{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slut med hunde uden ører
  • #1   16. jan 2009 HURRA HURRA smiley

• #2   16. jan 2009 Har godt hørt om det!
    Det er rigtig godt!

Så må de store kenneler bare få travlt med at sørge for at de udenlandske IKKE kuperer hvalpe der skal til DK...

Og der skal gang i tapen..

• #4   16. jan 2009 Men der er stadigvæk mange der vil få det gjort, da de ikke render på udstillinger med deres hunde.
    Det skulle forbydes totalt.

De skulle udlevere bøder eller tage hunden fra dem der fortsat vil gøre det.

• #5   16. jan 2009 ja somsagt det skulle jo komme før eller siden . og det var alle nok klar over . forstår bare ikke en brik af de ikke kunne vente til efter verdensudstillingen i 2010 .
    Men sikke alle de penge de udenlandske hunde's ejere kan sparer ..

• #6   16. jan 2009 Lone: Jamen det er jo forbudt i forvejen, det her er en stramning af loven smiley

• #7   16. jan 2009 Chalotte - du har en poiente.
    Men tror du ikke der er mange der er "gør-det-selv" folk?
    Syns mange af dem ser skamferet ud nemlig

• #8   16. jan 2009 Men det kommer jo nok til at være som det gjorde med forbudet af halekuperede hunde .

at hunde født inden for et hvis år tal kan udstilles videre .
    men "nye" hunde født efter det år kan ikke udstilles .
    så man skal nok ikke regne med at efter den opstramning kommer at det så er helt slut med at se ørekuperede hunde på udstillinger . det må man da i hvertfald ikke håbe da i hvertfald over halvdelen af amstafferne på udstillingerne er ørekuperede ..

• #9   16. jan 2009 jeg tror nu ikke politikerne bekymre sig om verdensudstillingen smiley de tænker nok mest på at få et forbud snarst

• #11   16. jan 2009 sååå starter det igen .. tralalala .

hopper ud igen .. skal på arbejde . hygge .

• #12   16. jan 2009 Det lyder da godt! Så kan det da være folk begynder at tænke...

• #13   16. jan 2009 synes bare det skulle forbydes helt så. ingen hunde er tilladt i dk uden hale og øre, slut. men hvad så med de udlandske hunde som kommer på danske udstillinger med deres udlanske ejer er de så ikke velkomme på vores udstillinger mere?? synes ikke det er helt iorden. synes også det er ærlig hvis man får fingerne i en rigtig lækker hund fra udlandet som måske er vosken den kkan man så ikke bruge til noget, da ma ikke kan få den avlsgodkendt. synes der skulle kunne søges dispentaion på en eller anden måde så

• #15   16. jan 2009 iben k nu er der jo regtig mange hunde uden hale i danmark og det er jo lovligt så skulle de ikke holdes uden for men kan godt forstå vis det med klippede øre bliver helt forbudt da jeg ikke ser nogen grund til det

• #17   16. jan 2009 Synes som sådan at forbudet er ok, men tvivler på, hvor megen effekt det vil få. Det forhindrer jo stadig ikke at det bliver gjort mange steder alligevel. Det er nok ikke størstedelen af de hunde, der er importeret med kupering, som ville komme på udstillinger under alle omstændigheder.... og så er man jo lige vidt smiley

• #18   16. jan 2009 Syntes også nærmere at det skulle ulovliggøres at importere kuperede hunde....

• Jojo B
    Jojo B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
    #19   16. jan 2009 Det skal selvfølgelig starte et sted, men jeg ser bare ikke udstillingshundene som dem med det største problem.
    I mine øjne er det alle de "seje" hjemmeskamferede polske hunde, der skal gøres noget for først.
    En Dkk hund har da trods alt haft en professionel til at udføre indgrebet

Men en rigtig god start, det er det da.

Og en lille tilføjelse... En kuperet dober er stadig gudesmuk i mine øjne

• #20   16. jan 2009 Er det ikke ret dårligt lavet på hunden i artiklen? man kan jo se selve kødet .. ;s

• #21   16. jan 2009 tror bare det er svært at få folk til at holde op med det.
    der der som sagt er et "modefænomen."

• #22   16. jan 2009 Hold op det er åndsvagt. Jeg er MEGET imod kuperede ører, men at sige det hænger sammen med udstilling og det florerer mest i den verden er da det mest tåbelige jeg længe har hørt. Hvad med alle de brian'er der skærer ørerne af med en køkkkenkniv eller kører hvalpen til polen og får det ordnet der, alle disse hunde uden stamtavle som folk bare har købt for at se seje ud.
    Hvad med at bruge krudtet på at få fat i dem istedet???
    Når der nu aldrig bliver brugt et øjeblik på bedre hundevelfærd i Danmark så synes jeg da godt nok det her er det mest tåbelige sted at sætte ind....Start dog hvor det virkelig er relevant og virkelig batter....

• #23   16. jan 2009 Ej, jeg nægter altså at tro på at uidstillingshunde sætter trenden. Udstillingshunde er en lille niche for sig som folk ikke ved en disse om og som udgør en minimal procentdel af det samlede hundehold i dk.

