{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Foder til store racer {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet meget i tvivl, jeg har jo en broholmerhvalp på 17 uger, der får Hills Large Breed til hvalpe, han gider ikke rigtig spise det, har prøvet at tilbyde ham ham det og efter 10 min fjernet det og intet hjælper. Så siger en kollega til min mand at han fodrer sin rottweiler hvalp med kraftfoder, hvad er det og hvad er bedst at fodre en stor hunderace med ?? har spurgt hos forskellige dyrlæger, butikker, og foderstoffer og får forskellige svar alle steder, så jeg er meget forvirret. Det sidste jeg har fået anbefalet, er et engelsk mærke, der hedder noget med Chudleys, (måske stavet forkert), er der nogle erfaringer ???

jeg venter spændt på nogle gode råd...

mvh Rie & Loke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til store racer
  • #1   28. jan 2010 Jeg har lige fået en hvalp på 10 uger.
    hende fodre jeg med Josera.
    hun elsker det simpelthen.
    Du kan evt. prøve at blande det op med noget vand, har hørt det skulle hjælpe?


  • #2   28. jan 2010 Sportsmanns Pride.. det bruger vi til vores jagthunde, og min farmor til deres labrador som er alm "hyggehund"..
    Det er det foder med bedste råvarer du finder.
    Det er amerikansk, og derovre kan man jo sagsøge for alting, derfor er fodret også i orden.. (nej er ikke naiv - dette er blot en af grundene) , du kan også se indholdet på pakken..


  • #3   28. jan 2010 kan varmt anbefale olivers ( www.olivers.dk) de har også til large breed hvalpe. det er virkelig god kvalitet uden unødvendige tilsætningsstoffer eller affaldsprodukter, baseret på hovedsageligt rent kød og forskellige urter og olier som giver en fantastisk pels. de leverer til døren (gratis hvis du køber for over 250 kr) og har smagsgaranti. og så er det faktisk billigere end hills og alt det dyre fancy som dyrlæger og dyrehandlere vil foreslå. bruger det selv til mine hunde og de har det rigtigt godt og er virkelig blanke i pelsen. du kan bestille direkte via deres hjemmeside.

  • #4   28. jan 2010 Vi bruger Hike til vores hunde, selv jordens mest kræsne hund synes at det er lækkert, og det er vist oprindeligt lavet til de helst store racer, blandt andet alaskan malamutes

  • #5   28. jan 2010 Vi bruger hvalpefoder fra Fromm.
    Jeg kan se at du bor på fyn, hvis det er i nærheden af midtfyn, kan du komme forbi og få en smagsprøve. smiley


  • #6   28. jan 2010 Bruger Eukanuba - audult til rottweilertæven på 2 år, hun har tidligere fået hvalpe/unghundefoder af samme mærke, vores unge tæve på nu 10 mdr. får samme foder, passende til hendes alder.
    Hvalpen var 6 mdr. da vi fik den, den var tidligere fodret med Pedigree foder, vi fik med til 14 dage, siden blandede vi foderet og gik over til Eukanuba. Jeg har bemærket en stor forandring i hvalpens pels den sidste måned. Alle har altid beundret den stores flotte blanke pels - hos os hed den lille "sjuske Dorte", fordi hendens pels var mat og strittende, men nu har hun samme glansfulde fine pels som den anden. Det skal siges at vi tager ca. 50 gram af foderet fra begge om dagen og giver lidt sovs/kød i aftensmaden. Har ikke oplevet halteproblemer, som man ellers kan opleve hvis de unge hunde får "vokseværk".


  • #7   28. jan 2010 Hvad fik han ved opdrætter ? jeg vil mene de må vide hvad en stor race som broholmeren trivs bedst på.

    Så prøv at tage en snak med dem. Eller hør nogle af de andre der har broholmer.


  • #8   29. jan 2010 uha der var mange forskellige mærker og forslag fra jer alle, tusind tak, er lidt forvirret nu smiley han er opvokset på Hills Large Breed, som han får nu og det tror jeg også er rigtig godt, men jeg føler bare at han er kørt surt i det, han virker ikke specielt interesseret i det, vil hellere spise kattenes tørkost.
    jeg prøver at se om der kommer andre forslag ind...


Kommentér på:
Foder til store racer

Annonce