2.849 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
ny hvalp + sne/kulde ?!! ny hvalp + sne/kulde ?!!
Hej.
Jeg er så heldig, at være ny ejer til en sød og dejlig hvalp af racen d/s gårdhund.
Men, ikke nok med at jeg er beskyttede over for hvalpen og vil den det bedste, er jeg måske alt for overbeskyttende?
Derfor spørger jeg Jer. Må min nye hvalp på godt 9 uger gå rund uden for i kulde og sneen, eller er det bedst at lade den blive indendøre? I såfald, er der risiko for forkølelse eller lungebetændelse?
Hvad synes I jeg skal gøre?
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
tillykke med din hund
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
HUSK at en lille hvalp har ikke brug for motion, den har brug for oplevelser:-)
dec 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Så bær den udenfor og find et sted hvor der ikke er så meget sne og salt og sæt den ned. Snak glad til den og løb eventuelt en meter væk imens du kalder glad på den:-) . HVIS den bliver utryg og/eller begynder at ryste, så HUSK ikke at ynke den:-)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
den må gerne være ude.....men vil nok ikke, hvis i ikke er med...
den må bare ikke lægge sig i lang tid i sneen, så længe den bevæger sig er det ok.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Tag din hvalp på armen og gå lidt væk fra døren. Sæt den så ned hvor der er lidt mindre sne elelr alternativt tramp det selv ned. Hvis du selv går lidt rundt følger den nok med den og kan på den måde holde varmen.
Efter et par ture udenfor opdager den nok at sne faktisk er sjovt og begynder at lege. Ellers så prøv om ikke du kan finde en anden hvalp i nærheden som kan lære den det.
ny hvalp + sne/kulde ?!!