Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beagle som Jagthund
  • #1   3. jun 2009 jagthund*

• #2   3. jun 2009 Det kommer an på hvilken del af jagten du skal bruge den til smiley

Den er genial til at opspore vildtet - men er ikke ligefrem oplagt til at apportere, slet ikke i vand smiley

• #3   3. jun 2009 Efter hvad jeg har hørt har de jo jagten lige under huden, så det skulle ikke være noget problem.
    Men indkald skal der træned 1000%

Kender nogle der har en beagel som familie hund og de tør ikke slippe den fri fordi den går i jagt med det samme og de kan ikke kalde den tilbage. De har nok ikke trænet i hærdigt nok.

• #4   3. jun 2009 jeg har også hørt at det er en meget selvstændig hund..

• #5   3. jun 2009 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen - hvorfor mener du ikke den er god til at apportere i vand?

• #6   3. jun 2009 - Petz -
    Det Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen, siger om du er god til at svømme.. for hunden går ikke i vand...

• #7   3. jun 2009 Fordi beaglen ikke er en apporterende race. De fleste af dem kan virkelig ikke se noget formål med at tage ting i munden, hvis det ikke umiddelbart kan spises - og hverken min egen eller de andre, jeg har mødt har været begejstrede for vand.

Så kombinationen af vand + apporteringen tror jeg ville kræve ufatteligt meget træning.

• #8   3. jun 2009 Umiddelbart tænker jeg at der ikke er så meget jagt her i landet hvortil den ville være mit oplagte valg.

Jeg ved ikke en forfærdeligt masse om jagt og ej heller im brugen af beaglen, men til det jagt vi har her i landet, er det mit indtryk at det primært er stående og apporterende jagthunde der bliver brugt.
    -jægere må så rette mig hvis jeg tager fejl;o)

• #9   3. jun 2009 Men en beagel bruges også som showdog så dum er den ikke.

Men en cocker kan du også bruge til jagt og de fleste kan lide vand.
    Er det ekstremt meget jagt den skal bruges til kan du jo købe en FT cocker.

• #10   3. jun 2009 Sandie ... det der med "Men en beagel bruges også som showdog så dum er den ikke" - det forstår jeg ikke helt.

Mener jo ikke umiddelbart det kræver særlige evner eller intelligens af en hund, at blive showdog smiley

• #11   3. jun 2009 Jo jeg vil mene at det kræver en vanvittig god kontakt mellem hund og ejer så så hunden kan gøre lige hvad man vil havde. Den stikker ikke næsen i jorden som en jagt hund ellers gør men bevare blikket og venter på komandoer som showdog.

Ligesom en border colli kræver det god træning og tålmodighed at få den til at blive en god hyrdehund.

• #12   3. jun 2009 Hæhæ - en beagle arbejder ALTID fint under kommando - den løber gerne en hel agilitybane, hvis den ved der vanker frikadelle i den anden ende, så set i det lys, er det ikke noget som helst problem at være showdog.

De går også en fantastisk fri ved fod med løftet hoved og sving med forbenene - hvis bare der er guf i farvandet.

Men mener helt klart det bunder mere i madglæde end i intellligens smiley

• #13   3. jun 2009 Jo det er primært i England de bruger "packhounds" - herunder bla. beagler - som opsporer vildet i en stor flok, hvor de skiftet til at finde og følge færten. Men en beagle kan nu også sagtens følge et spor i mange kilometer helt alene smiley

• #14   7. jun 2009 jeg har gået på beaglejagt i England,det var nu med 30 beagles efter harrer.det er det de er avlet til.Støver hunde !!

• #15   7. jun 2009 lovely -en ruhåret lab ligefem hehe. Ruhåret er en race, labbe er en helt anden;o)

Beaglen er en støver. Så vidt jeg ved, bruges støvere ikke rigtig på jagt her i landet. Men de er ganske gode til spor o.l.

• #16   7. jun 2009 Sandie: "Den stikker ikke næsen i jorden som en jagt hund ellers gør men bevare blikket og venter på komandoer som showdog." ????
    En Beagle er en støver...den stikker NETOP snuden i jorden. Den bliver brugt til at "støve" vildtet op med/snuse sig frem til vildtet...

• #17   7. jun 2009 Men det er mest hare og kaninjagt. Og ræve...

• #18   7. jun 2009 Nej, det var nu mest fordi Sandie sagde den ikke stak snuden i jorden, men det er jo netop hvad den gør. Dog er den mest brugt til de dyr jeg sagde. Der er da masser af harer i Fredeland.

Ja haha hver gang der nogen der spørger til hvilken race foreslår jeg den fluks... der er endnu ingen der er sprunget til...hihihi

• #19   7. jun 2009 Jep -en beagle bliver som Wilhelmina skriver, netop brugt til at støve vildtet op. I øvrigt er jagt med "packhounds" så vidt jeg ved ikke længere tilladt i england, så den slags rævejagt man så "i gamle dage" hvor en stor flok hunde jagtede en ræv til den var indhentet eller så udmattet at den blev fanget, ser man ikke mere.

• #20   7. jun 2009 Wilhelmina - Det jeg skrev er at som showdog stikker den ikke næsen i jorden hvilket er virkeligt flot lært, da det er en jagt hund og den derfor gør det modsatte af hvad der er naturligt for densom at havde snuden i jorden. Så vi er enige. Jeg ville bare fortælle at det ikke er en dum race. Men karina mente ikke at det var noget specialt at lære en jagt hund at være showdog. Da den åbenbart er meget madglad og vil gøre alt for at få en frikadelle. Det kommer jo så bare an på om man træner med mad eller legetøj, vil jeg da mene.

• #21   7. jun 2009 Sandie -hvad du træner med er jo sådan set underordnet. Det gælder jo bare om at træne med hvadend der tænder hunden.
    Det er ikke sværere eller lettere at træne med mad end med legetøj -hvis det tænder hunden.

At træne med legetøj ved en hund der ikke tænder på det, ville være lidt dumt synes jeg. Det ville i hvert fald gøre arbejdet mere besværligt.

Og at lære hunden at være show-dog ser jeg heller ikke som bevis på intelligens. I en show-ring, er der jo netop yderst sjældent en god fært til at aflede fra opgaven.
    Beaglen er i sig selv, ikke sværere end så mange andre hunde at træne, hvis man skal tro de ejere jeg har snakket med. Der hvor det bliver svært, er hvis den får fært af noget, for så kræver det ualmindelig god træning for at den ikek følger færten.

• #22   13. jul 2009 en beagle kan lære alt hvis den får en beløning men den er absolut ikke vild med at skulle svømme husk det er jo en lille hund og de er ikke vilde med vand:-) den er slet ikke dum min er ihvertfald meget klog og lumsk og stædig, hun kan finde næsten alt og er hun efter et dyr kan du godt glemme at kalde på hende, men hun kommer rimelig hurtig hjem igen......

Kommentér på:
Beagle som Jagthund

Annonce