Hund nr. 2 hvilken? {{forumTopicSubject}}
Ja her i den søde juletid, med dejlige Yoda der snorker under bordet i stedet for som tidligere at hænge i gardinerne, så er tanken om at få hundevaps nr. 2 i løbet af 2009 strejfet mig. Det har sådan set været planen hele tiden men intet er på plads endnu.
Men en ting er bestemt, det skal være en tævehund, den skal være dkk registreret og den skal være af mindre race end Yoda(rottweiler). Faktisk må den gerne være noget mindre, men de 2 skal jo stadigvæk gerne kunne ha glæde af hinanden i det daglige!
Grunden til en mindre hund er at Yoda er rigeligt stor for mig at holde når det ter ham. Og 2 af den salgs, nej så ville jeg ende i 2 halvdele;-) Og så må den bette godt kunne bløde synet af min store dreng lidt op hvis i forstår;-) for folk der ikke kender ham.
Der er forskellige på tegnebrættet, med hver deres fordele og ulemper. Er der evt. en i kan anbefale jeg ikke har tænkt på?
Jeg elsker min søde hund, han er perfekt bortset fra størrelsen.
Jeg vil have en hund af en race, der ikke er tilbøjelig til at strejfe, men stadig er intelligent og nem at lære ting. Primært til selskab men jeg vil selvfølgelig sørge for at stimulere den alt efter hvilken race jeg ender med.
Det skal siges at jeg har hus med have til i en mindre landsby.
Hvad med disse?
Australian shepherd? Jeg har skrevet med en aussieopdrætter fordi jeg er meget fascineret af disse hunde, og givet en detaljeret beskrivelse af mit hjem og hundehold til hende. Hun mener godt at jeg vil kunne gøre en aussie af lav til medium energi og arbejdsvilje lykkelig:-)
Bearded collie, meget dejlig, masser af energi. Faktisk den race jeg ville have fra starten før jeg fik Yoda, men den har MEGET pels.
Coton de Tulear, Yoda har en veninde af denne race som er helt pjattet med ham og omvendt. Og jeg synes de er fantastisk kære de små. Jeg er dog bekymret for om den ville være for lille til at have sammen med en stor hund på 55kg?
Fransk Bulldog? Min kæreste har fortalt om hvor sjove disse hunde er.
Kongepuddel? Lækker, smuk, intelligent hund. Måske blir den dog for stor?
Hvad ku jeg ellers overveje?
nov 2005
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.824
jeg har en fransk på 1,5 år og kæresten har en labrador på snart 10 år og de blev ført sammen uden problemer for et års tid siden....
De franske kan være meget underholdene....jeg har ikke fortrudt et sekund:-)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 71
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 74
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 100
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 307
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 100
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
I ft din snak om cuton de tular - ja en bette størrelse og ret gøende (min erfaring fra utallige udstillinger) så ville jeg klart foretrække en havanese, hvis du har mod på pelsplejen - det er det samme om det er en cuton eller havanese. Jeg kender kun til rottweiler og små hunde herhjemme fra - naboen har rotten og jeg 2 små. De vil hjertens gerne lege, men de to små vender på en tallerken og den store kan ikke følge med - Igen har han fået problemer med bentøjet/ryggen og der er dømt ingen leg. Han har ikke HD el lign i flg dyrlægen, men forstrækker ben og ryg Avs...
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 74
God point med de små hurtige slider på de store langsomme skrumler;-)! Min er jo præcis det samme. Havanese eller Coton er et fedt, de er super kære allesammen og jeg ku i virkeligheden godt tænke mig sådan et lille nussedyr meen....
Hund nr. 2 hvilken?