{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.018 visninger | Oprettet:

hund afvist pga. race! {{forumTopicSubject}}

ja jeg troede det var en side hvor alle med hunde eller kærlighed til hunde ku komme ind og dele sine glæder og andet med andre, så bliver jeg lidt underlig over en hund bliver afvist af folk pga. race, den har pitt i sig og så blir den afvist?

så forstår jeg ikk hvorfor nogle hunde er velkommen her, for alle hunde ka være og blive farlige i de forkerte hænder uanset hundens race,

nu er det jo ikk kun muskelhunde der ka trænes op til at blive en dræbermaskine! det ka alle andre hunde også, hvis det er det man vil med sin hund, og hvis man ingen respekt har for dyr..

man for den hund man selv vælger at gøre den til. så vil man ha en familiehund ka man få det lige meget vilken race det er hvis den bare bliver opdraget der efter. og omvendt vil man ha en sindsyghund, ka man også få det uanset race, hvis man igen bare opdrager den til at være arrig!

sys det er ærgeligt at dømme en hund pga. race når man ikk kender hunden?
min hund er muskelhund, men det er da ikk ensbetydne med jeg vil opdrage hende til at blive ond. hun blir opdraget til familiehund, og stolede jeg ikk på min opdragelse til hunde havde jeg aldrig fået hund heller ikk om hun havde været af anden race, for var jeg usikker på om jeg ku opdrage en hund ordenligt, ville jeg sætte min datter's liv på spil og alle andres, og ville være lige meget om jeg så havde en labredore?

ja blev bare lidt måløs over man afviser en hund fordi der er er lidt pitt i den, det ka da være ligegyldigt hvis bare hunden bliver opdraget ordenligt, så ka den blive lige så god som en hver anden hund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund afvist pga. race!
  • #1   11. jan 2009 En pitt er ulovlig i Danmark.. derfor!!!

• #2   11. jan 2009 Tessa....

Det er ikke så svært, i følge reglerne her på HG, kan der ikke optages pitbull og blandinger heraf..
    Så er den egentlig ikke længere... så kan hunden være nok så sød.

• #4   11. jan 2009 Aner ikke hvilken det drejer sig om, men pitt og tosa , eller blandinger med disse i, er jo forbudte

• #5   11. jan 2009 HG følger dansk lovgivning og Pitbull'en er ulovlig. Det har intet at gøre med hvor "farlig" hunden er...

• #6   11. jan 2009 Vel at mærke en pit med et t i... *GG*

Er det Pitt, skal man vidst optages på Baboom :o)))))

• #8   11. jan 2009 Tessa....hvorfor skulle vi byde den velkommen ?....den er ulovlig i DK og den er ulovlig på HG....længere er den ikke

• #10   11. jan 2009 pitten er ulovlig DK og det er der nok en grund til. længere er den ikke.

• #11   11. jan 2009 Ja, gab.

Pitten er ulovlig. Slut, prut, basta!

Det er fuldstændig ligegldigt og urelevant hvor sød og kærlig den er - den er stadig ulovlig!

• #12   11. jan 2009 Piiiiiiiiiiiiiv........ I er bare nogle rigtig tavlesnobber, er I........ Det er KUN fordi det er en blanding at I ikke vil stemme den ind. ALLE hunde kan dræbe, NÅ!!!!!!!!!!! Og den smule pit der er i, kan man slet ikke se eller mærke. Den er såååååå sød og den æælllsger børn. Den skal bare ha`kærlighed, så er det alle tiders familiehund...... Og den afviser i????????

• #13   11. jan 2009 Jeg er ikke tilhænger af at tro at en pit kan være lige så torværdig som en beagle, lab, schæfer mv. de er kamphund af største kaliber, så self skal de ikke være herinde. kan slet ikke fatte folk der har en pit eller en blanding af racen. det kan da kun være en latterlig potensforlænger!!

• #14   11. jan 2009 Frederik:

Du ejer en ulovlig hund!!!!!!!!!!!!

• #17   11. jan 2009 Frederik,

vær glad for at du ikke bor i nærheden af mig. Jeg havde ikke tøvet et øjeblik med at melde dig, når du oven i købet indrømmer at du har en ULOVLIG hund.

• #18   11. jan 2009 Magen til uvidenhed og naive mennesker som dig skal man lede længe efter

• #23   11. jan 2009 Frederik, hvis jeg var dig ville jeg gå stille med dørene - der er faktisk folk, der anmelder, når man er i besiddelse af et ulovligt dyr i dette land...

• #27   11. jan 2009 Tessa:

Er meget uenig med dig.
    Opdragelse betyder meget, men man kan ikke opdrage genetik væk.
    Der er en grund til, at nogle racer bliver brugt som slædehunde, andre som jagthunde og nogle som kamphunde.
    En hund er genetisk programeret til en eller flere ting, man kan undertrykke nogle af disse ting, men ikke opdrage sig væk fra dem.

Det med pittbullen er en anden sag, men der er jeg heller ikke enig med dig. Det er en ulovlig race, og der står i reglerne, at den ikke kan optages herinde, og så er den vel ikke længere.

• #28   11. jan 2009 Rikke H hehe det var én af de bedre.

så sandt så sandt CH

• #29   11. jan 2009 Frederik. For det første så lyder du meget uansvarlig på den måde du udtaler dig. tror du også hunden den er ligeså sød når den er voksen? hvor meget forstand har du egentligt på hunde? siden du tror du kan få en god hund af den?

• #30   11. jan 2009 Frederik,
    da du anskaffede dig dyret vidste du jo at det var ulovligt. Og at den ifølge dansk lovgivning bør aflives.

Hvis du bliver ked af det, er det jo din egen skyld.
    Og der er vel kun en grund til at få en hund som man VED er ulovlig???

• #32   11. jan 2009 vi holder vel heller ikke uvle som kæledyr....

• #34   11. jan 2009 Hvori ligger det onde i en aflivning?

• #35   11. jan 2009 frederik. Det der er mest synd er sku da hvis din hund en dag går en hen og bider et menneske eller en anden hund!

• #36   11. jan 2009 der skulle så stå ulve i stedet for uvle.. hihi

• #37   11. jan 2009 Pitt og Tosa er ulovlige i DK og må derfor heller ikke være her inde!

• #39   11. jan 2009 Ved nu ikke om jeg havde aflivet hvalpen ,men jeg havde ihvertfald ikke skiltet med det var pit i den !

• #40   11. jan 2009 om den er ulovlig eller ej, så er det min mening, og den har jeg ret til at have og i har ret til jeres smiley

gider ikk diskotere det, har bare sagt hva min mening og holdning til det er. smiley

• #42   11. jan 2009 "prøv hør her ikke en gang meningen jeg skulle ha den den stod uden hjem og skulle aflives eller sendes ud til en eller anden psykopat og så tog jeg den for at give den et bedre liv"
    Tjaaaaaaa. Pest eller kolera???

• #45   11. jan 2009 Frederik,

jeg kan virkelig ikke lade mig fornærme af det. Du må kalde min hund stortset hvad du vil. Hun er UDEN pit, og derfor lovlig.

Ikke nok med at du støtter uansvarlige avlere ved at købe deres hunde, du praler også af dine ulvliger gerninger? Du er uansvarlig, og burde garanteret ikke engang have hund.

Når det søde pus kommer i lømmelalderen magter du ham ikke længere, og ender alligevel med at få ham aflivet, da ingen internater vil tage en pit ind.

• #46   11. jan 2009 Rikke H
    De sætter sku også mit pis i kog. tror sommetider folk der vælger en sådan race kun vælger den fordi der er ulovlig og ikke så meget fordi den er sød, flot eller hvad de ellers giver som baggrund for købet. en potensforlænger uden lige.. herre gud. få en stor fed tatovering, piercinger i hele skærmen og et rygmærke i stedet for!

• #47   11. jan 2009 Tessa:

Du gider ikke diskutere det, men lægger det alligevel ud i åbent forum?? Hvad havde du regnet med???

• #48   11. jan 2009 Hvis du vil gøre den hund en tjeneste, så holder du din bøtte med, hvad der er i den... Siger det ALDRIG højt igen. Og så opdrager du den med den største nøjsomhed du overhovedet kan komme til, holder den væk fra andre hunde og lader den leve et stille og trygt liv.
    Og HVIS den en dag skulle vise tegn på aggression - så afliver du den.

