{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Aggressiv hund + slap ejer {{forumTopicSubject}}

For noget tid siden havde vi en uheldig oplevelse med en hvid schæfer som ejeren ik kunne holde, og den løb derfor lige over imod os. Der skete heldigvis intet, udover at den pustede sig meget op, og snappede efter min hund.
Men efter den episode kan de to hunde ik tåle synes af hinanden, og jeg er simpelthen så bange for denne hund. Jeg skynder mig simpelthen den anden vej, når jeg ser den.
En hund der ik kan med andre hunde er en ting, men når ejeren ik kan holden den så bliver jeg vírkelig bange.
Deres havelåge er også så lav at hunden sagtens kan hoppe over den, så der tør jeg heller ik gå forbi længere.
Idag mødte jeg dem så igen da vi stod udenfor døren, og der hører jeg bare at ejeren råber efter den, så jeg skulle bare ha min hund ind af døren så hurtigt som muligt.
Jeg føler lidt at det bare er et spørgsmål om tid før denne hund gør skade på min egen hund eller en anden.
Jeg forstår slet ik, at hun tør gå med en hund hun ik kan holde?
Bor der også klaphatte der hvor i bor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv hund + slap ejer
  • #1   21. dec 2008 Nå første gang hvor den slap af fra ejeren stod hun bare et stykke væk og råbte på den istedetfor at lette r***n og hente hendes hund.
    Jeg råbte og skreg og først efter et stykke tid kom hun og hentede hunden.


  • #2   21. dec 2008 Sikker da en klaphat.. Har heldigvis ikke nogen herude med sådan nogen problemer.

  • #3   21. dec 2008 Ej altså? :-S Jeg har det sådan at har man anskaffet sig en stor hund så SKAL den lære at at gå pænt UDEN at trække! Heldigvis bor der ikke sådan nogle i vores by, men nu har jeg så også selv en ambull og tiltros for hun kun er 14 uger så er der nogle der gå i en stor bue uden om os smiley

  • #4   21. dec 2008 Cecilia- Jeg var så glad da jeg flyttede herud fordi der netop er så mange søde og rare hunde, men hende her er godt nok en spade af format.


  • #5   21. dec 2008 Nannepigen- Den går pænt nok når der ik er andre hunde. Men bare den skal forbi en have hvor der går en anden hund går den helt amok.
    Hun har købt sådan en grime til den, men det hjælper aldrig en dyt.


  • #6   21. dec 2008 Jeg aner ik om den rent faktisk vil gøre noget ved en anden hund, men jeg har heller ik tænkt mig at finde ud af det.

  • #7   21. dec 2008 Hva med at lade hunden blive hjemme, og så gå en tur over til ejeren og snakke med ham..... man må da håbe at fyren kan forstå det hvis man snakker om det.

  • #8   21. dec 2008 Pappi- Hvad i alverden skulle jeg sige til hende? Må jo gå ud fra at hun prøver at træne det med den eftersom hun har købt en grime.

  • #9   21. dec 2008 Gååååås- Det kan da sagtens være. For jeg tænker også lidt at den kunne jo sagtens have fløjet på min hund den gang hun tabte snoren, hvis nu den virkelig ville.
    Men hvis hunden er angst eller bange for andre hunde, så forstår jeg ik at den selv opsøger dem.
    Men igen det der gør mig nervøs er at hun ik kan holde hunden.
    Samtidig er jeg ved, at lære min hund at slappe af ved mødet af andre hunde, og hver gang har får en dårlig oplevelse så bliver vi sat tilbage i træningen.


  • #10   21. dec 2008 Gååås- Tror ik der er andet at gøre end at gå den anden vej når vi møder dem. Min egen hund er ik nogen engel når vi møder dem, og han gør også meget, men ham kan jeg i det mindste holde.

  • #11   21. dec 2008 GÅÅÅS- det har vi også, og ja det er skønt, men det er svært at undgå at møde denne hund, da den bor to huse fra os.

