{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

plejehjems hund :-) {{forumTopicSubject}}

En sød lille beretning fra mit besøg hos min mormor i dag.

min mor og jeg skulle i dag ned og besøge min mormor der bor på plejehjem. Nicki var naturligvis med som han plejer og alle de ældre elsker når han kommer på besøg. Ved frokost tid skulle min mor, mormor og jeg over i kantinen og ha' lidt frokost. Nicki blev lukket inde på min mormor's værelse hvor han lige kunne ligge og nappe sig en lur.
Da vi kom tilbage ½ times tid senere rendte Nicki rundt i hele huset. Min første kommentar til ham var.... hvad laver du der? plejehjems personalet synes det var synd for ham at han var derinde så de synes han skulle ha' lidt selskab og havde taget ham ud for at underholde ham mens vi var væk. Og der var ingen tvivl om at Nicki nød det..... han løb ind og ud hos de ældre og fik klap og nus.
Nu er der måske nogen der tænker hvordan de kunne tillade sig det, men Nicki er kommet der rigtig meget og kender dem alle, så det gjorde mig nu ikke noget, de tog sig jo kærligt af ham og han nød det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plejehjems hund :-)
  • #2   1. apr 2010 Der er faktisk mange plejehjem der har kat og mange plejehjemme har besøgshunde - der er deciceret lavet undersøgelser der viser at ældres livskvalitet stiger hvis de har dyr omkring sig smiley

  • #3   1. apr 2010 Jeg arbejde i sommers som sommerafløser på et plejehjem hvor min mor også arbejder. Og når jeg så nu er hjemme på besøg i weekenden, tager vi som regel en tur ned på plejehjemmet.

    Hundene elsker al opmærksomheden, og de ældre nyder også hundene !! Det er simpelthen fantastisk at se hvordan de lyser op når man kommer forbi med hundene smiley


  • #4   2. apr 2010 Ih, Bolette, det er da Nicki i en nøddeskal. Han elsker det jo og er en meget elskelig hund, så selvfølgelig falder alle pladask for ham. Det er så dejligt at en hund kan gøre en forskel bare ved at være sig selv. Han er jo jordens dejligste dreng, og du må være vokset en hel meter, da du opdagede hvad han havde "bedrevet" imens I spiste frokost. Klap og kram til Nicki her fra mig.

  • #5   2. apr 2010 Jeg har det meget ambivalent med "plejehjemshunde", jeg synes det er helt fint hvis en ansat tager sin hund med eller der kommer hunde på basøg, men efter min mening skla hunden ikke bo permanent på plejehjemme. Den skal tilhøre et bestemt menneske og den skal ikke være på plejehjemmet 24/7.
    Det skyldes at hunde, efter min mening, har behov for at have et fast menneske som de er sammen med det meste af tiden og desuden kan det være meget stressende for en hund at være på et plejehjem.
    Desuden så har ældre (demente) mennsker altså tendens til at fodre Fido med alt muligt og det er altså ikke godt.


  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   29. nov 2012 Jeg har den skønneste ogmest kærligste lille gravhunde han, han er 2 år.Til daglig arbejder jeg som sygeplejerske på et plejehjem, med de skønneste ældre mennesker. Min lille hund er blevet modtaget medså stor en varme fra de ældre, og deres øjne lyser op, min lille hund elsker at være der. Jeg selv er blevet mere glad både for mit arbejde og fordi han ikke er alene hjemme som før, men det der er vigtigt det er at de også får hviledage hjemme, men kan en hund vælge vil den være der hvor der er liv og de er flokdyr af natur, så jeg er bestemt af den holdning at det både er sundt og godt med en plejehjems hund og enig 1 ejer i detprivate derhjemme.

Kommentér på:
plejehjems hund :-)

Annonce