342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Forskækkelse Forskækkelse

Jeg sidder lige ved computeren og laver opgave, og jeg kunne hører at Chati og min kæreste Dan legede inde fra soveværelset, det blev åbenbart lidt for vildt så Dan ville få hende lidt ned igen, men det kunne han slet ikke.
Til sidst kom han næsten løbende ind til mig, at han blev helt bange for hende, da jeg kom derind lå hun og gøede af mig, har aldrig set hende sådan før, men jeg pegede på hende og kiggede hende strengt i øjnene og hun faldte endelig ned, men hvorfor reagere hun sådan overfor Dan?

Vi bruger samme metoder når vi skælder hende ud.
Pyha mit hjerte banker helt vildt.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskækkelse
  • #1   11. jan 2006 Hun prøver grænser af. Det er meget normalt, at hun lige skal se hvem der bestemmer. Han skal bare sætte sig i respekt, som du lige gjore.

• #2   11. jan 2006 cirkeline gør det samme, hun er jo bare ikke så voldsom når hun nu er så lille. Men når hun kan få chancen til at "angribe" min kæreste gør hun det. Har har meget respekt for mig... men slet ikke lige så meget for ham. Men han prøver

• #3   11. jan 2006 Helene, hvor gammel er hun? Det kan jo meget vel være en fase, hvor hun forsøger at dominere. Hun prøver måske kræfter med jer, og har fundet ud af, at hun kan trække farmand lidt længere. Hun har måske ikke helt samme respekt for ham, som for dig. Når hun gør af dig, kunne det tyde på, at hun også prøver dig, men måske har mere respekt, når hun reagerer på dine signaler, men ikke på hans.
    For mig lyder det lidt som en af de der pubertetsfaser, de kommer, når de vokser op.

• #4   11. jan 2006 Jeg synes bare det er mærkeligt at hun ikke reagere når Dan gjorde akkurat det samme.

Når Dan siger NEJ til hende når hun f.eks gø'er, gø'er hun bare endnu mere, hva kan han så gøre i stedet?

• #5   11. jan 2006 Hun er kun 13 uger

• #6   11. jan 2006 Ja det kan godt lyde underligt. Men det er måske ikke de samme kraftige signaler i sender ud. Hvis hun har kunnet mærke at han blev lidt ups.

• #7   11. jan 2006 Hun har bidt mig et par gange rigtig hårdt, hvor jeg først har sagt nej og taget i hendes hoved og hvis hun har gjort det igen har jeg givet hende 2 fingre over snuden, hva mener i om det? Ville aldrig slå hende rigtigt.

• #8   11. jan 2006 Det er okay at du/i tager fat i hende. Men jo heller ikke for hårdt. Hun skal jo vide at det er jer der bestemmer. Men føl jer frem til hvad der er det rigtige for jer og hende. Hun skal jo ikke brydes sammen. Ikke negativt ment.

• #9   11. jan 2006 Hmmm, jeg kan ikke huske, hvornår den første fase kommer, mener det er mellem 8 og 12 uger, men er ikke sikker. Hunde skal igennem forskellige faser i deres liv, hvor de skal finde rangordnen i hjemmet, og prøver grænser og dominerer. Måske er det sådan en fase, hun er i nu.
    Mht. at bide, det gør de jo. tænderne kløs, og hvalpetænder er jo som små syle. Vi vendte Luna af med at bide ved at tage fat om nakken på hende og lægge hende ned. Sådan gjorde hendes mor, når hun "straffede" hvalpene. Det har virket for os. Prøv at tage fat om nakken, ikke hårdt, og så stille presse hende i gulvet. Det skal ikke være hverken hårdt eller voldsomt, men fast og bestemt. Måske kan det afhjælpe bideriet hos jer også.

• #10   11. jan 2006 Min kusines cocker var også totalt ustyrlig for hendes kæreste, da han var hvalp. Han havde INGEN respekt, og fik også flip, hvor han ikke kunne stoppes. Han bed hendes kæreste så meget, at han blev nødt til at pakke sin arm ind i et viskestykke for at stoppe blødningen..
    Det skal lige siges at de i dag er bedste venner :o)

• #11   11. jan 2006 Hvis du vender hende rundt, skal du kigge hende i øjnene, ellers kan hun ikke læse dine signaler, ligeledes kan det være en god ide at brumme af hende. Men husk at bagefter når hun kommer og beder om godt vejr, skal i tage imod hende og rose stille og roligt.

• #12   11. jan 2006 Ja der er godt nok bare så mange meninger med det, jeg synes personligt at det er naturligt og sætte hunden på plads ved at tage den i nakken og ligge den på siden eller ryggen da det jo også er det deres mor ville gøre, men så får jeg at vide at det må man aldrig gøre.
    Det er meget forvirrende, så man skal vel selv finde ud af hvad der virker. Tusind tak for jeres råd, jeg skulle lige ud med det, da jeg blev noget forskrækket!

• #13   11. jan 2006 Det har aldrig været nødvendigt for os at vende Luna på ryggen eller siden, hun er blevet presset i gulvet på maven. Om det er rigtigt eller forkert, ved jeg ikke. Det var hvad hendes hundemor gjorde, og det har virket *gg*.
    Men det gælder om , at finde en metode, der virker, uden vold og magt, men bestemt.

• #14   11. jan 2006 Jeg tager nogle gange Rosa blidt i nakkeskindet hvis det bliver for vildt, så overgiver hun sig med det samme.

• #15   11. jan 2006 Det er lederskabsøvelser, netop gør som floklederen som du skriver fat i nakken, hun er i gang med at finde sin plads i flokken, lyder det som.
    og det er da klar ikke rart.

• #16   11. jan 2006 Jeg har gjort det vd mine to gamle hunde, da de var domminerende, de tog ikke skade af det. Det er jo også et spørgsmål om hvor hårdt, og hvor tit man gør det.
    Mine to gamle hunde blev nogen gode kærlige og meget elsket hunde, som ikke havde taget nogen skade.
    Har måttet gøre det èn gang med Sofus, så har der ikke været noget siden. Jeg er ikke hård, men meget tydelig.

• #17   11. jan 2006 Ved Rosa skal jeg kun lige markere, så overgiver hun sig. Ganske som i en alm hundeflok.

Kommentér på:
Forskækkelse

Annonce