Hvis du vælger at gøre anderledes, er der pludselig en dag en anden, der bestemmer, når du skal aflive din hund.

Hvad du har gjort er sympatisk nok, men i mine øjne en fejltagelse.

• #49   11. jan 2009 Hvorfor anskaffe sig en hund der er ulovlig i første omgang?

Og ja selvfølgelig pit med et t.. ham den anden gider jeg nu heller ikke glo på *S*

• #50   11. jan 2009 Frederik A: Kan godt være du gjorde det i en god mening. Men når de hunde / blandinger deraf er ulovlige, så er den som sådan ikke længere.

• #52   11. jan 2009 Ihhh.....så kører den igen-
    Cola og popcorn ??....

• #55   11. jan 2009 Jeg er SÅ træt at alle de diskussioner om Pits!!!!!

• #56   11. jan 2009 det var et smart valg. lidt kan han trods alt finde ud af..

• #58   11. jan 2009 Frederik du udstiller det som jeg ser som det største problem med muskel/kamphunde ganske fint.
    Og det er unge mennesker der slet ikke vil indse hvad en hund indeholder genetisk. Typisk har de en hund der ikke engang er kønsmoden og der venter mange en stor overraskelse.

Jeg er imod et forbud af nogle racer, også pitbull og tosa. Jeg ser hellere at der er visse restriktioner hvis man vil eje sådan en race.
    Men så længe de er ulovlige, så er man i mine øjne snot dum, hvis man anskaffer sig en........

• #60   11. jan 2009 Tessa H

Skrevet: 11-01-2009 16:49:48

om den er ulovlig eller ej, så er det min mening, og den har jeg ret til at have og i har ret til jeres smiley

gider ikk diskotere det, har bare sagt hva min mening og holdning til det er. smiley

Og så lægger du det ud i forum?
    Fatter nada! Det er da ikke en måde at diskuterer på?
    Du må da accepterer lovgivningen uanset du er enig eller ej.
    Du spurgte - og du har fået masser af samstemmende svar.

• #61   11. jan 2009 Meto - ja vi er nogle rigtige * ØVhuller *GG*

• #62   11. jan 2009 Ja tror han slettede sig selv eller også var det med lidt hjælp fra en admin.. Men der er stadig pit og blandinger herinde, men der står bare ikke hvad der er i dem eller også står de under amstaff uden tavle.

• #63   11. jan 2009 Tonny og Maja,
    det er så rigtigt. Det er tydeligt at et forbud intet løser, og jeg har heller ikke noget imod Pit og Tosa.

Men er bare så træt af at folk ikke kan respektere at de er ulovligt.

Det er dem med de ulovlige muskelhunde der sætter alle os andre i et dårlligt lys.

• #65   11. jan 2009 Cercilia L
    Højest sandsynligt at en del pitter står under amstaff.. kors hvor er folk dog naive og dumme når man vælger sådan en race. det skal bare gå glat på et eller andet tidspunkt..

• #66   11. jan 2009 Theo,

årh! Jeg vil også have.. Hvilken smag er det?
    Jeg kan bedst lide Cookie Dough eller Piece Of Cake..

• #69   11. jan 2009 Dublin' mudslide?

Det er altså bare slet, slet ikke den bedste!

Tror jeg vil lave en lækker smoothie! Min hundemadsfryser er tom, så har smidt bær i den! *mmm* smoothie smiley

• #71   11. jan 2009 mmm bliver bare så lækkersulten nu. tror hellere jeg må få gang i gryderne inden jeg synder... hihi

• #72   11. jan 2009 hør lige den her børne have. i går amok over en lille hvalp.. ja pit og bladninger er ulovelige.. men er i klar over hvor mange pit der er her inde....?? og så hvorfor ikke begynde med dem. jeg blev selv smidt ud fordi nogen mener min hund er en pit... MEN I MENER.. oki det er lidt dumt og sige det er en pit... men hvorfor er pit og tosa'en ulovelige.. andre hunde kan vel være lige så farlige.

• #74   11. jan 2009 shibby,

jeg har intet imod Pit og Tosa. Men de er ulovlige, og det er et faktum vi alle må forholde os til. Man kan da ikke tillade ulovlige hunde? Hvordan skal vi så tage os selv alvorligt?

Rent personligt er jeg meget glad for amstaffen, og jeg bliver så harm når folk kalder deres pit for amstaff. Det er to forskellige racer, og jeg vil ikke sættes i bås med folk der anskaffer sig en ulvolig hund, udelukkende fordi den er ulovlig og giver ejeren noget street-credit.

• #75   11. jan 2009 shibby

Nej, jeg er ikke klar over hvor mange pits der er på HG. Hvis du kan se at der er pit i er det bare om at melde det.

• #78   11. jan 2009 Nu er det en meget kort tid i en hunds liv den er en "lille hvalp" -såå..

• #79   11. jan 2009 looL - Nååå - så det var bare en hvalp der overfaldt Frida?

http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234

• #80   11. jan 2009 Karin.
    hold da op det er vildt..

Nogle er desværre bare utilregnelige.

Min hvalp blev også overfaldet af en hund, heldigvis reagerede båede ejeren og jeg hurtigt, så hunden nåede kun at bide i hendes sele..

• #81   11. jan 2009 Er jeg ved at blive skør? Eller hvad er det - hvorfor skriver i til en Frederik? Kan ikke finde nogen med det navn?!

Ud over det - ja Pit's og Tosa'er + blandinder heraf er ULOVLIGE i DK - DERFOR afviser vi dem!!

Ved ikke hvilken hund der er tale om i dette tilfælde... Men forstår ærlig talt ikke, at det kan komme bag på nogen, at de bliver afvist... I hvert fald ikke hvis det er voksne mennesker vi taler om *host*

• #82   11. jan 2009 maiken.

han slettede sig selv.

Kort sagt var han sur over at hans Pit ikke måtte lege med her på siden.
    Og så synes han at min vuf ligner en kanin (ja, jeg blev lidt fornærmet!)

• #84   11. jan 2009 Øv jeg ville gerne ha set om Frederik var/er den samme som havde pit blandingshvalpe til salg i DBA d.31-12-08, der var nemlig 2 annoncer, en med Rednoseblandinger og en med Bluenoseblandinger, og sælgeren af ihvertfalfd det ene kuld hed Frederik.
    Men der kommer nok flere der prøver at komme ind med deres nyindkøbte pitblandingshvalpe, eftersom der jo var 2 kuld der sku sælges. :o(
    Jeg håber ikke dette bliver betragtet som udhængning, da det IKKE er min hensigt, og der jo er Mange der hedder Frederik selv vores kronprins ik *Gs*

• #85   11. jan 2009 *lol* Okay, den type - jamen godt at en Pit-blanding ikke fik lov at komme ind!!

• #86   11. jan 2009 Anita,
    egentlig spændende..
    Og gad vide hvor gammel han var!

Ved at der bor en 10/12-årig dreng i mit nabolag som har en blå pit, og fik en til i efteråret.
    Har aldrig mødt hunden, og derfor ikke meldt den, men ved bestemt at den er der..

Gad vide om den er her et sted..
    Der var i hvert fald hvalpe der kom fra moderen i efteråret!

• #87   11. jan 2009 PS Anja - din hund ligner da også en kanin - og min en forvokset rotte - ikk?

• #88   11. jan 2009 Maiken.

jeg ved det godt.. Den er halvt bunny, det er bare sååå pinligt!

Arh, når folk siger rotte mener de en hund som din! Ach so smiley

• #89   11. jan 2009 *lol* Nemlig ;o)

• #90   11. jan 2009 ejj altså. Jeg er færdig af grin.

Er der ikke nogle med nogle flere pits der kan komme på banen, når nu man sidder herhjemme alene og er lidt syg.

:)))

• #92   11. jan 2009 ~ Luna og Gizmo ~ jow kan jo prøve og sætte min fejlfarvet amstaff ind. så skal du se hva der sker. folk kommer helt op og køre over han farve. og han er pit osv hehe smiley

• #93   11. jan 2009 Theo,
    hvor er du flink. Det synes hun uden tvivl også selv! smiley

Shibby,
    det er jo også svært.
    Det er en balancegang, for nogle AST ligner meeeeget pits.
    Og omvendt!

Det er svært når de er uden papirer, og på sin vis er jeg glad for at min vuf tydeligvis ikke er ren AST (se hendes snude) for det er fandme tricky!

