{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.557 visninger | Oprettet:

min hund ødelægger ting. {{forumTopicSubject}}

nu har der ikke været noget i meget længe med vores lille nye hund.

men nu har den været i vindus karmen og ødelagt en masse ting. blomster og pynte ting.... det er 4-5 dag i træk... den er 5 måned.. når vi er hjemme er der slet ikke noget?

den anden hund vi har laver slet ikke sådan nogle ting???

hva kan vi gøre er der et godt råd Hjælp...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund ødelægger ting.
  • #1   5. feb 2009 Fjerne de ting, han kan finde på at ødelægge eller lukke ham ind i et mindre rum, hvor alle de fristelser ikke er....

  • #2   5. feb 2009 Der kan være mange grunde til ar hunde ødelægger ting. Det kan være seperationsangst eller det kan vare at tingene i din vindueskarm bare var for fristende. Men i første omgang kan du bare fjerne ting der kunne være fristende.

    Har du trænet alenehjemme med din hvalp?


  • #3   5. feb 2009 Lyder til at jeres hund er kommet i lømmelalderen. Det vil den være on and off til den er fuldt udvokset i 2-2½ års alderen.
    I lømmelalderen er der mange hunde der glemmer allerede indlært adfærd. De bliver destruktive, nogle bliver urenlige, nogle stikker af etc. Indlæring kan i denne periode være så godt som umulig.
    I må igang med alenehjemmetræning forfra og ligeledes holde alt andet træning ved lige. Det går over igen men kan være ret så træls mens det står på.

    Min Kia har smadret for små 45.000 kr. i hendes 2 første lømmelaldre :o(
    Hun har smadret vægge, klinkegulv, køleskab, komfur, støvsuger, boremaskine, kaffemaskine, elkedel, brødrister og en hel masse andet ... Heldigvis har den sidste været noget nemmere og håber at den næste bliver lige så "nem".


  • #4   5. feb 2009 Sanne M: Så er det ligepluseligt meget dyrt at være hundeejer. *gg*

    Mine har heldigvis ikke været så slemme, men Asta kan da nå det endnu hun er kun 8 måneder.


  • #5   5. feb 2009 vi har trænet med den......

    dog når min kæreste smutter piver den helt vildt.. selv om jeg er hjemme med den anden hund? det er ikke hver gang men nogen gange...

    og når vi går med den anden hund alene nogen gange og en a os er hjemme ved hunden er den helt vild?

    vi har forsøgt en masse ting så håber på en masse forslag??

    det er vores lille leif vi snakker om... Nala den store hund laver slet ikke sådane ting.



  • #6   5. feb 2009 Anne Julie: Jeps ... Har hørt at mange schæfere og blandinger heraf er sådan og ligeledes kamp/muskelhunde og blandinger heraf ... Men det må man jo så tage med selvom det er surt at hun har detrueret en stor del af mit dengang nyrenoverede hus :o(

    Kevin: Der er vidst flere problemstillinger i det du skriver.
    Jeres hunde, særligt den lille skal lære at være alene.
    Både helt alene uden hverken den store hund eller jer i nærheden og alene med jeres store hund.
    Du kan finde en masse om almen alenehjemmetræning hvis du søger i forum eller på google ...

    Hvis hunden er urolig når din kæreste ikke er der, men rolig sammen med din kæreste når du ikke er der så er det fordi du ikke har samme forhold til hunden som din kæreste og så må du i gang med at træde i karakter mht. førerskab, tilldsøvelser, fodring og træning.
    Hvis den er urolig lige meget hvem af jer der forlader flokken så kan det være almen separationsangst og så skal I i gang med selvstændighedsstyrkende øvelser.

    Jeres yngste hund er sikkert stærkt forbundet til jeres ældre hund da hunde ofte knytter sig stærkere til en artsfælle end de gør til mennesker. Her må i lære hunden at være uden den anden hund, igen selvstændighedsstyrkende øvelser.

    Men hvis I føler i står på bar bund så få fat i en adfærdsdims. De fleste af os herinde er jo "bare" almene hundeejere/elskere så vores råd bygger på egen erfaring ...


  • #7   5. feb 2009 Anja: Der skal IKKE grines, nej der skal ikke ;o)
    Hun trak en gryde ned fra komfuret som så ramte lågen til komfuret og fik mere fart på og derpå smadrede ned i gulvet og ødelagde nogle af klinkerne :o(

    Meget af det hun har ødelagt har jo været min egen skyld fordi jeg ikke havde forudset at hun komme til de forskellige ting. Hun har også ødelagt spisestel til 12 personer da hun udover ovnen og køleskabet har luret mig af hvordan man åbner køkkenskabene og skufferne. Hun tager simpelthen forsigtigt ved håndtaget med tænderne og trækker :o(
    Næste gang vil jeg gerne have en uintelligent hund TAK :o)

    Hun har smadret så mange ting som jeg ikke alle kan nævne fordi det tager for lang tid ...


  • #8   5. feb 2009 Sanne: Håber si du passer godt på din DYRE hund ;O)

    o0O(FNIS)


  • #9   5. feb 2009 Hæh he. Hun er alle pengene værd den lille lømmel :o) Så skal nok passe godt på tossekøteren :o)

Kommentér på:
min hund ødelægger ting.

Annonce