{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Aggressiv hund... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en meget livlig spidshundeblanding, som elsker at lege med andre hunde, og her hvor jeg bor har vi en indhegnet hundegård, hvor vi ofte lader vores hunde lege sammen. En dag, gik jeg tur med Keesha og kom forbi hundegården, så at der var to hunde derinde: en lille kairn terrrier han, som vi kender og ofte har leget med og en jagthunds blandings tæve, som vi kukn har set på afstand før. Derfor vælger jeg at lade hundene hilse p hinanden gennem heghnet først. Det ser rigtig fint ud, de logrer og hopper lidt og ser ud til at de gerne vil snakke mere.
Så lukker jeg Keesha ind i hundegården. Den lille terrier kommer kun hen og snuser (men de mødes også min en gang om dagen) og så kommer Sally - stadig med viftende hale,og i mine øjne meget venligtsindet.
De snuser lidt til hunanden og puffer lidt og lige pludselig hænger Sally i nakken på Keesha, så hun giver et skrig fra sig.K. begynder så at knurre og snerre mens S. bliver ved med at bide sig fast og virkelig snerre. Jeg får fat i K. og prøver at holde den anden væk, indtil ejeren så også får fat i Sally.

Jeg var dybt chokeret over at S. kunne finde på at udvise så voldsom adfærd, når de tilsyneladende havde et fint møde til at begynde med.

Hvis ikke Sallys ejer og jeg var kvikke nok til at få dem skilt ad, tør jeg ikke tænke på hvad der kunne være sket

En anden oplevelse har jeg med en d/s gårdhund, som går helt amok, når hun ser Keesha. Hvis de er sluppet fri sammen gider de ikke nærme sig hinanden, og så er der selvfølgelig ingen problemer, men hvis de er i snor går den lille helt på rullen og gør, snærrer, knurrer og rejser børster af Keesha. Den kunne garanteret godt five hende nogle slemme bid, hvis hun kom for tæt på.

Det var sådan set bare det jeg ville fortælle - og også for at vise, at det ikke altid skal gå ud over Amstaff, Bulldog, Rottweiler og andre såkaldte muskelhunde, som vi har rigtig gode erfaringer med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv hund...
  • #1   28. dec 2008 Jeg tror ikke, at der er nogen, som vil påstå, at det kun er muskel-/kamphunde-typerne, som kan bide andre hunde.

    Omvendt synes jeg, at der i dén grad mangler oplysning om alm. hundeadfærd.

    Hvorfor man bliver "fuldstændig chokeret" over, at en tæve - som har leget godt med en lille hanhund - ryger på en anden tæve, som lige pludselig "blander sig" i denne leg, - det kan undre mig.
    Det var lige præcist sådan noget, som jeg - om ikke ville forvente, så i hvert fald ville være ekstremt obs. på.

    Jeg tror, at folks forventninger til, at hundene skal lege og have det sjovt med hinanden ofte ligger langt fra virkelighedens sammenhænge.



  • #2   28. dec 2008 Steen

    Jeg er ganske uenig med dig i, at voksne hunde aldrig leger.

    Det gør de.

    Leg er nok bare et lidt udefineret begreb. Megen leg har til formål at fastslå dominans/rang uden det kommer til direkte konfrontation eller konflikt.

    Andre former for leg handler om at efterligne jagt eller dele af jagt, - og to hunde, som kender hinanden og er trygge ved hinanden, kan sagtens lege forfølgelsesleg, bryde/kampleg for "sjov".


  • #3   28. dec 2008 Lise - Den anden tæve legede ikke med terrieren da vi kom, for han tøffede bare lidt rundt for sig selv, så jeg tror ikke det var derfor hun pludselig blev aggressiv. Det jeg blev chokeret over var, at hun virkede meget venlig og interesseret i min til at begynde med.

  • #4   28. dec 2008 Er meget uening i din udtalelse Steen... Det passer ikke...

  • #7   28. dec 2008 "Hunde, der er kastrerede eller steriliserede som hvalpe, bliver aldrig rigtigt voksne, fordi de mangler kønshormonerne til at styre deres udvikling, og derfor kan den type intetkøns-hunde lege og omgås andre hunde uden problemer, indtil de bliver gamle."

    Det er noget skrækkeligt vrøvl!

    Jeg har en tæve der modbeviser det rigtig fint.. Andre tæver skal helst befinde sig væk fra hendes åsyn og hendes flok, og hun er steriliseret før første løbetid..

    At lave en sådan generalisering er en skrækkelig mangel på indsigt og nuancering, efter min mening..


  • #8   29. dec 2008 Mie: det er grunden til mit indlæg.. Vi har også 2 kastrerede hanner.. Der har egen meninger til tider... de er begge blevet kast. tidligt...

Kommentér på:
Aggressiv hund...

Annonce