• #94   11. jan 2009 At dømme ud fra Frederiks måde at debatere herinde, så kan man da godt blive utryg, ved at vide at han har en pitblanding.
    Har intet imod pitbulls, og mener at man godt kan have dem, hvis man er en ansvarlig og kyndig person. (hvis de var lovlige).

Den primære målgruppe for muskel/kamphunde er 16-25 årige.
    Hvis den lå hos de 30-50 årige, så tror jeg ikke vi ville have de problemer som vi ser nu.
    Frederik beviste meget godt, at umodne person ikke bør have disse racer. Nu er det ikke sådan, at jeg mener at alle unge ejere af muskel/kamphunde er uansvarlige. Men der er bare mange unge mennesker, som ikke aner hvad de har med at gøre, samt benægter hundens genetik.
    Prøv at gå ind under marked, og søg på amstaff. Prøv lige at se hvor mange ung hunde der er til salg. Tjek så brugerens alder, og så tegner der sig et billede.
    Der er mange unsvarlige personer, som drages af disse racer, og det giver dem deres dårlige ry..
    Der er jo i teorien ikke noget problem i, at nogen har en super aggressiv hund, hvis bare ejeren holde den i snor, og holdte den væk fra andre hunde. Problemet er, når uansvarlige personer får disse hunde, og med vilje slipper dem løs, eller pga af dumhed ikke vil indse hvad hunden indeholder.

Jeg er ved at brække mig i lår fede stråler, når nogen siger at alle hunde kan blive kamphunde, eller at alle hunde er farlige i de forkerte hænder, og selv en labrador kan blive kamphund.
    Indse nu, at der er noget der hedder genetik, og det kan ingen opdragelse ændre på. Vis ansvar, så ville vi ikke have alle de problemer, og så var det heller ikke nødvendigt at gøre pitbulls ulovlige.
    Person som Frederik kan blive skyld i, at amstaff og andre muskelhunde racer kan blive ulovlige.

• #95   11. jan 2009 Anja S tror ingen gang jeg kan smide ham under blandninger. for folk går amok når de ser ham... så ham pit.. meen sandheden er at han er amstaff. om han er det 140% er jo svært at sige. kan jo heller ikke sige det med zizka.. det er jo svært når der ingen tavle er på.. hved ikke hva jeg skal gøre vil jo gerne ha min bette mand her ind igen smiley

• #96   11. jan 2009 Anja S - Ej hvor er hun dog bedårende med de store ører!
    Er du sikker på der ikke er lidt alligator i hende?? For så må hun altså ikke være herinde!! :O)

Den nye modehund alligator/pitt blanding.

• #99   11. jan 2009 nej, men man kan købe dem af Brian på rådhusvej. De er altså smadder søde som "hvalpe" og rigtig gode ved børn!!

• #101   11. jan 2009 Shibby

jeg kan 100% godt fortælle dig at hunden aldrig vil kunne være 140% noget-som-helst.
    Din hund er ikke fejlfarvet. Den er ganske standard rednose.

• #102   11. jan 2009 okay, men den skal altså bruge et pig-kvæler halsbånd også! For de bliver nogle gange så glade at de hapser efter andre folk og hunde, men det er altså KUN fordi de gerne vil lege! Ellers er de altid søde!!!

• #103   11. jan 2009 Luna,

man kan også godt få dem for en kasse grønne og et kanonslag. Det er altså rigtig sandt.

Shibby,
    jeg vil nødig udtale mig om din præcise hund, da jeg ikke har set den, men det er som sagt en balancegang.
    Hvis to ast uden tavle får et kuld, og begge forældrene måske er ca 50% pit, kan det jo meget nemt give hvalpe der tydelig ligner pits. Deri problematikken..

• #104   11. jan 2009 hvorfor kan man ikke se ham guttens indlæg??

• #105   11. jan 2009 Shibby. Må gi SØSTER ret, jeg syntes også at hannen ligner en rednose til forveksling, men jeg er ikke "Ekspert" i de racer..

Anja. du kan se Sparco i fotoalbummet. ;o)

• #107   11. jan 2009 Anita,
    jeg er muligvis heelt gal på den, men kan kun se hvalpebilleder af en meeeeget lille hvalp? Synes bare det er frygtelig svært at se når de er så små..

• #108   11. jan 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=26873 den farlige rednos forældre. jaa de liner jo også rednoser. er det kun mig der kan se at de ikke er røde....
    jeg ved godt at han LINER en men fakt er at han ikke er. han er en amstaff. hvor ren han er kan man jo ikke svare på da han ikke har tavle.... men dem der ikke hved det kan fejfarver dukke op, desværre fordi folk har blandet pit og amstaffer.. ingen med en amstaff uden tavle kan sige den er ren... der kan være lidt pit i dem alle.- man ved ikke. det er det kedelige ved at de racer liner hinanden...

¤ Søster McFluff er Guitar Hero-inde ¤ og hvis jeg nu havde købt mig en rednos hvorfor er det kun ham og hans tvin søster der er den farve. burde der ikke være andre..??

• #110   11. jan 2009 Shibby

Det kommer helt an på hvilke farver ligger i forældrenes linier hvilken sandsynlighed der er for de forskellige farver. Men to rednose ud af et kuld er usandsynligt MANGE hvis der er tale om 100% rene AST'er da det er et homozygot recessivt gen der kræver et bidrag fra begge forældre for at resultere i røde næser (der kræves to kopier af genet for at farven kommer i "udbrud").

• #111   11. jan 2009 Wenk-staff.

det er jeg sikker på han skal!
    Blandingshund, tak! smiley

• #115   11. jan 2009 ¤ Søster McFluff er Guitar Hero-inde ¤ jamen hvis det kræver begge forældere, så er zizka heller ikke ren da hun er søster til odin (faren) og storm der VAR her inde er heller ikke for han er faren til zizka og odin.. og han havde tavle på. meen efter alt det her med de røde hvalpe har de slettede ham her fra. hved ikke hvorfor..... vi ved jo ikke hvor RENE de er det der er ingen der kan svare på når de ikke har tavle...
    så synes det er lidt noget gede tis. et min hund sættes ud som pit. hvis du siger der skal være gen fra begge...

• #117   11. jan 2009 Shibby

Jamen din hund er rød. Ergo har den to kopier af b-pigment allelen. De er ikke opstået tilfældigt, og da slet ikke når der er to af dem i kuldet.
    Jeg antager at forældrene har sorte næser, hvilket siger mig at de begge har det dominerende sorte B-allele men samtidigt har b (Bb). Havde en af forældrene BB kombi var ingen af hvalpene blevet rødnæsede da det sorte er dominerende (dog kan de i princippet allesammen være bærere af det røde gen).

Hvor rene de er ved jeg intet om, men AST er de ikke med de gener.

• #118   11. jan 2009 Tonny & Maja .

Skrevet: 11-01-2009 18:15:25

At dømme ud fra Frederiks måde at debatere herinde, så kan man da godt blive utryg, ved at vide at han har en pitblanding.
    Har intet imod pitbulls, og mener at man godt kan have dem, hvis man er en ansvarlig og kyndig person. (hvis de var lovlige).

Den primære målgruppe for muskel/kamphunde er 16-25 årige.
    Hvis den lå hos de 30-50 årige, så tror jeg ikke vi ville have de problemer som vi ser nu.
    Frederik beviste meget godt, at umodne person ikke bør have disse racer. Nu er det ikke sådan, at jeg mener at alle unge ejere af muskel/kamphunde er uansvarlige. Men der er bare mange unge mennesker, som ikke aner hvad de har med at gøre, samt benægter hundens genetik.
    Prøv at gå ind under marked, og søg på amstaff. Prøv lige at se hvor mange ung hunde der er til salg. Tjek så brugerens alder, og så tegner der sig et billede.
    Der er mange unsvarlige personer, som drages af disse racer, og det giver dem deres dårlige ry..
    Der er jo i teorien ikke noget problem i, at nogen har en super aggressiv hund, hvis bare ejeren holde den i snor, og holdte den væk fra andre hunde. Problemet er, når uansvarlige personer får disse hunde, og med vilje slipper dem løs, eller pga af dumhed ikke vil indse hvad hunden indeholder.

