2.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Foder - store piller Foder - store piller

Hej allesammen.
Jeg søger lidt råd til valg af nyt foder.
Atlas har igennem det meste af sit liv været på enten gastro fra RC og ny hypoallergenic også fra RC, grundet giardia og eftergener. Men nu er vi nået dertil hvor vi godt kunne tænke os at forsøge med et nyt foder med bedre ingredienser. Alene dét har været et research projekt i sig selv!
Men vi er så yderligere udfordret, da Atlas simpelthen ikke tygger sit tørfoder (særlig tit). Og det kunne vi godt tænke os, at han gjorde.
Så derfor ville jeg høre om nogle med store hunde kender til gode fodermærker der sælger tørfoder med store piller?

På forhånd tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - store piller
  • #2   30. aug 2019 Skal det stadig være allergi foder?
    Arion giant, er glutenfrit, piller er 2x2x1 cm, ca.

Kingsmore er også ok store piller, men synes flere skriver, at de oplever kedelige pelse på det.

• #3   30. aug 2019 Som udgangspunkt må det gerne være mildt mod maven, men ikke nødvendigvis allergifoder.
    Essentials er for småt til Atlas, desværre. Det har samme str. som hypoallergenic, som er stort i pillen men desværre ikke stort nok til at han synes de er værd at tygge.
    Men vi har klart tænkt at det skulle være Essentials, hvis ikke vi kan finde noget med stor foder pille.
    Tak for svar!

• #5   30. aug 2019 Jeg tror Markus Mühle er større end Essentials. Vi har haft begge sække men der er jo mellemrum i mellem.

Jeg shopper lidt rundt i mærkerne, og tror ikke de bliver større.

• #6   30. aug 2019 Helt klart! Problemet er bare at han nogle gange hoster dem op når han får dem enkeltvis, og så tygger dem når de er kommet retur. Derfor jeg tænkte om der fandtes en slags foder som slugerne bliver tvunget til at tygge smiley

• #7   30. aug 2019 Ziva, har du god erfaring med Markus Mühle? Synes det ser rigtig spændende ud! Og tak for svar smiley

• #8   30. aug 2019 Hvis han ikke tygger, bare sluger, så skal han da netop have de små piller. De store er ubehagelige at have siddende fast i spiserøret.
    Hvis hunden har sart mave, skal du være forsigtig med meget kompakt foder (med primært kød).

• #9   30. aug 2019 Synes det med at hoste dem op når han får dem enkeltvis sker uanset str på pillen, men du har en pointe smiley

• #10   30. aug 2019 Har i mulighed for at sprede fodret i græsset,eller bruge en aktivitetsbold? Det kan måske hjælpe på det.

• #11   30. aug 2019 Det her er fine store pillet smiley https://ardengrange.dk/hundemad/38-adult-large-breed.html

• #12   30. aug 2019 Ja, vi kom igennem nogle sække for var inde i en lidt hård periode med mine eksaminer, så kunne ikke lige overskue hvilket foder vi så skulle prøve, så det er det foder hun har fået mest.

Der er tråde herinde, der vil fortælle dig, at nogle hundes maver ikke kan lide det. Der er noget særligt med forarbejdelse af Markus Mühle. Men Ziva elsker det, og vi har altid haft fantastisk afføring på det. Selv da vi var igennem giardia skiftede jeg ikke foder for at holde det hele så stabilt som muligt for hendes tarmsystem.

Til jagttræning skifter jeg til decideret godbidder men bare som almindelig lydighed, tricks og ture har det fint fungeret som godbid.

(men jeg har også en labrador)

• #14   30. aug 2019 Atlas får sin mad opblødet til morgenmad, og aktivitetsbold til frokost og så bruger vi aftensmad på træning / aktivitetsbold / søg / diverse. Og for os er det jo intet problem, at han ikke tygger det, men synes bare jeg har læst at det er sundest for hunden at tygge det - og herhjemme er hans sundhed førsteprioritet smiley
    Har aldrig rigtig været i snak med andre med ikke-tyggende hunde, og har bare ladet det være det nu når han er på hypoallergenic, men det kunne jo godt være et krav til et nyt foder hvis det var nødvendigt smiley

• #15   30. aug 2019 Ziva tygger ikke - det sluges helt. smiley
    Hundens tandsæt er ikke rigtigt bygget til at tygge maden, så tror det er meget individuelt, men jeg er af den fulde overbevisning om at sundhedsmæssigt gør det ingen forskel om det er det ene eller det andet.

• #16   30. aug 2019 Vi fodrer med Essential og her sluges ALT! Vi giver så lidt vand over så de ikke er tørre og sætter sig fast på vej ned, når der sluges en mundfuld. Det fungerer super godt.

• #19   31. aug 2019 Hvor kan man købe luposan hundefoder? :s kan kun finde kosttilskud..

• #21   31. aug 2019 Okay så er jeg blind.. Når jeg søger på luposan kommer der kun tilskud op.. Med mindre du mener det foder der hedder lupo?

• #23   31. aug 2019 Wolfsblut Wild Pacific er ret store piller. Eller det var det ihvertfald for nogle år siden

https://simbasfoder.dk/wolfsblut-hundefoder-263/wolfsblut-hundefoder-wild-pacific-15-kg-p1146

• #24   31. aug 2019 Sys også at wolfsblut range lamb er okay store..

Har dog hørt det modsatte, at det er bedst at de ikke tygger foder pillerne da det så sætter sig på tænderne.. Men hvad der er op eller ned, pas.. Mille sluger også sit foder og har iøvrigt super fine tænder.. Det eneste foder hun tygger selvom det ikk er store "piller" er ziwi peak..

• #25   31. aug 2019 Ja okay, kan godt høre man skal tage råd med et gran salt! Atlas har også virkelig fine tænder, da han får tyggetid hver dag. Så vil jeg vælge ud fra hvad der passer bedst, uden at tage speciel hensyn til pille størrelsen smiley tak!

• #26   31. aug 2019 Lupo sensitiv har ganske rigtigt store piller.

Jeg har for et par måneder købt to poser hos Zooplus, og da jeg åbnede nr. 2 post var flere af pillerne helt grønne af mug (på trods af at udløbsdato først var i december i år, og at det var blevet opbevaret tørt og køligt her hos mig).

Jeg har også købt Markus-Mühle Black Angus, Black Angus hos Zooplus. Det er i samme store stykker

https://www.zooplus.dk/customerpicturedisplay/shop/hund/hundefoder_toerfoder/luposan/304239

Kommentér på:
Foder - store piller

Annonce