386 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
renlighed...!!! renlighed...!!!
Jeg har en hvalp på 4 måneder, og han er stadig ikke renlig.. Jeg er går på arbejde 7 timer om dagen, men ellers prøver jeg at være nede med ham så tit som muligt.. Jeg bor i lejlighed på 3. sal og har derfor lidt svært ved at tage ham "ud" lige så snart han har tisset.. Er bange for han ikke forstår det når vi først skal hele vejen ned af trapperne..!!
Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg ellers ka lære ham at blive renlig..??
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 470
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.403
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Det tog lidt længere tid end "normalen" - hvis der er en sådan.
Vi tog hende ned hver gang hun havde leget, spist, drukket meget og sovet.
Det var bare op og ned af trapperne og nok lidt oftere end andre hundeejere der "bare" lige kan sætte deres hund ud i haven.
Ydermere gik vi den samme tur HVER gang i meget lang tid. Så var hun helt tryg ved det og så begyndte hun at få ordnet hvad hun nu skulle have ordnet. Det og en masse ros og godbidder er godt!
Når hun tissede på gulvet tog vi hende bare ned lige så snart vi opdagede det. Den ene tørrede op efter hende mens den anden gik ned med hende.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.873
HVis du har svært ved at se det på ham, så hav en fast rytme med ud hver 2 time eller ligende. Så han har chancen for at tisse og diverse uden for.
Jeg tror ikke du skal være så bekymret mht. det er ned af trapperne inden han får tisset - det kan netop være med til at gøre det at "gå ud for at tisse" mere klart for ham. Overgangen fra inde til ude bliver mere markant
Pøj pøj med træningen
okt 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
Jeg har godt nok også et andet problem med hans renlighed. Han tisser i min seng(der sover han også om natten), og det kan jeg ikke helt forstå, for har hørt at hunde ikke tisser der hvor de sover..??
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.616
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
okt 2008
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.059
ja du skal helt sikekrt også ned med ham om natten, det er et skridt i den forkerte retning, at lade ham tisse på aviser
held og lykke med projektet
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Om natten har vi gjort det, at den sover i en høj og smal papkasse, der står ved siden af min seng. Der kan jeg stikke en arm ud og nusse, vi kan se hinanden, og den har et tæppe der lugter af sin gamle familie.
Når den begynder at pibe om natten, stikker jeg lige en hånd ned i kassen og nusser lidt. Hvis det ikke ret hurtigt giver ro, så er det på med morgenkåben og ud i haven. På den måde har vores sovet igennem meget hurtigt, og først haft behov for at komme ud til morgen, hvor det så også er det første der sker her i huset.
God arbejdslyst
okt 2008
håber snart det lykkedes.. smil
renlighed...!!!