565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sterilisering VS P-sprøjte ? Sterilisering VS P-sprøjte ?

For og imod ?

Det, der holder mig mest tilbage for sterilsering, er den forbistrede narkose. Jeg er simpelthen bange for at miste min hund !

Men p-sprøjten, kan jeg bare ikke forstå at der er "sund" i længden.
Og hvis man læser her :
(link fjernet)

Råder de jo en til steriliseringen istedet foir P-sprøjte..

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisering VS P-sprøjte ?
  • #2   11. aug 2009 Det er også det, som jeg helst vil.
    Må nok hellere lige ringe til Dr. dyr og tage en snak med dem derude.

• #3   11. aug 2009 Jeg er selv dyrlæge og har set mange hunde komme ind og ud af barkose - jeg har ALDRIG set en hund, der døde under narkosen ! ! Narkosen man bruger i dag er den samme som den man bruge på mennekser og efterhånden har alle klinikker og hospitaler noget meget avanceret overvågningsudstyr på patienten.

Selv har jeg ikke de mindste skrupler ved selv at bedøve mine hunde, ej heller har jeg skrupler ved at aflevere dem et sted og lade andre bedøve dem.

En gå-tur indebærer langt flere farer for hunden end narkosen gør :o)

Og nej... p-sprøjten er bestemt ikke god :o( Man kan gøre det en enkelt gang, hvis det er nødvendigt, men det er IKKE en løsning man skal bruge på lang sigt. Der er langt større risiko ved p-sprøjten end ved narkosen.

Alt indebærer en risiko - også nakose, og det skal dyrlægen selvfølgelig informere om, men risikoen er minimal!

• #5   11. aug 2009 Lidt sandsynlighedsberegning må der jo til.

Sandsynligheden for, at hunden dør under narkosen er meget mindre, end at den dør af en følgesygdom til behandlingen med hormoner.

Du må jo opveje fordele og ulemper..

• #6   11. aug 2009 Maj-Britt - mange tak for svaret. Hvor lang tid tager sådan et indgreb cirka ?

Krumme - ja, det er nok også bare mig der er pjattet.

CH - Det er præcis også hvad min fornuft siger mig smiley

• #7   11. aug 2009 Lige en ting - du er bestemt ikke pjattet. Jeg har selv haft en hund i narkose 3-4 gange, og alle gange har jeg været ved at gå til af nervøsitet.

Angste for at miste er ikke pjattet, den er reel - men som i alle andre tilfælde er det ikke angsten, der skal styre vores valg, men fornuften ;o)

• #8   11. aug 2009 Ja, det er nok frygten for at miste den hund, der har haft en helt særlig betydning. Plus, at det jo er min første hund :o)

• #9   11. aug 2009 Aldrig aldrig P-sprøjte!

Jeg er heller ikke vild med at min hund skal være bedøvet, men jeg ville til enhver tid vælge sterilisering!

• #10   11. aug 2009 p-sprøjte er kræftfremkaldende..

Jeg fik Luna steriliseret og vil vælge det ved alle mine hunde

• #11   11. aug 2009 Malou skal helt klart også steriliseres.

Det var også det, jeg trak til i starten. Men nu er jeg 100% sikker smiley

• #13   11. aug 2009 Sabrine: Selve operationen tager omkring en halv times tid, afhængig af, hvor erfaren kirurgen er. En som mig, der ikke har så fandens meget erfaring gør det step-by-step og tjekker alting 3 gange, hvor en erfaren person stoler mere på sig selv og sine procedurer.

Tiden afhænger desuden af, hvor fed hunden er, hvor gammel den er, hvor stor den er og om livmoderen er sund og rask (hos en del ældre tæver, ser man en begyndende livmoderbetændelse).

En helt anden ting er, hvilken metode en dyrlæge bruger. Nogle åbner meget (bedre udsyn, men længere sår og længere tid til at sy), nogle fjerne både livmoder og æggestokke andre fjerner kun æggestokke og andre igen opererer med kikkert (kun få steder i landet).

• #14   11. aug 2009 Jamen jeg var da også nervøs.. både ved sterilisation, røngtenbilleder og ved syning efter overfald. Det vil jeg altid være, selvom jeg stoler på dyrlægen. Man kan ikke gardere sig for alt..

Kommentér på:
Sterilisering VS P-sprøjte ?

Annonce