{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

2 hunde - hvilke køn og rækkefølge {{forumTopicSubject}}

Hej,

Inspireret af en anden tråd på siden kom jeg til at tænke på, hvad der ville være at foretrække, hvis man på sigt ønsker at have to hunde mht. hundenes køn og den rækkefølge man får dem i?

Min mand og jeg er skrevet op til en hvalp i 2011 og forestiller os umiddelbart, at det skal være en han. Den anden dag kom vi til at snakke om, hvorvidt det egentlig er et godt valg, hvis vi senere (det bliver først når vores første hund er længere ovre lømmelalderen - evt. når den er 4-5 år) gerne vil have endnu en hund...

Mit spørgsmål går derfor på, hvad der ville være at foretrække, hvis man på sigt gerne vil have to hunde mht. hundenes køn og den rækkefølge man får dem i, og hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hunde - hvilke køn og rækkefølge
  • #1   20. nov 2009 Hvis ellers der er en god aldersforskel kommer der sjællent de store problemer med og tage en ny hund ind. Har man en hanhund og anskaffer sig en tæve skal man dog være opmærksom på løbetid. Da skal hundene skillers ad, eller være under konstant opsyn.
    To hanne , der kan være lidt med rangorden men ofte ikke volsomt.
    Tæver lidt mere stride, men med go aldresforskel, bør det hjælpe på stridighederne.

• #2   20. nov 2009 Hvis du skal ha´ 2 hunde og 1 af hvert køn, bør du købe tæven først, det giver de færreste problemer.

• #3   20. nov 2009 *Jeg har altid fået at vide har man en han hund, og vil ha en han mere, skal man gøre det omkring 1-1/2 år's alderen, inden kønsdrifterne for alvår går igang:-)*

Jeg har haft hanner med 1½ år imellem......... HOLD da op nogle kampe, de kunne ta`........ Nu har jeg 2 tæver med 3 år imellem uden problemer:-)

• #4   20. nov 2009 jeg har en han hund på 3,5 år og en tæve på 4mdr. det går rigtig godt.der har endnu ingen problemer været.

• #5   20. nov 2009 Hos mine drenge er der 4 år imellem ca. og det er jeg rigtig glad for. Der er ingen kampe og de hygger sig super sammen. Da jeg boede hjemme havde vi også to hanner, med ca. 4 år imellem, også helt uden problemer. Har i det hele taget aldrig oplevet de magtkampe som bliver omtalt....

• #6   20. nov 2009 Jeg har 2 tæver og en han. Fik Ayla da jeg stadig havde Ronja, og da Ayla blev 2 fik jeg Uba, da Uba så blev 2½ fik jeg Talut.
    Jeg tror at det er en rigtig go' alder at have imellem hundene, 2-2½ år, da de så er "voksne", selvstændige og ovre den værste pubertet.
    Jeg har ikke på noget tidspunkt haf nogen former for konflikter imellem mine, der har aldrig været tvivl om hvem af dem der bestemmer og de er rigtig go'e til at indordne sig efter hinanden :o)

• #7   20. nov 2009 jeg har to han hunde, loui er 1.5 år og bernhard er næsten 4 år smiley
    de ha haft en kamp eller to men intet alvorligt smiley
    så har ingen problemer overhovedet!

• #8   20. nov 2009 Jeg plejer at sige at der skal være minimum 3 år imellem hundene(uanset køn), da det giver en god dynamik, når den ene er voksen, inden den anden kommer.

Selma er 7år og Monna er 5 mdr.

• #9   21. nov 2009 hej lene. har selv tænkt på hvad der er bedst at få først. min logiske ide er at man selvfølgelig skal have hannen først da det er den der danner en ny flok ude i naturen og ikke hunnen. der vil altid være en fører han når hvalpe bliver født. og jeg tror at man begynder at rode med noget som man ikke har en klap forstand på når man prøver at vende rundt på den naturlige orden.
    men er der ikke nogle der har erfaringer med han og tæve???

• #10   21. nov 2009 Jeg købte en han i 2003, en tæve i 2006 og en han mere i 2008 - 3 meget forskellige hunde (trods 2 er af samme race), men vi har ingen problemer haft (heldigvis da).. smiley

Kommentér på:
2 hunde - hvilke køn og rækkefølge

Annonce