{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

HOLD STYR PÅ DEN HUND!!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

synes lige i skulle videhvad der sker her i min by :
EN HUNDEEJERS VÆRSTE MARERIDT

Inge Schellerup så
magtløs til, da en
rottweiler for en ude
siden ruskede og bed
hendes lille sorte
skottehund Malte til
døde. Politiet overvejer
stadig sanktioner mod
rottweilerens ejer


En hundeejeres væreste mareridt.
Det må være at opleve sin lille hund blive bidt og rusket til døde.
Inge Schellerup på Skovgaardsvej har, en uge efter at familens lille sorte skotske terrier Malte led denne skæbne efter mødet med en løs rottweiler, stadig mareridt og sover dårligt.
- der kører en video inde i mit hoved med denne kæmpe-kæmpe hund og min lille hund, der bare skriger i smerte, da de store store kæber lukkede sig om dens ryg, besriver Inge Schellerup den hyggelige luftetur med terrierne Malte og Glen, der så endte så brutalt på Morvillesvej.....








politiet overvejer om de skal aflive rottweileren...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HOLD STYR PÅ DEN HUND!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   16. jan 2006 dette var kun et lille klip fra den tekst der var

  • #3   16. jan 2006 Hvorfor bliver der ikke givet en ORDENTLIG straf til ejeren..det er da for fanden ejerens skyld, at den hund overhovedet kom i nærheden af den lille hund!!!!

    Men hvor er det frygteligt...puhha nej...mangler ord.


  • #4   16. jan 2006 Ja, jeg er enig i at den skal aflives. En hund, der kan finde på at gøre sådan, er ikke rask i hovedet... Sådan er det bare.

    Stakkels ejeren af skotten, det må være frygteligt at stå magteløs og se ens hund blive slået ihjel - føj.


  • #5   16. jan 2006 Jeg forstår SLET ikke, at det kan tage SÅ lang tid at overveje...? Den skal da aflives. Undrer mig, hvis politiet ikke gør det, hvorfor gør ejeren det ikek selv smiley -det er da DYBT uforsvarligt, at ha' sådan en hund gående rundt. smiley

    Øv, hvor er det tragisk!!


  • #6   16. jan 2006 hun har også købt en mundkurv til den....
    men hun siger at hun tabte snoren og samtidig siger hun også at hun kastede snoren efter den fordi at hun faldt


  • #7   16. jan 2006 jeg kunne slet ikke forestille mig hvad jeg ville gøre hvis mine hunde blev overfaldet og skambidt til døde, kan ligefrem høre skrigene og frugten i øjne på dem... så hjælp mig da mor... nej gud for syndt for ejeren, den skulle bare omgående aflives den hund, man må sku kende sin hund så godt at man ved hvad den kan og ikke kan, og se tegnene før det er for sent!!!

  • #8   16. jan 2006 kisser : min bror har selv en rottweiler og den er rigtig sød og den er også bare blevet større end sidst at jeg så den

  • #9   16. jan 2006 kisser : den har engang ødelagt min anden brors mp3'er men de havde heldigvis forsikring så han fik penge for den og så fik de lov til at få den gamle og man kunne stadig høre musik på den

  • #10   16. jan 2006 Viser jo endnu engang fornuften i at indføre en eller anden form for kørekort til hunde - for visse mennesker har tilsyneladende ikke fattet at en stor stærk hund kræver en konsekvent og retfærdig fører.
    Kan bare ikke lade være med at tænke på hvad det er for en opdrætter der vælger at sælge en hund til sådan en idiot som den dame.
    Og hvordan kan hun lade være med at aflive den ? Det må da ikke være rart at have en hund der har bidt en anden hund ihjel, eller hvad ?

    Kan bare heller ikke lade være med at tænke på at hvis Rotweileren var endt et ordentligt sted fra starten af, havde den jo aldrig kommet på forsiden af nogen avis !!

    Folk gennemtjekker priser, forbrug, holdbarhed osv osv hvis de skal ud og købe en vaskemaskine, et komfur eller lignende, men er det "bare" en hund man skal ha virker det squ nogengange som om man ser et billede af en, synes den er flot, og så skal man bare ha sådan en .. helt uden at undersøge hvordan racen er. Det virker så tomhjernet og uigennemtænkt ..

    .. men man kan jo altid bare aflive den og få sig en anden, eller ... ????


  • #11   16. jan 2006 Jeg er også af den mening at hunden skal aflives, helt klart, men har selv været ude for noget lignende 2 gange med Mille, og kan ikke lade være at tænke på ejeren af rottweileren. Det med Mille endte heldigvis ikke så tragisk.

    Mille blev overfaldt 2 gange af en rottweilerblanding der bor på en anden stikvej til vores vej. Jeg ville jo at hunden skulle aflives og vi var tæt på at melde det til politiet.

    Da vi senere hørte at den havde været efter en hvalp (skrev det herinde engang), var vi, i hvert fald jeg, endnu mere overbeviste.

    Især da vi hørte at den også var aggresiv overfor børn der kommer forbi.

    (Den er ikke aflivet i dag)

    Men ejerne elsker den, selvfølgelig gør de det. Og af fare for at sige noget forkert, så går ejeren da ikke hen og får sin hund aflivet med det samme. Det forstår jeg på en måde godt. Sad vi i samme situation ville vi så ikke også tænke meget over det?

