702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

hund bange for krykker. hjælp hund bange for krykker. hjælp

ihh jeg er så uheldig at ha fået krykker i dag.:(
og så kommer jeg hjem til min suki og hun er bare mega bange for de her krykker. har halen mellem benene og vil ikke komme tæt på mig andet end når jeg ligger på sofaen og går kæmpe buer uden om dem.
kan ikke rigtig få hende hen til mig for at hun kan få snor på så vi kan komme ud fordi jeg ikke kan støtte på benet og ikke må.

Nogen der har en ide til hvordan jeg vender hende til det?
virkelig hjælp bor alene med hende og lidt svært af få hende med ud så hun kan komme ud og tisse osv..

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund bange for krykker. hjælp
  • #1   31. aug 2009 Hvordan plejer du at vise noget er sikkert? Det er nok ikke det første din hund bliver bange for?

Personligt bruger jeg teknikken at sammen med hunden nærme mig "det farlige", hunden stopper jeg fortsætter og sidder mig ved "det farlige" og rører ved "det darlige" mens jeg roligt opmuntrer hunden til at nærme sig.
    - Mad og min hund fungerer fint sammen, er der mad og moar ved "det farlige", så er det slet ikke så farligt endda..

Jeg træner meget tillid og selvbehærskelse med min hund, har jeg gjort siden jeg fik ham og det belønner sig meget når vi støder på noget der kan virke skræmmende..

• #2   31. aug 2009 Først: Ved ikke hvad der er sket med dig, men ønsker i hvert fald god bedring.

Dernæst: Prøv at læge en krykke ned på gulvet ved siden af dig sammen med nogle godbidder, så hun næsten bliver tvunget til at komme hen og snuse til den. Du skal også have godbidder i hånden og efter lidt tid, hvis hun nærmer sig, snakke opmuntrende og med lys stemme og belønne med en godbid hvis hun kommer hen og snuser. Lad det foregå i hendes eget tempo. Så tror jeg altså at hun efterhånden opdager at de ikke er farlige. Når hun er fortrolig med den der ligger p gulvet, kan du, på et tidspunkt, hvor hun ikke er lige ved siden af, løfte den op. Skal du op og gå med krykkerne, skal du bare ignorere hende, indtil der er ro på igen.

Har du ikke en nabo eller veninde, der kan komme og hjælpe dig lidt med lufteture?

• #3   31. aug 2009 du skal lade som ingenting, som om at krykkerne er det mest naturlige i verden, evt snakke lidt til krykkerne, mens du sidder på gulvet. Det værste man kan gøre er at ynke hunden(ikke at jeg siger at du gør det).

• #4   31. aug 2009 nemlig samme jeg gør med min når hun er bange for noget. men hun vil ingen gang komme hen til mig og få yndlings godbidder. har prøvet i en halv time nu og hun står bare mindst 2 meter fra dem konstant.. kan slet ikke lokke med noget som helst. og hun plejer altid af være efter mig lige i hælene og kan ellers gå ud med hende uden snor. men tør ikke når hun er så bange for dem. og kan jo ikke bare smide dem og gå hen til hende..:S

• #5   31. aug 2009 går selv med krykker hver dag smiley
    hun skal nok lære det
    de skal jo lige have tid til at vi nu har 3 ben GGGG
    du skal bare lade hende se at den ikke gør noget hun kan blive bange for .
    en dag hvor jeg mødte en med en hvalp den gøde og hyle op da den så mig ,uden mine hunde ,satte jeg mig ned på en bænk og fik lidt efter den hend til mig med godbider hvor stokkerne lå op af bænken til sidst var den helt med på at jeg havde 4 ben den dag og ejeren var glad for at jeg gad vise den at der ikke var noget farligt ved det ,

• #6   31. aug 2009 Bruger samme taktik som Nina - dog som oftest uden mad, det da ikke virker på min hund. Men jeg viser, at jeg ikke er bange - går hen til objektet og giver tid. Og hun kommer altid, for hun stoler på mig.

• #7   31. aug 2009 syns bare jeg har prøvet det meste her i løbet af dagen. lige meget om krykkerne bare ligger for sig selv med aller yndlings godbidderne så går hun ikke der hen overhovedet.

miemiv l:
    nej har desværre ikke rigtig nogen som har lyst til at gå med hende. og hun går egentlig også rigtig fint ellers og har gået med hund før når jeg har haft krykker så ikke noget problem andet end hun er så mega bange for dem. det er helt vildt.

men kom til at tænke på hun måske har haft dårlig oplevelse med krykker da hun har været nogen steder før hun kom til mig og er købt af en hundehandler:S

• #8   31. aug 2009 Du virker lettere oprevet og desperart i tråden her.. Husk din sindstilstand smitter af på hunden, og er du ængstelig for at hun ikke vil acceptere dem nogensinde, så mærker hunden din angst, frustration og ked-af-det-hed; og forstærker derved frygten for den farlige krykke..

