{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

lære hunden at løbe ved siden af cykel {{forumTopicSubject}}

ja det er det jeg prøver på med noddie, meeeeeeeeen det går ikke særlig godt *G* jeg er meget glad for vi starter på en græsplæne for han har godt nok væltet mig mange gange ved lige at stoppe, eller pludselig flå mig til siden..

hvordan pokker lærer jeg ham det ? - synes det kunne være skønt at vi ku tage en lille tur engang imellem sammen, da jeg ikke må løbe men stadig ska holde mig i god form..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lære hunden at løbe ved siden af cykel
  • #1   27. apr 2009 Kan han gå på plads uden cyklen? Og blive der vel at mærke hehe
    -hvis ikke, så er det der jeg ville starte.

Hvis han kan det, så start med at trække cyklen, og self have Noddie på den rigtige side. Lær ham at plads osse gælder når cyklen er med (lad evt cyklen være imellem dig og Noddie).
    Lær hunden kommandoerne plads ( eller hvad du nu vil bruge når du cykler) og stop (stop synes jeg i hvert fald selv er rar at have osse)

Når det fungerer, jamen så er det jo bare op på cyklen og afsted:o)

Sådan har reiki lært det. men han ved jo så osse allerede, at når han får besked på at gå på plads (hvadendten det er med eller uden cykel), så må man jo ikke snuse.

• #2   27. apr 2009 ja noddie han kan sagtens gå plads og blive der.. prøved eogså at bruge det lidt idag meeen vi fik nogle fine vælte oplevelser*G*

ved du hva jeg vil forsøge med at pladserer cyklen imellem mig og noddie, og så se hvordan det går.. nytter ikk noget jeg ska udstyres med alverdens sikkerheds udstyr for at cykle med ham smiley

• #3   27. apr 2009 Tina -og hvordan tror du så det går, når hunden kaster anker, og man ikke engang har mulighed for at slippe snoren;o)

Tror sådan en dims er fin nok, hvis hunden kan finde ud af det med at gå ved cyklen. men ville nok ikke bruge den ved indlæring.

• #4   27. apr 2009 Tina: hehe problemet er ikek at han løber ind i, men at han løber væk *G* haha så jeg ruller rimelig meget rundt med den skide cykel

• #5   27. apr 2009 tina: hihi ja noddie han stopper bare op.. det var nemmere da jeg måtte løbe sammen med ham, men mit knæ kan ikke..:( så nu ska jeg prøve at lære ham det med cyklen..

men tror skisme hellere jeg må få en cykelhjelm for tror det her koster mange styrt *G*

• #6   27. apr 2009 Når jeg starter med cykeltræning med mine hunde, så starter jeg med at lære dem kommandoen "cykle", der betyder: "gå over på højre side af cyklen"
    Så begynder jeg at GÅ d.v.s. TRÆKKE cyklen, hvor hunden skal gå ved siden af. Går de foran cyklen, så er det sådan set bare synd for dem, for så kører hjulet over poterne på dem.....prøv ved dine egne fødder- det gør ikke ondt når du ikke sidder på cyklen.( skal nok ikke praktiseres ved en chi....)
    Når de kan det, så sætter jeg mig op på cyklen og cykler ligeså stille. Jeg holder altid snoren, på den måde at jeg har nemt ved at slippe hvis de pludselig stopper.

Men et minimum af lydighed er et must hvis man vil cykle med sin hund.

• #7   27. apr 2009 Annika: mm jeg vil også forsøge lidt med din metode..:)
    noddie er skam lydig hehe og lystre godt, men han er nysgerrig så det er helt vanvittigt *G*

Kommentér på:
lære hunden at løbe ved siden af cykel

Annonce