  • #12   21. dec 2008 HEJ ..MIN ER IK GLAD FÅR HVIS DER KOMMER LØSE HUNDE,NÅR HUN ER I SNOR,ER BLEVET TROMLET NED ET PAR GANGE...HVIS DER KOMMER EN LØS HUND,PLEJER JEG AT VENDE MIG MOD HUNDEN OG SKRIGE..KA DU KOMME HJEM,HAR DA VIRKET END TIL NU

  • #13   21. dec 2008 Laila- Ja det har jeg også prøvet et par gange efter denne episode, og ja det er et godt fif...tak:-)

  • #14   21. dec 2008 Jeg er generelt imod at man anskaffer sig en hund man ikke er stærk nok til at holde.
    Jeg har set et hav af gange, at unge poptøser på 18-20 år vil have sig en han amstaff eller ambull. 2 år senere vejer hunden måske 30-50 kg, og pigen vejer lad os sige 50 kg. Hvad nu hvis hendes hund ikke kan med andre...? Hun vil sikkert ikke være stærk nok til at holde den.
    Har set en ung tøs blive trukket ned gennem en gågade, fordi hun ikke kunne holde en ambull.
    Jeg er også imod, at folk sender deres børn på 10 år ud at gå med store hunde. bare en labrador kan være svær at holde for et barn. Hunden kan være godt opdraget, men hvad nu hvis der løber en hare lige forbi næsen på den. Så tager jagt instinkterne måske over, og hunden løber afsted.
    Uanset hvor godt en hund er opdraget, så skal man ikke stole 100% på den, og slet ikke hvis man ikke er stærk nok til at holde den.
    Jeg vil feks. gerne have en douge de bordeaux, men vil ikke købe en, så længe jeg arbejder på sjælland. (bor i viborg). Når jeg er på sjælland så er kæresten hjemme i huset og passer vores 2 hunde. Hun vejer 44 kg, og hun kan lige klare at holde begge vores hunde nu, når hun er ude at gå. Jeg vil ikke tage til sjælland og arbejde i 5-6 dage, og så efterlade en hund på 65 kg hjemme hos hende. Hun ville aldrig kunne holde den, hvis der skulle ske noget, og jeg vil ikke have en hund der skal luftes i haven i flere dage.


  • #15   21. dec 2008 Tonny- Godt skrevet, og jeg er helt enig:) Synes det er flot, at i ik bare render ud og køber en hund der er så stor, og bare tænker at det skal nok gå.

  • #16   21. dec 2008 jeg ville tage en gang pølse stykker i lommen hver gang du skal ud og gå.. hvis den så kommer, så ville jeg skynde mig at smide dem på jorden.. hvis det ikke hjalp og fik den til at tænke på noget andet, så ville jeg gøre som Laila.. KAN DU SÅ GÅ HJEM.. har også virket for mig et par gange, men er svært når man ikke har set hvordan hunden er..

  • #17   21. dec 2008 Ej altså? :-S Jeg har det sådan at har man anskaffet sig en stor hund så SKAL den lære at at gå pænt UDEN at trække! Heldigvis bor der ikke sådan nogle i vores by, men nu har jeg så også selv en ambull og tiltros for hun kun er 14 uger så er der nogle der gå i en stor bue uden om os smiley

    Nu er det jo så desværrer at nogen gange sker der nogen ting, så det ikke lige er sån altid.

    Jeg er generelt imod at man anskaffer sig en hund man ikke er stærk nok til at holde.
    Jeg har set et hav af gange, at unge poptøser på 18-20 år vil have sig en han amstaff eller ambull. 2 år senere vejer hunden måske 30-50 kg, og pigen vejer lad os sige 50 kg. Hvad nu hvis hendes hund ikke kan med andre...? Hun vil sikkert ikke være stærk nok til at holde den.
    Har set en ung tøs blive trukket ned gennem en gågade, fordi hun ikke kunne holde en ambull.
    Jeg er også imod, at folk sender deres børn på 10 år ud at gå med store hunde. bare en labrador kan være svær at holde for et barn. Hunden kan være godt opdraget, men hvad nu hvis der løber en hare lige forbi næsen på den. Så tager jagt instinkterne måske over, og hunden løber afsted.
    Uanset hvor godt en hund er opdraget, så skal man ikke stole 100% på den, og slet ikke hvis man ikke er stærk nok til at holde den.

    Det vil sige at mange piger og nogen fyrer der ikke lige har alle musklerne iorden ikke må skaffe sig en hund over 20kg.?
    For tænk nu hvis at der sker noget så hunden bliver utilregnlig, og man ikke kan holde den.



  • #18   21. dec 2008 Mie:

    Syntes det er dumt at anskaffe sig en hund man ikke er stærk nok til at holde. Uanset hvor godt du træner hunden, så skal man aldrig stole 100% på den. Der kan ske så mange ting. En løs hund kan løbe hen til en, og hvis hundene så kommer op af slås, så er det rart at man er stærk nok til at kan trække den væk.
    Jeg passer tit min svogers rottweiler, og en gang jeg var ude at gå med den i snor, så kom der en løs rottweiler farende i hovedet på min svogers rottweiler. Det endte i et voldsomt slagsmål, og ejeren af den anden rottweiler var en tynd narkoman, som ikke var stærk nok til at styre en hund på 60 kg. Jeg måtte smide mig ind imellem hundene, og sparke den anden hund, for at få den til at slippe. Jeg gav ham narkomanen et møgfald. Han undskyldte mange gange, og sagde at han aldrig før har haft problemer med at styre hans hund. Han virker ellers normalt til at have styr på den. Jeg har set ham mange gange før gå med den uden snor, men denne dag hvor den ville slås, var han ikke stærk nok til at styre sin hund. Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke havde sendt min lille kæreste ud at gå med min svogers hund. Jeg har også kendskab til en kvinde som havde en bordeaux på næsten 70 kg. Den led af svær HD, og havde mange smerter. Det gjorde at den kunne være noget udfarende, og en dag hoppede den på hendes svigerfar som var invalide pensionist. Hverken ham eller kvinden var stærke nok til at styre hunden, og svigerfaderen endte med en knust underarm, som aldrig kommer til at virke igen.

    Er man ikke stærk nok til at holde en hund, så mener jeg ikke man skal gå tur med den.
    Hvor stor en hund man vil anskaffe sig, må være op til folk selv, men jeg mener at man som minimum skal kunne holde en hund tilbage i snoren.
    Og jeg mener også at man skal tænke sig rigtig godt om, hvis man er en lille splejs, og vil købe en hund over 50 kg.


  • #19   21. dec 2008 Det er bare min mening, og vi kan selvfølgelig ikke være enige om alt.
    Jeg syntes dog det må være meget meget pinligt at blive trukket efter sin hund, fordi man ikke er stærk nok til at holde den.
    Det behøver jo ikke være fordi man har en aggressiv hund. Hvis man har en hund som er glad for andre hunde, så ville det da også være mest hensigsmæssig, at man kan holde hunden, hvis den ser en anden hund. Hvad nu hvis hunden ser en anden hund på den anden side af gaden, og vil løbe tværs over vejen....? Skal man så bare håbe på at der ikke kommer en bil..?
    Selvfølgelig er der også forskel på, om man bor inde i byen hvor man møder mange flere hunde, eller om man bor ude på lande hvor man aldrig eller sjældent møder hunde.
    Jeg mener bare man bør tænke sig godt om, inden man køber en hund der er stærkere end en selv, især med de ting jeg har oplevet med "slappe" ejere.......


  • #20   21. dec 2008 Lillefisen- Jeg har svært ved at læse denne hund, for det er også svært for mig at vurdere om den skaber sig for, at få den anden hund til at skride. Men det undrer mig bare meget, at den så selv opsøger andre hunde.
    For som skrevet tidligere kunne den jo sagtens have angrebet min hund da hun tabte snoren. Min hund gør som sagt når løse hunde kommer styrtende, og ved ik et det var det der tændte denne hund.

    At hunden er venlig ændrer ik så meget i mine øjne, hvis man ik kan styre hunden, for jeg kan ik se på afstand hvilke hensigter den løse hund har. Tænk hvis den slipper fri, og styrter over til en aggressiv hund.....


  • #21   21. dec 2008 Jeg vil også blive meget utryg hvis en hund trækker ejeren afsted over imod mig. Men der kan jeg trods alt vælge at gå den anden vej. Det er svært hvis hunden er løs.


  • #22   23. dec 2008 Tonny og Maja...
    Tror ikke på at nogen mennesker kan styrrer en hund på 65kg. hvis den virkelig går amork. Og hvordan kan du så forsvarrer at du på et tidspunkt anskaffer så stor en hund? For du er vel ikke supermand eller noget?

    Er helt ening i dig at man skal tænke sig godt om før man skaffer sig en stor hund. Men alle de overvejelser du skriver for hvor det kan gå galt med en stor hund, hvis man skulle tage alle dem til så var der jo ingen, der skulle have en hund over 40kg. og de fleste skulle nok nøjs med en under 20kg.


  • #23   23. dec 2008 Nu snakker jeg ikke bare om hunde der går amok, men om ejere der bliver trukket efter deres hund, fordi de ikke er stærke nok til at holde den.
    Jeg har haft min søsters bordeaux med på et marked, og den vejede 65 kg. Jeg vil sige at den hund ligger på grænsen til hvad jeg vil have med et sted som der.
    Jeg ville nok kunne holde en mastiff tilbage, hvis den bare ville frem ad, men tror ikke jeg ville kunne holde den, "hvis" den skulle gå amok.
    Der er selvfølgelig forskel på racernes sind, hvilket kan gøre det noget nemmere med nogle store hunde frem for andre.
    Det handler også om hvor man bor og vil lufte sine hunde, byen/landet.
    Jeg syntes bare ikke det er særligt smart at have en hund man ikke kan holde, bare den vil over og hilse på en anden hund.
    Jeg vil ihvertfald ikke byde min kæreste, at hun skulle gå tur inde i midtbyen hvor vi bor, med en hund hun ikke kunne holde.
    Det er svært at stille regeler op, for der er som sagt så mange ting at tage hensyn til.
    Det værste er dog hvis man vælger store racer som generelt kan have det svært med andre hunde. Det kan være rottweilere, mastino, kangal osv.
    Jeg har som skrevet længere oppe haft flere dårlige oplevelser med "slappe" hunde ejere, netop derfor tænker jeg meget over det.
    Jeg skrev også, at jeg mener det er op til folk selv at vurdere, hvad de kan magte.


  • #24   23. dec 2008 syntes også det er mærkeligt at folk,ik kan mærke på hundens kropssprog at den viser tegn på at ryge hen til andre hunde,min egen ku slet ik med andre,da jeg fik hende som 1,5 år..når hun viste tegn,tog jeg hendes opmærksomhed og godbid i munden,spyttede ned til hende,eller gik modsatte vej...og når hun så sku hilse på andre..sku hun sidde ned..kigger kun på andre hunde idag,men blir utryg hvis de er løse ik i snor....man ser jo også tit at hunde lægger sig får at tage tilløb og ejern gør intet...prøv at tage det i opløbet inden i ska ud at flyve en tur....ggg

  • #25   23. dec 2008 Det kan også hjælpe at bruge grime på hunden, eller sørge for at have et kraftigt halsbånd eller seletøj, så man kan få ordentlig fat i hunden.
    Det gør det hele noget nemmere, hvis man skal styre en stor hund.


Kommentér på:
Aggressiv hund + slap ejer

Annonce