{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille Muskelhund
  • Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #1   28. jun 2009 Amstaffen bliver ikke så stor,den er omkring knæ højte. Kan desværre ikke rigtig komme på nogle der er mindre, ik af muskelhunde.

• Björck
    Björck Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   28. jun 2009 Det kunne godt være den smiley

• #3   28. jun 2009 Hvorfor er det lige en muskelhund du kunne tænke dig?

• #4   28. jun 2009 det lyder som en sbt.. man kan også få en bullterrier miniature.

nu spørger jeg kun fordi jeg selv har en dejlig muskelhund som jeg går meget op i og træner hver dag..

hvad kan du tilbyde sådan en hund?

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #5   28. jun 2009 Er staffordshire bull terrier ikk omkring størlse som en amstaff?

• #6   28. jun 2009 Min OEB er heller ikke ret stor, hun vejer omkring 22 kg og er 45 cam høj (eller der omkring) Men rent størrelsesmæssigt er der stor foskel på OEB´erne.

Men altså et er størrelsen, et andet er hvad du kan tilbyde hunden osv. ?

• #7   28. jun 2009 cam=cm

• #9   28. jun 2009 De to små -det var netop det jeg osse tænkte

• #10   28. jun 2009 En SBT holder sig da omkring 20kg mens en Amstaff gerne kommer op over 30...

Men som andre også spørger om, hvorfor er det lige du vil have denne hund?

Hvad kan du tilbyde en sådan hund?

Har du sat dig ind i hvad det kræver at have en sådan hund og er du beredt på hvad du vil møde af fordomme ?

Anskaffer man sig en muskelhund AF NOGEN ART i dag forventer jeg at man gør sit ypperste for at give racen et bedre ry - om nogen hundeejere så får man som ejer af en muskelhund et enormt ansvar smiley

• #11   28. jun 2009 Kan du forklare hvad du vil med hunden? De er jo meget forskellige indeni, så det kan godt være lidt farligt at vælge race ud fra udseendet alene. En fransk bulldog eller en mops kunne egentlig også godt betragtes som "lille muskelhund", men det er hellere ikke sikkert at de passer til dig.

• #12   28. jun 2009 Du skal da have dig er sbt ;=) bare husk og få en med stamtravle det er en super hund og ja de koster lidt men det er det vær =) Jeg bor selv i lejlighed på 65kvm på 1sal. og det er ikke noget problem bare HUSK og løft ham op af trapperne....

• #13   28. jun 2009 Sam T - undskyld mig men hvad fanden er det for noget pis og skriv. Du kender ham da ik

• #14   28. jun 2009 Kan det tænkes at han gerne vil ha en muskelhund, fordi han er blevet forelsket i en af disse racer, som vi selv er os som har anskaffet os dem smiley
    Folk er hurtig til at dømme.
    Forstår det også godt, men han ku jo være en af dem så kan finde ud af at ha styr på det smiley

• #15   28. jun 2009 prøv noget utraditionelt, pocket bull eller shorty bull.

• #16   28. jun 2009 Louise

At man er forelsket er da ikke noget svar. Det der spørges ind til er hvilke egenskaber der er ved hunden der gør at man er tiltrukket af den (forelsket, eller bare "vil ha") - hvad kan hunden der gør at den er det rigtige match for den enkelte person?

• #17   28. jun 2009 Louise -"muskelhund" dækker altså over en lang række racer med VIDT forskellige egenskaber. De passer næppe til en og samme person allesammen.
    Så at man bare leder efter en "muskelhund" (modsat specifikke racer) tyder da på at man vælger udfra ret uhensigtsmæssige kriterier.

• #19   28. jun 2009 Pernille : Lige præcis ! smiley

• #20   28. jun 2009 Pernille

Det bliver folk altså også ALTID også spurgt om når de spørger ind til border collier, belgiske hyrdehunde eller andre af ejeren krævende racer. Det handler ikke om "muskelhunde" men om krævende racer (hvor AST og SBT hører under - IKKE fordi de er muskelhunde men pga deres psyke) - især når ejerens interesse som udgangspunkt er "den er pæn, fås den i en anden størrelse".

• #21   28. jun 2009 Jeg synes da det er vigtigt at forklare folk hvad de har med atb gøre, så de ikke får en ubehagelig overraskelse og så er det egentlig ligemeget hvislke hundetype det drejer sig om .

• #23   28. jun 2009 Han spørger efter en "lille muskelhund". Det er nu engang nemmest at fortælle folk hvilken en de burde se på hvis de fortæller hvad det er hunden skal kunne. Der findes jo andre muskuløse racer end lige netop SBT og AST, og det ville være super ærgeligt (især for hunden) at anbefale lige dem hvis de i virkeligheden ikke passer til den den spørger. Det er ikke fordi der er noget galt med hundene, eller trådopretter for den sags skyld, men al køb skal helst være velovervejet og det skulle gerne være bedre med for meget info end for lidt når det drejer sig om et levende dyr som man gerne skulle harmonere med de næste 10-15 år.

• #26   29. jun 2009 Ja netop, og hvis man kun søger 1 race i tro om at der kun findes den ene "lille muskelhund" går man måske på kompromis med nogle ting som man i virkeligheden ikke behøver, fordi man ikke er klar over at der findes andre med nogenlunde samme udseende der har nogle andre krav.

• #27   29. jun 2009 Hmmmmm .

Det kan som de andre allerede skriver vare mange forskellige racer.
    Kan du ikke komme narmere ind paa udseendet ?

Jeg syntes at det er fantastisk at folk gor meget for at hjalpe , og vejlede andre om kommende hunde kob , men maa arlig talt sige at jeg undre mig over hvor lavt nogen kan synke !!!!!

Sam t .
    Hvad bilder du dig ind at svare traadstarter med saa nedvardigende bemarkninger ?
    Har man ikke lov at lufte sine tanker og soge info , om diverse racer herinde , uden at man skal staa til ansvar for samtlige hg brugere ??

kunne det tankes at manden maaske bare sogte lidt info om hans kommende race og egentligt kunne tilbyde hunden , et karligtog blivende hjem , hvor den ville blive en del af familien , og ikke en potens forlanger ?

Er ski lidt bange for , at eventuelle interesserede seriose kommende hunde ejere , i fremtiden ikke magter at soge info herinde pga de , til tider spydige og uligegyldige kommentare der kan forekomme herinde..

Bare en tanke.

Kommentér på:
Lille Muskelhund

Annonce