Jeg er ved at brække mig i lår fede stråler, når nogen siger at alle hunde kan blive kamphunde, eller at alle hunde er farlige i de forkerte hænder, og selv en labrador kan blive kamphund.
    Indse nu, at der er noget der hedder genetik, og det kan ingen opdragelse ændre på. Vis ansvar, så ville vi ikke have alle de problemer, og så var det heller ikke nødvendigt at gøre pitbulls ulovlige.
    Person som Frederik kan blive skyld i, at amstaff og andre muskelhunde racer kan blive ulovlige.

AMEN!!!!!!!!!!!!!! Super sagt!!!!

• #119   11. jan 2009 ¤ Louise & Asya - Rise and Shine ¤ hva er de så..?? hvis de ikk er amstaffer.... for pit er de ikke.. uhh vi har opdaget en ny race. hurra.... hvis det plader du siger er rigtigt. må odin ha fået det for et eller andet sted. da faren til ham har tavle? må det jo være moren.. meen hun liner ikke en pit. slet ikke. hun havede ikke formen til det... og hovedet... hmm såå hunde med tavle kan så også bære genet. for odin skulle da det et sted fra........

• #120   11. jan 2009 Shibby, hvordan ved du, at der ikke er pit i?

• #121   11. jan 2009 Jeg har ikke meget forstand på de racer, men ved dog, at de kommer af samme genpulje og at det ikke er farligt lang tid siden, de er skilt fra hinanden.
    Hvordan kan man reelt se forskel på de to racer?

• #122   11. jan 2009 Du kan ikke konstatere at hunde med tavle bærer b-allelen alene fordi du ikke synes at partneren ikke ligner en pit!?

• #127   11. jan 2009 Theo, jeg er overbevist om, at der temperamentsmæssigt er forskel på de to typer/racer.
    Ellers tror jeg ikke, de ville kunne bestå som værende forskellige og med hvert deres speciale.

Vi kan se det på andre racer, at der ofte er forskel på både udseendet og mentalitet mellem udstillingshunde og brugshunde - jeg selv er bare ikke klar over, om det også er gældende for Pit og Amstaff.

Jeg kan ikke se forskel - men det kræver nok også et dybere kendskab til racen under alle omstændigheder. Om det så er tydeligt eller ej.

• #128   11. jan 2009 * CH * der er jo ingen der kan sige at deres amstaff er ren. for som du selv skriver er det jo ikke så forfærligt siden de skilles de 2 racer.. de kan se forskæl på dem. men det er meget svært, men det er ikke noget jeg gider at komme ind på... smiley

¤ Søster McFluff er Guitar Hero-inde ¤
    hmm du siger alterså at der er pit i mine hunde eller hva...??

• #129   11. jan 2009 Shibby: Der er så vidt jeg ved omkring 800 registrede amstaffs i DK. Disse kan man pga. deres tavle gå ud fra er rene amstaffs.
    Alle andre, uden tavler, eller blandinger med "amstaffs" kan man i teorien ikke sige om der er blandet pit i.

Derfor kan der i realiteten være rednosegener i både Sparcos far (farens mor kunne være bærer) og i Sparcos mor da denne er tavleløs hvilket kunne forklare Sparcos og Leikas udseende ...

En amstaff kan du kun med 100% sikkerhed kalde en amstaff som har tavle. Alle andre KAN være pit eller blandinger heraf. Længere er den ikke

• #133   11. jan 2009 Shibby

Jeg siger at sandsynligheden er større for at der er pit i end at der er tale om rene AST'er, ja.

• #134   11. jan 2009 Sanne M det er også det jeg siger. har sagt hele tiden at jeg ikke kan svare på mine hunde er 110% rene. det jo det jeg siger. prøv at læs længer oppe. som sagt er der ingen uden tavle der kan sige den er ren.. men så forstår jeg ikke at sparco ikke kan komme ind. heller ikke som blandnings hund... over vejer at prøve. for som alle andre vil jeg godt ha bette manden ind som resten af familien... smiley

• #135   11. jan 2009 Jeg er lige med på en lure:-)

• #136   11. jan 2009 > Fancy Face Gaia < her ALDRIG saget at forældrne har papir på. og hvis jeg har vil jeg da godt se et link.... jo nogen kan så forskæld på pit. og ja jeg ved godt der er rigtig mange slags.... vi kan da godt lege til der er brun lab i min. hvis det er det der skal til....

og hvalpe bliver ikke bare brune. der TO hvalpe ud af TI.. og ikke flere... men vil da godt ha et link til de hvalpe der har skiftet farve til brun......

• #139   11. jan 2009 Som Theo påpeger, er leverfarven en fejl hos AST, og den er altså at finde.
    Sansynligheden er meget lille, men det er jo kun 70 år siden at de blev avlet i hver sin retning!
    Ældre hunderacer, som er avlet efter bestemte krav i mange flere år, har STADIG fejl af og til. Hvorfor er det så så usandsynligt at en renracet (læs: tavl) AST fremkommer med fejl?

Jeg forsvarer ikke pitten eller shibby, men der forekommer altså fejl hos AST - hvorfor ellers nævne dem i standarden??

Der var en tråd om genetikken tidligere.

• #142   11. jan 2009 Shibby

Jamen hallo. Når der er tale om et homozygous recessivt gen hvor de to bidragere er Bb er det faktisk vildt at der er så MANGE som to ud af ti. For at <i>hele</i> kuldet, skulle være brunnæsede skulle begge forældre også være det. Fordi sorte næser er dominerende er det mere sandsynligt at hele kuldet havde sorte næser end røde.

At der "kun" er 2 betyder ingenting - 1 hvalp ville være bevis nok, men 2 understreger at vi her kan udelukke en tilfældig mutation (så.. at der er to taler meget imod at hundene ikke skulle indeholde pit)

• #147   11. jan 2009 Rednose nævnes ikke i standarden. Det gør dudley nose til gengæld, og det er en decideret pigmentfejl. En hund med sort snude og brun pels betragtes ikke så vidt jeg ved som rednose.

• #149   11. jan 2009 > Fancy Face Gaia < her aldrig sagt den ene har tavle ALDRIG det står i zizka's mener jeg. for det er også sandt.... men ikke i sparco's, der stod hvem mor og far ikke andet

• #150   11. jan 2009 Dudley er ikke rednose. Dudley er en næse uden pigment (kødfarvet/pink), hvor rednose har brunt pigment (lever/brun)

• #155   11. jan 2009 Ja... Og jeg læser i den officielle standard, hvor "rød" slet ikke nævnes i forb med dudley. Prøv at slå "dudley nose" op på google og se hvor lyserøde de snuder er.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Amstaff.pdf

Her er definitionen
    http://dogtime.com/definition/dudley-nose

• #157   11. jan 2009 Tonny & Maja

Godt indlæg!

Jeg kender en Pit bosat i Tyskland - den er både Choko/brun - har "rød" næse og de gul/grønne øjne.

• #158   11. jan 2009 Når vi nu ved, at racen i bund og grund er den samme - hvorfor er det så usandsynligt, at der ind i mellem dukker en hvalp op i et amstaff-kuld, som er rød og med lever-næse?

Det MÅ da ske - alt andet er ulogisk. Også blandt tavlehunde, hvor ophavet er dokumenteret.

• #161   11. jan 2009 Jeg afviser bestemt ikke at det kan ske, blot at sandsynligheden for at genet er tilstede er større ved den ene race end den anden.
    Vi snakker her om et gen der er forsøgt udryddet ved AST som samtidigt skal være til stede i begge forældredyr for at få farvet afkom - jeg kan ikke regne ud præcist hvor lille sandynligheden er for at det sker ved en ren AST linie, men meeeeeeget mindre end sandsynligheden for at der er blandet.

• #162   11. jan 2009 Jeg er da villig til at lade en fejlfarvet DKK amstaff komme ind. Problemet er bare at de IKKE har DKK tavler, dem som forsøger at komme ind:-)

• #163   11. jan 2009 Jeg er ganske enig Søster - jeg kan ikke forestille mig, at man kan sige rød+levernæse med 100% sikkerhed = pit.
    Men der er en meget overvejende sandsynlighed for, at den er det eller at den er nært beslægtet med en eller flere.

• #165   11. jan 2009 Men det er også ok, for 50% af dem der forsøger at komme ind er jo labbe/vizla/ddb blandinger... Af de resterende har der i HGs levetid været 1 eller 2 der måske rent faktisk været rene hunde, men i kraft af at 99% af ejerne lyver (med vilje eller ej) er det ikke så underligt at man skærer over en kam på den måde.