    Sommetider virker det så nemt at spille bagklog og sige: "Hvis det var min hund, så var den blevet aflivet!" Siger vi ikke det, fordi vi ved, at vores hunde er opdraget ordentlig (sommetider: eller hvad?), så vi ved at det ikke sker, men det kan vel ske...

    Jeg føler med begge parter, for ejeren til rottweileren må da virkelig også have det dårligt.

    Stakkels hund der gennemgik den skæbne. Det er trist at høre når sådan noget sker :o(


  • #12   16. jan 2006
    Jeg føler med hende. Det er noget af det værste man kan opleve. Hvor er det dog synd.

    Hunden skal aflives. Helt bestemt og så skal ejeren have frataget retten til at hvae hund i nogle år, så det ikke kan gentage sig. Det er min menning.
    --------------------------------------------------------------------
    Men nu tænker jeg, hvis det var en amstaff. der havde gjordt dette. Så ville det være helt galt.

    Alle hunde kan finde på dette, ikke kun kamphunde..




  • #13   16. jan 2006 Du er helt klart et sødere menneske end jeg ... som jeg har det går ALT min sympati udelukkende til ejeren af den lille Skotte.

    Er dem med Rotweileren kede af det ... too bad .. jeg føler på ingen måde med dem.

    Skal jeg føle med nogen i deres "familie" er det Rotten - for den har da tilsyneladende aldrig fået en ordentlig ledetråd i sit liv siden den kan overreagere så voldsomt på en lille hund der ikke kan udgøre nogen reel trussel for en Rotweiler der ellers hviler i sig selv, og har det nødvendige overskud.

    Enig med dig i at det må være forfærdeligt svært at aflive en hund man er glad for - men ondt af dem med Rotweileren kan jeg altså bare ikke ha´.




  • #14   16. jan 2006 min sidste kommentar var selvfølgelig til Rikke S .. :o)

  • #15   16. jan 2006 Martine: Nærmest enig med dig, bortset fra det, at jeg ikke har en smule ondt af rottweiler-ejeren ;o)

    Jeg ville også ønske at den rottweiler havde fået den ordentlige opdragelse, der gjorde at dette højst sandsynlig ikke ville ske.

    Du skulle høre mig dengang Mille var blevet overfaldet. Jeg ville have at den hund skulle aflives, men andre herinde fra mente noget helt andet, og de fik mig nok til at se lidt på det *S*

    Rottweileren skal aflives, ja.

    Tråden jeg omtalte: (link fjernet)

    Så kan du se, at jeg er af samme mening, men alligevel ikke kan lade være at tænke lidt på rottweilerejeren.


  • #16   16. jan 2006 Tror min mening er sådan, da jeg ikke kender hundene, ejerne eller noget. Du kan jo se at jeg er fuldstændig enig med dig i den tråd hvor jeg kender hunden og ved hvad den ellers har gjort.

  • #17   16. jan 2006 Rikke > vi kan vist ikke rigtigt blive uenige der :o)

    Jeg bliver bare så enormt harm på mennesker der absolut skal ha en "jo-større-jo-bedre"-hund, for så derefter at finde ud af at de faktisk ikke kan styre den, og det nok havde været bedre med en lidt mindre hund med et "mildere" sind .. og hvem står tilbage med l..... i hånden ??? Hunden, for det er den der skal aflives ..

    og det er altså den jeg føler med - ikke de idiotiske ejere som kunne og navnligt BURDE ha sat sig bedre ind i tingene, og ikke anskaffet sig en hund som de overhovedet ikke evnede at styre ordentligt.

    Så faktisk er de jo skyld i ikke bare et, men reelt to "hunde-drab" .. så jo Rikke, du er MEGET sødere end mig .. jeg kan bare ikke føle med dem :o)


  • #18   17. jan 2006 Det er jo ejeren der har ansvaret, og den seriøse og ansvarsfulde ejer vil aflive hunden, for er det sket én gang, så kan det ske igen.

    Men desværre er der ikke mange ejer, der tager dette skridt, at lade hunden aflive. Det påhviler myndighederne Politi at lade hunden aflive for ejerens regning - istedet for at køre kort proces.

    Det med Kørekort til hund er et udmærket forslag, det har været oppe at vende et par gange.

    Det skulle indføreres ved lov - at hvis man vil være hundeejer - så møder man op på træningsbanen i de foraskellige hundeklubber / foreninger - går der en rum tid UDEN HUND, for at lære at omgås andre både dyr og mennesker - få noget teori - og ikke mindst så vil man også finde ud af hvilken hund der evt. passer til en. Og når man først har været på sådan et kursus - kan man først gå ud og anskaffe sig en hund.
    Dette er måske vejen frem.



  • #19   17. jan 2006 Min mor siger også at da jeg var en lille baby, boede der en stor voldsom hund et stykke væk fra os som plejede at være sat fast i en snor i haven og den havde også engang bidt en anden lille hund ihjel ..
    Så en dag da hun var ude at gå med mig i barnevogn, kom den der store hund .. Og hun blev så bange, men hun skyndte sig bare forbi uden at se den i øjnene ..


  • #20   17. jan 2006 Martine: Den sidste sætning du skrev "Så faktisk er de jo skyld i ikke bare et, men reelt to "hunde-drab"", så kan jeg lige nu se hvorfor vi nu er helt enige ;o) Der er jo noget om det, for aflivet, bliver rottweileren jo nok.

Kommentér på:
HOLD STYR PÅ DEN HUND!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce