4.421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

"Fals strubehoste" "Fals strubehoste"

Min lille Boris på 23 uger lyder som om han har fået falsk strubehoste. Han har selvfølgelig fået sine vaccinationer - rettidigt, så jeg er i tvivl om at det kunne være kennelsyge... Det er først inden for den sidste uge at han er begyndt at hoste. Og det lyder bare ikke spor rart!
Hans energiniveau og hans tørst og sult er som altid, men her til aften var hans snude varm og tør.
Er der nogle af jer der har prøvet det samme? Og nogle gode råd?
På forhånd tak fra en bekymret mor til Boris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fals strubehoste"
  • #1   28. jan 2010 Snudens temperatur og om den er våd eller tør har intet med hundens helbred at gøre;o)

Måske det kunne være kennelhoste? Hvis det er, er det meget smitsomt, men ikke farligt, og går over af sig selv. Dog skal man være opmærksom på tegn på lungebetændelse. Får den det, skal der self behandles.
    Man kan få noget ved dyrlægen/på apoteket der kan hjælper lidt på hosten.

• #2   28. jan 2010 At snuden er varm og tør betyder ikke noget - det er en skrøne. Men jo, kennelhoste lyder som falsk strubehoste hos et barn - det lyder som en søløve.

Du skal holde øje med, om han bliver sløv, for der kan støde lungebetændelse til. Du kan også vælge at konsultere dyrlægen for en sikkerheds skyld, så han kan få noget til at lindre. Men det går over af sig selv - det varer ca. 3 uger. Og ja, jeg har prøvet det. Min hund var ikke synderligt påvirket udover hosten, så jeg valgte at se tiden an og hun kom sig fint. Men er hunden meget påvirket, så ville jeg runde dyrlægen. Nu så jeg så lige, at din hund ikke er så gammel, så jeg ville nok lige tage en tur forbi dyrlægen alligevel. Bare for en sikkerheds skyld. I hvert fald lige give ham/hende et kald.

Og så skal du lige være OBS på, at han ikke er sammen med andre hunde, da det smitter helt forfærdeligt!

God bedring med ham.

• #3   28. jan 2010 Ha ha Michelle, enige igen ;o) Du var bare lidt hurtigere til at skrive end jeg...

• #4   28. jan 2010 I øvrigt -kennelhoste er særligt smitsomt i den periode fra hunden er smittet og indtil hunden begynder at vise symptomer. Så hvis hunden har været sammen med andre hunde de sidste par uger, så giv dem lige besked om at din hund har kennelhoste så de kan være opmærksomme (hvis altså det er det din hund har)

• #5   28. jan 2010 få ham også tjekket for hjerte/lungeorm, husk at prøven kan være falsk negativ, saml afførrings prøver for 4-5 dag og ikke kun de 3 dage som mange dyrlæger anbefaler.

• #7   28. jan 2010 Steen -vacc er bare ikke en garanti for de ikke får det. Reiki har haft det trods nasal vacc.
    Men jo, det er penge givet godt ud, for risikoen er væsentligt mindre

• #8   28. jan 2010 Tusinde tak for jeres svar!

Kommentér på:
"Fals strubehoste"

Annonce