• #166   11. jan 2009 det her er vist en tude tråd til begge sider... aj aj aj...

der kastes lige en masse servietter ud... så kan alle tørre øjnene... *suk*

Tessa h>> hunden er ulovlig... og ikke velkommen på danske forums... men skal den oprettes et sted hvor alle hunde er velkomne, så skal du til en international side... såsom uniteddogs..... det er for alle hunde i hele verden

• #167   11. jan 2009 Nej, Søster - det er klart, at man har antennerne ude :o)))

Dog synes jeg det var tankevækkende med det kuld med de to røde amstaffs, at deres søskende kunne få lov til at være herinde, men de blev smidt ud.

Det er trods alt ikke farven, der gør en pit ;o)

• #168   11. jan 2009 CH

Nej, det har du ret i, men er HA'erne mon blevet gjort opmærksomt på hvilke hunde er er tale om inden man brugte det som argument i den anden debat? (retorisk spgs)

• #169   11. jan 2009 Ch: du har helt ret, men for vi over hovedet kan smide dem ud skal de min have 5 udstemmer, og plus vi aner ikke hvilke hunde der er kuld søskende til shibby´s hund smiley

• #172   11. jan 2009 Theo

Ingen steder i racestandarden er rednose nævnt.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Amstaff.pdf
    http://www.akc.org/breeds/american_staffordshire_terrier/index.cfm

Der nævnes leverfarvet pels, men ikke leverfarvede næser

• #179   11. jan 2009 Se denne skønhed. Han er både rednose og dudley
    http://farm4.static.flickr.com/3015/2915356275_cbfbf4c9aa.jpg

(bruges ikke som argument, jeg synes bare at han er pæn)

• #186   11. jan 2009 Theo: Troværdig kilde.... det kan du da ikke sige billederne taler da for sig selv
    Hvis man ikke kan se at der er 2 farver på billederne mangler man da briller.. hvorfor ikke bare erkende at man har taget fejl, nederlaget er ikke så stort.

• #187   11. jan 2009 Jeg mener ikke man kan sige noget med 100% sikkerhed.

Det MÅ være en selvfølge, at farven (ikke dudley) KAN dukke op hos Amstaff. Alt andet er ulogisk.
    Men det er også ulogisk, at det skulle dukke op så ofte som det gør blandt tavleløse Amstaffs...

• #189   11. jan 2009 Hvad så når en ældre hund msiter pigmenteringen på næsen?
    Det bliver den vel ikke automatisk dudley af?

• #190   11. jan 2009 CH

der findes ikke rednose/amstaff,
    Findes der rednose/schæffer det må der jo gøre - alt andet er ulogisk. smiley

• #192   11. jan 2009 Lise-Lotte - du må forklare nærmere...

Når jeg skriver som jeg gør er det fordi vi i min race faktisk har noget tilsvarende.

For en del år siden delte vores race sig i to - den hvide og den farvede schæfer.
    Genpuljen var indtil da den samme og siden blev racen mere og mere finpudset på hver sin side.

Igennem årene har der dukket en hvid schæfer op i et farvet kuld, men MEGET MEGET sjældent, og selvklart bliver det mere og mere sjældent med årene.

At påstå, det ikke kan lade sig gøre vil være en fejl. For det kan det. Det er bare ikke særlig sandsynligt.

Og jeg vil tro, det præcis samme gælder for pit og amstaff, der jo i sin historie desangående er HELT magen til schæferens.

• #193   11. jan 2009 Karin det har da ik noget med om amstaff kan være rednose eller dudley?

Theo

Fejl hos AST er: leverfarve, lyse øjne og lyst hud omkring øjnene...
    Disse ting har en rednose pitbull også...

rednose har gule øjne (ik lyse), brun rundt om øjnene (som regel) Nu findes der jo mange blandinger

Amstaff kan ik være rednose basta pasta

• #194   11. jan 2009 Lise-Lotte

Du mener ikke en Amstaff kan miste pigmenteringen når den bliver ældre?

• #196   11. jan 2009 CH =

Sådan kan man ik sammenligne, for man kan også få hvid boxer =

Det er det man kalder pigment fejl eller albino. det er ik det samme som rednose

• #197   11. jan 2009 Theo.

Hold dog op med det Kilde fis...
    Alle med amstaff burde vide det.

• #198   11. jan 2009 Lise-Lotte, når jeg sammenligner med schæferen så er det fordi det KAN sammenlignes.
    En hvid schæfer er i modsætning til en hvid boxer ikke albino, men en naturligt forekommende farvevariant.

Så nej, det er ikke noget man kalder pigmentfejl hos schæferen, ligesom levernæse og rødpels ikke er en pigmentfejl os pit'en

• #199   11. jan 2009 karin =

Jo selvf. kan de da det, meeen betyder det at de er født rednose? eller er rednose? der forskel på brun/rød og dudley. Det er simpelt spørg en amerikansk bulldog breeder og de siger det samme da deres race har dudley på mange af deres hunde, dvs de er rednose?

• #203   11. jan 2009 CH = hvor kommer lever næse fra? der er blevet snakket om lever pels og dudley næse, og dudley = er pigment, det kan jeg eller andre altså ik bare lave om på!

Det ville være det samme hvis jeg sage gule øjne betyder de kan da også være blå (overdrivelse fremmer forståelse)

• #204   11. jan 2009 Lise-Lotte

Der findes "rednose" schæfere. Genetikken bag dem er den samme som hos AST.
    Den hvide schæfer er i virkeligheden ikke hvid, men en meget udvasket farve (kan ses ved at huden ikke er pink).

• #207   11. jan 2009 Ja jeg ved det ikke - det er derfor jeg spørger.
    Og vil nu gerne have fakta om det?

• #208   11. jan 2009 Louise og Asya=

Takker for opbakningen, for der står præsis det som jeg lige har siddet og sagt.

Dudley er ikke det samme som rednose

Theo KIK SÅ PÅ DET

• #212   11. jan 2009 Theo =
    Hvad er der med det link - kan ikke se noget med rednose i det link.

• #213   11. jan 2009 Theo=

Du har bare svært ved at erkende et nederlag hva? men det er jo heldigvis dit område,

• #215   11. jan 2009 Louise og asya =

Nemlig det er også det jeg mener, men de opgiver ikke he he he he

• #216   11. jan 2009 Louise, nej - naturligvis er den ikke det ;o)

My mistake ;o)

Liselotte, jeg taler ikke om Dudley/levernæse ... Prøv at læs mit indlæg igen, løsrevet fra dudleydiskussionen...

• #217   11. jan 2009 Hvis du interaserer dig for AST, hvorfor vil du så gerne have at der er pitbull i?

• #220   11. jan 2009 Lise-Lotte - er du egentlig interesseret i at skyde med spredehagl eller er du interesseret i at forstå baggrunden for farven hos amstaffen?

• #222   11. jan 2009 Louise, det var en tanketorsk - Liselotte havde lige skrevet det, og så havde jeg vidst en korvarig hjerneblokade :o)))))))))))

• #224   11. jan 2009

Skrevet: 11-01-2009 22:37:38

Hvis du interaserer dig for AST, hvorfor vil du så gerne have at der er pitbull i?

Country of Origin: The American Staffordshire Terrier derived from crossing Bulldogs with an older Terrier line. They are closely related to the American Pit Bull Terrier, from whom they were bred apart in the 1960’s.

Er det ikke derfor?

• #225   11. jan 2009 Ch

man kan ikke få rednose/ amstaff det er fakta - læs i alle bøger

Det ville være det samme hvis man fik en amstaff der lignte en bulldog for den er også med til at skabe en amstaff i tidernes morgen

• #226   11. jan 2009 Lise-Lotte, prøv nu at gå dybere end hvad der står i en bog.

Prøv at reflekter lidt over genetik og sandsynligheder...

Gør man det, så synes jeg personligt det er klart, at man ikke kan udelukke 100% at der dukker en rød amstaff med levernæse op i kuld med tavle.
    Ligesom man ikke kan udelukke 100% at der dukker en hvid schæfer op et farvet kuld med tavle.

Sandsynligheden er lille, men den er der.

• #230   11. jan 2009 karin = jeg ved godt den er skabt fa en pitbull hehe smiley

Men læs beskeden igen og så glem det sidste bogstav der var i den = i.

