Diskusprolaps hos hund.... Diskusprolaps hos hund....
Hej HG
Aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.... Idag på vores gåtur, kaster jeg bold med Xena og da hun skal løbe efter den, stikker hun i kæmpe hyl og hele bagpartiet svigter på hende.... hun slæber benene efter sig. Jeg får hende til dyrlægen som tjekker reflekser og de er indtakte, undtagen den refleks der siger at hun skal stille sin ene fod normalt..... den ligesom slæber hen af gulvet. Hun er blevet røntgenfotograferet og de mener det er en diskusprolaps, og i øvrigt kunne de se HD på hendes hofter.....
Indtil videre kan hun ikke støtte, hverken på det ene eller det andet bagben og det er endnu uvist om hun kan tisse selv. Vi får hende hjem her kl 16 og skal så holde øje med hende her i weekenden og håbe på bedring, og kan hun ikke tisse selv, skal hun på hospitalet og ha det gjort..... Er der ikke bedring, skal hun scannes og opereres og aner simpelthen ikke hvor jeg skal finde de penge henne, allerede nu løber det jo op. Hvad dælen skal jeg gøre? Har nogen erfaringer med diskusprolaps?
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
nov 2005
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
den er den gele der holder de små plader i ryggen, der er tørret ud, sådan grovt sagt, det har intet med hvad hunden har lavet eller ej
først og fremmest skal hunden holdes i ro, små ture ingen hoppen rundt og ikke noget med at springe op og ned af møbler eller bil, og ikke gå på trapper.
går ud fra du fik smertestillende til hende?
nov 2005
Men hun ville jo løbe efter bolden, og der skete det??? Ville det være kommet uanset hvad, bare på et andet tidspunkt??? Ved slet ikke hvad jeg skal stille op.... er helt rundt på gulvet.
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
her kan du læse om det
(link fjernet)
Diskusprolaps hos hund....