Din hund burde have tillid til dig, og har det sikkert når du er rolig og kan nøjes med dine egne to ben ; )

Du har nu et ekstra "ben", men som Lykke skriver er det om at bare lade som om det ikke berører dig spor at krykken er der.. Lad være med at opsøge hunden andet end hvis den SKAL komme, så skal den nok falde til ro og acceptere dit tredie ben.. giv det lidt tid og tag den med ro =)

• #9   31. aug 2009 tja håber da hun lærer det. hun plejer bare at komme hen til mig når jeg går hen til det farlige og viser hende at det ikke er farligt. men virker ikke her. hun må nok bare ha mere tid.

• #10   31. aug 2009 tja lige nu her da jeg skrev tråden var nemlig fordi jeg virkelig ikke kan forstå hun er så mega bange for dem. men må prøve i morgen og se om det går bedre hvor hun nok også kan mærke jeg ikke har lige så ondt som jeg har nu. så må jeg jo tillade hun laver lidt på en avis i nat når jeg slet ikke kan få hende ud..

• #11   31. aug 2009 En god idé er, at vise, at man bare har totalt styr på tingene og tag for givet, at hunden bare kommer. Den mindste usikkerhed - og hunden mærker det.
    Et eksempel: Jeg havde på et tidspunkt et problem med at kalde min hund ind fra haven, da hun var yngre - jeg begyndte at gå i panik og hunden mærkede det omgående. Jeg lagde min taktik om og kaldte på hende og gik selv ind og tog det som en selvfølge, at hun selvfølgelig kom. Og ja, det gjorde hun såmænd. Det kræver lige lidt arbejde med sig selv og ikke mindst ens kropssprog. Tro på dig selv!

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #12   31. aug 2009 Hun har ik afreageret på krykkerne, derfor er hun stadig bange

Det kræver at du gør følgende, med mindre hunden har samme tiltro til en anden person. Men du kan vel ik gå.....?

I er allerede over i følgende:

Først står man bare ved krykkerne. Kommer hun og snuser til dem, så roser man glad/højlydt med det samme - dyygtiig

Kommer hun ik, så begynder man at tale glad til krykkerne og rører evt ved dem, roser glad/højlydt når hun snuser til dem - dyygtiig

Efter dette kan man måle om hun har afreageret, ved at gå med hunden i snor forbi krykkerne, hunden skal gå tættest på krykkerne. Man går minimum 3 gange uden at se/tale til hunden

Går hunden frejdigt og ligeglad, så er det ok
    Går hunden over på den anden side af føreren, så er det om igen med at stå ved krykkerne
    Trækker hunden mod ens ben, så er det om igen
    Ser hunden væk fra krykkerne når man går forbi, så er det om igen

Denne fremgangsmåde kan bruges til alt hunden er bange for, ja heste ligeledes

Håber det kan hjælpe *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#13   31. aug 2009 Og go bedring med skaden *S*

• #14   31. aug 2009 anne. det vil jeg virkelig prøve at få hendes yndlings lege ven til at gøre med hende. en af mine venner som passer hende når der er noget meget vigtigt jeg skal.

Hun har lige været henne og snuse ved dem og er begyndt af gå lidt af dem. tror måske hun ved at de ikke skal være der fordi så er det en betydning med at mor har ondt sikkert..

hun skælder den i hvert fald ud nu.

• #15   31. aug 2009 tak for svarene alle sammen. virkelig dejligt der er nogen der vil hjælpe. svært når man bor alene i en ny by langt fra forældre og sådan (de bor på bornholm)

kommer lige med en update når jeg finder ud af hva der har virket..:D

• #16   31. aug 2009 Hov, undskyld, rigtig god bedring med skaden smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#17   31. aug 2009 Unni K

At hun skælder dem ud, betyder hun er bange for dem/ikke har afreageret.

Husk ligeledes at gøre det jeg har skevet når krykkerne i bevægelse, for det at de bevæger sig, kan atter gøre hende bange for dem. Så forfra med krykkerne i bevægelse efter hun har afreageret med krykkerne liggende stille *S*

• #18   31. aug 2009 hun har nu ikke halen mellem bene længere nu og når jeg går går hun da efter som hun plejer unden halen mellem benene. håber og tror hun bare skal vende sig lidt til dem og at hun kan se at hendes mor har det bredre når de er der..

• #19   31. aug 2009 Jeg sku netop til at skrive, at hunden sandsynligt bare lige skal vænne sig til det.
    Både min søn og jeg har været på krykker, mens vi har haft Sakki - begge gange har han været noget mistroisk, hvilket jeg ikke finder mærkeligt....og begge gange har han affundet sig med situationen indenfor et døgn...iøvrigt hurtigere end vi selv vænnede os til at bruge dem ;o)

God bedring smiley

Kommentér på:
hund bange for krykker. hjælp

Annonce