Men at sige man kan få rednose amstaff når man ik kan er jo det samme som at sige det stadig er en pitbull, for kun pitbull af de to racer kan ha rednose

• #231   11. jan 2009 Hold da op - er amstaffen ikke ældre end 40-50 år ....

• #232   11. jan 2009 Dens ophav kan man altså ikke tage fra den, Lise-Lotte.

• #234   11. jan 2009 I mine øjne, Ja, Theo... Men stadig ikke meget sandsynligt ;o)

• #236   11. jan 2009 Theo

Bog 1 hedder : American staffordshire terrier - by Joseph Janish
    Bog 2 hedder : American staffordshire terrier (best sælgende AST bog noglesinde) bogen er skrevet af Anna Kathrine Nicholas

• #239   11. jan 2009 AST har været en selvstændig Race siden 1975

• #240   11. jan 2009 Theo.

Det var da så lidt, har selv bøgerne dem kan du bare låne.

• #241   11. jan 2009 Hov theo... glemte happyface .)

• #242   11. jan 2009 35 år....

Jamen for hulans.. Hvordan kan nogen så sige, at der ikke kan være gener fra Pit'en i?? Der er jo INGEN tid..

• #243   11. jan 2009 tææænk at i gider smiley *Gg*

• #244   11. jan 2009 der står i min bog at pitbull og amstaff har været selvstændige racer siden 1936 men navnet ast blev først annerkendt i 1972

• #245   11. jan 2009 CH.

Fakta er Fakta

• #246   11. jan 2009 For mig at se er fakta lidt svævende siden der ikke rigtigt er enighed om hvornår hvad skete.

Fakta kan dokumenteres.. og skal da også dokumenteres..

• #247   11. jan 2009 Nat Nat - Tak for diskutionen lige hvad jeg trænkte til... Du kan jeg sove godt hehehe smiley

Theo .
    skriv hvis du vil låne bøgerne i min PB.

• #250   11. jan 2009 CH..

lige en sidste diskution hehehe

det hele står jo på sort og hvidt papir...= dokumention, du kan jo gå ind og søge om racen, det skader aldrig at fa lidt viden eller ring til DKK

• #252   11. jan 2009 THEO = LÆS LIDT HØJER OPPE HAR JO SAGT DET HELE

• #254   11. jan 2009 Skriv i min PB hvis der er mer GODNAT...

• #255   11. jan 2009 THEO = Fus dog i seng i stedet for at være plat.... SOV GODT kloge ÅGE

• #256   11. jan 2009 Det er ikke helt nemt med dig, Lise-lotte :o)))))

Jeg giver op - jeg kan ikke få dig til at reflektere ud over det, du har læst i dine bøger. Det er også ok...

• #257   11. jan 2009 Theo

Her, fra en opdrætter
    (link fjernet)

Der skelnes mellem dudley, butterfly, liver og black.

• #258   11. jan 2009 CH..

Griner :-))) men tror du har ret... holder mig til det jeg har læst

• #259   11. jan 2009 Et sidste pip:

I "min" race er der blandet en Brahe hund ind i 18xx - vi har ikke set denne hund i dekader da den er uddød. Trods det er over 100 år siden man tog enkelte individer ind kan der falde hvalpe ud med Brahens specielle aftegninger. Det er "bare" at krydse lige de to hunde der har anlæg for varianten.

Så hvorfor skulle der ikke kunne dukke en red-nose frem - avlen på amstaff er endda af nyere dato.

• #261   11. jan 2009 DET var da spændende Karin - det var dælme lang tid generne er blevet hængende!!!

• #263   11. jan 2009 CH

Jamen de er ikke til at komme uden om :o)
    Sådan er arvegangen nu engang

• #264   11. jan 2009 Undskyld hvis dette er et dumt spørgsmål, men hvad er en Brahe hund?

• #265   11. jan 2009 Karin.

forskellen er at i amstaff racen er man desideret gået på ik at få rednose ind i! Rednose blev aldrig brugt til at lave racen amstaff.

i din race brugte man jo brahe hunde, i amstaffen brugte man ik rednose det var strengt forbudt! i flere generationer brugte man det ik, og husk man kan først kalde en race for en race efter den har været avlet det i et pænt styk tid så man har en standard, så årstallet skal man jo i realiteten ligge ekstra tid oveni til, først at finde frem til de hunde der er efter amstaff reglementet og har været det i længer tid.

• #266   11. jan 2009 Theo-

GAAAAB

• #267   11. jan 2009 Søster, jeg har også lige været en tur på Google uden succes :o)))

Lise-Lotte, igen kan jeg sige, at den hvide schæfers historie er helt magen til den, du fortæller... Alligevel hænder det.

• #269   11. jan 2009 GODNAT theo...

• #270   12. jan 2009 Brahen var en hund af tung type der var speciel god til eftersøgning - spor. Den egenskab ønskede man at forbedre i Weimaraneren.

Lise-Lotte

Ja det kan godt være det var forbudt - men i anerne bagud er den i genpuljen. Så den kan komme til udtryk hvis netop 2 individer med disse egenskaber linier "finder" sammen.

Vi ser normalt ikke Brahe i avlen - der kan gå dekader imellem - og så pludselig ligger der et kuld med et par stykker. Så det forsvinder aldrig uanset hvor mange år man avler.

• #271   12. jan 2009 Hej allesammen..
    Nu var det jo sådan at Steffen J, som sjovt nok er HA herinde nu, lovede i en anden tråd at komme med en DKK stamtavle på en rød amstaff.. Men hvor blev den af efter han blev admin???

Sys det er spændende at følge med her fra sidelinien da det er mine 2 hunde der er indblandet i denne tråd..Jeg har forældrene forældrene til Sparco (shibby's hund), dog er min hanhund afgået ved døden..så stamtavle bliver lidt svært at fremskaffe?? Og da hans mors havde underbid kunne hun ikke godkendes, men faren er godkendt med Dkk tavle.. Og ja det er rigtigt, jeg har ikke tavle på min tæve.. Jeg har selv 2 af hvalpene, og ligner de red eller pitt??
    Men husk nu at Amstaff stammer fra pitten og der ikke er så mange år siden de skiltes.. Det er helt den samme race, blot at de har prøvet at avle hver sin vej og gjort Amstaffen ren..! Så det er da usandsynligt hvis der stadig ikke kunne forekomme red ind imellem engang imellem!

Og jeg ved godt at nu kommer folk og siger ''Hvorfor har du så avlet 2 hunde uden tavle?'' Fordi jeg synes der var flere der skulle have det søde gen som de 2 havde, og alle der har købt en hvalp, er fuldt ud tilfredse,og nogle af dem bliver brugt som familiehund!!!! Resten bare som hyggehund smiley

• #272   12. jan 2009 Hvad er forskellen på familiehund og hyggehund?

• #273   12. jan 2009 teddy: den som jeg troede var en red nose er åbenbart det der hedder dodly (staves) nose, kunne jeg se længere oppe.

• #275   12. jan 2009 theo: jeg ved bare den havede rød næse men er åbenbart ikke det samme hehe,

• #276   12. jan 2009 Søster: Børn eller ingen børn!!!!

• #277   13. jan 2009 Man kan sagtens fremskaffe stamtavlen selvom hunden er død - hvis den da har en

• #278   13. jan 2009 KARIN H :
    Har du ikke læst hvad der står i min tekst?
    Moderen til min afdøde hanhund havde underbid, så den kan ikke få tavle, men faderen til min afdøde hanhund har tavle.,, Og du kender vel reglerne for stambøger

• #279   13. jan 2009 Det var pga af dine egne ord: "Jeg har forældrene forældrene til Sparco (shibby's hund), dog er min hanhund afgået ved døden..så stamtavle bliver lidt svært at fremskaffe??"

Ikke en kommentar til tævens underbid - men hvad der reelt kan lade sig gøre!

• #280   13. jan 2009 KARIN H : det bliver lidt svært at finde den tæve der er mor til odin (faren til sparco) da dem er havde hende da de købte odin, er solgt hende pga noget personligt.... såå vi ender lidt blindt...

men jeg har hørt nogen stykker der kender en der havde en amstaff med tavle der var røde, de må dog ikke avle vidre på den.....

• #281   13. jan 2009 Hvis din hunds forfædre har stambog i DKK kan du finde dem via www.hundeweb.dk på DKK´s sider?

• #282   13. jan 2009
    KARIN H :
    jamen hun har stadig ikke tavle. da hun havde underbid......

• #283   13. jan 2009 Shibby

Man fjerner ikke tavlen bare fordi hunden ikke kan godkendes. Hvis den er født med tavle er den reg i Hundeweb

• #284   13. jan 2009 man skal være meldt til der inde, og det er jeg ikke

• #285   13. jan 2009 Jeg synes det er en ENORMT god diskussion det med genetikken omkring pitts og amstaff samt farverne... jeg er stadig en smule forvirret dig. ;0)

Kun godt havde brugt jeres meninger da jeg lavede denne:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=284032

For der er min konklussion faktisk lidt en anden end den er når jeg læser denne tråd.

Synes som skrevet diskussionen om genetik er spændende...
    selve trådstarters oplæg ignorerer jeg så bare...

• #286   13. jan 2009 Miss FC

Sorry - kan se jeg har overset en kommentar fra dig - det erikke med vilje!

• #287   13. jan 2009 huh? Karin min skat, du forvirrer mig idag LoooL

• #288   13. jan 2009 Shibby

Nej, men det er vi andre, så kan i navnet kan vi godt slå den op for jer.

• #289   13. jan 2009 Miss FC

Har svaret i den anden tråd *GG*

• #290   13. jan 2009 Søster: det synes jeg lyder som et rigtig godt tilbud!

Karin H: lol.. ikke sådan når vi kører en samtale i to paralelle tråde.

• #291   13. jan 2009 =*shibby*=

Jeg er også medlem og kan sagtens slå et navn op og finde farverne på det hele:-). Det kræver bare hundens fulde navn eller stambogsnummer:-)

• #292   13. jan 2009 kender ikke hundenes fulde navn. faren hedder storm og moren mille, storm er desværre ikke her inde mere. og mille er ikke her

• #293   13. jan 2009 Og det var så den dokumentation på at der ikke er pit i??

• #295   13. jan 2009 jamen kender ikke deres fulde navn.... har jeg sagt. hvorfor skal folk ha tingene afhvide det så mange gange her inde.....????

• #297   13. jan 2009 Fordi vi er et stort bundt blåndiner, som ikke forstår at man "praler" med at ens hunds aner har stambog, men man har ingen ide om, hvad den hedder?? Måske derfor?? Eller også er jeg bare hovedløst dum??

• #298   13. jan 2009 mette praler ikke med noget min hund ikke har.. han har ikke stambog og det har jeg sagt.. farfar har og teddy siger far´mor skulle ha haft.. men i må da godt skrive til dem der har storm og se om de svare.. og det er de for finde til.......

* Theo * jamen afviser ikke der er noget i ham et sted slet ikke. det er der for jeg skriver jeg ikke hved hvor ren han er.... MEN REN RED ER HAN FA**** IKKE det ved jeg 100000% og hvorfor kan i ikke ind se at røde amstaffer kan komme selv på en der har tavle og uden... det vil i bare ikke.. neej det fo lige meget hvis der kommer en der er mere end 80% hvid... for det er jo også pit farvet... hva vil i ha jeg skal gøre aflive min hund eller hva........
    ??

• #299   13. jan 2009 smiley

• #301   13. jan 2009 * Theo *
    jeg har ikke et problem. det er lige som jer her inde der har det...
    jeg har en rødbrun amstaff. jeg siger ikke den er 110% ren..... har jeg aldrig sagt.. hvorfor så blive med at hænge sig i det... jeg vil bare vise min hund frem, som alle andre. og det har jeg gjort siden han var 4uger til for en ugen siden da nogen fik for ondt i røven

• #303   13. jan 2009 * Theo * fordi jeg ikke synes det er fiar man skal smides ud.... og fordi jeg synes alle hunde her ret til at være har.. hvis min ikke må burde alle andre ams uden tavle hellet ikke , for ingen kan sige den er ren. og det er der jo ingen der vil ind se.. og siger ikke ALLE her inde er fat svage.. nogen er fandme.. og der er der også andre der vil skrive under på.. men jeg siger hva jeg mener. og sådan er det. det kommer man længest med at fortælle sandhenden... hader og lyve dér er ingen grund til sådan noget pis... (er nu heller ikke godt til det smiley )

• #304   13. jan 2009 Prøv nu hør her mennesker!! I kan kraftedme ikke dømme folk på den måde, nu må i fandme spænde hjelmen, eller løsne den lidt, for i får åbenbart ikk nok luft til hjernen!?! I er dybt underlige herinde, og noget helt andet, hvorfor blander folk sig, som overhoved ikke har en muskelhund ??
    Skriver fra denne profil da min er spærret, fordi jeg har søsteren til Sparco, som de også mener er red...

I kører en hetz på folk herinde konstant man..
    Man er kraftedme uskyldig til det modsatte er bevist!!!!

Shibby : Nej du sq ret Annie, de folk herinde vil kun høre det de selv siger.. For de er jo ihh og åhh så kloge på VORES hunde..! Dybt latterligt.. Vi ska' bar ha den hjemmeside op og køre snart, for hunde UDEN tavle!! smiley Puha.

• #305   13. jan 2009 Theo: Vi kan krafthelved ikke fremskaffe fulde navn og Dkk stambog nr fra de mennesker, når vi ikke længere snakker med dem, er det så svært at få ind i dit hoved?!? Eller er du bar tunghør?

Ja undskyld mig, men i er en tand for underlige herinde!!

• #306   13. jan 2009 Øhm... jeg er så en af dem som prøver på at være retfærdig og finde frem til de fysiske facts bag genetikken som gør at jeg kan finde ud af hvprnår det er en rednose og hvornår det er en ast.
    Jeg synes jeg gør meget for at være fair!!!

Men jeg må helt ærlig indrømme, at jeg altså står af når der bliver skrevet på den bombastiske måde (for at sige det mildt!!)
    Det får jeg jo intet konstruktivt ud af!

Jeg prøver på et sagligt plan at finde hoved og hale i dette...

men den eneste del-konklusion jeg kan lave indtil videre er: Folk med rednose-lignende-asmtaffer har et temperement som jeg finder bekymrende.
    Og så med den hunderace... hmmm... ikke en god coctail.

• #307   13. jan 2009 Miss FC - og de 2 vuffere!! ! tror ikke det lige var til dig det er.. smiley

• #308   13. jan 2009 Miss Fc: Det her har overhoved ikke noget med dig at gøre, eller ment til dig.. Men folk herinde, kan sq da ikke beskylde os for noget OVERHOVEDET!! Men det nytter ikke noget når folk kaster i hovedet på os : DET ER EN REDNOSE! Vi kan ikk fremskaffe dkk nr da vi ikke snakker med ejerne af odin far og mor vel??

• #309   13. jan 2009 Der står inde på nettet, at der kan forekomme leverfarvede hunde, men røde øjenlåg, selv hos Amstaffen.. Men når folk ikke gider at lytte eller begynder at beskylde os for noget, blir man da sur.. Det ville selv du blive..!

• #310   13. jan 2009 käthe N holder squ med dig. synd du er frossen igen igen igen smiley

• #311   13. jan 2009 Käthe

1) Se i min hunds profil. Der vil du se min AST (med FCI tavle)
    2) Jeg forholder mig til fakta, ikke den der råber højest
    3) Tal ordenligt til folk hvis du vil lyttes til

• #313   13. jan 2009 Hanne

Det er hendes ansvar at holde profilen for sig selv - det er direkte i strid med HG's regler at flere skriver fra samme profil, så det håber jeg ikke.

• #314   13. jan 2009 Käthe,
    man behøver da slet ikke eje en muskelhund for at have en mening? Det er da mærkeligt.

Jo, der er en risiko for at en ren AST kan forekomme i leverfarve, men hvis den er ren, så har man jo tavlen til at bakke op om den. Og i det her tilfælde er det ikke muligt, hvilket er årsag til at det er svært at tro at der IKKE er noget pit i.

Ja, enhver AST uden tavle kan potentielt indeholde noget pit, men man ser sjældent noget der viser det, medmindre hunden, som f.eks. i det her tilfælde, viser tegn på at være pit. Hvilket den jo gør, da den ligner/er en rednose.

Hvorfor er det så svært at forstå at folk er skeptiske, indtil der skaffes beviser?

Og så får man intet ud af at være så grov.

• #315   13. jan 2009 Hanne,
    det har jeg godt forstået. Men jeg kan jo ikke henvende mit indlæg til "hende den sure"?
    Må rette det mod en eller anden, og det bliver så navnet på afsenderen.

