3.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hypoglycemia (lavt blodsukker) Hypoglycemia (lavt blodsukker)

Jeg har lige haft min 11 uger gamle Yorkshire terrier indlagt med slem mavekatar. VagtDyrlægen valgte at indlægge hende og give hende antibiotika og derefter væske. Desværre glemte han at ta højde for at små yorkshire terrier har let til at få Hypoglycemia (lavt blodsukker) - det kan være pga hun ikke spiste i over 8 timer eller choket ved at være indlagt, behandlet. Så ½ døgn efter vi fik hende hjem "dykkede" hun, det var så galt at hun var ved at dø af det.

Efter behandling med glykosedrop og væskedrop, tvangsfodring med honning og vådfodder er hun nu frisk til at komme hjem.

Vi har så fået at vide at vi altid skal ha honning i huset så vi kan give hende lidt hvis hun bliver sløj.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hypoglycemia (lavt blodsukker)
  • #1   30. jan 2009 puha lyder ikke sjov... Det var godt nok ungt at få konstateret sukkersyge... Ligger det til familien eller er det rent uheld?

• #2   30. jan 2009 Puha, det må have været en forskrækkelse. Godt at dyrlægen trods alt fik opdaget misereren og sat hende i behandling.

Og også super, at I nu er opmærksomme på hendes tendens til lavt blodsukker, så I kan forebygge at det sker igen.

Camilla - sukkersyge? Så vidt jeg kan læse er det kun Hypoglykæmi, hunden lider af.

• #3   30. jan 2009 Camilla - jeg læser ikke noget om at hvalpen har sukkersyge. Den er behandlet for lavt blodsukker som opstår af at hvalpen ikke har spist i mange timer. Dette sker også for mennesker uden at de har sukkersyge.

• #4   30. jan 2009 Ja det var noget af en ubehagelig oplevelse

Nej Cookie har ikke sukkersyge, det er en tilstand der kan ske for meget små hunde. Man er dog mest obs på at det kan ske for chi's

Du kan læse om det her
    (link fjernet)
    vh Pia

• #5   30. jan 2009 haha godmorgen til mig.. Kan godt se nu hvor jeg får gnedet mine øjne at jeg ikke ku læse... Læste det som at hun både havde lavt og højt BS.....
    Men stadig ikke nogen rar oplevelse....

• #6   30. jan 2009 Hvordan kan man se på en hund at den har lavt blodsukker?

• #7   30. jan 2009 Det kan også ske for mennesker og typisk for folk, der er på ´forkert´ slankekur - det er bl.a. derfor vi har bedst af at spise mellemmåltider og holde fast i 3 hovedmåltider smiley

• #8   30. jan 2009 Jeg har får lavt blodsukker ca 4-5 gange om ugen, og det er s.... irreterene.

• #9   30. jan 2009 jeg ryster og får kold sved og bliver mega træt bagefter, men hvordan reager hunde?

• #10   30. jan 2009 Hunden reagerer ved at blive som et spædbarn med for høj feber der ikke er kontaktbar.

Den kan ikke holde sin vægt oppe på benene,
    ørerne falder ned på siden,
    øjnene bliver slørrede og senere kan man slet ikke få øjenkontakt.
    Gummer og tunge taber farve
    Den får små ticks (ryk) i kroppen
    Temperaturen er unormal lav

Dette er bare de symptomer der gør at vi kan genkende det.

Men opdager du at din yorkie bliver svag, og har du mistanke til Hypoglycemia, så få den til at slikke på noget honning eller smør det i munden på den, giv den lidt vand med en teske og sørg for den kommer til dyrlægen.

• #11   30. jan 2009 ok

• #12   30. jan 2009 er det kun små racer der får det? og hvorfor

• #13   30. jan 2009 Så vidt jeg kan læse mig til er det kun de små racer der får det.

Jeg kan forestille mig at "importhundehvalpe" også kan være i farezonen fordi de er fjernet fra moderen for tidligt.

Men jeg må indrømme, jeg ved det ikke

• #14   30. jan 2009 Pia... det er faktisk de samme symptomer mennesker får ved ekstremt lavt blodsukker, hvilket enhver med insulinkrævende diabetes nok har prøvet. Årsagen til disse symptomer er, at hjernen konstant har brug for sukker til at opretholde kroppens normale funktioner.

Hvor er det godt hun er frisk igen smiley

• #15   30. jan 2009 Nu har jeg set papirerne på hvad vagtdyrlægen har behandlet cookie med, de 2 dage hun var indlagt og han har IKKE givet hende glykose. Havde han givet hende det, havde vi undgået den sidste ubehagelige oplevelse samt 2200 kkr. mere til dyrlægeregning - mildt sagt er jeg RASENDE! Jeg bruger ALDRIG dyrlægen i Hinnerup mere!

• #16   30. jan 2009 syntes du skal klage til ham. så han ved du er utilfreds

• #17   30. jan 2009 Det er bestemt også min plan, ikke nok med jeg kan komme af med min galde. Måske det også kan hjælpe en anden lille hund der kommer til ham....

Kommentér på:
Hypoglycemia (lavt blodsukker)

Annonce