{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hjælp, vil ik ud at tisse mm. i regn-. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved jo godt der står om mopsen de har dette storm og regn vejr, men min hvalp på snart 4 mdr kan jo altså ikke holde sig hele dagen, men hun ville ikke tisse igår aftes da det regnede hun stilte sig bar helt stiv og kikkede på mig som om jeg var ond ved hende..
så hun holdt sig hele natten og hun plejer at tisse her til morgen det ville hun heller ikke fordi der er vådt og der blæser og regner, så hun har hun holdt sig snart 12 timer.. nu tr jeg dårligt give hende morgenmad for jeg ved hun skal ud og lave det hele bagefter men jeg kan jo ik få hende til det:(

Nogen der har nogle gode råd?? jeg tænkte på at klippe en pose op og give hende på men hun får jo så stadig våde poter og det er det hun ikke kan li smiley

Håber på gode råd, det synd min stakkels tulle går og holder sig sååå længe..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, vil ik ud at tisse mm. i regn-.
  • #1   5. okt 2008 Tror jeg ville prøve at finde hendes bedste legetøj og tage det med undefor og på den måde se om hun kan "overvinde" problemet.

    Har heldigvis en hund der elsker dette vejr her smiley


  • #2   5. okt 2008 hun har legetj og kødben osv udenfor da hun selv har slæbt det ud i godt vejr tihi.. men hun stiller sig helt henne ved døren og bar kikker på mig:(

    hun vil heller ikke ud at gå tur med mig bar det støv regner så sætter hun sig og piver smiley

    det lidt surt..


  • #3   5. okt 2008 Rasmus går også kun liiiiiiiiiiiiiiiige ud for at tisse, det "store" holder han med glæde, hvis det regner.
    Ida på 8 mdr. er helt lige glad med det.

    Vil hun heller ikke gøre det på f.eks fliserne? Ellers tag godbidder med ud, når hun så endelig gør det i regnvejr, så beløn hende


  • #4   5. okt 2008 Ha Ha man skulle tro du havde en cavalier, de hader dette vejr, hvor de bliver våde og kolde på et øjeblik. Citha som bliver 4 md. om en uge ville heller ikke ud i aftes eller i nat, men her til morgen gik hun ud på læsiden af huset ;O) men hun var ikke tryk ved det og det var tydligt hun syntes det var dårligt vejr, men hun har dårlig mave så måske var det derfor, hun satte sig da også 5 min efter indenfor :O( Nikkky på 3 år kan godt holde sig til i eftermiddag hvis det her vejr bliver ved hun hader det :O)) kun hvis det rigtig blæser blade rundt vil hun ud, for at fange dem ;O))
    Et lille råd måske, hvis det bliver ved for længe, smutter nikky lige ud under taressebordet og gør hvad hun skal, ind igen og så skal hun tørres :O))


  • #5   5. okt 2008 Jeg ville tage babyen op under jakken.... gå hen et sted hvor det ikke regner så meget ( feks. under et træ eller andet )... og så sætte hende ned og vente på hun tisser......det har jeg gjort med et par hvalpe i årenes løb... der heller ikke ville ud i regnvejr.... :O)



  • #6   5. okt 2008 Sitta vil bestemt heller ikke ud når det regner, og kan holde sig i ualmindelig lang tid hvis det er dårligt vejr.. Jeg købte et dækken til hende, og det hjalp rigtigt meget... Måske det ville hjælpe din lille hvalp?

  • #7   5. okt 2008 Det kan godt være nogen synes , at man ikke skal slæbe rundt på sin hvalp.... men hellere det , end at vænne dem til at de må tisse indendøre.... det bliver hurtigt en vane... og så skal man starte forfra med tissetræningen....så op under jakken med hvalpen... :O)

  • #8   5. okt 2008 Hun stod selv ovre foran terasse døren lige før og pev så jeg åbnede og ud hun løb, tissede og styrtede så hurtigt ind som muligt,, og så ned under sit tæppe.. stakkels hende dog.. vi gad da heller ik tisse i regnvejr tihi:)

    Vil ikke købe et dækken før om et par mdr når hun har en ok størrelse, derfor har jeg klippet i en plastik pose som jo så os dækker under hende smiley der er ingen læ for regnen i vores have og hun vil ikke tisse på fliserne eller sten for eller ku hun komme ud ved hoved trappen der er små sten og læ på siden af huset, men hun gør det kun på græs den skøre tøs...