• #316   13. jan 2009 hvordan skal vi bevise det???

• #317   13. jan 2009 Hanne

Jeg svarer på det skrevne. Hvem der skriver tager jeg mig absolut ikke af for det er ikke mit problem at skulle gennemskue hvem der skriver fra den enkelte profil. At du synes at mine indlæg er værre end Käthe's direkte tilsvining af folk fortæller mig at du ikke deltager for konstruktivitetens skyld (at du opretter dig 5 min efter hendes frysning udelukkende for at tage profilen i forsvar er også svær at gennemskue).

Ingen steder sviner jeg nogen til, og du får mig hellere ikke til det for jeg behøver ikke ad hominem argumentation for at få ret... Du skal være velkommen til at fortælle mig hvor jeg skriver grimt til Käthe "for at køre hende ned".. Det klarer hun/hendes datter altså heeelt fint selv

• #319   13. jan 2009 Hanne

Du skriver jo ikke generelt når du skriver direkte til mig at jeg leder efter noget at køre folk ned på, vel?

• #321   13. jan 2009 Nå, men der røg den saglige debat hvor vi rent faktisk forholdte os til genetik. Jeg gider ikke personfnidder for det er for lavt et niveau at debattere på, så nu er jeg gået.
    Ingen kommer udenom at der har været rød i begge sider af hvalpenes linie og at det er uhyr sjældent ved ASTen, og det ændrer sig ikke af at man skriver grimt til folk.

• #324   13. jan 2009 Hov.. Hvor blev Hanne af?

• #325   13. jan 2009 Søster: du er mere end velkommen i min tråd, som jeg linker til længere oppe, hvor der indtil videre bliver holdt på et forholdsvist sagligt niveau igennem tråden.
    Jeg har faktisk nævnt dig på et tidspunkt... du må gerne lige tjekke op på om det jeg skrev var korrekt. ;0)

Jeg edr hoppe ud af denne tråd...
    den startede plat og endte ligesådan...
    ærgeligt... der var ellers potentiale.

• #327   13. jan 2009 ps. stavefejl er gratis når man prøver at jonglere WOW samtidig med HG. ;0) Så går det lidt hurtigt. hehe.

• #328   13. jan 2009 Hold da op? Her har været mudder må man sige - ærgeligt

• #329   13. jan 2009 Du milde.. Der er da sket lidt herinde...

• #330   14. jan 2009 ja i er gået glip af noget smiley

• #331   14. jan 2009 For stamtavler! .
    fortæl os noget vi ikke ved...

• #332   14. jan 2009 For stamtavler! . det var nyt smiley

• #333   14. jan 2009 For stamtavler! .hva er der ellers. hvis andre uden tavle kan det. kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan

• #334   14. jan 2009 Shibby,
    os uden tavle gør også opmærksomme på det!

Jeg har en amstaff UDEN tavle. Altså er den ikke ren. Og det er ikke noget jeg skammer mig over, eller forsøger at skjule.
    Der er forskel på min AST og dem med tavle. Grundlæggende minder de meget om hinanden, og sindet er også meget lignende, men min er UDEN tavle, og de andre er MED.

Folk der forsøger at skjule det, har misforstået noget!

• #335   14. jan 2009 utroligt at nolge bare NÆGTER at lytte i stedet for at lære af det der bliver sagt !!!!! ÅÅHHH!!!!

• #336   14. jan 2009 der står også min er uden tavle...

• #337   14. jan 2009 * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley * sådan har jeg det nu også....

og jeg skammer min ikke over og ha en uden.. jeg er ligeglad hun er en god hun om hun har eller ikk

• #339   14. jan 2009 Shibby - jamen hvorfor er det så du nægter at lytte men bare er fornærmet og nægter alt hvad der bliver sagt ?? bare et lille spørgsmål :o)

• #340   14. jan 2009
    * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley *
    hvorfor skal jeg lytte når i andre ikke gidre.. i høre ikke hva vi siger. så skal i da ikke tro det kommer igen

• #341   14. jan 2009 Shibby - se det er dét der jeg mener med det..
    DU NÆGTER at lytte til fornuftige mennesker, de fleste ved faktisk en hel masse brugbare ting .. men igen , bedre at spille børnefornærmet!

• #342   14. jan 2009
    * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley *
    og siger du jeg ikke ved noget..?? ved godt nogen ved mere end andre..
    og hvorfor blander du ldig lige pluslig. du gav ud truk for du ikke gad. og nu kommer du så for at hakke på mig.. børnefornærmet jaa det kan du da også.....

• #343   14. jan 2009 Shibby - det er en debat i et åbent forum - dermed er det tilladt at blande sig lige så meget man vil :o)
    Og jeg blander mig af årsagen : Jeg hader at se når folk lukker øjnene for sandheden ..

Jeg hakker ikke på dig - som sådan ! ;o)
    jeg prøver bare at banke lidt fornuft ind i dig :o)
    og nej jeg siger ikke du intet ved, men siden du lukker af som du gør, så ved du ikke nok :o)

• #344   14. jan 2009 for stamtavler - *GG* du har så ret :o)

Nu vil jeg også smutte i seng :o)

• #345   14. jan 2009 * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley * synes bare det er mærkeligt at du kommer, og hakker på folk.. og jeg lukker ikke øjene for sandheden.. her sagt at jeg ikke kan svare på hvor ren min hund er, og sådan er det. men beskyld den for at være pit skal i ikke....... for så skal i da lige tænke på hvor meget pit der er i jeres. og ingen gider og en se at der kan fødes amstaffer med rednos farver... og ja jeg ved da ikke om sparco har en olde mor der er rednos det KAN jeg da ikke svare på.. og det er da da heller ikke andre der kan om deres hunde... i glemmer at jeres hunde kunne også ha vært røde/blå el lhvid... når der ingen tavle er.. men mener stadig det er en sjælden hed.
    ja LAD VÆRE MED AT HAKKE PÅ MIG DET FOR DU IKKE EN SKID UD AF. synes du skal se lidt på at de andre ikke tror på en. for der er mange der ikke tænker over hva deres hund er...

• #346   14. jan 2009 Jeg skal lige svare på den der ;o)

Jeg snakker pænt nok og i en ordentlig tone, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skal det ? :o)

Jeg gider ikke svare på alt det med renlighed, osv. - den snak gider jeg ikk eblande mig i, udover at jeg er meget enig med en del af dem der er herinde ;o)
    Andet gider jeg ikke sige til det, så lad nu være med at sige jeg siger dit og dat ikke ;o)

• #347   14. jan 2009
    For stamtavler! .neej jeg er højte skræk. såå det få du mig fandme ikke til.. og jeg svømmer ikke så godt.. såå det er ikke noget du få mig til smiley nat nat

• #348   14. jan 2009 * M&J - Elsker sin puttetrold.. smiley *
    du skal de ikke komme her og tro du kan hakke på mig. når du kommer ud af det blå.... det etr bar det jeg siger ikke andet... såå ind se det... jeg snakker også pænt ind til folk pisser mig af. så for de det af hvide. og ved du hva det vil jeg helst. end gå bag ryggen på folk..... smiley ved ikke hvordan du har det med det. men løgne og bagtaler rig kommer man ikke langt med.. men i må sov godt....

• #349   20. jun 2009 folk og alle deres fordomme ! .... min hund blev overfalder af to store labradore for 14dage siden og bidt utallige gange men har det været i station 2 ??? haved det været min hund så haved det været på forsiden af alle landes aviser pga da er lidt amstaff i ??? prøv at styr jeres paranoia engang

• #350   20. jun 2009 Så kan du måske tage skyklapperne af, Christian ;o)

Så kan det være, der faktisk kan komme dialog, som fører til noget.

• #351   20. jun 2009 Christian

Var det så voldsomt at du måtte til dyrlæge og melde det til politiet og ekstrabladet? Ellers ved jeg ikke lige hvordan du forventer at det skulle komme i fjernsynet.

• #352   20. jun 2009 Christian: så du tror at fordi man reagerer på at en muskelhund har overfaldet en anden hund, så er man ligeglad med andre overfald?
    Og når der bliver oprettet en pittbulll herinde, er vi så ikke i vores gode ret til at følge loven?
    hvis ikke, hvem skal så lave reglerne? Er det dig?

Kommentér på:
hund afvist pga. race!

Annonce