499 visninger
|
Oprettet:
lære hunden at løbe ved siden af cykel {{forumTopicSubject}}
ja det er det jeg prøver på med noddie, meeeeeeeeen det går ikke særlig godt *G* jeg er meget glad for vi starter på en græsplæne for han har godt nok væltet mig mange gange ved lige at stoppe, eller pludselig flå mig til siden..
hvordan pokker lærer jeg ham det ? - synes det kunne være skønt at vi ku tage en lille tur engang imellem sammen, da jeg ikke må løbe men stadig ska holde mig i god form..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-hvis ikke, så er det der jeg ville starte.
Hvis han kan det, så start med at trække cyklen, og self have Noddie på den rigtige side. Lær ham at plads osse gælder når cyklen er med (lad evt cyklen være imellem dig og Noddie).
Lær hunden kommandoerne plads ( eller hvad du nu vil bruge når du cykler) og stop (stop synes jeg i hvert fald selv er rar at have osse)
Når det fungerer, jamen så er det jo bare op på cyklen og afsted:o)
Sådan har reiki lært det. men han ved jo så osse allerede, at når han får besked på at gå på plads (hvadendten det er med eller uden cykel), så må man jo ikke snuse.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
ved du hva jeg vil forsøge med at pladserer cyklen imellem mig og noddie, og så se hvordan det går.. nytter ikk noget jeg ska udstyres med alverdens sikkerheds udstyr for at cykle med ham
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Tror sådan en dims er fin nok, hvis hunden kan finde ud af det med at gå ved cyklen. men ville nok ikke bruge den ved indlæring.
dec 2007
dec 2007
men tror skisme hellere jeg må få en cykelhjelm for tror det her koster mange styrt *G*
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Så begynder jeg at GÅ d.v.s. TRÆKKE cyklen, hvor hunden skal gå ved siden af. Går de foran cyklen, så er det sådan set bare synd for dem, for så kører hjulet over poterne på dem.....prøv ved dine egne fødder- det gør ikke ondt når du ikke sidder på cyklen.( skal nok ikke praktiseres ved en chi....)
Når de kan det, så sætter jeg mig op på cyklen og cykler ligeså stille. Jeg holder altid snoren, på den måde at jeg har nemt ved at slippe hvis de pludselig stopper.
Men et minimum af lydighed er et must hvis man vil cykle med sin hund.
dec 2007
noddie er skam lydig hehe og lystre godt, men han er nysgerrig så det er helt vanvittigt *G*
lære hunden at løbe ved siden af cykel