• #24   16. jan 2009 Enig med, In love smiley

• #25   16. jan 2009 Måske er det ikke udstillingshundene, der er det største problem. Men det er da en start.

• #26   16. jan 2009 juhuuu!

• #28   16. jan 2009 Iben R
    Det gør de inde på linket. citat "Da der er en nær sammenhæng mellem ørekupering og udstilling af hunde, vil et udstillingsforbud ......"

• #29   16. jan 2009 Ja og hvorfor skal udstillingshundene ikke gå foran med et godt eksempel.

• #32   16. jan 2009 Iben R - Jeg tror bare stadig, at det var meget mere accepteret i udstillingskredse tidligere at f.eks. doberman og boxer blev kuperet, og det var nærmest standard. (Dengang var bl.a. AST knap nok kommet til landet) Da det så blev forbudt, accepterede man stille og roligt den nye standard. Det er et helt andet miljø de fleste ørekuperede hunde befinder sig i idag - De er i mange tilfæælde langt fra DKK og udstillingers rækkevidde.

• #33   17. jan 2009 Britta : modstand mod forbudet eller mod kupering?? Og kan du uddybe/begrunde det du mener?

• #35   18. jan 2009 Det er netop det som Theo skriver, jeg også prøvede at udtrykke.

Britta : Så længe kupering bliver gjort på den rigtige måde hos en ansvarsfuld dyrlæge, mener jeg heller ikke det er synd for hunden. Jeg har bare svært ved at se formålet med det.

• #37   18. jan 2009 Mine bliver halekuperet - og det er mest det de er et fremmed sted - i fremmede hænder og sakselyden de reagerer på. De fleste siger ikke et dyt. Deraf udleder jeg de ikke lider.

• #39   18. jan 2009 Nu er ørerne heller ikke dem der kommer til skade.
    Og Rottweileren har jo en bastant hale med pels :o)

• #40   18. jan 2009 Britta

Du skriver: Jeg kan ikke se forskel på at avle racer der har den ene eller anden skavank, der påvirker deres liv, og så det at vi ørekupere. Alt sammen er noget vi gør for at få et udseene vi vil have.

Jo - stof til eftertanke!

• #43   18. jan 2009 Theo

Kunne dit synspunkt så være et bud på det kun måtte være fx DKK hunde der måtte have kuperet ører?

• #45   19. jan 2009 Jeg er tilhænger af der skal fremvises en attest til DKK på hvem og hvor hvalpene er kuperet.

• #47   19. jan 2009 Jeg kan heller ikke se at man kommer roblemerne til livs, ved blot at forbyde kuperede hunde i at blive udstillet. Da når man stadig ikke ud til dem som mere eller mindre ulovligt importere kuperede hunde, eller dem som får det lavet "udenom systemet". At forlange en dyrlægeattest på hvor kuperingen er foretaget synes jeg er helt fint, men det udelukker stadig ikke, at alle dem, som køber billige hunde i udlandet, kan finde på at få dem kuperet uautoriseret. Så m.h.t. den foreslåede lovgivning, giver det i mine øjne ingen mening. Man går efter den forkerte målgruppe.

• #49   19. jan 2009 Britta - Jeg kan kun give dig ret i at det er værd at tænke over, hvad det egentlig er man bevist avler på. Jeg så et klip på Viasat Nature i eftermiddags omkring uønskede egenskaber ved racehunde. Fik desværre ikke set ret meget, men de nævnte bl.a. at i USA er ca hver 3. dalmatiner døv; mange Chier, GD'er og en race som jeg ikke kan huske lider af hjertefejl, EB kan sjældent føde naturligt og lider ofte af både vejrtræknings og hudproblemer etc.
    Så er det man tænker: Hvor går grænsen mellem hvad vi mennesker synes er kønt, flot eller sjovt at se på og hvad der er til hundenes bedste og fremmer de optimale egenskaber hos de forskellige racer?

• #50   19. jan 2009 Britta - Ja det er dobbeltmoral. Men jeg opfatter så ikke mig selv som særlig dobbeltmoralsk, for jeg kunne ikke finde på at købe hverken en EB, Mops, hvid boxer, merle Poms m.m. eller en øre eller halekuperet hund. Jeg har haft perserkatte, men gik efter opdrættere som bevidst aavlede på de "langnæsede", da jeg ikke kunne tage de lidelser som de flade næser giver de stakkels dyr.

• #51   19. jan 2009 Jeg har før spurgt og har aldrig fået svar, men prøver igen: Hvad er det praktiske formål ved ørekupering???

• #54   19. jan 2009 Er så enig Mette, men havde mere brug for et svar fra dem der taler positivt om det herinde.

• #57   19. jan 2009 Kan bare ikke se logikken i at fjerne noget der er naturligt og har et formål for hunden.

