)

Men overordnet set betyder det vel at det er en hund der kræver en del træning og nyder at arbejde... eller hvad ?

• #3   22. sep 2008 Hvem gider at slås med sin hund hverdag..???

Det gør jeg ikke, så allerede den første dag begynder hunden opdragelse, og det er nul tolerance, som er indført her i huset..

• #4   22. sep 2008 Babett: Hvilke konsekvenser har det så hvis hunden bryder en "nul tolerence regl" ?

• #5   22. sep 2008 Jeg får ret negative assoiationer når jeg høre/læser ordene "fast/hård opdragelse. Jeg tænker noget med råben, hårde ryk i halsbåndet, evt. at man tager fat og ryster hunden osv. Hvis man tilgengæld skifter fast&hård ud med konsekvent , så bliver mine assoaiationer straks lidt mere positive.

• #6   22. sep 2008 lige mine ord! hård/dast opdragelse lyder så brutalt i mine ører

• #7   22. sep 2008 Fast hånd kan jeg forstå, men jeg har ikke erfaring med, at det er nødvendigt at bruge en hård hånd.

Fast hånd forstået på den måde, at man gør det tydeligt for hunden, hvad det er, der forventes af den. Og når det, man ønsker den skal er indlært, så kan og skal man også forlange at den gør, som der bliver sagt. Men ikke før.

Hård hånd... Jeg er endnu ikke løbet ind i en hund, som jeg har følt havde behov for en hård hånd.

• #8   22. sep 2008 En tydelig hånd er der til gengæld virkelig mange, der godt kunne bruge :o)))

• #9   22. sep 2008 Det kommer an på hvad man lægger i ordet. Lia bliver opdraget fast og konsekvent. Dvs. et "nej" er et "nej". Der er regler som SKAL følges og ting, der ikke står til diskussion, så som at hun skal lade sig håndtere og at det er forbudt at jagte kattene og tigge ved bordet.

Giver jeg en kommando, som jeg er 100% sikker på at hun kender og kan udføre på det pågældende distraktionsniveau, så bliver hun, hvis hun ikke gør det, rettet med et "nej!" og hun bliver ikke givet fri, indtil hun har udført øvelsen.

Når vi indlærer noget nyt, så tager vi det stille og roligt med masser af ros og godbidder. Der bliver ikke rettet på hunden hvis den gør noget forkert. Det eneste der sker i sådan en situation er at der ikke kommer nogen reaktion fra mig.

Jeg ved så, at der er nogle af de hundefolk jeg kender, der synes jeg er alt for blød, hvilket er møgirriterende at høre på. De mener det er noget nemmere lige at give hvalpen et knæ i brystet og vælte den om hvis den hopper op, i modsætning til mit "nej"/vende væk/ros og opmærksomhed for at have alle fire poter på jorden.

Det skal så siges, at jeg har trænet efter de gammeldags metoder i begyndelsen med min første hund, men at de rimelig hurtigt blev skiftet ud fordi de ikke gav resultat.

Kommentér på:
fast opdragelse?!...

Annonce