{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.821 visninger | Oprettet:

Vaccination af hvalp! Hjælp {{forumTopicSubject}}

Da min kæreste og jeg vil anskaffe os en hund er det jo vigtigt at kende til udgifterne sådan at man ved hvad man går ind til og ikke kommer i en økonomisk presset situation.

Jeg søgte div. steder på nettet og fandt at en forsikring ikke koster forfærdeligt meget pr. år, dog uden hundesyge forsikring. ca. 342,-/årligt

Dertil skal den lille ny jo også vaccineres og chippes - ikke bare én, men to gange, okay... en hvalpe vaccine koster 1. gang ca. 592,75 kr og 4 uger senere ca. 328,43 kr, chipning koster ca. 460,18 kr - alle er incl. moms

så for mig bliver det alt i alt eksl hund og den årlige forsikring; 1381,36 kr...

Mit spørgsmål er så skal jeg ligeledes betale for en konsultation (ca. 545 kr) hver gang jeg skal have hunden vaccineret?

Jeg håber på reelle svar =) Tak på forhånd,

Josephine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaccination af hvalp! Hjælp
  • #1   8. mar 2010 jeg tror vi giver 500 og noget for sundheds tjek og vacc smiley

• #2   8. mar 2010 Ja, det vil jeg gå ud fra at du skal.

Men jeg kan KUN anbefale at få sygeforsikring på hunden med mindre budgettet kan holde til en kæmpe regning?

• #3   8. mar 2010 Priser er forskellige fra dyrlæge til dyrlæge, så mit bedste råd er at du ringer til din dyrlæge og spørger ved de tager for det..

• #4   8. mar 2010 Vi gav 900 for vaccination, chip og undersøgelse da han var 3 mdr.
    Han var vaccineret 1. gang hvor han kom fra, så skal det først igen når han er et år.
    Jeg ved så ikke hvad det koster for den årlige vaccine og tjek.

• #5   8. mar 2010 Jeg vil også anbefale sygeforsikringen. Vores er betalt ind igen for et helt år nu, da han kom til skade i weekenden.

• #6   8. mar 2010 jeps jeg kan også kun anbefale sygeforsikring ! lucky nåede at have 3 uheld inden jeg fik tegnet den , og nu er der så heldigvis ikke blevet gjort brug af den endnu..
    jeg tror vi giver omkring 1900 ved alm brand , mener jeg men er ikke helt 100 .

• #7   8. mar 2010 Vores lille Cess var også vaccineret en gang da vi fik hende og skulle så igen da vi havde haft hende i 4 uger, med chip+vacc+rabies vacc. kostede det vidst lige omkring mellem 1200 og 1600 kr. Men der er da efterhånden mange der chipper hvalpene inden de bliver solgt - så det kan du også undersøge smiley

men ja, jeg kan også kun anbefale at du snakker med den dyrlæge du har tænkt dig at bruge og også lave en sygeforsikring, det kan godt svare sig smiley

Og super fedt, du spørger til råds så I ikk bare får anskaffet en hund I så ikk har råd til smiley

• #8   8. mar 2010 jeg andbefaler altså også ansvar og sygeforsikring
    jeg betaler 1,500 kr ca om året mener jeg og har ordnet det så der bliver trukket 200 kr hver måned fra min konto over til hundeopsparing smiley

de fleste hvalp har fået 1. vaccine inden i for den hjem .

jeg betalte 600 for nr. 2 vaccine,chip,undersøgelse og ormekur
    men nu vi venner med vores dyrelæge og betaler kun de udgifter hun har.

Zita for også en til vaccine her d. 24

• #9   8. mar 2010 Og ja, da en vaccination mange gange kommer sammen med det årlige sundhedstjek, så er det konsultasionsgebyr

• #10   8. mar 2010 Jeg synes det er fint man undersøger de basale udgifter for en kommende hund. Men det er nu aldrig til at forudse de udgifter der vil komme, så hvis man har et meget stramt budget, hvor der evt ik er plads til uforudsete udgifter, så ville jeg måske betænke mig ved at købe en hund eller dyr i det hele taget. Der sker altid noget og det er altid efter lukketid eller i weekenderne, hvor det er ekstra dyrt.
    Ellers vil jeg mene en hvalp skal være vac første gang samt chippet og ormebehandlet fra opdrætteren af.
    Dertil kommer foder samt alle de ting hvalpen skal ha.

• #11   8. mar 2010 Altså jeg betaler ikke ekstra når min hund vaccineres og han får også sundhedstjek med i det. Det er ca. 500 kr. for en vaccine, med mindre det self. er med i den der hvalpepakke hvor 2. gang koster 300 kr ca., men det er kun når hunden er hvalp at den skal vaccineres to gange kort efter hinanden jo. Så den årlige udgift for vaccine er 500 kr mener jeg, og jeg betaler ikke mere end det, selvom dyrlægen lige sundhedstjekker ham også. Med mindre man skal røntgenfotografere eller lignende self.

Du må evt. spørge dyrlægen omkring hvad de gør der.

• #12   9. mar 2010 jeg skal ind med min jason på fredag og spurge om prisen da jeg bestilte tid, den ville ligge på ca. 529 for vaccination, og når de så vaccinerer alligevel så laver de også et sundhedstjek... vil også varmt anbefale den sygeforsikring, vi give 1500 om året hos am. brand, og den er nu har at have hvis uheldet skulle være ude....

• #13   9. mar 2010 Natasha N: Nej det er jo så også fordi du betaler for konsultation i de ca 500 kr :o)

• #14   9. mar 2010 Konsultationen er altid det dyreste, vaccinen er små ting...

• #15   9. mar 2010 Ja, selvfølgelig er det dumt at anskaffe sig hund hvis budgettet er stramt, men det er det nu ikke for vores vedkommende, det er også derfor vi vælger at lave en lille familieforøgelse nu hvor vores udgifter bliver halveret samtidig =) men derfor gider jeg heller ikke bruge flere penge end nødvendigt på at vedligeholde en lille hund - jeg vil dog heller ikke ty til aflivning hvis der kommer den mindste komplikation.

Jeg ved det afhænger af den pågældende dyrlæge, men spørgsmålet lød nu på om man som regel skal betale konsultation - hvilket jeg logisk nok kunne tænke mig til man skulle =) det skulle bare lige bekræftes så jeg ved hvad jeg går ind til.

Jeg er glad for de mange anbefalinger mht. hundesygeforsikring, grunden til jeg valgte den fra til en start var for at se hvad minimumsudgiften var og for at læse policen igennem inden jeg bestilte den på den lille hund . især taget i betragtning af at mine to gamle hunde aldrig i de 7 år vi har haft dem på noget tidspunkt har haft brug for det - og de er sommetider strejfende i vildt områder, hvilket gør dem rimelig udsatte. Dog var min gamle hankat rimelig ofte udsat for uheld som bl.a. indbefattede et kraniebrud - av! Det var en dyr affære.

• #16   9. mar 2010 Forresten er det mine forældre der har betalt samtlige udgifter på de to andre =)

• #17   9. mar 2010 Som udgangspunkt skal du betae konsultation hver gang.
    Ang. ugifter, så bør der også medregnes loppekure, ormekure og hjerte>>/lunge-ormetjek årligt. det plejer jeg at gi 1500,- for.

Kommentér på:
Vaccination af hvalp! Hjælp

Annonce