• #59   19. jan 2009 Sterilisere hunden har jo et praktisk formål smiley

• #63   19. jan 2009 Jeg har også valgt at Cæsar ikke skal kastreres.
    Men synes egentlig slet ikke det kan sammenlignes at man vælger at kupere en hund og kastrere.

• #65   19. jan 2009 Fordi at kupere kun har 1 formål: UDSEENDET!!!!!!!!

• #67   19. jan 2009 Du neutraliserer ikke pga. af udseendet!!

• #70   19. jan 2009 Mener stadig der er kæmpe forskel, man kuperer da ikke BARE fordi det ser pænere ud!! Så må man sgu købe en tøjbamse at klippe i!

• #75   19. jan 2009 Jeg synes jeg har fortalt hvorfor jeg mener der er stor forskel, gider simpelthen ikke forklare det mere!

• #76   19. jan 2009 Theo - ja jeg kan kun bifalde din indsigt i din egen formåen.
    Godt tænkt

• #77   19. jan 2009 Det lyder da som et dejligt tiltag, synes det er at udøve overgreb på dyr at gøre det for udseendets skyld.
    Har altid været imod kupering af både hale og øre, men med hensyn til halen har mit synspunkt ændret sig siden jeg har fået aslan og jeg forstår nu hvorfor det kan være nødvendigt at halekupere visse racer.
    Aslan har igennem de sidste 3 måneder konstant slået halen til blods fordi den er så tynd og lang, han har ydermere brækket spidsen så den stikker den forkerte vej. Det synes jeg også er synd, og har det så skidt hver dag jeg kommer hjem til min glade hund som så ender med at pive fordi halen gør ondt selvom vi gør vores bedste for at binde det ind og dimesdutter så der ikke går hul - det er bare heller ikke værdigt for hunden at rende rundt med indbundet hale resten af dens liv. Vi har nu valgt i samråd med dyrlægen at amputere hans hale for at forbedre hans livskvalitet. Vi er bange for at det bliver svært at have en hund uden hale da folk måske kunne tro at vi har gjort det af forkerte årsager. Jeg føler vi frarøver ham et sanseapperat, som halen jo er, men når man stiller tingene op er det bedre en en evt, betændelse i såret som spreder sig til resten af kroppen... Puha...

• #78   19. jan 2009 Vil lige rette Britta.

Det skal være senest på 3. dagen - og det tager et nano sekund :o)
    Mht fantomsmerter er det ikke bevist.
    Og giver dig ellers helt ret.

• #79   19. jan 2009 Det er altså ikke rigtig Britta. Sorry - jeg har jo selv hunde der bliver kuperet og har kendt til kupering gennem ret mange år.
    Mine bliver det inden et døgn.
    Kun hvis der er svagelige hvalpe venter man.

Jeg har kendskab til flere der er "efterkuperet" og har aldrig set eller hørt de har ændret natur eller "ledt" efter deres hale.

• #81   19. jan 2009 Præcist :o)

• #82   19. jan 2009 Iben R: Jeg er fuldstændig enig!!!!

• #84   19. jan 2009 men vi neutralisere jo heller ikke mennesker forde der er nok mennesker

Og her er et nyt debatemne Britta :o)

• #87   19. jan 2009 Britta: Ja det er netop en af grundene til at jeg som jeg skriver har ændret synspunkt mht halekupering af visse racer fra små af da det netop har en årsag. Det kan være svært, tror jeg, for folk uden racer hvor halen kan blive et MEGET stort problem at forstå nødvendigheden af halekupering. Dog mener jeg stadig det er et overgreb på hunden som jeg helst ikke ser gjort, men i nogle tilfælde kan det være nødvendigt. Det er ikke kun fantomsmerterne jeg er bange for, med halen mister han sin styrepind for at sige det klart, halen fungerer jo som et slags navigationssystem for hunden, en del af balancen, og hvis den bliver kuperet som lille lærer den at færdes uden den balance styrepind men det kan også blive et problem for aslan, det kan han med tiden lære at kompensere for. Men alternativet med en betændelse som i værste fald kan gå i rygsøjlen så tager jeg det her valg for min hund, ved endnu ikke om vi tager hele halen eller kun det yderste stykke, det afgør vi hos dyrlægen imorgen...

• #88   19. jan 2009 øhm? er det ikke bedere det lovligt også det bliver gjort ordenligt end der er nogle syge folk der gør det selv?

• #89   19. jan 2009 Det er godt at DKK nu siger de ikke vil have dem på udstillinger mere, men at det er slut med kuperet øre tvivler jeg desværre på

• #90   19. jan 2009 Jeg kan ikke se et problem i kuperet ører, hvis de er lavet under ordenlige forhold og af en dyrlæge...

Ej heller halekupering har jeg noget imod... hvis bare det igen er gjort ordentligt og under ordentlige forhold...

Kender da 2 dobbere, med både kuperet haler og ører... de er skam smukke... og så vidt jeg ved har de ingen gener af det...

derudover kan en hund med helt nedskårede, eller skal vi kalde det helt afskårede ører, have problemer med evt. regn o.lign... det er synd...

Kommentér på:
slut med hunde uden ører

Annonce