  • #9   5. okt 2008 og jeg bær nu os på hende smiley

    når vi ude at gå tur, eller i byen er det jo ik altid hun kan gå så langt så kommer hun da op, så det gør mig intet.. man skal jo ik belaste hende for meget..

    og jep, så må folk tænke hva de vil smiley


  • #10   5. okt 2008 mopsejer R

    Så kunne du jo bare gå udenfor haven med hende , når hun skal tisse osv........jeg vil IKKE have mine hunde pisser og ski*** i haven... så jeg går udenfor haven og lufter hundene....... mon ikke der er et træ , et eller andet sted udenfor din have,,, :O)


  • #11   5. okt 2008 griner... det lyder som vores ridgeback herhjemme, han har siden han var hvalp, hadet alt der var vådt, jeg har prøvet ALT, både lokke og tvinge ham ud, nu er han 8 år og hader stadig vand, regn og blæst... der er ikke så meget at gøre tror jeg end at acceptere det ikke er din hunds kop te, jeg gjorde det, i starten tvang jeg ham ud (det skal jeg stadig) hvis det regner, så kryber han under buskene og så snart han har tisset, roser jeg ham overdrevet, og han får lov at gå ind igen... Det har hjulpet lidt, da vi har fået nr to hund, som er fuldstændig ligeglad med regn, og det er svært for den store, at se det kun er den lille der går ud, så ender det med han alligevel, bliver muse størrelse, og går en tur med os.. griner

  • #12   5. okt 2008 Bølle hade også regn og blæst, men han har fundet ud af at havebordet ude i have giver godt læ for regn .. hvis han altså kan nå derhen .. UDEN at blive våd

    ellers tager jeg bare snor på ham .. og så ud ... så får han travlt med at blive færdig .. og så er det hjem i en vis fart


  • #15   5. okt 2008 Jeg har INTET imod regn, men tulle gider ikke tisse på gå ture, vi kan gå tyve min og hun tisser først når vi hjemme i have på græs plænen og jeg samler op hver gang bagefter, men hvis jeg går med hende ud vil hun ik noget,.. som om jeg ik må se på hende tihi.. meget speciel pige jeg har mig her...

    derfor står jeg skjult i stuen og holder øje med hende.

    Hun gik til døren igen da hun havde fået morgenmad og sku ud at lave noget så hun fik tøj på og gik ud på græsset efter lidt tid, og jeg roste hende som altid og gav hende så en fisk så hun ku se hvor god hun var:)

    Så det skal nok komme,.... kan godt være det så også er mørket hun ikk ku li igår aftes og morges når det larmer i træerne osv.. tihi..

    og jep har set man kan få en hunde paraply men det ændre ikke på græsset er vådt tihi,, og min fine pige kan ik li at få våde poter:)

    overvejer at lave poser med elastikker til poterne tihii..


  • #16   5. okt 2008 Det vildt de holder sig så længe pga vejret, men dejligt det ik kun er mig der oplever det..

  • #17   5. okt 2008 Man kan få et lille regndækken med en paraply over. Måske var det en idé. har set den på qxl.

  • #18   5. okt 2008 Det er ikke kun små hunde der ikke kan li regn. Min G.D på 4 1/2 mdr. hader også alt vådt.Jeg er heller ikke selv vild med regn, og slet ikke med blæst i. Tro mig - jeg elsker ham højt, men er nok ond. For han får snor på og så går vi. Ingen af os er glad for det. Men det er skønt at komme hjem og blive froteret efter turen.

  • #19   5. okt 2008 det har jeg set, men som sagt køber jeg dækken når hun har mere størrelse lige nu er hun jo lille... og får pose eller trøje på ud, men det hjælper bar ik på at hun får våde poter som hun ikke kan li tihi..

  • #20   5. okt 2008 Jeg ville også løfte hunden op, går et godt stykke væk fra hjemmet med hunden på armen - sætte den ned og lade den arbejde på at komme hjem igen ;o)



  • #21   5. okt 2008 mobsejer: Min lille hvalp vil heller ikke ud i det mindste regnvejr. Han sætter sig og piver og kigger på mig. selvom det er lidt hårdt prøver jeg bare at "tvinge" ham til at komme hen til der hvor jeg står og så hele tiden gå videre. -Han tisser og det hele heldigvis udenfor selvom det regner men når så det er gjort gider han ikke gå nogen som helst steder, andet end at løbe hen til vores dør.

  • #22   5. okt 2008 mine tøser vi heller ikke ud i regnvejr...... og jeg er kommet til det punkt, at det må de ligesom bare selv styrre så! de kan åbne døre så går det aldrig helt galt.......men de kryber langs tagrenden hvis man tvinger dem...G

Kommentér på:
Hjælp, vil ik ud at tisse mm. i regn-.

Annonce